• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräilijä hurjasteli Tammelassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kawamaki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei oo ihme jos vakuutusmaksut on kalliita niin kauan kuin tällainen mentaliteetti "ei mitään väliä, ajan ylinopeutta, jos minua sattuu huvittamaan, eikä se prkl kuulu kellekään" on edes pienen murto-osan syvältä sisimmästä tullut mielipide!  
mad.gif
Välillä alkaa jo toivoa että liikenteessä palattaisiin vähän reilun 10 vuotta taaksepäin.
Silloin kun lähdit viikonloppuna ilta-ajelulle, niin oli harvinaista jos EI törmännyt tutkaan tai puhallusratsiaan.
Naapurikin onnistui saamaan 2 ylinopeussakot yhdellä 50 km pätkällä.
Tänään saat posottaa pääteitä Suomen päästä päähän näkemättä ensimmäistäkään tutkaa.
Valvontaa lisää niin alkaa taas menokin rauhoittua.

Vähän menee taas jeesusteluksi tää "keskustelu". Hui pelätkää, valtiovalta nostaa veroja, ja vakuutusyhtiöt maksuja, ja mörkö tulee illalla ja vie! Jokainen meistä on joskus rikkonut jotakin yhteiskunnan asettamaa sääntöä joko vahingossa tai tahallaan. Se, että joku puupää leikkii ghostrideria jossain, aiheuttaa täällä aina hillittömän lynkkausmeiningin -> saunan taakse yms paskaa, ja samalla unohdetaan ne omat tekemiset kovin sopivasti. Tosiaan jos jokainen ylinopeutta ajanut viedään saunan taakse, niin vähissä on motoristit täällä orgissakin... Niin ja nyt sitten voidaankin jatkaa aiheesta "mutta minun ylinopeuteni olikin vaaratonta ja sakotkin sain aivan aiheetta". Plääplääplää...

br, Mikko

Minusta tuo kevyenliikenteen väylillä ajelu on toosi tyhmää.  
033102ass_1_prv.gif
Jos ajaa ylinopeutta ja punainen valo takana syttyy niin ei muutakuin jarrua ja tien sivuun koska silloin selviää pienemmillä rapsuilla. Sitä jää kuitenkin kiinni jos on oma pyörä.  
033102bebe_1_prv.gif
Ajan itsekkin joskus ylinopeutta mutta paikka ja aika pitää valita niin ettei ole liikaa silminnäkiöitä.  
ghostface.gif

Vähän menee taas jeesusteluksi tää "keskustelu". Hui pelätkää,  valtiovalta nostaa veroja, ja vakuutusyhtiöt maksuja, ja mörkö tulee illalla ja vie! Jokainen meistä on joskus rikkonut jotakin yhteiskunnan asettamaa sääntöä joko vahingossa tai tahallaan. Se, että joku puupää leikkii ghostrideria jossain, aiheuttaa täällä aina hillittömän lynkkausmeiningin -> saunan taakse yms paskaa, ja samalla unohdetaan ne omat tekemiset kovin sopivasti. Tosiaan jos jokainen ylinopeutta ajanut viedään saunan taakse, niin vähissä on motoristit täällä orgissakin... Niin ja nyt sitten voidaankin jatkaa aiheesta "mutta minun ylinopeuteni olikin vaaratonta ja sakotkin sain aivan aiheetta". Plääplääplää...

br, Mikko
Kyllähän se tuo on aika paljon tapauskohtaista. Jos minä esim. ajaisin hiljaisella pätkällä keskellä ei mitään 100km/h rajoituksella 180km/h ja saisin siitä sakot ja avautuisin täällä niin harva minua varmaan saunan taakse olisi viemässä. Mutta eria asia on taas keskustassa kevyenliikenteen väylillä ajaa poliiseja karkuun ja muutenkin taajama-alueella hurjastelu. Siinä en ainakaan itse näe mitään järkeä.

Vähän menee taas jeesusteluksi tää "keskustelu". Hui pelätkää,  valtiovalta nostaa veroja, ja vakuutusyhtiöt maksuja, ja mörkö tulee illalla ja vie! Jokainen meistä on joskus rikkonut jotakin yhteiskunnan asettamaa sääntöä joko vahingossa tai tahallaan. Se, että joku puupää leikkii ghostrideria jossain, aiheuttaa täällä aina hillittömän lynkkausmeiningin -> saunan taakse yms paskaa, ja samalla unohdetaan ne omat tekemiset kovin sopivasti. Tosiaan jos jokainen ylinopeutta ajanut viedään saunan taakse, niin vähissä on motoristit täällä orgissakin... Niin ja nyt sitten voidaankin jatkaa aiheesta "mutta minun ylinopeuteni olikin vaaratonta ja sakotkin sain aivan aiheetta". Plääplääplää...

br, Mikko
Asiaa..
sport05.gif

Tuollaista temppua ei voi puolustella millään lailla
033102ass_1_prv.gif

Ko. "motoristi" ei todennäköisesti/toivottavasti ehdi jatkaa sukua, mutta ennen kaikkea toivottavasti ei ehdi myöskään tappaa viattomia sivullisia
confused_orig.gif

Tosiaan jos jokainen ylinopeutta ajanut viedään saunan taakse, niin vähissä on motoristit täällä orgissakin...
Nähdäkseni kukaan ei ole viemässä saunan taakse pelkästä ylinopeudesta, nuo ovat sinun sanojasi.

Mun mielestäni typerää toimintaa saa, voi ja pitää kritisoida. On helppo aukoa turpaansa tyyliin "mitä välii mitä mä teen" niin kauan kun sanktioita ei ole. Mutta auta armias jos -tai tällä menolla kun- sanktioita aletaan toteuttaa käytännössä, täällä avaudutaan kilpaa siitä miten kamala valtiovalta riistää pikku motoristia joka ei koskaan ole tehnyt mitään väärää. Mutta piinkova fakta on, että sitä saa mitä tilaa, ja on turha rutista kun on paskat housuissa.

Niin kauan kun sinä toimit tässä yhteiskunnassa, olet osa sitä, halusit tai et.

PS. Oletko sinä sitä mieltä että aloitusviestin kaltainen toiminta on ihan ookoo?

br, Mikko
Kyllähän se tuo on aika paljon tapauskohtaista. Jos minä esim. ajaisin hiljaisella pätkällä keskellä ei mitään 100km/h rajoituksella 180km/h ja saisin siitä sakot ja avautuisin täällä niin harva minua varmaan saunan taakse olisi viemässä. Mutta eria asia on taas keskustassa kevyenliikenteen väylillä ajaa poliiseja karkuun ja muutenkin taajama-alueella hurjastelu. Siinä en ainakaan itse näe mitään järkeä.
Olen aivan samaa mieltä. Ollaan kaks päällä ajettu 190 km/h 80 km/h alueella, mutta se oli hiljaisella pätkällä, jossa ei ollut risteyksiä eikä vastaantulijoita. Ainoa eteentuleva olisi voinut olla hirvi tai muueläin. Ajan ja paikan voi valita, jos haluaa revitellä tai kokeilla mitä pyörästä lähtee.

Mikähän tässä nyt on oikein ongelma? Topicin aiheuttajan poliisi korjasi jo talteen, joten kaikilla pitäis olla hyvä mieli? Vai mitä?
cool.gif

Olen aivan samaa mieltä. Ollaan kaks päällä ajettu 190 km/h 80 km/h alueella, mutta se oli hiljaisella pätkällä, jossa ei ollut risteyksiä eikä vastaantulijoita. Ainoa eteentuleva olisi voinut olla hirvi tai muueläin. Ajan ja paikan voi valita, jos haluaa revitellä tai kokeilla mitä pyörästä lähtee.
Kyllä vain!

Onko tämän topicin avausviestissä mainitun tapauksen joku henkilökohtaisesti nähnyt? Tapahtui iltakymmenen aikaan kuudenkympin alueella, ei siis taajamassa.

Kuudenkympin rajoitus voi olla vaikka paikallisen vanhainkodin risteyksen takia. Samoin kevyenliikenteen väylä saattaa olla paikalla siksi, että mummot pääsevät marjastamaan. Näkyvyyttä saattaa olla paikalla vaikka kilometrin verran. Mummot ja paapat eivät välttämättä rollattoreillaan hurjastele tuohon aikaan edessä, eivätkä pienimmät lapsosetkaan enää kirmaile pitkin maita ja mantuja.

Karkuun lähtemistä en puolustele, mutta onhan toki myös mahdollista, että kaveri oli menossa palauttamaan mummonsa unohtuneita tekohampaita vanhainkotiin ja olisi muutenkin poikennut kevyen liikenteen väylän kautta, koska juuri sillä kohdalla meni sopiva kinttupolku suoraan vanhainkodin takana sijaitsevalle parkkipaikalle... Tuollainen ylinopeus ei vaaranna ketään mikäli näkyvyys on hyvä, eikä risteyksia juuri kohdalla. Nopeus saattoi olla hyvinkin hetkellinen, sporttimopot kiihtyvät tuohon aika sutjakasti.

Tämä skenaario tuskin on todellisuutta tässä tapauksessa, mutta samanlaisen lehtijutun saisi aikaan siitäkin. En edelleenkään ole valmis tuomitsemaan ketään kuulematta ensin faktoja tapauksesta. Kaukaa haettu, mutta näinkin VOISI tapahtua, eikö totta? Jopa juuri sinulle, arvoisa lukija?

Vittu mitä spekulointia...  
033102ass_1_prv.gif

Jos suhtautuminen liikennesääntöihin on tota luokkaa, en yhtään ihmettele että jengiä ajaa ulos viikottain niinkuin ajaa...

Ei sillä että ihmettelisin muutenkaan. Tärkeintähän on että sinä saat tehdä mitä sinua sattuu individuaalisuuden tunnoissasi huvittamaan, vitut muista tai yleisen viihtyvyyden ja edes jonkinlaisen turvallisuuden luomiseksi väsätyistä säännöksistä.

Edit: huom! Käytän "sinä" muotoa yleisesti, en ketään erityistä henkilöä osoittamaan (joku tohon kuitenkin tarttuu). Mut kyllä mua vaan vitusti korpee tää omapersekeskeinen asenne mitä jengi viljelee...

Helteen kunniaksi kukkahattu leukaperiin saakka:

En ole huolissani vanhainkodin mummosta, kuskista itsestään tai muista mahdollisista k.o. tapaukseen liityvistä henkilöistä. Kuolevat ne kuitenkin joskus.
Enkä tiedä muuta tapauksesta, kuin että asia uutisoitiin.

Siinä on jo mulle tarpeeksi.

Olen huolissani siitä, että tälläisilla uutisilla on ikävä tapa kääntyä motoristeja vastaan.
Sen monet motoristit ovat jo todenneet liikenteessä ilmenevänä silkkana vittuiluna joidenkin autoilijoiden taholta.

Ja luulen että vastaavat uutiset tulevat aiheuttamaan myös lompakolle käyvää vittuilua viranomaisten taholta: mm. katsastukset ovat hyvä esimerkki.
Myös vakuutusyhtiöt saavat uskottavuutta hinnannousuilleen.

Joten arvostan muunlaisia motoristeja kuin niitä, jotka päätyvät uutisiin urpoilla tempaisuillaan.
Se Vapaus on muutakin kuin kaahausta.

Otetaampa tosta esimerkki siitä mitä arvostan, tota voi "ghostriderit" yrittää:
http://personal.inet.fi/koti/pekka.salo/

"Lujaa saa kyllä ajaa, muttei hurjastella" sanoi isäukkokin mulle kun vedin nöösinä fillarin pusikkoon. Patu oli oikeassa.

Ugh.

No niin, tästä taas jupistaan ja kirjoitellaan pilvin pimein. Ite ajoin viimeksi puoli tuntia sitten lievää ylinopeutta 80 km/h alueella, ja perskeles, risteyksestä lähtiessäni taas kerran etupyörä hetkeksi ylösnostettuna. Kaikki tämä tapahtui mielestäni "turvallisesti", muita kohtuuttomasti vaarantamatta. Moisella en kuitenkaan halua tehdä minkäänlaista vaikutusta kehenkään, ehkä itse saan siitä hivenen mielihyvää, kai...

On tarpeetonta perustella tai muutenkaan hakea kenenkään hyväksyntää moiselle, kukin ajaa kuitenkin niinkuin parhaakseen näkee, niinhän se on. Olenko siis paska jätkä, edesvastuuton rikollinen, joka vain teeskentelee olevansa kunnollinen kahden alaikäisen lapsen isä ja rakastettava avomies sekä kavereiden keskuudessa reilu ja luotettava..?

Kaikki on niin suhteellista. Maassamme kulkee vapaana avohoidossa olevia ihmisiä, jotka saattavat hetken mielijohteesta päästellä jonkun toisen hengiltä. Naapurin kookas koira kulkee usein puistossa vapaan, entä jos se käykin jonkun kimppuun. Ja voihan taivaskin pudota...
wink.gif

Entäs se motoristien maineen menetys. Minkä ihmeen maineen? Tarviiko motoristit jotenkin erityisen maineen muihin tien käyttäjiin tai yleensäkään muihin ryhmiin verrattuna. Aika ihme juttu... No, niin tai näin, näihin aiheisiin on aina välillä mukava kirjoitella omiakin mielipiteitä (Huom, OMIAKIN MIELIPITEITÄ!)

Itse jatkan ajamista ja itse valitsen jatkossakin ajotyylini ja itse vastaan niistä mahdollisesti seuraavista seuraamuksistakin, olen sitten hyvä tai huono ihminen...
wink.gif

Itse jatkan ajamista ja itse valitsen jatkossakin ajotyylini ja itse vastaan niistä mahdollisesti seuraavista seuraamuksistakin, olen sitten hyvä tai huono ihminen...  
wink.gif
[/b]
Vastuusta tässä nyt tietenkin onkin kysymys ja sen vaikutuksesta ajotyyliin. Vastuuttomimmat kantanevat poliittisen vastuun sanomalla "hupsista".

Jos ko. kaahari ajattelee samalla tavalla kuin MadMax niin millähän tavalla hän oli ajatellut kantaa vastuunsa jos olisi ajanut jonkun lapsen päälle ja rusikoinut hänet loppuiäksi? Aika mahdotonta...

Ps. En vertaa MadMaxia ko. idioottiin.

noh noh... muistetaan nyt et ainahan sitä kuitenki ajetaan..
ja aina roiskuu ku rapataan!!!!
jokainen tekee virheitä ja yrittää niistä myös selvitä.. (ajaa karkuun!!) tai on jonkin aikaa ajamatta isojen sakkojen eli ei rahaa pensaan tai sit kortin kuivattelun takia..
tai kuuntelee nöyränä vittuilun jos ei mahd ajaa karkuun ja ajelee iliman korttia.. kukaan ei kato huomaa mitää ku ei kerro kellekkää
omg.gif
esimerkki tilanne... olet jossai hiljaises kyläs ja siel on kuitenni liikennevalot... mut ne ei tunnista sun motskaria ja sierllä seisot 5 min valoissa... ("pelimies korkeintaan 22sec") nii uskonpa et kaikkia vahä vituttaa ajaa siin päin punasia ja seuraavalla suoralla saattaa tympääntyneenä nostaa vähä etutassua tai muutes vaan rämäyttää vähä kovempaa... no montakos kuolee tyhjällä tiellä
confused_orig.gif
korkeintaan ite.. mut taatusti kuolen onnellisena jos kuolen kulta suskin kanssa yhdessä.. enkä tapa ketään samalla.. no kenetköhän tappas keskellä ei mitää!!
eek.gif

paljon suurempi todennäköisyys on kuolla rattijuopon yliajamaksi... suomessa ajaa päivittäin noin 150-200 rattijuoppoa
omg.gif
omg.gif
ehkä 5-10 saadaan kiinni... miettikääpä sitä!!!
bawling.gif
bawling.gif
bawling.gif

Tosiaan jos jokainen ylinopeutta ajanut viedään saunan taakse, niin vähissä on motoristit täällä orgissakin...
Nähdäkseni kukaan ei ole viemässä saunan taakse pelkästä ylinopeudesta, nuo ovat sinun sanojasi.

Mun mielestäni typerää toimintaa saa, voi ja pitää kritisoida. On helppo aukoa turpaansa tyyliin "mitä välii mitä mä teen" niin kauan kun sanktioita ei ole. Mutta auta armias jos -tai tällä menolla kun- sanktioita aletaan toteuttaa käytännössä, täällä avaudutaan kilpaa siitä miten kamala valtiovalta riistää pikku motoristia joka ei koskaan ole tehnyt mitään väärää. Mutta piinkova fakta on, että sitä saa mitä tilaa, ja on turha rutista kun on paskat housuissa.

Niin kauan kun sinä toimit tässä yhteiskunnassa, olet osa sitä, halusit tai et.

PS. Oletko sinä sitä mieltä että aloitusviestin kaltainen toiminta on ihan ookoo?
Niin, kuten jo aiemmin kirjoitinkin, nyt sitten kääritään pumpuliin ne omat ylinopeudet ja keulimiset yms temput tyyliin "ajoin motarilla eikä ketään näkynyt missään", ja rajataan hölmöilyt muitten tekemisiksi, enhän minä, mutta ne muut. Mitäpäs jos se naapurin ville olisi tullut kaljapäissään mopolla just silloin ylittämään sitä motaria? Tai hirvi, joka olisi suistanut sinut ja pyöräsi keskikaistan yli vastaantulevan fiiatin sivuovesta sisään? Itsekin olen joskus ajanut ihan saatanan kovaa, joskus ihan luvalla, joskus luvatta, ja keulinutkin olen liikenteen seassa, mutta tosiasia on, että niinpaljon kuin taajamakaahailu yms. idiotismi ottaa päähän, niin lähes yhtä paljon ottaa päähän tuo jokakertainen kuoro, joka on valmiina kivittämään. Mitenkäs siinä yhdessä kirjassa sanottiin siitä kivien heittelystä...

br, Mikko

PS. Mielestäni aloitusviestin kuvaama toiminta EI siis ollut ok. Itse pyrin käymään riittävän usein radalla (paljonko on riittävästi?), sillä hyvän ratakeikan jälkeen ei nääs kioskin ympäri keuliminen jostain kumman syystä kiinnosta. Nimim. 248 km rataa eilen.

Mun täytyy nyt kyllä ihmetellä tätä huolen määrää tällä palstalla. Sananvapaudenkin kustannuksella...

Pitkälti yli sadan prosentin ylitys on kyllä kova mutta koitetaas nyt pitää omista asioista huolta...
Itse kokoontumisajoja jne tapahtumia välttelevänä en ole koskaan ymmärtänyt miksi aina jossain vaiheessa porukassa herää se sisäinen ryhmäkuri? Minusta se on kirosana. Minulle mopoilu on vapautta, vauhtia ja kiiltäviä pyöriä, elämäntapa.

Miten tää aina menee tähän marttakerhomentaliteettiin? Poliisi valvoo ja antaa maksullisen huomautuksen jos siihen on aihetta. Iltapäivälehdet kirjoittelevat näitä juttuja asenteella, lehden myyntiä edistääkseen, mitä helposti "marttojen" kahvipöytäkeskusteluissa päivitellää. . Mutta täällä motoristien syvissä riveissä tällänen mässäily ihmetyttää. Olen pettynyt kerhotoimintaan ja kokoontumisajoihin koska sielä turhan usein annetaan asennekasvatusta ja sormipystyssä vannotetaan ajamaan kiltisti. Bomberit lämmittää vanhan ajan motoristia koska ei ole jeesutelijoita ja "marttoja", ei vastuuhenkilöitä

Ei, en [/B]osaa keulittaa, satunnaiseti saatan ajaa ylinopeutta mut jum****** se ei kuulu muille!

Saunan taakse?
confused_orig.gif
?? Eiii v****

samaa mieltä.
motoristi joka toimittaa toista motoristia saunan taakse on "ei motoristi"
Etteks te nyt ymmärrä et toista motoristia pitää tukee vaikka se olis väärässäkin tai sit pidetään turpa kiinni  
talktohand.gif

No, sitten minäkin olen ei-motoristi! Toki jokainen harrastakoon tavallaan, mutta siinä vaiheessa, kun jonkun idiootin törttöilyt alkaa vaikuttamaan minunkin harrastukseen, silloin minulla on oikeus sanoa arvosteleva mielipiteeni. Noiden idioottien tukeminen on sulaa hulluutta - niin motoristejä kuin ovatkin.

huoh...miks missään parkeilla ja talleilla ei väännetä tällasta skeidaa tyyliin saunan taakse ja lapiolla päähän! parkeilla naureskellaan tällasille jutuille ja sit alkaa se arkun kaivaminen et "kyl määki tos eräänä päivänä hiukkasen nostin etupyörää!"

ei paljon jeesustelua tuol parkeilla ja talleilla kuulu, saati kaikenmoista moralisointia! nimimerkin takana on helppo huudella vieraisiin pöytiin, joten tuomitkaa ihmiset livenä näitä tyyppejä jotka teidän maineen tuhoaa!
baaa.gif
vastuu on jokaisella joka ajaa!

Back