• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä mp-merkkiä et ikinä ostaisi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BlackCat
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mitä mp-merkkiä et ikinä ostaisi? -

• Aprilia

Ääniä: 0 0,0%
  • BMW

Ääniä: 1 9,1%
  • Ducati

Ääniä: 1 9,1%
  • Harley Davidson

Ääniä: 5 45,5%
  • Honda

• Kawasaki

• KTM

Ääniä: 2 18,2%
  • Moto-Guzzi

Ääniä: 2 18,2%
  • Suzuki

• Yamaha

• Ääniä yhteensä
    11
Mun itseni on paljon helpompi listata ne pyörät, joita vaikka voisin ostaa...

1. Suzuki
2. Yamaha
3. Honda
4. BMW
5. Kawa
6. Aprilia (Rotaxin koneet)
7. KTM
8. Ducati
9. Triumph

Ei listalla:
1. Motoguzzi
2. HD
3. Buell
4. Idän ihmeet...
5. Muut Italiaanot...

Kärkikolmikko äänestyksessä 1.harrikka 2.moto-guzzi ja 3.bemu... itse kyllä laittasin kolmikon seuraksi vielä kawasakin...
wink.gif

Mun itseni on paljon helpompi listata ne pyörät, joita vaikka voisin ostaa...

1. Suzuki
2. Yamaha
3. Honda
4. BMW
5. Kawa
6. Aprilia (Rotaxin koneet)
7. KTM
8. Ducati
9. Triumph

Ei listalla:
1. Motoguzzi
2. HD
3. Buell
4. Idän ihmeet...
5. Muut Italiaanot...
Nyt kun tätä omaa listaani katselee vuoden jälkeen ja uuden pyörän omistajana, niin kylläpä olen asiaa seurannut vaikken listaa mielessä pidäkään.

Olisin ehdottomasti halunut Suitzan, mutta sopivan kokoista pyörää ei löytynyt. Bussi oli viimemetreille mukana ja siitä puuttuu absit. Yammulla ei ole kertakaikkiaan mitään matka/sporttipyörää. Bemarilla on kaikkea tarjolla, mutta hintalapun nähdessä kaipaa nitroja. Hienoja pelejä, joita on kiva ajaa ja joihin saa kaikkea kivaa herkkua. Kawa vei tällä kertaa ylivoimaisen voiton, ZZr 1400:lla. Hetkeäkään en ole ollut tyytymätön, ajettujen 6200 km jälkeen. Pelaa kuin enkeli ja on helvetin hyvät jarrut. Satula on mukava istua ja kaikki jouston säädöt sai kohdalleen omaan makuun.

Minullakin oli ensialkuun kauheat fobiat mennä Kawa-kauppaan, mutta taitaa olla menneen talven lumia ne tuotanto-ongelmat niissä. Pelkkää riemua ja vaahtokarkkia on ollut ajaa tämä kesä ZZR1400:lla.

Puuttuu listalta... Kaikki mainitut on hienoja merkkejä.

No, ei kai sellaista varsinaisesti olekaan.
062802moto_prv.gif

Kunhan on 2 pyörää ja hyvä ajaa, niin jollain hinnalla kelpaa aina. En osaa inhota toimivaa tekniikkaa, jollei sen tuotantoon liity jotain epärealistisen ällöttävää. Ja eipä taida liittyä.

Moottoripyöräthän tehdään useimmiten rakkaudesta moottoripyöriin.

Autoja löytyy ehkä enempi vaan hyöty- ja kulutuskäyttöön ja niissä kuuri on nyt kova, jotta enempi siellä puolella voisi jotain vastustettavaa mallia olla, ehkä ei merkkiä kuitenkaan.
033102beer_1_prv.gif

kiva kun saa erottua harmaasta massasta.. älkää vaan ostelko harrikoita
tounge.gif

ehkäpä se mitä en ostaisi, olis joku tuommonen goldwing tahi se hondan uus skootterin ja matkalehmän hybridi.. yök.

Kaikki listalla varmaan omalla tavalla ihan makeet.
tounge.gif

Mut kun noista mitein mitä viimeseksi ottaisin , niin kyllä se varmaan tohon Guzziin kallistuisi ?
wink.gif

Mutta valinta on puhtaasti oma mielipide ja siihen ei liity edes mitään ajo tai muuta kokemusta Guzista voi olla vaik miten kiva peli
baaa.gif

Olen näemmä äänestänyt jo aiemmin. Veikkaan HD:tä. Nyt kuitenkin jopa niiden mallistosta on löytynyt houkutteleva laite, Night Rod. Pitäisi varmaan käydä ajamassa, jos pääsisi tuosta ajatuksesta eroon.

Joskus aikanaan taisi tulla sanottua et spagettimopoa ei tule ja olin tyytyväinen japsikuski.

Nykyään lähinnä kiehtoo Bemarit, Ducatit. Kotarit ja Trumpat, Buellkin on hauskan oloinen laite..siit' en kyllä täyttä hintaa maksaisi.

Ma en ostaisi mitaan moottoripyoramerkkia ...tuttaa kaikki merkit ja logot kamoissa. Maksaa siita etta mainostaa jotain, ei mua varten

033102bebe_1_prv.gif

Mä kallistuin YöÄMAHA:an, ku mul on jo yks sellanen ollu ja toisena varmaa tulis suizuKi, ku mulla sellanenki jo oli.

Tuskin tulee enää koskaan mun talouteen japseja, muutaku puutarhajyrsin-, perämosa-, moottorisaha-, Piano, jne. -käyttöön
thumbs-up.gif
sen ne osaa, mut ei tollasii ohkasii sardiinipurkin kannesta tehtyjä hutero runkoja ja lohkoja kannattais autoihin ja MOPottimiin tunkea...
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Niin minäkin, kunnes kokeilin kaverin harrikkaa. Meni zetori myyntiin ja tuli Hd tilalle.
Kas! Melkeen samoin kävi mulle! Tosin Zetorin jälkeen tuli vielä ZRX ja vasta sitten HD!
wink.gif
smile_org.gif
Mut mä ajoin ensimmäisen kerran Harrikkaa kuukauden verran sen jälkeen, kun olin tehnyt Street Bobista kaupat...
tounge.gif

En löytänyt omanlaistani kohtaa ja jäin nukkuvien puolueeseen.

Peesaan hivenen kuitenkin tuota Matson ideaa, nuo lienevät joitain kiinalaisia tai korealaisia merkkejä? Ilmeisesti kaikki äänestyksessä mainitut merkit ovat aitoja ja omintakeisia brändejä, niissä on usealle joku muukin arvo kuin numerosuureen paremmuus toiseen nähden.

Mielestäni moottoripyörässä täytyy olla jotain omintakeista, se voi syntyä muotoilusta tai jostain erilaisesta kauniista ratkaisusta. Usein totaaliset jäljittelijät (mm. kiinalaiset) kopioivat mitään ajattelematta ja jättämättä hyödykkeeseen mitään omaa jälkeä. Tietysti valiten halvimmat mahdolliset materiaalit ja laadusta viis.

Siis sanoisin, että jos MP:ssä ei ole MITÄÄN viisaria värähdyttävää se jää kauppaan. Mainituista mitä tahansa voisi ostaa. Eniten kuitenkin innostun BMW:stä, Hondasta ja Yamahasta. Johtuneeko siitä, että niitä merkkejä on ollut ja yritänkö selittää itselleni, että olen valinnut oikein TAI valintani ovat vain olleet niin "rationaalisen" onnistuneita.

Insinööripyörä Bmw, perustelut: Tuskin mitään muuta merkkiä valmistetaan samanlaisella perusteellisella tutkimuksella ja harkinnalla kuin Bmw:tä. Joka malli on harkittu osa osalta loppuun asti tehtaalla. Ja sitten lopputuloksena on joku lapsus jossakin osassa, esim. matkamallien reikäperä. Miten ihmeessä se tietotaito osattiin hukata noinkin tärkeässä paikassa?

Kokemusta saksalaisesta "perusteellisuudesta" löytyy n.15v ajalta kolmesta sakemannien autosta. Yksikään ei ole ollut 100% kunnossa omistusaikanani. Pientä sähkövikaa viimeksi, ei tosin estä ajamista.

Yleensä ottaen sakemannit tekee huipputuotteen huippuhinnalla, mutta sitten jää näitä ärsyttäviä pikkuvikoja, jotka pudottaa ostohaluja.

Insinööripyörä Bmw, perustelut: Tuskin mitään muuta merkkiä valmistetaan samanlaisella perusteellisella tutkimuksella ja harkinnalla kuin Bmw:tä. Joka malli on harkittu osa osalta loppuun asti tehtaalla. Ja sitten lopputuloksena on joku lapsus jossakin osassa, esim. matkamallien reikäperä. Miten ihmeessä se tietotaito osattiin hukata noinkin tärkeässä paikassa?

Kokemusta saksalaisesta "perusteellisuudesta" löytyy n.15v ajalta kolmesta sakemannien autosta. Yksikään ei ole ollut 100% kunnossa omistusaikanani. Pientä sähkövikaa viimeksi, ei tosin estä ajamista.

Yleensä ottaen sakemannit tekee huipputuotteen huippuhinnalla, mutta sitten jää näitä ärsyttäviä pikkuvikoja, jotka pudottaa ostohaluja.
yli 20 vuoden kokemuksella saksalaisista autoista (ja japanilaisista moottoripyöristä) voin sanoa, että olet noiden pikkuvikojen suhteen väärässä.

Back