Tere
Itselläni ZR-7S ja ilmaöljy. Viime kesänä tuli 10 tkm mittariin ja kolmet öljyt.
Eli 3300 tkm oli vaihtoväli mulla. Voi myös johtua viimekesän paskoista keleistä ja siitä,
Kawasaakeliin on erittäin helppo tehdä tuo öljynvaihto + öljy on halpaa.....
Öljy oli mustaa lyhyestä vaihtovälistä huolimatta eli kai sieltä jotakin mukaankin irtosi????
Tänä suvena meinasin 5000 km vaihtovälillä mennä. Jos olisi konekkin jo pesty kunnolla....
Katsellaa.
Itselläni ZR-7S ja ilmaöljy. Viime kesänä tuli 10 tkm mittariin ja kolmet öljyt.
Eli 3300 tkm oli vaihtoväli mulla. Voi myös johtua viimekesän paskoista keleistä ja siitä,
Kawasaakeliin on erittäin helppo tehdä tuo öljynvaihto + öljy on halpaa.....
Öljy oli mustaa lyhyestä vaihtovälistä huolimatta eli kai sieltä jotakin mukaankin irtosi????
Tänä suvena meinasin 5000 km vaihtovälillä mennä. Jos olisi konekkin jo pesty kunnolla....
Katsellaa.
Meinaatko että kone käy jotenkin erikoisen kuumana? Ainakin vanhassa vuosimallin -94 nestejäähysuzukissa jäähdytysneste kiertää myös moottoriöljyä jäähdyttämässä (lämmittämässä) ja siksi en olisi näin maallikkona ainakaan kovin huolissani viskositeetin riittävyydestä. Sen sijaan – edelleen maallikkona – olisin kyllä sitä mieltä, että jos meinaa antaa kiertokangille, nokka-akseleille, sylintereille yms. sellaista voitelua kun suzukin insinööri on laskeskellut ja suunnietllut niin sen öljyn olisi hyvä olla sen verran ohutta että se öljy mahtuu ja pääsee kiertämään laakereissa kunnolla. En minä siten tiedä, mutta olettaisin Suzukin insinöörien suunnitelleen öljyn kierron koneessa ja laakereissa sille viskositeetille mitä suosittelevat. Mutta tietty jos tuollaista viskoa suosittelevat niin sitten juu