• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä mp-merkkiä et ikinä ostaisi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BlackCat
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mitä mp-merkkiä et ikinä ostaisi? -

• Aprilia

Ääniä: 0 0,0%
  • BMW

Ääniä: 1 9,1%
  • Ducati

Ääniä: 1 9,1%
  • Harley Davidson

Ääniä: 5 45,5%
  • Honda

• Kawasaki

• KTM

Ääniä: 2 18,2%
  • Moto-Guzzi

Ääniä: 2 18,2%
  • Suzuki

• Yamaha

• Ääniä yhteensä
    11
Aika suppea lista, noista merkeistä kaikilta löytyy joku malli, jolla vois kuvitella etenevänsä.
Vastataan tyhjä/HD, se tuntuu tällä hetkellä kaukaisimmalta ajatukselta, vaikkei mitenkään poissuljetulta sellaiselta.

Joku venäjän tai kiinan vehje on sellainen, mitä en ikinä ostaisi.

Aika suppea lista, noista merkeistä kaikilta löytyy joku malli, jolla vois kuvitella etenevänsä.
Vastataan tyhjä/HD, se tuntuu tällä hetkellä kaukaisimmalta ajatukselta, vaikkei mitenkään poissuljetulta sellaiselta.

No se Venäjän/Kiinan vehje olisi laadukkaampi...

HD, hyi helvetti.

Kaikki muu käy mutta Suzuki ei ihan heti no jos ei muuta olis saatavilla niin sitten ehkä?
033102bebe_1_prv.gif

Tuli ekana mieleen noi OCC.n copperit. Nehän vaikuttaa hengenvaarallisilta vehkeiltä. Runkoputkiin porataan käsiporalla hervottomia reikiä.
crazy.gif

No toisaalta toishan se ajamiseen lisäjännitystä.
062802moto_prv.gif

Yammulla ei ole kertakaikkiaan mitään matka/sporttipyörää.
Tällainen kommentti pisti silmään kuin ongenkoukku. Pikkasen äkkiväärältä kommentilta vaikuttaa, sillä vaikka toi fjärrä alkaa oleen jo vähän vanhempaa konstruktiota niin kyllä mä sen siihen kategoriaan edelleen laskisin. Molempia ominaisuuksia olen ollut hyödyntävinäni. Vaikka parempiakin pelejä tänäpänä varmaankin löytyy.

HD, hyi helvetti.
oletko ajanu Uralilla? K-pyörällä? Dneprillä jne? mikä oli ajotuntuma ensimetreillä? lähtikö helposti käyntiin? toimiko jousitus ja oliko Girder/Webb -keulassa välyksiä? entä takajousituksessa? oliko mekaaninen nopeusmittari tarkka? entä nämä mekaaniset jarrut, joutuuko puristaan kaksin käsin ja seisomaan polkimella? onko tämä mekaaninen kytkin helppokäyttöinen? mitenkäs vaihdelaatikko, joutuuko vielä käyttämään vasaraa? mitenkäs tämä laatupuoli sitten ulkonäössä? oliko saumat piilotettu rungon hitsauksista, tai oliko niitä viimeistelty? entäs riittääkö virta valot päällä ajamiseen?

entäs HD? oletko ajanut softaililla? electralla? road kingillä? dynalla? V-rodilla? tai edes sportsterilla? vai oletko saanut kunnian katsoa kun naapurin setä polkee panheadia käyntiin eikä se normaalista poiketen käynnistykkään joka kolmannella? kuinka vertaisit harrikkaa ryssäpyöriin noissa edellämainituissa jutuissa?

olen kuullut Uralia harrastavilta tosipuritaaneilta että ko. merkkisen pyörän hankintaa varten täytyy olla luontainen hyvä huumorintaju, koska jopa uusista laitteista voi puuttua toinen mäntä, venttiileitä, laakereita jne. sano minulle että nämä ovat vain essonbaarin puheita ja että harrastajat ovat väärässä.

vastausta odotellessa,

hyvää joulunodotusta.

ps. Can-Am whatever katumoottoripyöräkelkka on aika härö kapine, en koe sitä moottoripyöräksi joten kauppaan jäisi. kokeilla voisin ehkä mikäli mahdollisuus moiseen jossain on olemassa.
smile_org.gif

HD, hyi helvetti.
oletko ajanu Uralilla? K-pyörällä? Dneprillä jne? mikä oli ajotuntuma ensimetreillä? lähtikö helposti käyntiin? toimiko jousitus ja oliko Girder/Webb -keulassa välyksiä? entä takajousituksessa? oliko mekaaninen nopeusmittari tarkka? entä nämä mekaaniset jarrut, joutuuko puristaan kaksin käsin ja seisomaan polkimella? onko tämä mekaaninen kytkin helppokäyttöinen? mitenkäs vaihdelaatikko, joutuuko vielä käyttämään vasaraa? mitenkäs tämä laatupuoli sitten ulkonäössä? oliko saumat piilotettu rungon hitsauksista, tai oliko niitä viimeistelty? entäs riittääkö virta valot päällä ajamiseen?

entäs HD? oletko ajanut softaililla? electralla? road kingillä? dynalla? V-rodilla? tai edes sportsterilla? vai oletko saanut kunnian katsoa kun naapurin setä polkee panheadia käyntiin eikä se normaalista poiketen käynnistykkään joka kolmannella? kuinka vertaisit harrikkaa ryssäpyöriin noissa edellämainituissa jutuissa?

olen kuullut Uralia harrastavilta tosipuritaaneilta että ko. merkkisen pyörän hankintaa varten täytyy olla luontainen hyvä huumorintaju, koska jopa uusista laitteista voi puuttua toinen mäntä, venttiileitä, laakereita jne. sano minulle että nämä ovat vain essonbaarin puheita ja että harrastajat ovat väärässä.

vastausta odotellessa,

hyvää joulunodotusta.

ps. Can-Am whatever katumoottoripyöräkelkka on aika härö kapine, en koe sitä moottoripyöräksi joten kauppaan jäisi. kokeilla voisin ehkä mikäli mahdollisuus moiseen jossain on olemassa.  
smile_org.gif
Anteeksi, että vastaukseni viipyi.

Negatiivisuuteni HD:tä kohtaan perustuu ulkonäköön, testeissä mainittuihin ajo-ominaisuuksiin, tehoon/painoon/jarruihin ja omiin vaatimuksiini mopottimelta.

Olen kuitenkin kokemusköyhä noviisi sen osalta, etten ole koeajanut kuin yhtä H ja D-moottoripyörää ja jonka osalta en kokenut sen tarjoavan itselleni sitä, mitä harrastukselta haen.

Sen sijaan olen lukenut erinäisistä lähteistä nykyisen HD:n (ei tuunatun sellaisen) laatuongelmista pintakäsittelyn suhteen ja ongelmista mp-lehtien testeissä moottorin ja käsiteltävyyden jälkeenjääneisyydestä.

Saatan olla harhaanjohdettu, tuttavallani on kuitenkin H ja D ja hän on siihen hyvin tyytyväinen. Mutta äänestykseen liittyen pidän kantani.

Niin, museopyöristä olen kokeillut BMW:n, Jawan ja Jamesin mopottimia. Jawan mekaaniset äänet peittosivat H ja D:n, tekninen luotettavuus oli taas BMW:llä valttina.

Hyvää joulua Sinullekin ja Can-Am:in (mikä se sitten onkin) laitteesta olen samaa mieltä kanssasi.

en mäkään ole *Busalla ajanut metriäkään mutta jarruja haukkuivat ja rolle kertoi baarissa kuulleensa että ajomukavuuskaan ei ole kovin kummoinen... paska laite, en ostaisi
biggrin.gif

Kyllä Busa on hyvä ajaa,esim 260 km/t pitkissä mutkissa ei onnistu monilla pyörillä yhtä helposti/vakaasti ,ihan kuin satasta ajais. Ja yhdyn siihen sanontaan, että mitä enemmän vauhtia sen parempi ajaa. Ja em. mun kokemus/mielipide Busasta. Ja hyvin se mielestäni sopi mulle ,178 cm vain pituutta,polvikulma aika jyrkkä. Pakko oli puolustaa Busaa. Minäkin pidin Busaa rumana ennen kuin ostin sellaisen ,kaikkeen tottuu ne sanoo. Muuten ei niinkään merkillä väliä,vaan käyttötarkoitus ja lompakko määrää millä ajetaan.

biggrin.gif

>Uraalia en ostais.

Sen sijaan olen lukenut erinäisistä lähteistä nykyisen HD:n (ei tuunatun sellaisen) laatuongelmista pintakäsittelyn suhteen ja ongelmista mp-lehtien testeissä moottorin ja käsiteltävyyden jälkeenjääneisyydestä.
Puhtaasti mielenkiinnosta kysyn, että mistä mp-lehdistä tai lähteistä olet lukenut noista ongelmista? Maalipinnasta olen sikäli lähteittesi kanssa samaa mieltä, että se oli omassa pyörässäni heikko. Ei niin, että pinnassa olisi ollut virheitä, vaan se oli luvattoman arka naarmuille.

TC-moottoria oon itse lukenut mp-alan Tekniikan Maailman
tounge.gif
eli Biken sivuilla jopa kehuttavan, joka noinkin suorituskykyä ihannoivassa lehdessä on ihme. Ja on tuo HD:n tekniikka muissakin julkaisuissa saanut kehuja. Ja jopa ihan sporttipyörillä ajavien kavereitteni keskuudessa!
biggrin.gif

Käsiteltävyys...hmmm...onhan kaikki customit kankeampia kuin sporttiset pyörät. Vähän kuin vertais lehmiä gaselleihin liikkumisen helppouden osalta.
tounge.gif
Kuitenkin uskallan väittää, että HD pärjää vertailussa muun merkkisiin customeihin ihan mallikkaasti. Kaksiventtiilikannet taitavat tästä tehdä varsin jälkeenjääneen, vaikka onhan noita yhä muillakin valmistajilla...

Missään tapauksessa en mielipidettäsi ja kantaasi tällä kirjoituksella arvostele!

Nii, eiks ne kaikki muut oo paskoja ennen kun itselle semmosen ostaa?

Ihan näin yleisheittona kaikille näille jotka kokee muut merkit huonommaksi kuin sen millä itse sillä hetkellä ajaa. Näitä Hurli Durlin haukkujia nyt löytyy joka kadunkulmasta ja baarista ja useimmilla ei itte laitteesta ookkaan mitään muuta käsitystä kun mitä pubissa on muilta kuullut
biggrin.gif

Niin ja nykyäänhän myös BMW on saanut "paska" ™ leiman kun vähän perä jollain porsinu jossain ja siitäkin vaan netistä lukenu. kumminkin ovat huonoja. Eikä semmoseen varaakaan olis niin huono sen on pakko olla.

Hyvä tää yks jätkä, ihan täysin mutu tuntumalla heittää läppää kun mikäkin parantaisen jaakko
biggrin.gif

mutta vastauksena kysymykseen: Tällä hetkellä etäisimmältä ostokselta tuntuu Moto Guzzi ehkä sen takia että kyseiseen merkkiin ei ole minkäänlaista tuntumaa.

Jätän äänestämättä; ei ole oikein merkkiä jota en välttämättä ikinä ostaisi, Harley Davidsoniin suhtaudun melko kielteisesti, mutta voisi sekin olla joskus jopa omassa tallissa, jos halvalla saisin ja tykästyisin.

Back