• Alkukesän ratapäivät tulevat myyntiin 1.4. klo 18 jäsenille!

Miten tankkaat pyöräsi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja woke
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ihan vaan tiedoksi että Keski-Euroopassa on sitten kielletty tankkaamassa pyörää päällä istuen. Kerran on Itävallassa tullut huoltsikan myyjä oikeen vaahtoomaan asiasta. Syy on kuulemma se, että jos bensa leimahtaa ei pääse karkuun niin helposti kun onnpyörän päällä.

kaikkihan alkaa siitä, että ensin katsotaan/tutkitaan mahdollisesti sopiva paikka, sen jälkeen aletaan tehdä koeporauksia.......

Husky510 sanoi:
Joo ei siinä mitään....Mutta pisti vain ihmettelemään että voiko sinällään tämä olla mahdollista, mutta ei siinä mitään. Hyvää kertausta on tämäkin, että voi :orgmp2:

Kyllähän tässälähti taas mopo vähän lapasista muttaihan vakavasta asiasta aluksi oli kyse. Mulla vähän pelkona mopon kippaaminen nurin ja sitten menovesi maassa.

XX-xenon sanoi:
kaikkihan alkaa siitä, että ensin katsotaan/tutkitaan mahdollisesti sopiva paikka, sen jälkeen aletaan tehdä koeporauksia.......

Vielä kun löytyis omalta pläntiltä menovesilähde.

jlik sanoi:
Kyllähän tässälähti taas mopo vähän lapasista muttaihan vakavasta asiasta aluksi oli kyse. Mulla vähän pelkona mopon kippaaminen nurin ja sitten menovesi maassa.

Joo, tässähän on tullu paljon hyviä neuvoja:paikallatuulee:

Vuoroin vasemmalta, vuoroin oikealta puolelta. Lähinnä kumpi puoli sattuu olemaan vapaana. Tällaisena persjalkaisena en tankkaa pyörän päällä istuen. Varsinkin sateella kannattaa vähän vilkaista sitä mittarikentän kuntoa, joskus siellä voi olla yliroiskunutta diiseliä tai muuten öljyistä ja liukasta.

Tinde sanoi:
Ihan vaan tiedoksi että Keski-Euroopassa on sitten kielletty tankkaamassa pyörää päällä istuen. Kerran on Itävallassa tullut huoltsikan myyjä oikeen vaahtoomaan asiasta. Syy on kuulemma se, että jos bensa leimahtaa ei pääse karkuun niin helposti kun onnpyörän päällä.

Ja kypärä pois päästä niin ei tule karhuryhmää paikalle. :;): (Se on siellä vähän sama kuin jos menisi sukkahousut päässä pankkiin.)

3JJ sanoi:
Ja kypärä pois päästä niin ei tule karhuryhmää paikalle. :;): (Se on siellä vähän sama kuin jos menisi sukkahousut päässä pankkiin.)

Paitti Italiassa pensapojat tankkaa oikeen mieluusti prätkän kun istut päällä, kakskybää käteen ilman kuittia :)

seppo02 sanoi:
Paitti Italiassa pensapojat tankkaa oikeen mieluusti prätkän kun istut päällä, kakskybää käteen ilman kuittia :)

Vielä mukavampaa olis jos bensatytöt olis tankkaamassa menovettä. Kyllähän siinä mopon päällä istuessä niitä katselis.

Tinde sanoi:

Ja Ruotsissakaan ei saa/voi tankata kypärä päässä, esim. Statoillla eivät avaa tankkia / anna tankkauslupaa.

Ihanko oikeasti joku tankkaa pyörän muualta kuin korttiautomaatista? Itse en yleensä tankkaa kassalle maksettavasta mittarista vaikka olisin menossa asemalle sisään muutenkin. Suurin syy tuohon "valintaan" on juuri se, että saa tankata rauhassa kaikki kamppeet päällä ja sitten purkaa hanskat, kypärän, nappikuulokkeet, kaulurit ynnä muut rekvisiitat kerralla, sen sijaan että ne olisivat irrallaan harmina pyörää mittarilta pois siirtäessä.

No itse jos olen kahville jäämässä tankkauksen yhteydessä niin ei tulisi mieleenkään kaivaa korttia turhaan pihalla esille. Nostaa pistoolin, tankkaa täyteen ja tuuppaa tai ajaa pyörän parkkiruutuun, sen jälkeen kamat pois ja kassalle. Yksikään myyjä ei ole ainakaan vielä maininnut epäilleensä bensarosvoksi kyseisen toimintatavan vuoksi.

sami1024 sanoi:
Ihanko oikeasti joku tankkaa pyörän muualta kuin korttiautomaatista? Itse en yleensä tankkaa kassalle maksettavasta mittarista vaikka olisin menossa asemalle sisään muutenkin. Suurin syy tuohon "valintaan" on juuri se, että saa tankata rauhassa kaikki kamppeet päällä ja sitten purkaa hanskat, kypärän, nappikuulokkeet, kaulurit ynnä muut rekvisiitat kerralla, sen sijaan että ne olisivat irrallaan harmina pyörää mittarilta pois siirtäessä.

Ainakin Saksassa, Itävallassa ja Italiassa on todella paljon huoltoasemia, joissa ei korttimaksu onnistu lainkaan. Todella usein myös korttimaksupääte on syystä tai toisesta pimeänä, jolloin ainoaksi vaihtoehdoksi jää maksu kassalle. Suomessa harvoin tulee kassalla maksettua, ei edes silloin kun on muutoinkin menossa ko. huoltamoon sisälle.

3JJ sanoi:

No, kyllä ainakin meikäläinen on umpikypärä päässä pyörän päällä istuen tankkaillut, eikä ole tullut Keski-Euroopassa ongelmia tankkausluvan saamisen kanssa, saati sitten virkavallan :jpstyle:

No, eipä ole tässä ketjussa tullut postausta rakettitieteellisestä tankkauksesta. Sen noin tsiljoona kertaa kun olen tankannut tuli eilenä vastaan keissi, että piti maksaa ennen kuin pistoolista:shoot: tuli pisaran pisaraa.
Meinaan pikkusen hankalaa pistää tankki täyteen piripintaan.:doh:
Noh, täähä olikin Virossa - ja LukOilin tolpalla, LukOilin tapa pitää pensarosvot kurissa, näemmä.
OT: Olen aiemminkin todennut, nättä Virossa syytä varoa maastureita. Mitä isompi, sen varmennin kiilaa eteen. Tuli taas todettua - valitettavasti.
Muoks: Siis piti maksaa kassalle ennalta ilmoitettu summa.

M58 sanoi:
No, eipä ole tässä ketjussa tullut postausta rakettitieteellisestä tankkauksesta. Sen noin tsiljoona kertaa kun olen tankannut tuli eilenä vastaan keissi, että piti maksaa ennen kuin pistoolista:shoot: tuli pisaran pisaraa.
Meinaan pikkusen hankalaa pistää tankki täyteen piripintaan.:doh:
Noh, täähä olikin Virossa - ja LukOilin tolpalla, LukOilin tapa pitää pensarosvot kurissa, näemmä.
OT: Olen aiemminkin todennut, nättä Virossa syytä varoa maastureita. Mitä isompi, sen varmennin kiilaa eteen. Tuli taas todettua - valitettavasti.
Muoks: Siis piti maksaa kassalle ennalta ilmoitettu summa.

Joo ei sen tarvi olla rakettitiedettä. Mulla on diisselikotilon kanssa sellainen ongelma että sitä tarvii tankata tosi harvoin joten tankkaussuoritukseen on todella keskityttävä ettei tankkaa pensiiniä diisselin sijaan. Siinä olis sitten kiisselit täysin sekaisin. Vastaa ehkä vähän samaa tilannetta kuin kippaisin moponi nurin tankatessa.

MUOKS: Ja tietenki sama ongelma sitten kun tankkaan mopoa ettei mee kiisseli pensiinin sijaan. Siina olis sitten puurot ja vellit sekasin.

Soittelen matkalta shellin säiliöautolle ja pyydän ajaan rinnalle ettei tarvii pysähtyä tankaamaan. Lennossa sitte siitä bensaa tankkiin.

Ei vais vaan, yleensä noin 95% tilanteista pyörä seisontatuelle mittarin viereen mittari vasemmalle puolelle, niin saa pistoolin helpompaan asentoon tankkiin nähden ja kun olen vasuri muutenkin niin senkin puolesta on helpompi tankata. Kypärä pois ja hanskat pois. Maksan ja tankkaan tai sitte toisin päin, jos oon jostain syystä menossa ostaan asemalta sisältä vielä jotain samalla.

Back