• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä tapahtunut Jyväskylän keltinmäessä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ewawillew
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ajoin ohi, paikalla oli poliiseja, ambulanssia ja paloautoa, kello oli jotain viis - seittemä ku olin sielläpäi, en muista tarkkaa. Pari rätkää oli tien varres kans siinä. Ei kai sattunu ketää pahasti?
crazy.gif

Ohituksen jälkeen autoilija huomasi motoristin antavan useita valomerkkejä. Henkilöautoilija luuli motoristin viestittävän jotain valomerkeillään ja hidasti autonsa vauhtia.

Mitähän hevosenleikkiä tuos on oikein harrastettu? Jotenkin saa sellaisen käsityksen,että ollut jonkun näköinen vastakkainasettelu tilanne.
confused_orig.gif

Eihän siinä oo tarvinnu mitään valoja vilkuttaa, pari töyssyä ja näyttää vilkuttelulta kovin herkästi. Sitten perässä roikkunut provosoitunut autokuski kuvittelee että motoristi vi**uilee -> nopee jarrutus joka tulee motoristille yllätyksenä ja katolleen... Kypärää en osaa kommentoida, yllättäen remmi liian löysällä tai sitten ei kiinni ollenkaan
nixweiss.gif

Mitähän hevosenleikkiä tuos on oikein harrastettu? Jotenkin saa sellaisen käsityksen,että ollut jonkun näköinen vastakkainasettelu tilanne.  
confused_orig.gif
Vähän samaa minäkin luulen. Oma arvaus tilanteesta. Motoristi ajellut "hitaasti". Takana oleva autoilija siitä vitu*tunut ja heittänyt vauhdilla ohi ihan läheltä motoristia. Motoristi vitu*tunut tästä ja vilkutellut valoja. Autoilija vit*tunut tästä lisää ja polkaissut kunnolla jarrua ja sitten päästiin uutisiin  
confused_orig.gif

Vähän samaa minäkin luulen. Oma arvaus tilanteesta. Motoristi ajellut "hitaasti". Takana oleva autoilija siitä vitu*tunut ja heittänyt vauhdilla ohi ihan läheltä motoristia. Motoristi vitu*tunut tästä ja vilkutellut valoja. Autoilija vit*tunut tästä lisää ja polkaissut kunnolla jarrua ja sitten päästiin uutisiin  
confused_orig.gif
Näin siinä yleensä käy.

Selvästikin on jotain konfliktia ollut. Jos näin, jarrutteleva auto saa tuomion vamman tuottamisesta, oli vilkuttelua tai ei. Eri asia vilkutella ja eri asia (lähes) tappaa toinen.

Kypärää en osaa kommentoida, yllättäen remmi liian löysällä tai sitten ei kiinni ollenkaan
nixweiss.gif
Tupla-D lukot kypäriin pakollisiksi. Pikalukollinen kypärän hihna saa olla jopa vuosia koskematta ja jos se on joskus aikanaan säädetty sen-jo-poisheitetyn kaulurin kanssa niin eihän se ole oikeassa kireydessä. Tupla-D lukollinen kypärä tulee laitettua JOKA kerta kunnolla kiinni.

No just.
nixweiss.gif
"mä ihan luulin että sillä on jotain asiaa tai mun auton perä on jotenkin paskana ku se vilkutti ja silleen ihan nätisti jarruttelin...ymmärrä kuin se tolleen kopitti...
nixweiss.gif

Hevosenleikkiäpä hyvinkin, varmaan puolin ja toisin.

Tulikin tarkistettua kypärän hihnan kireys. Valoja en räpsyttele, kun ne tulkinnat ei mene oikein. Ugh, kukkahattu on puhunut.
062802moto_prv.gif

confused_orig.gif
Oma arvaus menisi juurikin noin.....

Ja tohon keskisuomalaisen juttuun on haasteltu tietysti vain sitä autokuskia, koska toinen oli tietysti viety jo pillit soiden sairaalaan.
Ja nyt on sitten roketti ruvella.....
confused_orig.gif

voi V#*#u
1. pyörä näyttää joltain yli-ikäisen papan mopolta joka ei
2. iltakuitujaan ostamaan lähtiessään ole viittiny laittaa potasta remmiä kiinni,
3.sitten alinopeutta epävarmuuksissaan ajaessaan isolla tiellä on vattuuntunut kun joku on halunnut ajaa rajoitusten mukaan ja ohittanut-
4.jonka vuoksi räpytelly valoja jolloin kotilo kuski tietty himmaamaan vauhtia,tuumatessaan että saakohan ukko kohtauksen kun noin epävarmasti etenee ja
5.siitä sitten paappa hätääntymään ja täysin pyörän käsittelyä teoriassa opetelleena,
6. nykäisee etuvivun pohjaan vain huomatakseen että hitto näissähän ei ookkaan aapeeässää???-
7. ja ops!!!

näinhän se menee
pftroest.gif

voi V#*#u
1. pyörä näyttää joltain yli-ikäisen papan mopolta joka ei
2. iltakuitujaan ostamaan lähtiessään ole viittiny laittaa potasta remmiä kiinni,
"Huonomuistinen" noin seitenkymppinen mies ajoi tänään skootterilla mun Vw polo-raukan takapuskurissa kii, ja mie menin jo kuudenkympin alueella seitsemää kymppiä. Kypärä kyseisesltä mieheltä oli jo jäänyt jonnekkin matkalle, päässä se ei nimittäin ainakaan ollut.
Asiaan palatakseni, olipa onnettomuudessa ollut kuski mummo tai pappa tai ihan nuori, niin toivottavasti on kunnossa.

Back