• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä temppuja osaat moottoripyörällä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
vaihtaa öljyt (delvak) ja...ja... ajaa yhdellä kädellä.
Toi on kyllä vaikea temppu, jos teet ne yhtäaikaa.
biggrin.gif

Osaan powerwheelien + normi keulintaa. Kumin poltto olisi seuraava opettelemisen aihe.
Niin sitten osaan potkia pyörään naarmuja, laskea melkeen kyljelleen ja nostaa takas..
baaa.gif

Jovvain..
sport05.gif

No näkisittepä vaan....
biggrin.gif
Eihän niitä tässä uskalla edes kaikkia kertoa mutta jotain voi päätellä kun LT:ssä on cruise ja kun se menee suoraan kuin juna:

Jotta matka joutuu supsakammin eikäs aina joua pysähtymään täytyy mm: voimistella:
-takana (laukkujen kahvat) on hyvät rekkitangot
-edessä molemmille jaloille on lepuuttajat
-edessä eväitä ja kasetteja varten "hanskalokero"
-vesipulloteline on sopivasti takamatkustajan jalkatapilla
-eväitä pidän joskus takana repussa
-kameraa joko taskussa tai sitten kaulalla eikä pysähtyä "viitti"

No sitten lumikelillä tulee muitakin temppuja mitä pitää osata: mm 180´astetta etusella, sivuluisun oikaisu, hillitty jarrutus moottorilla, takaluisun hallinta + käännös tulosuuntaan ylämäkeen juututtaessa, kaltstart, ym,. ym
biggrin.gif

Katoamistempun, hävin mitään sanomatta ties minne. Kotona tätä ei juuri arvosteta.
biggrin.gif
:DTämän mäkin osaan
biggrin.gif
biggrin.gif
keulimista seisten ja istualtaan treenataan, ei siitä mitään tule ja lyhynkäiset stoppiet. Sakkojen keräilyä, kaato kerran vuodessa niin että tulee vain "pienet kosmeettiset" vauriot.
On muuten jännä kuinka voi mopon onnistua kippaamaan 30 ja 80 vauhdista tasan samoilla vaurioilla...  
tounge.gif

Mitään temppuja en osaa, mutta ohjaamista vasemmalla kädellä olen alkanut harrastaa kaasukäden puutumisen takia.

Mä osaan lentää. Nousen jalkatapeille seisomaan ja nojaan niin eteen etten nää mitään osaa moposta. Mitä kovempi vauhti sitä hienompi fiilis. Opin ton kesälomareissulla lapin pitkiä ja tylsiä teitä ajellessa. Vielä kun mopossa olisi cruise niin vois räpytellä käsiä ja leikkiä lintua.  
smile_org.gif
Mä kokeilin tänään tota, tuntui jännältä.
smile_org.gif

oon oppinu hienosti sammuttamaan pyörän kun lasken sivutuen alas ja kantapää osuuki vaihdevipuun.  
smile_org.gif

heti ku laitoin matalammat jalkatapit, niin opin tuon uuden kikan. vähemmässä määrin sitä tapahtuu enää kun tappeihin ja niiden sijaintiin on tottunut, vissiin en sitte ole enää niin bomberi..?  
nixweiss.gif

Temput mä teen sängyssä tai ainakin jossain mukawammassa paikassa ku prätkän päällä...

idea3.gif

Komppaan tuota Tuppervaaria, on tullut opeteltua läksyt => ajellaan iisisti.

Harmittavan vähän osaan. Verrattuna mopoaikoihin. Silloin osasi keulia, sudittaa donitseja tapeilta ym. Miten se onkin niin vaikeaa nykyisin? Tai no tiedänhän minä, kalusto on nyt itse maksettu ja vakuutusmaksujen nousun pelossa ei tosiaankaan viitsi harjoitella temppuilua yritys ja erehdys -metodilla. Kateellisena katselen nettivideoita joissa tyypit temppuilevat prätkillään, ajatellen "saakeli kun minäkin pääsisin näyttämään, osaisin varmasti yhtä hyvin pienellä treenillä, kun osasin silloin mopoaikoinakin."

Haaveeksi se vain taitaa jäädä ilman lottovoittoa, kun ei perse kestä sitä ainuttakaan epäonnistumista temppuharjoittelussa. Mutta jos tempuiksi luetaan ne märällä korttelinvälien sudittamiset, nyppylöistä ja joskus jopa ihan vain suoran auetessa kytkimellä keulimiset ja sorateillä sladittelut, sitten kyllä temppuilen lähes päivittäin.

Back