• Alkukesän ratapäivät tulevat myyntiin 1.4. klo 18 jäsenille!

Miten tankkaat pyöräsi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja woke
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
vetomies sanoi:
Onko kukaan saanut vielä tankattua? Nyt nimittäin olisivat hyvät neuvot tarpeen kun eilen syttyi bensavalo.

Nyt äkkiä huoltoa tilaamaan, varmaan joku vika koska eihän noiden valojen pitäis palaa?? Tietty jos häiritsee pahasti ni ite oon ainaki poikkassu bensa-anturin piuhan ettei pala se valo.

Oon tässä miettiny, että pitäiskö laittaa puolet 95:sta ja puolet 98:a ni oisko se sit niinku 96,5:sta? Ulkomailla jotku tehny ja kuulemma auttanu käyntiongelmiin.

vetomies sanoi:
Onko kukaan saanut vielä tankattua? Nyt nimittäin olisivat hyvät neuvot tarpeen kun eilen syttyi bensavalo.

Kyl mää oon aina saanu tarpeeseen.... Tankattuakin :p.
Ihan vaan rennosti... ja vapaalla tyylillä.

Kannattais varmaan useammankin kokeilla joskus... saattaapi ottaa hän ja yllättyä
miten helposti se käykin :grin:.

Joskun ei tartte edes itse.... tulevat ja koittavat ihan puoliväkisin..... kuka mitäkin :blink: :;):

M58 sanoi:
No, eipä ole tässä ketjussa tullut postausta rakettitieteellisestä tankkauksesta. Sen noin tsiljoona kertaa kun olen tankannut tuli eilenä vastaan keissi, että piti maksaa ennen kuin pistoolista:shoot: tuli pisaran pisaraa.
Meinaan pikkusen hankalaa pistää tankki täyteen piripintaan.:doh:
Noh, täähä olikin Virossa - ja LukOilin tolpalla, LukOilin tapa pitää pensarosvot kurissa, näemmä.
OT: Olen aiemminkin todennut, nättä Virossa syytä varoa maastureita. Mitä isompi, sen varmennin kiilaa eteen. Tuli taas todettua - valitettavasti.
Muoks: Siis piti maksaa kassalle ennalta ilmoitettu summa.

Aina olen itte saanut vastaavassa tilanteessa tankin täyteen. Jättää vain riittävän ison setelin myyjälle käteen ja hakee vaihtorahat tankattuaan. :)

vetomies sanoi:

Eikos olis aika ostaa uus mopo niin joku sanoikin tekevansa kun pensiini on loppumassa.

PS. Alkais kuulua jo paskanjauhannan puolelle niin kuin naa munkin vastaukset (prkele puuttuu taas noi skandit tasta nappiksesta).

Kun OT:tä tullut, noin tässä ihan hyödyllinen OT - koskee kotilotankkauksia. Se tolpan letku riittää, olipa täyttöauko kummalla puolella tolppaa hyvänsä.
Meinaan kun päivittäin näkee kaikenlaisia suorituksia, peruuttamista ja keulat vastakkain ajamista, että täyttöaukko saataisiin pistoolin ja letkun puolelle. Ja nimittäin ihan nuorillakin tankkaajilla ja ihan urospuolisillakin.

M58 sanoi:
Kun OT:tä tullut, noin tässä ihan hyödyllinen OT - koskee kotilotankkauksia. Se tolpan letku riittää, olipa täyttöauko kummalla puolella tolppaa hyvänsä.
Meinaan kun päivittäin näkee kaikenlaisia suorituksia, peruuttamista ja keulat vastakkain ajamista, että täyttöaukko saataisiin pistoolin ja letkun puolelle. Ja nimittäin ihan nuorillakin tankkaajilla ja ihan urospuolisillakin.

Joo, koskee meikalaistakin vaikken oo enaa ihan nuori kotilokuski. Totesin toisessa tankkaustopiikissa etta mulla on vasen ja oikea sekaisin taaalla enklannissa joten ihmettelen mille puolelle se kotilokin pitaa oikein parkkeerata.

jlik sanoi:
Joo, koskee meikalaistakin vaikken oo enaa ihan nuori kotilokuski. Totesin toisessa tankkaustopiikissa etta mulla on vasen ja oikea sekaisin taaalla enklannissa joten ihmettelen mille puolelle se kotilokin pitaa oikein parkkeerata.
Kait se tolpan letku riittää enkelsmanneissakin, olipa täyttöaukko kummalla puolella hyvänsä - niin mitä väliä mille puolelle parkkeeraa. Ei kyllä ole kokemusta enkelsmanneissa tankkaamisesta.

En tankkaa ainakaan näin kun kerran näin erään "rookien" tankkaavan tuolla abc:n automaatilla:

-tulin siihen mittarin toiselle puolelle ja näin kun tämä "rookie", oli saanut piikkinsä tankin täyteen ja sitten alkoi lorottamaan bensaa maahan, viemäriritilän lävitse !!!:kääk:

-sanoin "rookielle", että mitä ihmettä sää oikein teet ? Säähän räjäytät koko tän mestan nevadaan yms. teet ympäristörikosta jne....! Haloo !

-"rookie" siihen että: "no ku äitee on sanonut, että et anna niitä bensoja sitten muille" !:blink:

Tää juttu on tosi !

vetomies sanoi:

Mä onnistuin, eikä mennyt edes luita poikki ja prätkä säilyi ehjänä.
Mutta et arvaa mitä kävi... Kyllä vittu dieseliä tankki täyteen...

M58 sanoi:
Kait se tolpan letku riittää enkelsmanneissakin, olipa täyttöaukko kummalla puolella hyvänsä - niin mitä väliä mille puolelle parkkeeraa. Ei kyllä ole kokemusta enkelsmanneissa tankkaamisesta.

Joo, mutku on helpompi tehda noi nokat vastakkain&peruutusmanooverit.

nato26 sanoi:
Mä onnistuin, eikä mennyt edes luita poikki ja prätkä säilyi ehjänä.
Mutta et arvaa mitä kävi... Kyllä vittu dieseliä tankki täyteen...

Tata makin pelkaan kun on diisselikotilo. Prkele etta tasta tankkaamisesta on tullut vaikeaa. Ehka on helpompi ostaa uus mopo joka kerta kun diisseli eiku pensiinivalo syttyy.

MUOKS: Et ole ainut; naita tapahtuu kotiloille paivittain.

Nyt saadaankin sitten avattua uus topiikki. Millaisia hinurikeikkoja orkkilaisilla on ollut (tietenkin tamakin kiinnostaa kun olen aloittelija ja ettei tarvitsis turvautua hinuriin).

jlik sanoi:

Jos riittää, joissakin paikoissa on nuukailtu letkin pituuden kanssa, on aika raivostuttavaa jos se letku on 5 cm liian lyhyt kun tankki on väärällä puolella mja on uskonut että letku riittää. Yleensä se riittääkin mutta kokemuksesta (ikävistä) oppii .

jlik sanoi:
Tata makin pelkaan kun on diisselikotilo. Prkele etta tasta tankkaamisesta on tullut vaikeaa. Ehka on helpompi ostaa uus mopo joka kerta kun diisseli eiku pensiinivalo syttyy.

MUOKS: Et ole ainut; naita tapahtuu kotiloille paivittain.

Nyt saadaankin sitten avattua uus topiikki. Millaisia hinurikeikkoja orkkilaisilla on ollut (tietenkin tamakin kiinnostaa kun olen aloittelija ja ettei tarvitsis turvautua hinuriin).

Aika vähän on noita hinurikeikkoja tullut harrastettua. Oikeastaan on yritetty jopa vältellä sellaisia paikkoja missä hinurikeikkaa olisi vähänkään tarjolla.
Kerran yksi nahkapukuinen ja nahkalippiksellä varustettu kaveri tuli kehumaan pyörääni ja ehdotteli jatkoille lähtöä. Siinä olisi todennäköisesti ollut keikka tarjolla ja kotiin olisi saanut ajella seisaallaan kun ei istumaan olisi pystynyt... :;):

Pysy sinäkin vaan ihan heterona...

ismo sanoi:
Jos riittää, joissakin paikoissa on nuukailtu letkin pituuden kanssa, on aika raivostuttavaa jos se letku on 5 cm liian lyhyt.

Kyllä niissä pumpuissa hyvin paineet riittää korvaamaan ne puuttuvat sentit.

Pitää vaan käyttää ns. kukkienkastelu tekniikkaa...

ismo sanoi:
Jos riittää, joissakin paikoissa on nuukailtu letkin pituuden kanssa, on aika raivostuttavaa jos se letku on 5 cm liian lyhyt kun tankki on väärällä puolella mja on uskonut että letku riittää. Yleensä se riittääkin mutta kokemuksesta (ikävistä) oppii .

Tankki väärällä puolella? Mitäs jos tankki on oikealla puolella, mutta mutta letku väärällä/vasemmalla?? Jos on jäänyt käyttöohjeet lukematta, muistetaan että ei ole sellaista ongelmaa mitä ei raa'alla voimalla voisi ratkaista...

suntsa sanoi:
Aika vähän on noita hinurikeikkoja tullut harrastettua. Oikeastaan on yritetty jopa vältellä sellaisia paikkoja missä hinurikeikkaa olisi vähänkään tarjolla.
Kerran yksi nahkapukuinen ja nahkalippiksellä varustettu kaveri tuli kehumaan pyörääni ja ehdotteli jatkoille lähtöä. Siinä olisi todennäköisesti ollut keikka tarjolla ja kotiin olisi saanut ajella seisaallaan kun ei istumaan olisi pystynyt... :;):

Pysy sinäkin vaan ihan heterona...

Joo, tää on stanan hyvä neuvo.

jlik sanoi:
Eikos olis aika ostaa uus mopo niin joku sanoikin tekevansa kun pensiini on loppumassa.

PS. Alkais kuulua jo paskanjauhannan puolelle niin kuin naa munkin vastaukset (prkele puuttuu taas noi skandit tasta nappiksesta).

OT:

Jos skandit katoaa näppiksestä ja winukka on vakioasetuksilla, niin alt+shift palauttaa.

Jantunen sanoi:
OT:

Jos skandit katoaa näppiksestä ja winukka on vakioasetuksilla, niin alt+shift palauttaa.

Kiitoksia, mutta kun oli enklantilainen PC niin siitä ei taida noita skandeja saada näkyviin (tai mä en vaan osaa niin kuin en osaa montaa muutakaan asiaa niin kuin esim. ajaa mopolla). Nyt taas oma läppäri.

Back