• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräilijä hurjasteli Tammelassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kawamaki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitenkäs se ison kirjan mukaan menee: "Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven."

En ole uskonnollinen, joten asiasta enemmän tietävät voivat vapaasti korjata sanavalintaani/-muotoani.
tounge.gif

huoh...miks missään parkeilla ja talleilla ei väännetä tällasta skeidaa tyyliin saunan taakse ja lapiolla päähän! parkeilla naureskellaan tällasille jutuille ja sit alkaa se arkun kaivaminen et "kyl määki tos eräänä päivänä hiukkasen nostin etupyörää!"  

ei paljon jeesustelua tuol parkeilla ja talleilla kuulu, saati kaikenmoista moralisointia! nimimerkin takana on helppo huudella vieraisiin pöytiin, joten tuomitkaa ihmiset livenä näitä tyyppejä jotka teidän maineen tuhoaa!  
baaa.gif
vastuu on jokaisella joka ajaa!
Tervetuloa käymään. Mä olen valmis seisomaan mielipiteeni takana myös livenä, isossakin porukassa (mikä on pariin kertaan nähty).

Ja ajoinpa itsekin vartti sitten ylinopeutta valtatiellä. Kai mulla silti on oikeus mielipiteeseen aloitusviestin kaltaisesta törttöilystä?

MadMax: korostan yhä että suurin osa täällä ei ole lieviä ylinopeuksia tms. lieviä rikkeitä tuominnut. Mun nähdäkseni yli 100% nopeuden ylitys ei ole enää lievä, eikä lievä rike ole myöskään jalkakäytävällä poliisia pakoon ajaminen.

Jimjakin kanssa samoilla linjoilla - ja mun nimen ja yhteystiedot saa privana, jos huvittaa avautua jeesuksesta tai muista länsimaisen kulttuurin kulmakivistä
033102beer_1_prv.gif

Jännää keskustelua... Yleensä kai yhteiskunnassa voimassaolevat sosiaaliset käytösnormit ja niitä toivottavasti heijasteleva lainsäädäntö on olemassa siksi, jotta tämä yhteiselo jotenkin olisi mahdollista. Ne säätelevät itse kunkin "tahtoja", jotta meillä kaikilla olisi keskimääräisen hyvä/kurja/turvallinen maailma ja yhteisö asuttavaksi.

Mielestäni on *lähtökohtaisesti* erikoinen ajattelutapa, että kaikilla olisi mukamas oikeus valita toimintatapansa itse, muista välittämättä kunhan on vain valmis kantamaan seuraukset...
tounge.gif
Toki yhteisöllä pitää / saa olla mielipiteitä siitä mikä on hyväksyttävää / sallittavaa
crazy.gif

Toki on positiivinen asia se, että ollaan valmiit ottamaan vastuu tekosista, mutta ei epäsosiaalinen elämäntapa joka viittaa kintaalla muiden toiveille ja tai voimassaoleville normeille, voi olla kovin hyväksyttävä
nixweiss.gif
jos nuo normit ovat voimaan tulleet demokraattisen lainsääntöelimen hyväksymällä tavalla.

Voi Jeesus .. minun nimeni on ollut esillä kaikkien ihmeteltävänä koko ajan.
Sen minkä sanon .. sanon niin, että kuuluu ja omalla nimelläni.

Mitä rikkeisiin tulee - kaikki rikkovat jotain sääntöä - ei siinä mitään
kummallista ole ..
.. MUTTA ÄLKÄÄ JOUTUKO OTSIKOIHOIN ..
tätä olen koko ajan toitottanut. Keulikaa tai tehkää mitä huvittaa -
mutta otsikoihin joutumisella on taipumusta nostella hintoja sekä tehdä
tyhjäksi SMOTOn toimintaa ja luoda paskaa kuvaa motoristeista
tavallisten pulliaisten silmissä, sitä just -yleistä mielipidettä-
sekä lisäksi ne vaikutavat päättäjien ajatusmaailman (vai pystynevätkö
itsenäiseen ajatteluun *hmmph*)
smile_org.gif

moraali käsitykset oikeasta ja väärästä; niiden noudattaminen; työpaikan, joukko-osaston tms. henkinen valmius ja uskollisuus, (yhteis)henki; asenteellinen, henkinen ilmapiiri; (tarinan) opetus ¶ Moraalin käsite sisältää ajatuksen ihmistä velvoittaviksi ajatelluista periaatteista sen suhteen, mitä saa ja mitä ei saa tehdä, mitkä ovat ihmisen velvollisuudet jne.; ja nämä periaatteet ajatellaan tällöin sisäisiksi ohjeiksi, ei toisten ihmisten, viranomaisten tms. antamiksi määräyksiksi. Vanhoissa sanakirjoissa sanalle "moraali" esitetään usein vastine "siveellisyys", "siveysoppi" yms.; nykyaikana sellaiset vastineet kuitenkin koettaneen huvittavan vanhahtaviksi ja yksipuolisesti sukupuolimoraaliin viittaaviksi. - Merkitys '(tarinan) opetus' johtuu käännösvirheestä (kääntäjä ei ole ymmärtänyt eroa englannin sanojen "moral" ja "morals" välillä). Myös yhteishenkeen tms. viittaava merkitys on osaksi sanojen (englannin "morals" ja "morale") toisiinsa sekaantumisesta johtuvaa mutta voisi johtua myös luonnollisesta merkityksenkehityksestä.

moraalinen moraalia koskeva t. sen mukainen

moralismi moraalinen ahdasmielisyys, moralisointi; velvoittavan moraalilain tunnustaminen; (kaikkien) asioiden tarkastelu moraalin kannalta ¶ Sukulaissanoista ks. ismi.

moralisoida esittää (ahdasmielisesti) muille ihmisille moraalisia vaatimuksia; tarkastella (kaikkia) asioita moraalin kannalta; opettaa moraalia

moraliteetti keskiaikainen uskonnollinen, moraalisesti opettavainen näytelmä

Mielestäni on *lähtökohtaisesti* erikoinen ajattelutapa, että kaikilla olisi mukamas oikeus valita toimintatapansa itse, muista välittämättä kunhan on vain valmis kantamaan seuraukset...  
Tää menee ajatusleikkinä täysin offtopic, mutta menköön. Anarkia voisi toimia, mutta se edellyttäisi sitä että homma toimisi molempiin suuntiin. Nythän homma toimii vain yhteen suuntaan; yksilö toisella kädellä kieltää kaikki velvollisuudet omalta kohdaltaan samalla kun vaatii lisää oikeuksia itselleen.

Mutta entäpä jos palaute tulisi välittömästi ilman mitään toisarvoisia lippuja ja lappuja (esim: turpaanveto kanssakulkijoiden toimesta jos vaarannat jonkun liikenneturvallisuuden)? Opettaisiko se ihmisiä katsomaan omaa toimintaansa toiselta kantilta ja sitä kautta katsomaan oman perseensä perään toisella tavalla? Pietarissa palaute näytti tulevan liikenteessä heti, varsinkin suunnassa autoilijat -> jalankulkijat... ja kyllä, siellä jalankulkijat poukkoili ympäriinsä huomattavasti vähemmän kuin täällä... ja autot ei muuten ajaneet kauheasti keltaisia päin koska silleen saa takuuvarmasti toisen (keltaisilla liikkeelle lähtevän) auton kylkeensä... ja toisaalta taas A'damissa jossa pyöräilijä on kunkku, autoilijat väistää pyöräilijää poikkeuksetta, oli tämä sitten missä kohtaa ajoväylää tahansa. Pyörällä onkin siellä helppo kulkea. Täällä kotisuomessa kaikki kuvittelee olevansa maanteiden kuninkaita ja voi vittu se kyllä näkyy - ei missään muualla saada näin vähillä aineksilla noin jumittavaa liikennettä aikaiseksi, ja ihan sama millä liikut, kaupungissa et pääse etenemään kunnolla.

Voi kauhiaa, kuinka kiinnostava aihe taas! Tai ei aihe sinänsä, mutta nää ihmisten kirjoitukset! Herättää taas meikäläisenkin.

Moni kirjoitti jo rankasti asiaa, puolesta tai vastaan.

Yhteenvetona totuus: Tuollainen hurjastelu on tyhmää, kevyen liikenteen väylällä pakeneminen vielä tyhmempää. Onneksi jäi kiinni. Eikä tuota voi puolustella millään yksilön vapauksilla tai vastuun otolla. Niin kuin joku kysyi, mitenkä sen vastuun kannat kun posautat toistasataa kakaralaumaan?
sad_orig.gif

Ja sit yksi kommentti vielä tuohon mitä mörkö kirjoitti:
"...miks missään parkeilla ja talleilla ei väännetä tällasta skeidaa tyyliin saunan taakse ja lapiolla päähän! parkeilla naureskellaan tällasille jutuille ja sit alkaa se arkun kaivaminen et "kyl määki tos eräänä päivänä hiukkasen nostin etupyörää!""

No hei miksköhän parkeilla puhutaan niin kuin puhutaan?
biggrin.gif

Tottahan siellä jokaisen 'motoristin' täytyy koettaa olla kuten muutkin ja mielellään vielä hiukan 'kovempi', mitä se sitten milloinkin tarkoittaa. Jos porukkaan tulee uusi kaveri aloittaen repliikillä "mun mielestä te ajatte typerän lujaa", niin eipä taida saada paljon kavereita, vaikka oikeassa olisikin.
omg.gif
Kulttuurissamme täytyy monessa asiassa osata sopeutua suureen tyhmään enemmistöön, muuten joutuu hankaluuksiin.
Kuten ehkä olet huomannut, kahden kesken jutellessa lähes jokainen motoristi tuomitsee tällaiset jutut, mutta tietynlaisessa (vähän liikaa vauhtia ihannoivassa?) porukassa asenne hämärtyy kummasti ja muistellaan jopa niitä omia kohelluksia, joskus hiukan liioitellen...
cool.gif
tounge.gif

Sitähän se on monen miehen elämä, ollaan muualla vaikka millaista vässykkää, niin kaveriporukassa machokerroin nousee kolmella..

Minun ei enää tarvi esittää mitään kellekään eikä hakea kenenkään hyväksyntää väärin perustein. Ja kanttini riittää vallan mainiosti tulla paasaamaan hurjastelun typeryydestä mihin tahansa bomberiporukkaan, jos asia kiinnostaa...
omg.gif

Turvallisen vauhdikkaita kilometrejä kaikille tasapuolisesti!
cool.gif

Nyt mihinkään kirjotukseen sen koommiin puuttumatta ja asiaa kommentoimatta (en jaksa enää), mua rasittaa helvetisti se kun jokaiseen tällaseen topikkiin täytyy vetää ne muksut mukaan.
veryangry.gif

...No hei miksköhän parkeilla puhutaan niin kuin puhutaan?
biggrin.gif

Tottahan siellä jokaisen 'motoristin' täytyy koettaa olla kuten muutkin ja mielellään vielä hiukan 'kovempi', mitä se sitten milloinkin tarkoittaa. Jos porukkaan tulee uusi kaveri aloittaen repliikillä "mun mielestä te ajatte typerän lujaa", niin eipä taida saada paljon kavereita, vaikka oikeassa olisikin.
Niinpä ...

Lainaus ehkäpä juuri tuosta kovuudesta kioskien kulmilta ...
Toiset ne ehtii .. ja jaksaa askarrella ...
Varmaan on saanut sitä rispektiä mitä halusikin ..

---HS 22.7.2004---
Etsintäkuulutettu 16-vuotias otettiin kiinni Puotilassa
Poliisi otti kiinni etsintäkuulutetun 16-vuotiaan nuoren tiistaina yhdentoista aikaan illalla Helsingin Puotilassa. Nuori ajoi ajoneuvoa ilman ajokorttia jo 28:tta kertaa viimeisen vuoden aikana.
Hänet on myös otettu kymmenkunta kertaa kiinni törkeästä rattijuopumuksesta.
Nuoresta on tehty 85 eri rikosilmoitusta. Häntä epäillään muun muassa ryöstöstä ja maksuvälinepetoksista. Poliisi oli etsinyt nuorta jo jonkin aikaa.
--------------------
.. 16-vuotiaat muksut ne ehtii ..
No tietenkin tämä on ääritapaus .. mutta ei ainoa
omg.gif

Tää on ku taksin kyydissä Italiassa, huudetaan toisille kuskeille semmosesta minkä ite tulee tekemään 5 min päästä.

Jos porukkaan tulee uusi kaveri aloittaen repliikillä "mun mielestä te ajatte typerän lujaa", niin eipä taida saada paljon kavereita, vaikka oikeassa olisikin.  
omg.gif
Muhaha
biggrin.gif

Mutta totta se vaan on.
Kukaan täysjärkinen ihminen ei voi puolustaa tota tekoa. Ja minunkin mielestäni ihminen saa toilailla miten haluaa, kunhan ei jää kiinni, aiheuta toiselle vaaraa taikka joutuu otsikoihin.

Täällä puhutaan paljon siitä, etten minä tapa ketään jos keulin täällä tai siellä, mutta moni ihminen on kuollut vaikka onkin keskellä metsää, ja yleensä kuljettaja itse. Se maksaa yhteiskunnalle. Aina kun joku kuolee, niin se maksaa yhteiskunnalle, ja sehän on me. Perkele, mä joudun maksamaan kun joku teistä menee telomaan itsenne ja egonne johki männyn ympärille.
Minä voin rehellisesti sanoa, etten ole keulinut, mutta ylinopeutta olen ajanut. Tuomitkaa, saatana
033102bebe_1_prv.gif

Ja sit yksi kommentti vielä tuohon mitä mörkö kirjoitti:
"...miks missään parkeilla ja talleilla ei väännetä tällasta skeidaa tyyliin saunan taakse ja lapiolla päähän! parkeilla naureskellaan tällasille jutuille ja sit alkaa se arkun kaivaminen et "kyl määki tos eräänä päivänä hiukkasen nostin etupyörää!""

No hei miksköhän parkeilla puhutaan niin kuin puhutaan?
biggrin.gif

omg.gif
Kulttuurissamme täytyy monessa asiassa osata sopeutua suureen tyhmään enemmistöön, muuten joutuu hankaluuksiin.
Kuten ehkä olet huomannut, kahden kesken jutellessa lähes jokainen motoristi tuomitsee tällaiset jutut, mutta tietynlaisessa (vähän liikaa vauhtia ihannoivassa?) porukassa asenne hämärtyy kummasti ja muistellaan jopa niitä omia kohelluksia, joskus hiukan liioitellen...
cool.gif
tounge.gif

Sitähän se on monen miehen elämä, ollaan muualla vaikka millaista vässykkää, niin kaveriporukassa machokerroin nousee kolmella..

Minun ei enää tarvi esittää mitään kellekään eikä hakea kenenkään hyväksyntää väärin perustein. Ja kanttini riittää vallan mainiosti tulla paasaamaan hurjastelun typeryydestä mihin tahansa bomberiporukkaan, jos asia kiinnostaa...
omg.gif

Turvallisen vauhdikkaita kilometrejä kaikille tasapuolisesti!
cool.gif
okei, tää meni nyt toisin kuin ajattelin! tarkotin täällä esiintyvää "saunan taakse" uhoomista joka tulee näkyviin suurin piirtein jokaisessa tapauksessa missä on jotai liikenteeseen/liikenteen vaarantamiseen liittyvää asiaa!parkeilla ja talleilla ei viedä saunan taakse eikä lyödä lapiolla päähän, koska tiedetään että suuret sanat voi vaatia tekoja joissain paikoissa, riippumatta omasta alotteesta! jospa tää törttö lukee tätä foorumia, ja tietää olevansa tämän topikin stara!? vähän pienempää suuta kehottaisin pitämään!

porukka varjelee mainettaan, joka tuntuu menevän pienestäkin asiasta! mun mielestä ton törtön maine meni, ja esmes mun maine vaan on!

puhuin tästä asiasta muutaman ystäväni kanssa tallilla, että tällainen törttö on keekoillut pyörällä niin ja näin, ihmettelivät vaan ja oltiin lopulta hyvillään siitä että kiinni jäi ja siinä se!

tohon kovuusjuttuun ja miehuuskoe-rituaaleihin en sotkeennu, jos jossain sellasta on, olokoon! jos tahtoo respectiä, sitä saa muutenkin kuin olemalla apina, tai edes puoliapina!

mun pointti on se, et jokainen juttu, missä on kyseessä autoilija, motoristi, ratikkakuski, tai jalkamies, ja on epähuomiossa tai tahallaan aiheuttanut jotai sellasta vakavaa, tai vähemmän vakavaa tilannetta mistä lehti kirjottaa tai joku on nähny, -siitä tulee ehkä tuomio virkavallalta, ja täältä useimmiten tulee saunan taakse -tuomio ja turpaanki vielä-hymiö! meitä mahtuu moneen narikkaan, tämän takia kannatan live-keskusteluja, tai mahdollista live-selkäsaunaa ns. törtöille jos siltä tuntuu!

täältä tähän!

porukka varjelee mainettaan, joka tuntuu menevän pienestäkin asiasta! mun mielestä ton törtön maine meni, ja esmes mun maine vaan on!
Tuon maine -asian takana näyttää ainakin tässä keskustelussa olevan se, että ne, jotka tietävät/muistavat miten kaahailua aikaisemmin on laitettu kuriin valtiovallan toimesta, alkavat olla oikeasti huolissaan siitä mitä toistuvat tällaiset otsikot tekee harrastuksen kustannuksille. Kas, asioita kun voi katsella pidemmällekin kuin se oma klyyvarinnysä.

Älkää olko niin naiveja, että luulette ettei valtiovalta käyttäisi jokaista syytä korottaa erilaisia veroja ja maksuja hyväkseen, erityisesti jos sillä on takanaan ns. yleisen mielipiteen tuki. Ja jälkimmäinen lankeaa sitä helpommin, mitä enemmän otsikoissa ollaan. Tällä menolla se ei kohta ole enää tuki vaan äänekäs vaatimus, ja sen jälkeen on enää ajan kysymys milloin kirpasee. Mulle on täysin samantekevää maineet sinänsä mutta mulle ei -niin kauan kun mä tässä maassa asun- ole samantekevää se, onko mulla varaa ajaa moottoripyörällä vai ei.

Ja tällä ei ole mitään tekemistä oman viattomuuteni kanssa mitä ylinopeuksiin tai virheisiin tulee. Käsittääkseni täällä ei yksikään mielipiteen ilmaisija ole hehkuttanut omaa virheettömyyttään, joten se on ihan vitun huono argumentti.

Kukin tyylillään, mun mielestä on hyvä että asioista keskustellaan. Ehkä joku, jossain joskus, jopa herää henkisestä koomastaan ajattelemaan asioita vähän laajemminkin kun asioista puhutaan/kirjoitetaan (tiedän, toiveajattelua) joten miksi asiat pitäisi ohittaa olankohautuksella? Eiköhän tota hälläväliä tiko tiko -asennetta ole ihan riittävästi jo - vai kielletäänkö saman tien foorumilta kaikki muut paitsi  
062802jumpie_prv.gif
ja  
biggrin.gif
ja  
033102beer_1_prv.gif
viestit?

Hyvä Mörkö, selvensit tarkoitustasi juuri sopivasti. Se mitä kirjoitit "puhuin tästä asiasta muutaman ystäväni kanssa tallilla, että tällainen törttö on keekoillut pyörällä niin ja näin, ihmettelivät vaan ja oltiin lopulta hyvillään siitä että kiinni jäi ja siinä se!" oli juuri kuten mielestäni pitääkin. Ei niitä hölmöjä ampua tarvitse ihan vielä tuon ylinopeuden takia.

Käsitin ensin tarkoituksesi siten, että jossakin talleilla ja porukoissa ei tuomittaisi tällaista vaan pikemminkin naureskellaan hyväksyvästi. Hyvä, ettei näin ole.
cool.gif

Bubblefaerie kirjoitti "Nyt mihinkään kirjotukseen sen koommiin puuttumatta ja asiaa kommentoimatta (en jaksa enää), mua rasittaa helvetisti se kun jokaiseen tällaseen topikkiin täytyy vetää ne muksut mukaan. "

Ymmärrän kantasi, mutta ehkä sinäkin ajattelet sitten hiukan eri lailla jos sinulla on joskus omia lapsia..
cool.gif

Ne lapset vain tulee otettua esimerkeiksi juuri siksi, että ne laittavat ajattelemaan helpommin, kuin jos sanoo 'jos kaahaat, voit ajaa kumoon jonkun paksun keski-ikäisen äijän' !
Ja ne lapset ovat oikeasti yksi suurin riskiryhmä, ne kun eivät juuri tunne ja muista noudattaa liikennesääntöjä.
confused_orig.gif

Olisi varmasti hyvä, kun ihan OIKEASTI jokainen kaahari miettisi, miltä hänestä OIKEASTI tuntuisi sen jälkeen kun on aiheuttanut hurjastelullaan pienen lapsen kuoleman... ettei kenenkään tarvitsisi miettiä sitä vasta sen tapahduttua.
sad_orig.gif

Otetaampa tosta esimerkki siitä mitä arvostan, tota voi "ghostriderit" yrittää:
http://personal.inet.fi/koti/pekka.salo/
bowdown.gif
 Pekalle!

Kivaahan se koheltaminen varmaan on, mutta kun niitä vahinkoja välillä tapahtuu. Ihmisiä noilla säännöillä suojellaan. Me kun ollaan niin tyhmiä eläimiä, niin tarvitsee olla jokin sanktion pelko hillitsemässä. Kyllä minäkin mielelläni ajelisin kahtasataa koko ajan yhtään miettimättä mitään onnettomuuksia, mutta kun koko ajan on pelko sakoista ja kortin menettämisestä ym. niin kyllähän se vähän hillitsee - ihan hyvä niin. Tosin on noita kiusanteolta tuntuvia kuudenkympin rajoituksia kilometrien peltoaukeilla tullut välillä ihmeteltyä.

Oon mietiskellyt tota poliisin nopeusvalvontaa. Se on ihan perseestä. Nopeusrajoitukset on tehty silmällä pitäen kaksi vuosisataa sitten syntyneitä kuljettajia ja samaa nopeutta saa ajaa sitten vaikka keskellä tornadoa kuin ihanteelliseessa ajosäässä. Mutta ajapa hyvällä kelillä, usean vuoden liikennekokemuksella, tuliterällä/luotettavalla kulkupelillä täysissä ruumiin ja sielun voimissa, ketään häiritsemättä tai kenenkään turvallisuutta vaarantamatta 80-alueella 105km/h, niin saat sakot! Mummo posottaa sitä 65km/h ohi samalla, kun konstaapeli kirjottaa "rikolliselle" lappua. Perässä tulee 15 henkilöautoa, joiden kuljettajien pinna kiristyy kiristymistään, kun ei uskalla mennä ohi, kun sakotetaan jos ohituskaistalla nostetaan nopeutta yli sallitun ja munaa ei ole tarpeeksi ohittaa muulloin. Sitten yhdeltä palaa käämi loppuun ja tekee hasardiohituksen, jolloin vastaantulijoiden ja letkassa ajavien turvallisuus vaarantuu oikeasti. Ja tästä sakotetaan myös (ja aiheesta). Mutta mummo jatkaa letkan keräämistä, eikä varmasta katsokaan peileihin. Eikä siitä mitään hyötyä olisikaan, kun kaihi jyllää molemmissa silmissä.
Entäpä jos se sakko kuitenkin kirjoitettais tälle mummukalle ja sen perässä ajavalle munattomalle (nais)kuljettajalle, jotka yhdessä tukkivat liikenteen ja vaarantavat muiden terveyden. Ensi kerralla ymmärtäisivät sitten siirtyä levikkeelle, kun letkaa alkaa kertyä taakse. Sama koskee karavaanareita, joiden kesäloman tarkoitus on estää muiden jouheva kesälomaliikenne  
nixweiss.gif

Tarkoitan vaan, että ne tutkat vois tunkea sinne konstaapelien  
033102ass_1_prv.gif
Riittäis hyvin, kun poliisi seuraisi liikenteen sujuvuutta. Häirikkökuskit voisi poimia puhutteluun, kuten myös tientukkijat ja muut muiden turvallisuuden vaarantajat (kuten moottoritielle kännykän vuoksi pysähtyvät  
mad.gif
Eivät idiootit tajua, että myös siitä rapsahtaa pikavoitto, jos partio ajaa ohi).
Ja rattijuopoilta auto ja mopo valtiolle. Loppuu kännissä ajo, kun ei ole menopeliä. Viinaa kun saa aina lisää, vaikka kuinka sakotetaan.
Ja jos sitten ajaa kovaa ja on olevinaa kova jätkä, niin ei kai sitä poliisia sitten pakoon pötkitä. Kovat jätkät antaa niille turpaan...  
kaboom.gif

Nyt mihinkään kirjotukseen sen koommiin puuttumatta ja asiaa kommentoimatta (en jaksa enää), mua rasittaa helvetisti se kun jokaiseen tällaseen topikkiin täytyy vetää ne muksut mukaan.
veryangry.gif
Minun niinkuin monen muunkin "lapsellisen" aikuisen tärkeimmät ihmiset ovat omat lapset. Lapset ovat elämän suola ja heitä kukin yrittää suojella parhaansa mukaan. Tottakai tällainen asia tulee esille monessa asiassa, täälläkin. Kauheinta mitä minulle voisi sattua olisi, että lapsilleni sattuisi jotain. Ekstrakauheaa jos joku idiootti satuttaisi heitä tahallisesti.

Olette itsekin lapsia ja vanhempanne (useimmat) yrittävät suojella ja auttaa teitä oman elämän alkuun.

Vittu mitä spekulointia...
033102ass_1_prv.gif

Jos suhtautuminen liikennesääntöihin on tota luokkaa, en yhtään ihmettele että jengiä ajaa ulos viikottain niinkuin ajaa...

Ei sillä että ihmettelisin muutenkaan. Tärkeintähän on että sinä saat tehdä mitä sinua sattuu individuaalisuuden tunnoissasi huvittamaan, vitut muista tai yleisen viihtyvyyden ja edes jonkinlaisen turvallisuuden luomiseksi väsätyistä säännöksistä.

Edit: huom! Käytän "sinä" muotoa yleisesti, en ketään erityistä henkilöä osoittamaan (joku tohon kuitenkin tarttuu). Mut kyllä mua vaan vitusti korpee tää omapersekeskeinen asenne mitä jengi viljelee...
On se hyvä että muilla on sana hallussa. Kun oma verbaaliakrobatia ei ole kovin kummoinen niin voipi sitten lainalla muita.

Samoilla linjoilla ollaan.

Näitä omapersekeskeisiä tampioita on kaikissa ryhmissä ei vain moottoripyöräilijöissä.

Back