• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä mp-merkkiä et ikinä ostaisi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BlackCat
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mitä mp-merkkiä et ikinä ostaisi? -

• Aprilia

Ääniä: 0 0,0%
  • BMW

Ääniä: 1 9,1%
  • Ducati

Ääniä: 1 9,1%
  • Harley Davidson

Ääniä: 5 45,5%
  • Honda

• Kawasaki

• KTM

Ääniä: 2 18,2%
  • Moto-Guzzi

Ääniä: 2 18,2%
  • Suzuki

• Yamaha

• Ääniä yhteensä
    11
Kai sitä on joku vastarannan kiiski, kun tallista löytyvät jo äänestyksen kakkonen ja kolmonen... HooDeetakin joskus tulee heikkona hetkenä harkittua. Äänestää piti Aprillia, jotta näkisi tulokset, mutta kyllähän sellainenkin kelpaisi.

Eli ei semmoista tankinkylkitekstiä taida löytyäkään, jota ei huolisi. Tosin Honda-ajoista on jo aikaa (mutta jos löytyisi jostain CB1100R, niin siihenkin kantaan voisi palata...).

En todellakaan ole koskaan ollut mikään Guzzimies, mutta herätti mielenkiinnon tuo Guzzin laajahko epähaluttavuus.
Mihin se oikein perustuu? Kokemuksiin, ennakkoluuloihin, huonoon tekniikkaan, rumaan ulkonäköön, italialaisuuteen..? Kertokaa.
cool.gif

Koemuksiin se ei perustu, yleensä Guzzi vastaisia ovat ne jotka eivät kyseisestä pyörästä mitään tiedä, saati sitten omistaneet. Myönnän kyllä että vanhemmat Guzzit jo karsivat koeajolenkillä pois jyvät akanoista. (Lue tytöt pojista)
biggrin.gif

Ihmetyttää kyllä sekin seikka, että jos kerran Guzzin ostat, olet koukussa. Itsellä kolmas menossa, ja merkin vaihto ei ole tullut edes mieleen. Japanilaisiakin on ollut, mutta ei purase. Ei pätkääkään.

Ilmaiseksi kyllä ottaisin ihan minkä tahansa, mutta harrikkaa en varmaankaan itse ostaisi. But never say never, katsellaan sitten joskus jos koivet ei enää taivu kun customeiden päälle, mutta sitä odotellessa ajelen ihan millä tahansa muulla vehkeellä..

Ulkonäön puolesta toi Guzzin mylly on kyllä mun makuuni komea voimalaitos. Mutta vähempi on ollut niitä malleja jotka ois cojoneen kolahtanu. Muotoilu ei viime vuosina ole ollu ihan mun makuuni. Tuplaputket pitäis ehdottomasti olla kun itse moottorikin on nätisti symmetrinen. Ja se ainokainen tuubikin on vedetty väärälle puolelle. Grisossa se on aivan hirveä tynnyri. 1200 Sport on jo aika hyvä, mutta putket molemmin puolin ja vähän kevyempi olemus, ni sit vois toimia.

Eväät olis hyvät, mut vielä puuttuu malli mikä kolisis.

Ulkonäön puolesta toi Guzzin mylly on kyllä mun makuuni komea voimalaitos. Mutta vähempi on ollut niitä malleja jotka ois cojoneen kolahtanu. Muotoilu ei viime vuosina ole ollu ihan mun makuuni. Tuplaputket pitäis ehdottomasti olla kun itse moottorikin on nätisti symmetrinen. Ja se ainokainen tuubikin on vedetty väärälle puolelle. Grisossa se on aivan hirveä tynnyri. 1200 Sport on jo aika hyvä, mutta putket molemmin puolin ja vähän kevyempi olemus, ni sit vois toimia.

Eväät olis hyvät, mut vielä puuttuu malli mikä kolisis.
Täysin samaa mieltä, nämä uudet alkavat olla hieman liian futuristisen näköisiä, myös mun silmään. Ja se Grison pönttö!
sad_orig.gif
Mutta pianhan löytyy Stelvio, omaa silmää kiinnostaa Cali Vintage, tai Norge. Mutta jos jompikumpi tulee hankittua, vanha peli saa jäädä taloon.
Mitään tehohirviöitä Guzzit eivät ole, laadussa ei ole oman kokemuksen perusteella moittimista, tiedän muutaman joilla on ajettu yli 200 000km.

Jäipä autokoulun BMW:stä sen verran karsee kokemus, ettei oo ihan heti edes vaihtoehtona listallani.
... En osaa edes kirjoittaa oikein juupelin merkkiä
mad.gif

Hyvä kysymys...

Mitään isoa japanilaista en ostaisi... niin huonosti ei tule koskaan menemään. Pienet on kivoja, niitä on tallissa neljä kappaletta.

En todellakaan ole koskaan ollut mikään Guzzimies, mutta herätti mielenkiinnon tuo Guzzin laajahko epähaluttavuus.
Mihin se oikein perustuu? Kokemuksiin, ennakkoluuloihin, huonoon tekniikkaan, rumaan ulkonäköön, italialaisuuteen..? Kertokaa.  
cool.gif
Veikkaisin, että Guzzi on useimmille hyvin vieras merkki eikä mitenkään edullinenkaan. Keskivertomotoristi on ihan yhtä arka kuin vastaava automieskin eikä uskalla poiketa liikaa standarteista.

Guzzi poikkeaa muuten positiivisesti Bemareista ja Harrikoista, että niille eikä niiden kuljettajille vittuilla.

cool.gif
Veikkaisin, että Guzzi on useimmille hyvin vieras merkki eikä mitenkään edullinenkaan. Keskivertomotoristi on ihan yhtä arka kuin vastaava automieskin eikä uskalla poiketa liikaa standarteista.

Guzzi poikkeaa muuten positiivisesti Bemareista ja Harrikoista, että niille eikä niiden kuljettajille vittuilla.
No joo, mitä se vittuilulla paranee. Yleensä kaikki Guzzistit ovat jo sen ikäluokan kääpiä, monet ikänsä erilaisilla mopoilla pörränneet, joten kokemusta on aivan varmasti merkistä kuin merkistä, joten siinä ei vittuilut merkitse yhtään mitään. Monelle monen vuoden harkinnan tulos ostaa juuri Guzzi.(Kaikille "vittuilijoille" voisi siis sanoa, että älä opeta isääs naimaan.)Itse ostin ensimmäisen -86. Sen jälkeen on ollut yksi japanilainen. (FJ 1100). Sillä tuli ajettua kesä. Sen jälkeen takaisin italialaiseen, enkä näe mitään aihetta miksi vaihtaisin? Itse kaiken tekevänä arvostaa yksinkertaista ja "vanhan-aikaista" tekniikkaa. Varaosa hinnat ei päätä huimaa, ja ainakin siellä suomen puolella yksi euroopan parhaita maahantuojia, ellei paras. Eipä kyllä moittimista Biscayassa täälläkään. Ei muuta kuin kevättä odottelemaan ja kuulostelemaan että mitenkä se Guzzi kilisee taas näin talven jälkeen, ellei jo aivan kolise ja helise.
biggrin.gif

Mulla kun on periaatteena että nelaria ja japsi singeriä ei meidän talliin tule, niin tusina Hondaan se rasti osui. Guzzin epäsuosio kyllä vähän ihmetyttää ja semmoinen saattaa hyvinkin talliin tulla, sitten kun vanhana pappana ei selkä enään Ducatin päälle taivu. Samoin tuommoinen Harley-Parkinssonin V-Rod:lla on pienet mahdollisuudet meidän talliin...

No joo, mitä se vittuilulla paranee. Yleensä kaikki Guzzistit ovat jo sen ikäluokan kääpiä, monet ikänsä erilaisilla mopoilla pörränneet, joten kokemusta on aivan varmasti merkistä kuin merkistä, joten siinä ei vittuilut merkitse yhtään mitään. Monelle monen vuoden harkinnan tulos ostaa juuri Guzzi.(Kaikille "vittuilijoille" voisi siis sanoa, että älä opeta isääs naimaan.)Itse ostin ensimmäisen -86.[/QUOTE]
Guzzi lienee kuitenkin outo lintu meilläkin päin. Harrikoita myydään kymmenen yhtä Guzzia kohti ja Hondia kai jo liki 40. Hölmömpikin taitaa ymmärtää, ettei Guzziin päätyminen ole ollut mikään vahinko tai sattuma ja ymmärtävät samalla etteivät asiasta mitään ymmärrä mutta ymmärtävät sen hyväksyä sen rutinoitta ja vaikuttavat lopulta viisaammilta kuin olevatkaan.

Jotakin joskus kuulee mutta se on kuulopuheita kaverin kaverin sedältä, jolla oli 70 -luvulla laitaan asti ajettu vanha GT 850 -poliisipyörä.

Ei tolla listalla ole sellaista merkkiä, jota ei ostaisi. Pakollinen vaihtoehto sitten yksi japsimerkeistä.

ei tuohon kyssäriin voi vastata kaikki nois kelpais ite asias oli hinnasta kiinni et ei tullu guzzi talliin mut lompakko anto periks suizalle mennään niilä
sad_orig.gif

Ehkä maailman näkeminen avartaa, mutta viel edellis kesänä naureskelin kaikille Royal Enfieldeille, Uralille, mitä noita nyt onkaan ... kuinkas kävikään.

Nyt on tallissa uuden karhea Royal Enfield 500 machismo ja saman valmistajan D 350... eli ei tullut äänestykseen mun osalta yhtään ruksia, kun ei taida olla merkkiä mitä ei sopivalla hinnalla tulis ostetuksi.

Back