• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyörä hakusessa, osa 3

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kartsa-hel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jonezi sanoi:
Itse en ostaisi käytettyjä kypäriä. Siihen vedän rajan käytettyjen ajovarusteiden ostossa. :sad:
Se on vähä sama ku ostais jonkun käytetyn hammasharjan.

Kuten lukijat ovat huomanneet, niin pidän hyvistä tarinoista. Tuohon ylläolevaan kommenttiin on pakko kertoa hauska tarina 35 vuoden takaa. Olin jollain seurakuntaleirillä ja siellä joku nuoriso-ohjaaja kertoi, että soittaa jossain siihen aikaan kohtalaisen tunnetussa hengellisessä bändissä. Olivat olleet jossain keikalla ja Remu oli kuulemma sattumalta nähnyt vanhan keikkabussinsa. Remu oli sitten tullut kuuntelemaan bändiä ja tauolla käynyt takahuoneessa ja sanonut sitten ilmeisesti vähän huumorilla, että "jätkillä on Hurriganesin vanha keikkabussi, miten tuollainen hengellinen bändi voi kulkea Hurriganesin vanhalla keikkabussilla, kaverit ei taida tietää, mitä kaikkea siellä on aikoinaan tehty." Bändin johtaja oli sitten vastannut: "Me pestiin se." :D

Kartsakin pesi kypärät. :D Otin äsken molemmat kypärät, Schoien ja Schubertin pesuhuoneeseen. Irrotin ne pehmusteet mitkä neppareilla lähti irti. Laitoin ison sangon täyteen lämmintä vettä ja pesuainetta. Sitten vain kypärä kerrallaan pesuun pehmeällä harjalla ja säännöllistä vedenvaihtoa. Täytyy sanoa, että kyllä kohtalaisen monta kertaa piti sangossa vaihtaa ruskeaa vettä puhtaaseen - ilmeisesti oli vuosien hiki pinttinyt kypärään.

Se Schubert on muuten tosi hyvä. Sitä ehdin ennen pesua vähän testaamaan ja siinä on juuri sellainen ylös nouseva leukaosa - voi pitää silmälasit päässä kun laittaa kypärää päähän. Lisäksi kypärässä oli vielä erillinen alaslaskettava aurinkolasi. Lisäksi kypärästä lähti pehmusteet siististi neppareilla ja luulen, että pienellä virittämisellä siitä saa varsin oivan kypärän. Erityisesti kun kypärän hinta oli 10e.

Minusta on ihan jees ostaa käytettyä tavaraa - säästää omaa rahaa ja planeettaa siinä sivussa.

Laitoin muuten kännykän kalenteriin vakiohälytyksen keskiviikkoisin klo 18 - MP-kahvit Haltialan tilalla. Olen lähiviikot Vantaalla asiakkaalla töissä ja Haltialan tila tulee sopivasti siihen matkan varrelle. Kävin muuten tänäänkin Herttualla Vantaalla töissä ja huvin vuoksi tulin takaisin Helsingin Pitäjänkirkon vierestä sitä 60 km/h tietä ja poikkesin Haltialassa - siellä olikin kyltti, jossa sanottiin, että MP-kokoontumisen ajan paikka on auki keskiviikkoisin 16-20. Jos nyt keskiviikkona on hyvä sää, niin ajattelin, että voisi heti poiketa siellä töiden jälkeen noin klo 18. Jos sataa, niin sitten otan kyllä auton ja skippaan tuon tältä keskiviikolta. Mutta joka tapauksessa jos joku lukija huomaa siellä valkoisen KTM Duke 390, niin saa tulla jututtamaan Kartsaa. :)

Haltiala on muuten minulle muutenkin läheinen paikka. Tuli käytännössä koko hiihtokauden käytyä siellä lauantaisin syömässä keittolounas - eli hiihdin yleensä Maununnevalta siitä Paloheinän golf-kentän viereltä Haltialaan, jossa pidin lounastauon, ja sitten hiihdin sitä joenvartta takaisin metsänreunaan ja sieltä kotiin. Haltiala on mainio paikka. Kiva jos nyt tulee tällainen perinne, että tulee käytyä siellä läpi vuoden - lauantaisin talvet hiihtäen ja muina vuodenaikoina keskiviikkoisin Dukella.

Tuu maanantaisin Pakilan teboilille seitsemältä. Siellä on ORG turpakäräjät. Eilenkin meitä oli kymmenen tyyppiä siellä. Käydään oikeestaan ympäri vuoden joka Maanantai. Eli pikku tuunaus ensi vuoden hiihtolenkkeihin, niin voit vaikka hiihtää paikalle:grin: Haltialakin on hieno paikka, mutta mua vaan tökkii kun suurin osa on niitä menneitä muistelevia customi-miehiä.

Bolt sanoi:
Tuu maanantaisin Pakilan teboilille seitsemältä. Siellä on ORG turpakäräjät. Eilenkin meitä oli kymmenen tyyppiä siellä. Käydään oikeestaan ympäri vuoden joka Maanantai. Eli pikku tuunaus ensi vuoden hiihtolenkkeihin, niin voit vaikka hiihtää paikalle:grin: Haltialakin on hieno paikka, mutta mua vaan tökkii kun suurin osa on niitä menneitä muistelevia customi-miehiä.

Saattaa käräjillekkin eksyä ainakin yksi custom-kuski :)- Kohta alkaa päättyy kouluhommat tältä erää, niin aikaa pyhittää maanantait Pakilan Teboilille. Suosittelut käräjille tuloon täältäkin!

Gukkuu sanoi:
Saattaa käräjillekkin eksyä ainakin yksi custom-kuski :)- Kohta alkaa päättyy kouluhommat tältä erää, niin aikaa pyhittää maanantait Pakilan Teboilille. Suosittelut käräjille tuloon täältäkin!

Tuotko emännän kans, vai onko sillä vielä.omaa pyörää? :p

Karkov sanoi:
Tuotko emännän kans, vai onko sillä vielä.omaa pyörää? :p

Ei ole omaa pyörää, enkä tuo mukana, onko ikävä? :grin: Tuntuu, että Karkovilla kovempi kaipuu kun itellä :rakastunut:

Ai vieläks seki toimii?

Ilosesti se on talvella käynnistynyt ja jopa nyt keväällä kun kävin vähän pyörimässä. Ei ole turhia hienouksia mitä mennä rikki :)- Varaosiakin saa kivasti jos tarvitsee, vielä tulevaisuudessakin.

Mites sulla?

Gukkuu sanoi:
Ei ole omaa pyörää, enkä tuo mukana, onko ikävä? :grin: Tuntuu, että Karkovilla kovempi kaipuu kun itellä :rakastunut:

Ilosesti se on talvella käynnistynyt ja jopa nyt keväällä kun kävin vähän pyörimässä. Ei ole turhia hienouksia mitä mennä rikki :)- Varaosiakin saa kivasti jos tarvitsee, vielä tulevaisuudessakin.

Mites sulla?

Eiks ookki kivaa kun kaverit heti muistaa välittää?
Niin ja kerro nyt eukolle terveisiä kun tähän asti päästiin. :grin:

Bolt sanoi:

Kiitos vinkistä! Laitoin heti kännykkään muistutuksen joka maanantaille, että klo 19 Pakilan Teboilille. Se on tässä ihan vieressä, helppo tulla. Siellä varmasti nähdään jokin maanantai, toivottavasti heti ensi maanantaina. Kun näette, että Duke parkkeeraa Teboilin pihalle, niin ottakaa Kartsa lämpimästi vastaan - te olette ensimmäiset motoristi-ystävät, joita Kartsalla on. :D

Toivottavasti huomenna olisi hyvä ilma, niin voisi käydä Haltialassa, säätiedotus vain lupasi sadetta.

Että pitää ihmisen olla tyhmä. Nielaisin palan vanhaa keitettyä kananmunaa ja vasta sitten tajusin, että suuhun jäi ikävä maku ja huomasin, että se oli pilalla. Nyt vatsassa kuplii ja kiertää, toivottavasti ei mene pahemmaksi. Pahin ruokamyrkytys oli kerran työmatkalla Intiassa, Punessa. Kun ripuloin hotellin vessassa kylmässä hiessä ja taju meinasi mennä, niin ensimmäistä kertaa oivalsin, miksi niissä hotelleissa on vessassa pöntön vieressä seinässä puhelin. :D

Muuten. Herttua ja Monkey ovat tuossa terassin alla. Valokate suojaa suoralta sateelta, mutta tuuli jonkin verran puhaltaa sadetta katoksen alle, jolloin pyörät ovat hieman kosteina siinä sateella. Toukokuussa ajattelin rakentaa siihen asfaltin päälle (jota riittää... ks. aikaisempi artikkeli...) pyörävaraston, missä voisi pitää pyöriä kuivana sateelta suojassa (muutenkin kun kohta kesä alkaa, niin vaimo ei tykkää, että pyörät on siinä terassilla...).

Eli kysymys kuuluu: Voiko Herttuan peittää sellaisella Motonetista ostetulla hopeisella sadehupulla? Jostain luin, että sellainen vain pitää kosteuden sisällä ja nopeuttaa ruostumista. Eli jos huputan tuollaisella Herttuan, niin onko siitä enemmän haittaa kuin hyötyä?

Saamari, että poltteli tänään kun aurinko paistoi. Piti harmittavasti ottaa aamulla auto, kun piti mennä asiakkaan pääkonttoriin keskustaan aamulla ja sitten töiden jälkeen pelaamaan sulkapalloa Itäkeskukseen - ei olisi mahtunut selkään sekä läppäri-reppu että sulkapallo-reppu. Kyllä harmitti, kun ajoin sulkiksen jälkeen kotiin Kehä I:sta ja aurinko paistoi - tuli tunne, että nytkin meni hyvä pyörämatka sivusuun.

Joku myyjäkin tuli tänään selvittämään jotain aivan käsittämätöntä tarinaa jostain, että pitäisi tehdä 40h/vko, jotta laskutus ei mene sekaisin. Kysyin, että eikö sille asiakkaalle nyt ole sama, kuinka nopeasti ne tunnit tehdään, kunhan työ tulee tehtyä. En ymmärtänyt kaverin puheista, mikä logiikka tällekin asialle oli, mutta lopulta itse oivalsin, että aletaan sitten tekemään 40h/vko - jos alkuviikosta tekee pidempää päivää ja perjantaina aurinko paistaa, niin Kartsa hyppää firman parkkihallissa jo klo 12 Herttuan selkään ja sanoo myyjälle, että "moi". :D

kartsa-hel sanoi:
Että pitää ihmisen olla tyhmä. Nielaisin palan vanhaa keitettyä kananmunaa ja vasta sitten tajusin, että suuhun jäi ikävä maku ja huomasin, että se oli pilalla. Nyt vatsassa kuplii ja kiertää, toivottavasti ei mene pahemmaksi.
Kävin nuorempana kolme kertaa Interraililla. Muistan, kuinka ensimmäisellä matkalla joku kokeneempi reilaaja opasti nuorempaa sukupolvea, että "mitä etelämmäs menee, niin pitää muistaa olla varovainen ruuan kanssa - ennen ruokaa pitää ottaa pari vodkaa, ruuan kanssa pari vodkaa ja ruuan jälkeen pari vodkaa - tällöin mahdollisesti saastunut ruoka lilluu 40-% alkoholiliuoksessa, mikä tappaa pöpöt". Kertaakaan en näillä ohjeilla sairastunut ruokamyrkytykseen. :D

Tavoistani poiketen näin arkena, pakko oli kuitenkin mennä alas kellariin ja kaataa lasi Grant's Family Special Reservesta lasi, josko tuo vatsan kuplinta ei menisi pahempaan suuntaan. Saa nähdä, millainen yö on tulossa ja kuntoutuuko tästä aamuksi töihin.

kartsa-hel sanoi:
Muuten. Herttua ja Monkey ovat tuossa terassin alla. Valokate suojaa suoralta sateelta, mutta tuuli jonkin verran puhaltaa sadetta katoksen alle, jolloin pyörät ovat hieman kosteina siinä sateella. Toukokuussa ajattelin rakentaa siihen asfaltin päälle (jota riittää... ks. aikaisempi artikkeli...) pyörävaraston, missä voisi pitää pyöriä kuivana sateelta suojassa (muutenkin kun kohta kesä alkaa, niin vaimo ei tykkää, että pyörät on siinä terassilla...).

Eli kysymys kuuluu: Voiko Herttuan peittää sellaisella Motonetista ostetulla hopeisella sadehupulla? Jostain luin, että sellainen vain pitää kosteuden sisällä ja nopeuttaa ruostumista. Eli jos huputan tuollaisella Herttuan, niin onko siitä enemmän haittaa kuin hyötyä?

En huputtaisi, tosiaan kosteus säilyy ja toisekseen ne huput helposti tuulessa hankaavat jonkin kohdan ainakin eri kiillolle ellei nyt maali kokonaan lähde

kartsa-hel sanoi:

Itsellä on käytössä Bilteman peite. Ei kannata ostaa liian isoa, niin ilma kiertää alhaalta eikä kosteutta kerry sisäpuolelle. Bilteman peitteessä on naru jolla peitteen saa kiristettyä niin ettei tuulessa heilu. Vedän narun alhaalta seisontatuen siihen tappiin kiinni, josta tuki painetaan jalalla alas. Oma pyörä on katoksessa, mutta peite estää auringon porottamisen iltapäivällä.

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Kuomut/Moottoripyoran-kokopeite-2000017431/

Vieläkin on muuten fiiliksissä se lauantain matka: Helsinki - Vantaa - Nurmijärvi - Karkkila - Vihti - Kirkkonummi - Espoo - Helsinki. Kerroin matkasta sulkapallokavereille. Toinen kavereista osasi kertoa, että siinä Vanjärventiellä, jossa ajoin, asuu yksi Suomen tunnetuimmista elokuvaohjaajista (jätettäköön yksityisyydensuojan vuoksi nimi mainitsematta). Ja että siinä järven kohdalla, järven toisella puolella olisi ollut mielenkiintoisia vanhoja työläisasuntoja (enpä huomannut - tuli katsottua sitä järveä).

Lähiseudutkin on täynnä kaikenlaista mielenkiintoista nähtävää - päivässä pääsee ajamaan varsin kauas ja illaksi kotiin.

Kaverilla on mökki Luhangassa. Kerroin, että täällä orgissa oli sanottu, että veljen mökille Jyväskylään pitää sitten ajaa "Sysmä-Luhanka-reittiä". Hän heti tiesi, mistä puhuttiin, ja sanoi, että se on valittu Suomen kymmenen kauneimman reitin varrelle, ja on kuulemma motoristien suosiossa mutkien, siltojen ja mäkien takia. Kaveri sanoikin heti, että jokin viikonloppu minun pitää ajaa heidän mökille samaa reittiä, yöpyä mökillä ja sitten ajaa samaa tai toista reittiä takaisin. Jumppahuitsi, näin tehdään kesällä! Tajuton kesä tulossa! Kartsa ja Herttua antaa baanalla hanaa aivan sikana! :D

Huomasin vasta nyt, että siinä Orgin Keskustelu-etusivulla ( http://www.moottoripyora.org/keskustelu/forum.php ) on "Aktiiviset käyttäjät" -laatikko. "kartsa-hel" näkyy siinä listan ensimmäisenä. Näkyykö se vain minulla (kun olen "kartsa-hel"), vai muillakin? Olenko niin sikana kirjoitellut tänne iltaisin näitä sekavia horinoita, että olen päässyt ykkössijalle? Sanokaa, jos alatte kyllästyä, niin pistän läppärin kiinni. Tällä hetkellä ei ole ketään "oikeita" prätkä-kavereita, niin tämä moottoripyora.org on jonkinlainen hyvä korvike. :D

kartsa-hel sanoi:
Huomasin vasta nyt, että siinä Orgin Keskustelu-etusivulla ( http://www.moottoripyora.org/keskustelu/forum.php ) on "Aktiiviset käyttäjät" -laatikko. "kartsa-hel" näkyy siinä listan ensimmäisenä. Näkyykö se vain minulla (kun olen "kartsa-hel"), vai muillakin? Olenko niin sikana kirjoitellut tänne iltaisin näitä sekavia horinoita, että olen päässyt ykkössijalle?

Viimeisimmän selaimen sivupäivityksen käyttäjä näkyy siinä ykkösenä, yleensä aina oma käyttäjätunnus omalla koneella.

Jatka vaan kirjoittelemista. jos täällä sais kysellä pelkästään rengaspaineista ja kierrosajoista tää sivusto kuolis hetkessä. Moottoripyörä hakusessa kolmosta ei ole pakko klikata, jos ei kiinnosta. Mä klikkaan aina, kun mulla on maailman tylsin duuni. Varmaan viisi tuntia päivässä on päivystämistämistä eli nettisurffailua:grin:

Back