• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä teet kun auto on liian lähellä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rytkönen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mitä teet kun auto on liian lähellä? -

• Varovasti nostat nopeutta

Ääniä: 0 0,0%
  • katoat horisonttiin kuin nappi paidasta

Ääniä: 1 25,0%
  • Jarrutat

• Päästät auton ohi?

Ääniä: 1 25,0%
  • Pysäytät ja vedät autoilijaa turpaan

Ääniä: 2 50,0%
  • Jotain muuta, mitä?

• Ääniä yhteensä
    4
Ja nyt ikivanhaan topiciin vauhtia.
biggrin.gif

Joo, mitäs tehdään? Itse ajan yhä hitaammin ja hitaammin. Kokeilkaas joskus, saa ajaa aika hitaasti ennenkuin ohittamaan lähtevät. Jos ei siis vedä hieman oikeaan laitaan. Poikkeuksiakin tietysti löytyy.
lookaround_orig.gif
noinpahan tääkii... sit jossei kahessakympissä ymmärtää ohittaa ku laitan hätävilkut nii sitte tuppi nurin ja sinnepähän jäi...

Yleensä en aja niin hiljaa,että olisi tarvetta ajaa hanurissa kiinni, mutta jos joku niin tekee, hänellä on selkeästi jokin kova kiire ja päästän tietenkin ohittamaan. Mulla ei ole mitään halua ryhtyä kilpa-ajoon ja aiheuttaa vaaratilanteita liikenteessä tai kortinmenetystä varsinkaan itselleni, joten yleensä siirryn mahdollisimman reunaan ja saatanpa vielä vilauttaa vilkkua, jos autokuski ei huomaa lähteä ohitseni. Jos vielä tämän jälkeen autoilija roikkuu perässä, repäisen pienen välimatkan horisonttiin asti
biggrin.gif

Yleensä näyttelen vähän jarruvaloa mut jos ei katoa siitä kilven tuntumasta ni sitten minä.
062802moto_prv.gif
Riippuu tottakai tilanteesta, mut yleisimmissä käy näin.
biggrin.gif

Pari kertaa oon vaan kääntyny tuijottamaan autokuskia, sit se joko painuu ohi tai jättäytyy taakse.
biggrin.gif
Yleensä kuitenkin tulee vaan tuupattua hanaa ja pois paikalta..

Pakkohan tuosta oli valita tuo "Jotain muuta, mitä?" vaihtoehto, riippuu niin paljon tilanteesta, mutta täytyy myöntää, että hyvin usein kun roiskarissa roikkuu joku velkavetoinen wannabe hieno V70:nen, tekisi kyllä mieli pysähtyä ja vetää traktorikuskia sumeilematta turpaan!

Oon kääntyny katsomaan hetkeks ja heittäny lentopusun.
Sitten otan reilusti etäisyyttä pienellä ranneliikkeellä.  
033102bebe_1_prv.gif

Harvemmin kukaan perässä roikkuu, mutta joskus taakse kieltämättä sattuu tällainen taliaivo, joka ei vihjeistä huolimatta mene ohi. Hyväksi havaittu keino on ajella ihan normaalivauhtia seuraavalle ohituskieltoalueelle asti ja sitten heti keltaisen viivan alettua tiputtaa nopeus n. 20-30 km/h rajoituksen alle ja körötellä kaikessa rauhassa. Yleensä se perskärpänen tulee suht väkisin ohi heti ohituskiellon päätyttyä.
tounge.gif

Kaikenlainen ihme vittuilu ja leikkiminen toisten kanssa (siis vieraiden) sais loppua liikenteessä kokonaan. Onko se niin vaikeaa mennä vaikka bussipysäkille jos joku ei pääse ohi ja roikkuu persiissä? Siihen ei tarvii edes pysähtyä ja se vie muutaman sekunnin.
Tosin ihmettelen miten hiton hiljaa te pärrillänne ajelette kun tuntuu olevan jatkuva ongelma? Korkeintaan silloin ne on lähellä persettä kun ajaa ruuhkassa tai ohittaa.

*reps* Niinpä!!  
biggrin.gif

Mut joo, kaupunkialueella nyt lähinnä.
Ja ethän sinäkään ota lentopusua vittuiluna?  
wink.gif

Tilanteen mukaan...
Joskus tosin kun oikein renkaassa roikkuu, niin sopivissa kaupunkinopeuksissa vähän keventänyt etujarrulla ja pieni nykäisy kytkimestä. Ei ne hirveästi tykkää kumista tuulilasissa, hyvin jää väliä...  
wink.gif

*reps* Niinpä!!  
biggrin.gif

Ja ethän sinäkään ota lentopusua vittuiluna?  
wink.gif
Juu en mä sitä tarkoittanutkaan, en tietenkään. Kohtahan niitä onneksi taas pääset lähettelee.
biggrin.gif
Itse koitan parhaani mukaan kaupunki alueella olla provosoitumatta ja olla provosoimatta. Tosin aina ei onnistu.
Kerran oli yhellä tyypillä takaikkunalla sellainen nukke jolla se näytti mulle persettä, seisoi aluksi pystyssä ja veti housut alas ja pyllisti samalla. Miten lie toiminut, mutta nauramaan se sai.
biggrin.gif

Hiljennän vauhtia ja ajan pysäkille odottamaan että kiirellisimmät menee ohi, näinkin on tullut tehtyä Tammesterin motarilla.
biggrin.gif

Kakkoseen meni vastaus, eli katoan horisonttiin.
En pysähdy tai hiljennä antamaan tilaa. Ajakoot ohi tai jääkööt taakse. Toki välillä lasken nopeuden alle nopeusrajoituksen ja odotan että perässä ajaja menee ohi.

Turpaan vetokin on muutaman kerran käynyt mielessä, toistaiseksi on jäänyt tekemättä mutta senkin aika voi joskus tulla tilanteesta riippuen ja silloinkin pahimmille tapauksille.

Ajan yleensä mittarinopeudella 5-10kmh yli nopeusrajoituksen.

Back