• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miten tätä puolustelis?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trinity
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jaksan kyllä aina ja edelleen ihmetellä tätä maineasiaa. Mikä maine? Ja millä tavalla se vaikuttaa omaan harrastukseen?

Huoh.

Jaksan kyllä aina ja edelleen ihmetellä tätä maineasiaa. Mikä maine? Ja millä tavalla se vaikuttaa omaan harrastukseen?

Huoh.
Peesaan tumea. Vanha sananlaskukin sanoo "jos kerran kunnia meni, niin maine kasvaa" joten ei mitään huolta.
smile_org.gif

Taas malliesimerkki siitä miten nopeasti ja kaus päästään itse asiasta kun oikein yritetään.  
033102ass_1_prv.gif
Mutta vastaus  alkuperäiseen kysymykseen: Ei mitenkään.  
confused_orig.gif

Jos jätetään mennyt maine ja kyseenalaisesti kasvanut kunnia sikseen ja keskitytään tosiaankin itse asiaan. Henki on jokaisella vain yksi ja elämä ainutkertainen, terveyskin edes nykyisellään olisi hyvä säilyttää eli jonkin noiden menettäminen kyllä vaikuttaisi myös omaan harrastukseeni.

Ja töissä on pakko käydä, jotta mm. lapset pysyvät leivässä, pyörä bensoissa ja sähköt laitteissa, joten koulupojilta tai kasvamisensa aikuiseksi unohtaneilta en suostu ottamaan vastaan älyttömiä neuvoja.

Jos jätetään mennyt maine ja kyseenalaisesti kasvanut kunnia sikseen ja keskitytään tosiaankin itse asiaan. Henki on jokaisella vain yksi ja elämä ainutkertainen, terveyskin edes nykyisellään olisi hyvä säilyttää eli jonkin noiden menettäminen kyllä vaikuttaisi myös omaan harrastukseeni.

Ja töissä on pakko käydä, jotta mm. lapset pysyvät leivässä, pyörä bensoissa ja sähköt laitteissa, joten koulupojilta tai kasvamisensa aikuiseksi unohtaneilta en suostu ottamaan vastaan älyttömiä neuvoja.
Eli mitä tarkkaan ottaen meiltä odotat? Tunnustusta, että olemme k#sipäitä liikenteessä vai sitä, että kaikki kyykkykuskit on samanlaisia? Vai onko kyse edes muoviluodeista?

Valitettavaa, että tuollainen hurjastelija (täysin väärässä paikassa) on sattunut kohdallesi, mutta eihän tuolle enää mitään voi.. Varmasti se v#tuttaa suunnattomasti kun alkaa miettiä kuinka läheltä piti. "Kansalaispoliiseja" on kuitenkin tässä maassa jo liikaa, eli elämää on vain jatkettava vääryydestä huolimatta..
smile_org.gif

Minulla on muuten yksi kustomikin tallissa ja neljä nakupyörää kyykkyjen lisäksi..

Harmi, että otit itseesi noin. En halua tuomita ketään eri pyörätyypin omistajaa, en kyykkypyörienkään, jos tarkemmin luet. Kavereihin kuuluu kaikkien muiden paitsi kurapyörien kuskeja ( ja sekin vain siksi, että en ajele maastossa). En halua julkista synnintunnustusta enkä rasistista suhtautumista eri pyörätyyppeihin. Kaikki kyykkkykuskit eivät suinkaan ole samanlaisia kuten eivät customien tai muidenkaan.

Se mitä mitä toivon, on että ajetaan liikenteen joukossa ennen kaikkea muiden henkeä vaarantamatta. Ne muut kun kuitenkin joutuvat teille ja kaduilla liikkumaan kuka mistäkin syystä. Alussa mainitsemani ajotyyli sopii radalle ja sinne se kuuluukin. Siellä kait on lupa ohitella joko vasemmalta tai oikealta. Sen kyllä lupaan, että minä en sinne tule urheilusuoritusta häiritsemään!

Halusinpa vain nähdä, miten tämä tapahtunut saadaan parhain päin selitetyksi ja mahdollisesti "puusilmäjalankulkijan" viaksi.

Harmi, että otit itseesi noin. En halua tuomita ketään eri pyörätyypin omistajaa, en kyykkypyörienkään, jos tarkemmin luet. Kavereihin kuuluu kaikkien muiden paitsi kurapyörien kuskeja ( ja sekin vain siksi, että en ajele maastossa). En halua julkista synnintunnustusta enkä rasistista suhtautumista eri pyörätyyppeihin. Kaikki kyykkkykuskit eivät suinkaan ole samanlaisia kuten eivät customien tai muidenkaan.

Se mitä mitä toivon, on että ajetaan liikenteen joukossa ennen kaikkea muiden henkeä vaarantamatta. Ne muut kun kuitenkin joutuvat teille ja kaduilla liikkumaan kuka mistäkin syystä. Alussa mainitsemani ajotyyli sopii radalle ja sinne se kuuluukin. Siellä kait on lupa ohitella joko vasemmalta tai oikealta. Sen kyllä lupaan, että minä en sinne tule urheilusuoritusta häiritsemään!

Halusinpa vain nähdä, miten tämä tapahtunut saadaan parhain päin selitetyksi ja mahdollisesti "puusilmäjalankulkijan" viaksi.
En ottanut itseeni ollenkaan, miksi olisin?
smile_org.gif

Eli yritit provota tätä ompeluseuraa tuohon "puusilmäjalankulkija" suuntaan..??
tounge.gif
wink.gif

Osittain ehkä niinkin, mutta toisaalta pohjimmaisena tarkoituksena on herättää keskustelua edelleenkin siitä, missä voi mitenkin ajaa siis olosuhteet huomioon ottaen.

Mutta kaikki kaikkiaan tapahtuma on tosi ja kävi juuri edellä kuvatusti
sad_orig.gif
.

Kuinka monelta ihmiseltä olette kuulleet negatiivista kommenttia motoristeista? HÄ? Itse en ole koskaan kuullut muiden puhuvan pahaa motoristeista, joten muiden kokemuksia olisi mukava kuulla.

Jos täällä "ompeluseurassa" kaikki kokemamme vääryydet  liikenteessä käsitellään, niin tulee kyllä erittäin kiinnostava foorumi... Itsellä olisi eiliseltä 2:sta autoilijasta kirjoitettavaa, mutta vittuakos niistä. Ei täällä maailmaa parannetta, vaikka miten paljon näppikset sauhuisi.

Tällaisesta tapauksesta voi tehdä kyllä rikosilmoituksen poliisiasemalle ja asia lähtee eteenpäin, mutta tänne vinkuminen ei auta vittuakaan.

Kuinka monelta ihmiseltä olette kuulleet negatiivista kommenttia motoristeista? HÄ? Itse en ole koskaan kuullut muiden puhuvan pahaa motoristeista, joten muiden kokemuksia olisi mukava kuulla.
Useammankin kerran olen kuullut. Varsinkin kaverien kotiloiden kyydissä, tyyliin "Aina noi motoristit ajaa ylinopeutta, mikähän oikeus niillä on tommosta tehdä?", "Noi on ihan puupäitä noi motoristit, ohitteleekin ihan hulluissa paikoissa." Nämä kommentit ennen, kuin aloitin tämän jalon harrastuksen vuosien tauon jälkeen uudestaan. Yx noista arvon herroista on sittemmin hommannut myös mopottimen, mutta mielipiteitä ei ole vaihtanut. Että onhan noita.

Ehkäpä .orgin jäsen TPM ystävällisesti kirjaa meille muille opasteeksi ne aiheet, joita saa käsitellä foorumilla tai sitten vaihtoehtoisesti kaikki topicit, joista kirjoittaminen häiritsee hänen henkistä tasapainoaan.

Tai tässä yksinkertaisempi keino mielenrauhan säilyttämiseksi. Älä lue niitä aiheita, jotka joko häiritsevät tai ärsyttävät sinua!Vai pakottaako joku siihen? Minulla ei ainakaan ole aikaa lukea kaikkia tekstejä läpi, vaan poimin niiden joukosta ainoastaan itseäni kiinnostavat tekstit.

Hmm... Kyllä tuli mieleen se aika, kun itse aloitin motoristiurani vuonna 2000. Silloinkin netissä valiteltiin, mitä kaikkea on sattunut tienpäällä ja varmasti tätä tehtiin myös ennen sitä. Ikävä tosiasia on, et siellä ei koskaan jokainen ajattele koko aikaa vain omaa ja ennenkaikkea muiden turvallisuutta, eikä se fakta muutu, vaikka kuinka koittaisi maailmaa parantaa täällä tai lehdissä kirjoittamalla. Toki on hyvä kertoa tapahtumista, koska samantyylisessä tilanteessa joku muu voi muistaa ko. kirjoituksen (ehkä epätodennäköstä, mutta kai yksikin ois jotain?) ja pelastaa nahkansa sen avulla tai ehkä ottaa asian huomioon omassa ajotyylissään vastaavanlaisessa tilanteessa.

Joka tapauksessa meitä kyykkykuskeja, kuten muidenkin 2-pyöräisten ohjastajia, henkilöautoilijoita ja niillä isommilla ajavia on ja tulee olemaan liikennekatukuvassa vielä pitkään. Jokainen törttöilee joskus liikenteessä, jotkut vähemmän, jotkut enemmän. Ainakaan en ole kuullut kenestäkään, kenelle tällaista läheltäpiti-tilannetta ei olisi tullut millään laitteella, jolla ajoura on jo pidempi kuin muutama tunti tai päivä. Voidaan vain toivoa, ettei sitä törttöilyä satu usein ja kun niin käy, niin ei kävisi pahasti. Kun päästään säikähdyksellä, niin voi vain kiittää onneaan. Jos mahdollista, niin ehkä hiukan muistuttaa ko. kuskia, että ens kerralla varovaisemmin. Jokaisen pitäisi tietenkin tehdä parhaansa välttääkseen näitä tilanteita, mutta aina se ei vain toteudu - ikävä kyllä.

Sitä en kyllä suostu millään allekirjoittamaan, että kyykkykuskit olisivat niitä suurimpia k-päitä liikenteessä..  
Ainakin mulle tilanteita on tullut enemmän autojen kanssa kuin pyörien.

edit. Toi maine juttu... Mitä nyt ylipäätään on kuunnellut porukan juttuja, niin AINA jonkun ryhmän maine pilataan.. Montaa kehua en ole kuullut taksien tai bussien käyttäytymisestä liikenteessä, enkä kyllä normaali henkilöautoilijoista tai rekkakuskeistakaan mene sanomaan, että aina olisivat esimerkillisiä.. Jokaisessa ryhmässä on omat mustat lampaansa.

Useammankin kerran olen kuullut. Varsinkin kaverien kotiloiden kyydissä, tyyliin "Aina noi motoristit ajaa ylinopeutta, mikähän oikeus niillä on tommosta tehdä?", "Noi on ihan puupäitä noi motoristit, ohitteleekin ihan hulluissa paikoissa." Nämä kommentit ennen, kuin aloitin tämän jalon harrastuksen vuosien tauon jälkeen uudestaan. Yx noista arvon herroista on sittemmin hommannut myös mopottimen, mutta mielipiteitä ei ole vaihtanut. Että onhan noita.
Kannattaa vaihtaa kavereita
tounge.gif

Kannattaa vaihtaa kavereita
tounge.gif
Jep, kavereilla on oltava ainakin lievä asennevamma
cool.gif

Tän on aika vaikee yleistää kun ei enää juur ketään tunne eikä oo ajellu kimpassa, mut alla o muoviluoti, takana puol miljoonaa kilsaa ja jokunen kolari. Nykynen mopo on jo aika museokapine jotta sitä ei kyllä kannata tuhota ajelemalla ihan päättömästi, silleen vähä korttipois-rajan alta mut sitä peräänkuulutettua liikennesilmää käyttäen. Jos ny jotku k-päät ajelee miten sattuu ja sitte sytytellään kynttilöitä nii oma vikasa; jos näätte baanalla siististi (?) ajelevan kyykyn nii se voip olla tää
smile_org.gif

Back