• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä tapahtunut Jyväskylän keltinmäessä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ewawillew
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tai sitten prätkä vaan yskinkertaisesti ajeli omia nopeuksia, ja v#ttuuntui kun auto meni ohi.
Kumma että vika on aina pakko olla autoilijassa, ehkä tuo nyt vaan oli kusipää motoristi, jota rupes ottamaan päähän kun auto tuli eteen pilaamaan näköalaa.

Oli miten oli, ei vaikuta minun elämääni.

Mun veikkaus:

- töyssyjä tiessä, siitä tuo vilkuttelu
- kypärän remmi auki, siksi lähti päästä

Tai sitten prätkä vaan yskinkertaisesti ajeli omia nopeuksia, ja v#ttuuntui kun auto meni ohi.
Kumma että vika on aina pakko olla autoilijassa, ehkä tuo nyt vaan oli kusipää motoristi, jota rupes ottamaan päähän kun auto tuli eteen pilaamaan näköalaa.

SIIS VIKA MOOTTORIPYÖRÄILIJÄSSÄ!!

PYHÄÄ LEHMÄÄ ON LOUKATTU!!

SIIS VIKA MOOTTORIPYÖRÄILIJÄSSÄ!!

PYHÄÄ LEHMÄÄ ON LOUKATTU!!
..helevettiin joudun joka tapauksessa, onko nyt kyydillä niin väliä...

voi V#*#u
1. pyörä näyttää joltain yli-ikäisen papan mopolta joka ei
2. iltakuitujaan ostamaan lähtiessään ole viittiny laittaa potasta remmiä kiinni,
"Huonomuistinen" noin seitenkymppinen mies ajoi tänään skootterilla mun Vw polo-raukan takapuskurissa kii, ja mie menin jo kuudenkympin alueella seitsemää kymppiä. Kypärä kyseisesltä mieheltä oli jo jäänyt jonnekkin matkalle, päässä se ei nimittäin ainakaan ollut.
Jessus, ilmeisesti saman tyypin olen nähnyt ajavan useasti
jossain Siuron-Nokian välillä. JOKA KERTA ilman kypärää. Vanha äijä.

Kerran näin saman tyypin poliisien pysäyttämänä, ei selvästikään
ollut mitään vaikutusta touhuihin. Voi jessus.
Aika hienoa, jos se vielä kaiken lisäksi roikkuu autojen puskureissa. HUH!

Vedetään nyt omakin Lottorivi tähän ajankuluksi.
-> Trumpalla lähdetty fiilistelemään ja haistelemaan luontoa omaan rauhalliseen tahtiin ja kotilokuskilla keittänyt heti, *ittuaks siinä jumitat
mad.gif
lähtenyt ohi ja vetänyt metrin päähän eteen, vähän jarrutellut... että tältä se nyt tuntuu kun joku nysvää edessä. Niin ja vilkkua ei tietenkään käyttänyt.

voi V#*#u
2. iltakuitujaan ostamaan lähtiessään ole viittiny laittaa potasta remmiä kiinni,
3.sitten alinopeutta epävarmuuksissaan ajaessaan isolla tiellä on vattuuntunut kun joku on halunnut ajaa rajoitusten mukaan ja ohittanut-
4.jonka vuoksi räpytelly valoja jolloin kotilo kuski tietty himmaamaan vauhtia,tuumatessaan että saakohan ukko kohtauksen kun noin epävarmasti etenee ja
5.siitä sitten paappa hätääntymään ja täysin pyörän käsittelyä teoriassa opetelleena,
6. nykäisee etuvivun pohjaan vain huomatakseen että hitto näissähän ei ookkaan aapeeässää???-
7. ja ops!!!

näinhän se menee
pftroest.gif
Oot kyllä hyvä veikkaamaan busse.. Näinhän se juuri on tapahtunut..

No kuitenkin
Ihmetyttää, että millanen tilanne saa olla edessä päin, että saa jarruttamaan noin voimakkaasti.

Paranemisia kuskille!!

Mä taas veikkaan että kotilolla on ensin roikuttu perseessä josta pomperi on hermostunut ja himmaillu tahalteen. Autokuskilla leikannu kiinni, vetäny ohi ja tehny saman jolloin puusilmä pamperi ei ole osannut jarruttaa tai väistää ja panikoi etupään lukkoon.

baaa.gif

Selitykset vaikuttavat just legendaarisilta, suuntaan... jänistähän mää väistin
eek.gif

Ehkäpä tässä on ollut kyseessä molemmin puolinen ärsyyntyminen
wink.gif

Tupla-D lukot kypäriin pakollisiksi. Pikalukollinen kypärän hihna saa olla jopa vuosia koskematta ja jos se on joskus aikanaan säädetty sen-jo-poisheitetyn kaulurin kanssa niin eihän se ole oikeassa kireydessä. Tupla-D lukollinen kypärä tulee laitettua JOKA kerta kunnolla kiinni.
En ole minkään pakkojen kannalla, niitä on jo nyt aivan liikaa. Kyllä minä itse tiedän milloin on aika vaihtaa talvirenkaat, kiitos vain.

Mutta se on kyllä aivan totta, että tupla-D on toistaiseksi paras pikalukko.

Joka kiinnityskerralla aina suoraan sopiva kireys tämän kaulurin, puseron ja tämänviikkoisen tukan määrän kanssa.

Ajelin eilen tuosta ohi kun jäätelökauppias oli pyöränsä selässä tuon kuvassakin näkyvän Trumpan perässä. Ajettelin että joku saanut pikavoiton mutta olikin toista tapahtunut. Sen verran tuosta tiestä että ko.pätkällä on 80-rajoitus joka alle kivenheiton päässä olisi jo tippunut 60:n joten pyöräilijä on jo voinut hidastaa tuohon 60:n.

Autoilija heittänyt ohi eteen (ylinopeutta? paikassa vielä lievästi kaartuva mutka) pyöräilijä vilkuttanut valoja ja autoilija päättänyt vähän opettaa ja kiskaissut jarrut pohjaan. Poks.

Joka kiinnityskerralla aina suoraan sopiva kireys tämän kaulurin, puseron ja tämänviikkoisen tukan määrän kanssa.
Tai joka kerralla sopiva löysyys.
biggrin.gif

Eipä sillä, yhtä lailla aiemmissa kypärissä olleet helvetin esikartanon pikalukot ovat olleet säädettäviä, joka kerta kypärää päähän laitettaessa. Mutta joo, kun se Rossikin...

Pitäisköhän noissa kypärissä olla sellainen alkolukkoa vastaava sydeemi, et ennen ei mopo käynnisty kun kypärä on oikein laitettuna päähän ja valoissakin sellainen automatiikka et ei voi räpsytellä. Saadaan noita onnettomuuden aiheuttavia juttuja vähemmäksi, kuskit kun ei osaa käyttää/käyttäytyä oikein...
idea3.gif
idea3.gif
tounge.gif
tounge.gif

Niin tai poliitikot vois laatia lain ja poliisit panna sakottamaan.
blush.gif
blush.gif

voi V#*#u
3.sitten alinopeutta epävarmuuksissaan ajaessaan isolla tiellä on vattuuntunut kun joku on halunnut ajaa rajoitusten mukaan ja ohittanut-
4.jonka vuoksi räpytelly valoja jolloin kotilo kuski tietty himmaamaan vauhtia,tuumatessaan että saakohan ukko kohtauksen kun noin epävarmasti etenee ja
5.siitä sitten paappa hätääntymään ja täysin pyörän käsittelyä teoriassa opetelleena,
6. nykäisee etuvivun pohjaan vain huomatakseen että hitto näissähän ei ookkaan aapeeässää???-
7. ja ops!!!

näinhän se menee
pftroest.gif
En tiedä ehditkö lukemaan tätä ym., mutta voisit tulla tossa n. kolmen aikaan tänään la 10.8.2007 ajeleen ko paikkaan. Tällä kertaa Rocketteja on n. 40 kpl liikenteessä. Käydään Kotasella tervehtimässä pyöräporukkaa. Tule ihmeessä mukaan, ole ystävällinen!!

Papat jaksaa heilua...

Jos lukee vain nämä arvailut, voi sanoa, että sitä saa mitä tilaa.
Todelliseen tapahtumakulkuun en osaa ottaa kantaa...

voi V#*#u
7. ja ops!!!

näinhän se menee
pftroest.gif
En tiedä ehditkö lukemaan tätä ym., mutta voisit tulla tossa n. kolmen aikaan tänään la 10.8.2007 ajeleen ko paikkaan. Tällä kertaa Rocketteja on n. 40 kpl liikenteessä. Käydään Kotasella tervehtimässä pyöräporukkaa. Tule ihmeessä mukaan, ole ystävällinen!!

Papat jaksaa heilua...
juu kerkesin lukemaan!
onko kotanen nyt???
äläppä ota kaikkea lukemaa ihan tosissaan vaikka kun tuon kirjoitin niin ehkä siltä tuntuikin!!!
mistä helv#**#stä minä tiedän mitä siellä tapahtui,kirjoitin kun rupes vituttam*#n tuo ainainen joka pojan arvuuttelu ja että "kumman vika" touhu
mad.gif

jos oli mopo-kuskilla ongelmia,toivottavasti selvisi,jos kotilo teki jotain vmäistä,saakoon sanktiota jollain tavalla??? jnejne...

ja kuitenkin tosikin on se että henk.koht olen nähnyt tapauksia jossa kuskin ei välttämättä olisi tarvinnut hankkia pyörää vain naapurin kateuden kohteeksi-ei nykyajan pyörät ole ihan sitä mitä 60-luvun vermeet...

minulla ei ole kokemusta mp-stä 5 vuotta enempää ja kohellan(ehkä) varmasti jossain vaiheessa itsekkin/joku koheltaa ottaen minut mukaansa-toivottavasti näin ei käy!

no loppukoon tämä kohmelopaatosselvityspas*kanjauhanta.

ei muuta kun tsemmpiä kotaseen ja turvallisia kilometrejä
033102beer_1_prv.gif

jatkakaa toki heilumista-älkää liikenteessä kuitenkaan liikaa...
smile_org.gif

jaa ja miksikäs en voisi tullakin katsomaan teitä niillemain jos siitä kruisaatte,pitääköhän varustautua hammassuojilla?

Joo, ei tätä kannata vatvoa enempiä. Hirvitti vaan kun tuo pyörä oli tutun näköinen ja myöhemmin varmistui, että kaverin pyörähän se. Noin kun käy niin voi olla helvetin tyytyväinen ettei tartte kynttiläviestiä nyt rustailla!

Kaveri oli viety tajuttomana paikalta ja lehden versio kuulostaa vähintäänkin meriselitykseltä...

Jos ei juttua lukiessa kellot soineet niin voi voi!!!

Eihän siinä oo tarvinnu mitään valoja vilkuttaa, pari töyssyä ja näyttää vilkuttelulta kovin herkästi. Sitten perässä roikkunut provosoitunut autokuski kuvittelee että motoristi vi**uilee -> nopee jarrutus joka tulee motoristille yllätyksenä ja katolleen... Kypärää en osaa kommentoida, yllättäen remmi liian löysällä tai sitten ei kiinni ollenkaan  
nixweiss.gif
Samoilla linjoilla olen minäkin. Toisaalta, perjantai-iltana ajelin E75:tä etelään päin, ja mietin jossain kohtaa, miksi vastaantuleva motoristi vilkuttelee valojaan. Kohdalla sitten huomasin, että sehän siinä motarin vasemmalla kaistalla harjoitteli (?) keulimista , sellaisia pikkusiivuja veteli etunen ilmaan asetettuna.
tounge.gif

Back