Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No eihän tuossa lainauksessa olekaan kuin yksi ainoa virke ?Pohjanmaa on pääosin ruotsinkielistä rannikkoseutua, jolla asuu maamme iäkkäintä, onnellisinta ja raitteinta kansaa, joista jotkut yksilöt kyllä tykkäävät yhdessä seuraa pitäessään laulaa hauskoja juomalauluja ja nostaa snapseja.![]()
aijaa.. ensimmäinen virke meni läpi mutta loput..![]()
![]()
Oiskohan joku noista tytöistä viikonloppuna vapaa...Vaimo vertasi tätä .orgia ompeluseuraan.. alan pikkuhiljaa ymmärtää mitä hän tarkoitti..![]()
Istumme ringissä virkkaamassa (ei kun näpyttelemässä) ja kinastelemme kuin vanhat mummot mielipiteistä ja asioista..![]()
![]()
![]()
Eik noi oo ne tytöt ku on venheellä jumissa jossain Tammisaaressa?Oiskohan joku noista tytöistä viikonloppuna vapaa...![]()
Juu, LTA:n (Lapuan Työväen Ampujat, rekisteröimätön harrastajayhdistys) jäläjiltä vuonna 1918 kyllä johonaki iham' muualla...Nyt kuules Myrskyharakka, Vaasa oli sentään valkoisten pääkaupunki, punikit oli ihan muuallaVaasalaaset on rantaruåttalaasia ja siälon kuulemma punikkia ja sosialistiakin![]()
![]()
Jokainen tekee niinkuin itse parhaaksi näkee. Loppupeleissä mp kuskin mahdollisuus teilata joku muu on aika häviävän pieni vrt. autolla koomaamiseen.Jos jätetään mennyt maine ja kyseenalaisesti kasvanut kunnia sikseen ja keskitytään tosiaankin itse asiaan. Henki on jokaisella vain yksi ja elämä ainutkertainen, terveyskin edes nykyisellään olisi hyvä säilyttää eli jonkin noiden menettäminen kyllä vaikuttaisi myös omaan harrastukseeni.
Ja töissä on pakko käydä, jotta mm. lapset pysyvät leivässä, pyörä bensoissa ja sähköt laitteissa, joten koulupojilta tai kasvamisensa aikuiseksi unohtaneilta en suostu ottamaan vastaan älyttömiä neuvoja.
Onks se neljäs matkahuollossa?Eik noi oo ne tytöt ku on venheellä jumissa jossain Tammisaaressa?Oiskohan joku noista tytöistä viikonloppuna vapaa...![]()
lainaa trinityä"Pyörä on enemmänkin hyötykäyttöön kuin huvitteluun" toi nyt on ihan puppua!punto tekee kaiken halvemmalla ja paremmin jos hyötykayttoo haetaan![]()
Mutta tuolla tavalla ajateltuna maine on mennyt jo kuulkaa kymmeniä vuosia takaperin. Julkisuuskuvan muuttaminen on niin hemmetillinen projekti, että en tiedä miksi sitä edes pitää yrittää... Jos joku korjaa tuon käsityksen niin se on aika, sitäkin eppäilen pikkasta reippaammin.Ja maineesta vielä sen verran, että jonkin ryhmän maine vaikuttaa yleisesti siihen kuinka tulee kohdeltua tuohon ryhmään kuuluvana jäsenenä. Vrt. mustalaiset eli romanikansa kaupassa asioimassa. Taatusti on vartija perässä koko ajan vaikka kuinka olisi ns. tavallisen omantunnon omaava ihminen. Jos joku ihminen tulee huonosti kohdelluksi esim. motoristin taholta, hän voi muodostaa käsityksensä tämän perusteella ja kohdella seuraavaksi tapaamaansa motoristia aiemman kokemuksensa mukaisesti.
no mikä motoristi sä nyt sitten oot kun "hyötyajelet" vaan sillä mopollas? Osta skode, se on parempi hyötyajoneuvo, eikä tarvii välittää "maineesta"lainaa trinityä"Pyörä on enemmänkin hyötykäyttöön kuin huvitteluun" toi nyt on ihan puppua!punto tekee kaiken halvemmalla ja paremmin jos hyötykayttoo haetaan![]()
No, näin se nyt vaan on. Työpaikka on torin laidalla, jossa parkkimaksut on enemmän kuin hunajaa enkä kauemmaksi voi jättää, kun jalka ei kestä kävellä korttelia pidempää. Pyörällä taas pääsen sen ihan työpaikan ovelle saakka ja saan parkkeerattua talon sisäpihalle. Ylimääräisille autoille siellä ei ole tilaa, ja pyöräkin sinne nippa nappa mahtuu. Joten se siitä älynväläyksestäsi!
Ja maineesta vielä sen verran, että jonkin ryhmän maine vaikuttaa yleisesti siihen kuinka tulee kohdeltua tuohon ryhmään kuuluvana jäsenenä. Vrt. mustalaiset eli romanikansa kaupassa asioimassa. Taatusti on vartija perässä koko ajan vaikka kuinka olisi ns. tavallisen omantunnon omaava ihminen. Jos joku ihminen tulee huonosti kohdelluksi esim. motoristin taholta, hän voi muodostaa käsityksensä tämän perusteella ja kohdella seuraavaksi tapaamaansa motoristia aiemman kokemuksensa mukaisesti. Näin se vain tosi elämässä menee.
Ja höpö höpö tilanne oli hallussa. Missä kirjoitin, että en väistänyt. En missään kohtaa, vaan että keskityin säilyttämään henkikultani. Sisälukutaitokin tuntuu olevan nykyisin vähän hukassa. Jaa ennen kaikkea, missä oli se kovasti mainostettu ennakoiva ajotyyli?
Anteeksi, mutta oletko sinä se henkilö, jolle minun pitää osoittaa motoristihakemukseni?
Joo paa tulemaan vaanKyllä käyn myös kimppa-ajoissa ja ajelen muutenkin. Ja itse asiassa ajankin skodella, se sattuu vain olemaan 500 cc Gilera Nexus, tästä olen kirjoittanut hyvin monessa paikkaa.
Anteeksi, mutta oletko sinä se henkilö, jolle minun pitää osoittaa motoristihakemukseni?
Juu, asennevamma niillä on ihan varmaan kaikilla, ei siinä mitään.Jep, kavereilla on oltava ainakin lievä asennevammaKannattaa vaihtaa kavereitaUseammankin kerran olen kuullut. Varsinkin kaverien kotiloiden kyydissä, tyyliin "Aina noi motoristit ajaa ylinopeutta, mikähän oikeus niillä on tommosta tehdä?", "Noi on ihan puupäitä noi motoristit, ohitteleekin ihan hulluissa paikoissa." Nämä kommentit ennen, kuin aloitin tämän jalon harrastuksen vuosien tauon jälkeen uudestaan. Yx noista arvon herroista on sittemmin hommannut myös mopottimen, mutta mielipiteitä ei ole vaihtanut. Että onhan noita.![]()
![]()