• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä lahjaksi pyörää lainanneelle kaverille?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sickness
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
vaimoo vois lainata...  
idea3.gif

Minä ainakin jättäisin pyörän "rauhaan", koska useimmat meistä varmasti haluaa itse päättää mitä, milloin ja millä värkein pyörälleen tekee.

Se lahjakortti johonkin alan liikkeeseen ei välttämättä ole huono.

lahjakortille menee pisteet täältäkin, tuolla km määrällä huollot ja muut bensalahjakortit menee hukkaan. Noista mopo liikkeistä kun tuppaa saamaan muitakin kuin pelkästään mopo kamaa, esim vaatteita, vahoja ym ym.

eli lahjakortti johonkin alan liikkeeseen

Jees jos tosiaan vain 700km ajettu niin tuskinpa rengas tai ö-vaihto on sopiva.

Pesu + tankki täynnä ja vaikka se lahjakortti.

"lahjakortti" MP-messuille talveksi ja samalla reissulla vaikka ravintolaruoka/janojuomaa

Lahjakortti on vähän sama kun antaisi rahaa, eli hieman "persoonatonta". Toki sillä saa jotain kivaa ostettua, mutta mopojuttuja ostaessa raha tunnetusti vaihtaa omistajaa melko suurissa erissä. Eli aika paljon pitää laittaa rahaa siihen. Eikä sille ole välttämättä heti käyttöä, pahimmillaan jää pölyttymään johonkin kirjoituspöydän laatikkoon, josta päätyy voimassaoloajan umpeuduttua roskiin. Jos oikein huonosti siis käy
biggrin.gif

Itse arvostaisin tällä hetkellä lahjakorttia enemmän jotain tällaista:
-pyörän perusteellinen pesu, sisältäen myös ketjut, vanteet, putket yms harvemmin pestyt mutta likaiset kohteet
-perusteellinen vahaus, eli vaikka AutoGlymin puna+kulta
-metalliosien & vanteiden kiillotus tarvittaessa, tähänkin löytyy varmaan joku aine
-tankki täyteen VPoweria, ketjujen rasvaus, rengaspaineiden tarkistus ja tarvittaessa säätö

Lahjakorttiin on helppo vaan lyödä rahaa, mutta tuossa joutuu näkemään oikeasti vaivaa, joka mun mielestä on kovempi juttu (ellei puhuta jostain tosi suurista summista). Ja tuollainen käsittely jossain liikkeessä on varmasti hinnoissaan. Kirsikaksi kakkuun voi vielä kätkeä jonkun viinapullon penkin alle tms. säilytyspaikkaan. Puolen litran muovinen jallupullo voi olla kätevä tässä
cool.gif

Ei mitään moottoripyöräilyyn liittyvää. Kunnon laadukkaaseen ravintolaan lahjakortti ! Sijoitus hyvään ruokaan ei ole koskaan hukkaan heitettyä rahaa  
thumbs-up.gif

Mä lainaan aika helposti kavereille pyöriäni, kun kaikilla ei kuitenkaan ehdi ajamaan. Itse olisin ainakin kiusaantunut ottamaan mitään rahaan verrattavaa vastaan, koska olen pyörän lainannut hyvää hyvyyttäni. Omaa mieltä lämmittää kyllä kun pyörä tulee kunnolla pestynä, ketjut vanteet + penkin alunen, sekä hyvin vahattuna + tankki täynnä bensaa, riittää hienosti ja siinä kunnossa kun tulee saa varmasti lainaan uudestaankin. Bissen toki voi joskus tarjota jos siltä tuntuu..

Mä lainaan aika helposti kavereille pyöriäni, kun kaikilla ei kuitenkaan ehdi ajamaan. Itse olisin ainakin kiusaantunut ottamaan mitään rahaan verrattavaa vastaan, koska olen pyörän lainannut hyvää hyvyyttäni. Omaa mieltä lämmittää kyllä kun pyörä tulee kunnolla pestynä, ketjut vanteet + penkin alunen, sekä hyvin vahattuna + tankki täynnä bensaa, riittää hienosti ja siinä kunnossa kun tulee saa varmasti lainaan uudestaankin. Bissen toki voi joskus tarjota jos siltä tuntuu..

Iso kiitos kaikille hyvistä neuvoista. Jadexian vastaus yläpuolella on jotain sellaista, että voisin kuvitella sen tulevan kaverini suusta, mitä nyt tuo useamman mopon omistaminen vähän heittää. Mopoilu tuntuu olevan sen verran henkilökohtaista hommaa, etten uskaltanut hankkia mitään pyörään liittyvää varustetta lahjaksi. Sen sijaan fillari on tänä iltana puunattu allekirjoittaneen parhaan taidon mukaan ja huomenna on ohjelmassa palautus. Palautuksen yhteydessä tarjotaan mahdollisuus yhdessä sovittavana aikana lähteä Helsinki Shooting Clubille nautiskelemaan toisesta miehisestä harrastuksesta ja jos kaikki menee hyvin ehkä päästä kokeilemaan .500 Desert Eaglen tai Smith&Wessonin rekyyliä  
cool.gif
Toisin sanoen, ajattelin tarjota elämyksen vastineeksi elämyksestä.

Tapio, jos joskus luet tämän niin en voi muuta sanoa kuin että kiitos ja  
bowdown.gif
Kaltaisiasi ystäviä ei todellakaan puissa kasva!

Itse lainasin viimekesänä muistaakseni viikonlopun tutun VFR800, kilometrejä pyörään ei varmaan yli 400 tullut. Kiitin häntä uudella eturenkaalla. Jos pidemmänaikaa lainaa pyörää, eli viikoista puhutaan, niin sen ajan vakuutusmaksut olisin valmis maksamaan samantien.

Viime viikonloppuna lainasin jälleen samaa pyörää. Pesin ja vahasin tällä kertaa + tietysti tankki niin täyteen kuin pystyy. Kilometrejä tuli varmaan sellaiset noin 300-350, ja nyt kokoajan mielessä pyörii että olisiko sitä viellä jotain muuta pitänyt...  
lookaround_orig.gif

kunnon pesu, vahaus ja tankki tayteen. joskus kun ei ole tankattukkaan palauttaessa ja melkeen "saanut" tyontaa tankille.

Kyllä antaisin ihan riihikuivaa rahaa, suhteutettuna ajettuihin kilometreihin.

Luonnollisesti rahallisen korvauksen lisäksi palauttaisin pyörän pestynä, puunattuna, ketjut(?) öljyttyinä ja tankki täynnä.

Laskeppas paljonko oli pyörän Ostohinta.
Paljonko on pyörän käypä hinta nyt?
Suhteutat sen ajokilometreihin.(Paljonko on ajettu-Paljon ajoit)
Lisäät vielä vakuutusmaksut + rengas ja huoltokulut.
Niin tosta voisi syntyä "reilu kaverihinta" jos ja kun voittoa ei oteta kumminkaan.
wink.gif

Kyllä antaisin ihan riihikuivaa rahaa, suhteutettuna ajettuihin kilometreihin.

Luonnollisesti rahallisen korvauksen lisäksi palauttaisin pyörän pestynä, puunattuna, ketjut(?) öljyttyinä ja tankki täynnä.
Näin mäkin tekisin. Raha voisi olla jotain esim. tyyliin -50% vastaavan laitteen vuokrahinnasta. Ainakaan vähempää ei kehtaisi tarjota...

Tämä on varmasti hyvä nimenomaan kun lainaa kaverille; ei silloin ole rahalla merkitystä. Muuten kaveruus taitaisi olla vähän niin ja näin.
Ja olethan jo ajatellut muutakin "äijä" toimintaa ampumaralla.

Back