• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräilijä kuoli hirvikolarissa Ähtärissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hannula
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Lahjakortti lasketaan onnen käyttämiseksi, joten vähemmän sitten tien päällä käytettävissä.

Rest in peace.

hra1150 sanoi:
Metsästäjien harrastuksen takia? Kuka niitä hirviä sitten vähentäisi, jos ei metsästäjät? Sinäkö?
Joo, pikkasen kannattas miettiä mitä ulisee.
Jos metsästys lopetettaisiin, niin vasta niitä hirviä olis teiden varsilla.

http://www2.liikennevirasto.fi/julk...8_hirvielainonnettomuudet_vuonna_2014_web.pdf se on niin vähän 6900 hirvi ja peura onnettomuutta vuodessa eikös ne metsästäjille ole annettu oikeus niitä esim. hirvikantoja valvoa samalla kun niitä elukoita talvi ruokkivat ja esim. valkohäntäpeura on tuontieläin että ois sitä metsästettävää saatana .ja se hirvi kanta olis kuollut sukupuuttoon ilman kytäjän kartanon toimenpiteitä 1800 luvun loppupoulella milloin kolmasosa suomen väestöstä kuoli nälkään

hoplaa sanoi:
http://www2.liikennevirasto.fi/julk...8_hirvielainonnettomuudet_vuonna_2014_web.pdf se on niin vähän 6900 hirvi ja peura onnettomuutta vuodessa eikös ne metsästäjille ole annettu oikeus niitä esim. hirvikantoja valvoa samalla kun niitä elukoita talvi ruokkivat ja esim. valkohäntäpeura on tuontieläin että ois sitä metsästettävää saatana .ja se hirvi kanta olis kuollut sukupuuttoon ilman kytäjän kartanon toimenpiteitä 1800 luvun loppupoulella milloin kolmasosa suomen väestöstä kuoli nälkään

Yhtään en ole laittanut tiineeksi. Tappaa olen koittanut. Molemmat tehtävät ovat aika vaikeita. Hirvilehmä on levoton petikumppani ja hirvisonni ei tykkää tulla ammutuksi.

Harva metsästäjä lienee vastuussa Kytäjän tai edes Laukon kartanonherrojen 1800 luvun riistanhoitomenetelmistä. Nälänhädän aiheuttama "sukupuutto" sekin olisi jo korjaantunut ihan luonnonmenetelmällä. Miten se on, käytkö itse vähentämässä vai sallitko metsästämisen?

ps. metsästäjien asenne hirvivaara -liikennemerkkejä kohtaan on kunnioittava. Siitä ne menee. On aina menny.

gixxerman sanoi:
Särähtää korvaan pahasti,ikäänkuin keski-ikäisenä motoristina,joka on saanut ajo-oikeuden muiden mukana,olisi huonompi motoristi.Totuus taitaa olla jotain aivan muuta.

Siitä, kun vetää pari vuotta jollain kuristetulla sikakinnerillä, saa väkisinkin haavan sieluunsa. Annetaan pojalle anteeksi tunteenpurkaus.

Kaj sanoi:
Keski-ikäinen, lahjakortti siis...

Eli mä kun täytän tänä kesänä 42, enkä ole aikanaan saanut korttia lahjaksi, niin en vielä ole keski-ikäinen ...? :jippikaijee:

Nuoren miehen onnea.

Mutta itse ketjuun, niin valitettavaa että motoreista yksi on poissa... :sad:

Onpas ihmisillä paha olo vaikka ajokausi on alkanut ja kelitkin mitä parhaimmillaan.

lähde http://www.rktl.fi/riista/hirvielaimet/hirvi/ Suomen hirvikannan koko syksyn 2014 jahdin jälkeen oli noin 83 000 hirveä (95 % luottamusväli 72 - 93 000 hirveä). Edelliseen vuoteen verrattuna kanta kasvoi noin 4 % .:pissed: julkisuudessahan annetaan ymmärtää että hirvi kantaa ollaan vähentämässä mutta totuushan on muuta

Meepä hoplaa hirviseuraan ajomieheksi ees yhdeksi syksyksi, niin saat oikein omin käsin osallistua hirvikannan hallintaan. Jos niitä ei nimittäin kukaan tappaisi, niitä olisi aivan vitusti. Hirviä ei tarvitse ruokkia, ne saa kaiken mitä tarvitsevat luonnosta. Niin, kanta oli menneinä vuosina pienempi, koska hirviä tapettiin enemmän, eikä päinvastoin. Joten ei muuta kuin ensi syksyn viikonloput käytät hirvikannan pienentämiseen. Kyllä se siitä.

Aiheesta muuten, tässä on ihan hyviä vinkkejä:
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/valta-hirvikolari-toimi-nain/4370568

Kaj sanoi:

mikäs meissä keski ikäsissä on vikana muutakuin lahjakortti,tekekö se meistä helvetti huonompia kuskeja ,just pari päivää sitten räkänokka mikä on käynyt oikean moottoripyörä koulun niin veti meidän ohi auton keulaan vittu ei auttanut moottoripyörä koulu:rant:

Itse en osallistu hirvenkaatoon, koska metsästysmaat ovat 200 km päässä. Ei ole yksinkeraisesti varaa käydä hirvimettällä. Myöskin aseen hankinta jne on semmosta byrokratiaa että ei kiinnosta... ja ei sitä pelkäks ajomieheks viitti muutenkaan.

Porokolari -86, vielä hengissä ja ehjänä...
Kai se hirvi vielä tulee joskus ja tappaa...
Autolla ajelut sit on vielä oma juttunsa...

henkka 71 sanoi:
mikäs meissä keski ikäsissä on vikana muutakuin lahjakortti,tekekö se meistä helvetti huonompia kuskeja ,just pari päivää sitten räkänokka mikä on käynyt oikean moottoripyörä koulun niin veti meidän ohi auton keulaan vittu ei auttanut moottoripyörä koulu:rant:
:D :D RAUHOTU!

Nitrousta lainatakseni, melko raivopäistä kansaa varmaan kesällä liikkeellä jos tässä vaiheessa vuotta on jo näin paha mieli :D

Nitrous sanoi:
Onpas ihmisillä paha olo vaikka ajokausi on alkanut ja kelitkin mitä parhaimmillaan.

Ihan samaa tässä mietiskelen.

Näin keväällä vaaraa lisää se, että edellisvuoden jälkeläiset laitellaan lähöilleen ja nuorukaiset toikkaroi kuinka sattuu. Toisekseen vaihtavat talvilaitumilta kesälaitumille.

Suunnittelen/suunnitellut ajoni niin,että ei tarvitse ajaa auringon laskun ja nousun välisenä aikana mp:llä.

Toki hirvi liikkuu päivälläkin mm,jos on tullut "häirityksi",marjastajat,retkeilijät ja metsästäjät syksyllä!
Hirvivaara-alueilla kannattaa vähän laskea nopeutta ja tarkkailla pientareita.
Ei tämä näin helppoa ole,mutta vaara hiukan vähenee. Olen muutaman kerran "onnistunut"hirvikolarin ehkäisemään/väistämään.
Ts voimakas jarrutus ja väistö!

xjrrrrräyh sanoi:
Ei kannata meuhkata, jos on sitä mieltä että hirviä on liikaa niin koettaa tehdä jotain että kantoja pienennettäisiin. Vaan aina siellä metsässä on elämää ja aina on se mahdollisuus olemassa että sattuu...

1. pitäisi romuttaa hirven pyyntilupakäytäntö.
Hirvi on tuhoeläin jonka maanomistajan pitäisi saada ampua tavattaessa.

Kaj sanoi:

just just...

mä olen keski-ikäinen lahjakorttikuski joka koitteli rajojaan piikillä kasariluvulla 40 tuhannen kilsan edestä ,ja piti taukoa kunnes järki riittää isoon pyörään, koska tiesin että henki lähtee jos isolla yrittää kauden läpi...

8 kaverilta lähti...

nyt on kilsoja isolla takana vajaa 100 tonnia ilman tilanteita, tekeekö se musta lahjakorttikuskina huonomman kuskin kuin joku näistä varta vasten kortin ajaneista vai...

mä olen sitä mieltä että yks sadasta täällä kommentoineista saa oikeesti sen tielle hypänneen esteen väistettyä ja sittenkin jos siltä onnistuneelta kysyy niin se on sitä mieltä että tuurilla mentiin :blink:

Piikillä? Sori offtopic, mutta joku nyt ei täsmää.. Lahjakorttihan on autokortin mukana tullu oikeus ajaa isoa mp:tä, kuinka tässä kuviossa on kevari? Olen luullut ettei kukaanmuukuin 16-vee kevarikorttilainen ole koskaan maailmanhistoriassa hankkinut kevaria..:right:

Kolme kaatoa takana, yksi moottoripyörällä ja kaksi autolla. Kaikki laitteet lunariin ja ei ainuttakaan luuta poikki tai muuta edes semivakavaa.
Kepeät mullat menetetylle, elukat on kehnoja pelikavereita tuolla tien päällä.

Back