AXP sanoi:Itse asiassa kaikki kolme tulevat Baijerista. Mersu Stuttgartista, Bemari Münchenistä ja Audi Ingolstadtista.
![]()
Stuttgart ei ole Baijerissa. Baden- Wurttenbergin osavaltion pääkaupunki.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
AXP sanoi:Itse asiassa kaikki kolme tulevat Baijerista. Mersu Stuttgartista, Bemari Münchenistä ja Audi Ingolstadtista.
![]()
Andaluciassa asia on ratkaistu näin: https://www.google.fi/maps/@36.3121501,-5.2521785,3a,75y,270h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sdzy1MhnmpWbqRjcYJdCQWg!2e0!7i13312!8i6656seppo02 sanoi:Eikös toi lumimies -vastaus tullut kun ehdotettiin jossain/joskus niitä alempia kaiteita teiden ulkosyrjille paikkoihin missä on sekä kurvi että kaide? Mutta hyvinhän ne lumet saadaan pois vaikka on betonikaiteetkin
https://goo.gl/maps/7LEYCnZTYiS2
J-PS sanoi:Andaluciassa asia on ratkaistu näin: https://www.google.fi/maps/@36.3121501,-5.2521785,3a,75y,270h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sdzy1MhnmpWbqRjcYJdCQWg!2e0!7i13312!8i6656
Yksinkertainen ja lähes ilmainen ratkaisu mutkissa. Eipä siellä tietty ole luntakaan...
-jp-
Kotarikuski sanoi:Meillähän tuo lumikortti voidaan vetää tarvittaessa esiin kun halutaan tietynlainen lopputulos. Kumma kyllä reunukset ja jonninjoutavat korokkeet risteyksissä taas eivät haittaa kunnossapitoa yhtään.
.No tuossa esim. yksi toteutus ulkokaaren alakaiteestaseppo02 sanoi:Eikös toi lumimies -vastaus tullut kun ehdotettiin jossain/joskus niitä alempia kaiteita teiden ulkosyrjille paikkoihin missä on sekä kurvi että kaide?
Päivänsäde sanoi:Miulla on pieni punainen bemari.Sillä on vaan ihan mahdottoman hauska ajaa. Olen ihan valmis myöntämään, että varmasti suurempi m*lkkukeskittymä on tämän merkin ratissa, mutta luonnollisestikin itse olen keskivertoa parempi kuljettaja kuten 99 % maailman ihmisistä.
Olen kuitenkin myös sitä mieltä, että kanssakulkijoiden suhtautuminen on lähtökohtaisesti hyökkäävämpää. Aikaisemmin ajelin Skodalla, ja sillä sai olla ihan rauhassa. En usko että ajotyyli yhdessä yössä muuttui, ja tuo oma bemmin räppänä on ulkonäöltään vielä hyvinkin "akkain auto" ja ihan puhdas kauppakassi, mutta auta armias että ne munuaiset provosoi jo liikennevaloissa seisoessaan joitakin. Tyhjässäkään parkkihallissa ei parane jättää yhtään vinoon ruutuun ettei joku laita kuvaa Iltapuluun.
Oma mutu on että Volvokuskitkin on yllättävän m*lkkuja, mutta kyllä, diudit ja bemmit on tilastokärjessä ihan syystä. Mahtunee meitä siis monenlaisia vaikka minkä ratin taakse, tippaakaan myötätuntoa en tässä bemarikuskia kohtaan tunne.
Urpox sanoi:Miksi ”mielenkiintoista” tai miksi moinen kommentti?
Harald Hirmuinen sanoi:Trollaaminen ainoana toimintamallina ei kyllä mahdu hyvän ja asiallisen käytöksen rajoihin.
Sananvapaudella ei ole tällaisten palstojen kanssa yhtään mitään tekemistä. Ylläpitäjä/palstan omistaja määrittää sen millainen ilmapiiri täällä vallitsee karsimalla pahimmat peelot ja öykkärit pois. Jos ylläpito on sitä mieltä että tämän kaverin trollaukset ovat heistä asiallisia ja vievät keskustelua ja ilmapiiriä oikeaan suuntaan, niin sitten se on niin. Toiset kirjoittajat ovat ehkä toista mieltä. Ja saattavat äänestää jaloillaan, ei kun näppiksellään.
Ihan vastikää tein niin itsekin, kun erään harrastuspalstan valtasivat öykkärit jotka alkoivat rähjätä joka asiasta ja olivat agressiivisia toisia kohtaan. Eipä siellä enää sitten kovin paljoa näköjään nykyään sitten enää tapahdukaan, peelot riehuvat keskenään ja ihmettelevät miksi porukkaa ei näy. Mutta kuten eräs siinä ketjussa jossa moista pohtivat, tiivisti heidän asenteensa " jos ei perse kestä merivettä ei tänne kannata tulla inisemään". Siellähän trollaavat nykyään sitten vain toisiaan, näköjään.
Ja ohituskaistalla aggressiivisinta menoa näyttävät pitävän bemari ja volvokuskit (joskin aika harvoin näen mitään ihan kamikaze-menoa). Näin 30tkm vuosittaisella ajomäärällä.lario sanoi:Loppuksi voisi kysyä, että miten määritetään oikea ja väärä mielipide...
lario sanoi:Minulla iskee siilipuolustusta päälle, jos aletaan mielipiteiden takia porukkaa heittämään pihalle.
Toki keskustelupalstat on diktatuurisia järjestelmiä, jolloin pihalle voi lentää ilman hyviä perusteluja.
Toki modeilla on loppupelissa valta ja voima tehdä päätös, mutta ne pitäisi perustua muuhun kuin hetkelliseen tunnekuohuun ja siihen, että asia tuntuu henkilökohtaiselta loukkaukselta.
Loppuksi voisi kysyä, että miten määritetään oikea ja väärä mielipide...
Harald Hirmuinen sanoi:Minäkin suosin sitä että kaikkia mielipiteitä sallitaan, mutta käytöstavat pitää olla eli trollaaminen eli ihmisten tahallinen ärsyttäminen, on se mikä tappaa palstan ilmapiirin todella tehokkaasti. Tämän hemmon mielipiteistä niin väliä, mutta se että hän ihan täysin kiistattomasti trollaa, eli pyrkii ärsyttämään, se ei minusta käy. Mutta se on vain minun mielipiteeni.
Lopuksi en edes käsitä miksi hän peruutti, kun ruudusta pääsi helpoiten pois eteenpäin, mutta nää on näitä.AXP sanoi:Jos takaa ohitukseen tullutta pyörää ei ole edes kuullut, on mahtanut olla humppakoneet aika kovalla.
) mutta toisaalta en itsekään halua viettää MP:llä kovin montaa ylimääräistä hetkeä kotilon vierellä ohitustilanteessa. Ainakaan jos ajetaan jonossa ja on mahdollisuus että autoilija lähtee ohittamaan....