• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä haittaa nopeudenrajoittimista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Puimurimies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jäähän siinä vaikka kuinka paljon itsenäistä päätösvaltaa vaikka rajoitus onkin 60-80-100-120. Nuohan on vain ylärajoja. Kaikki lukemat rajoituksen alle ovat vapaasti valittavissa.
Provoatko, trollaatko vai ajatteletko oikeasti näin fiksusti?
Taidan tästä lähteä tuonne vetämään Ninjalla jonoa. Satasen rajoituksella minua nyt vain huvittaa ajaa 60km/h. Mutta siinä vaiheessa jos joku yrittää ohi, niin minuapas huvittaakin vapaasti valita ajonopeudekseni 95km/h. Ei muutakuin toteuttamaan tätä ehdottamaasi sujuvaa liikennöintitapaa. Siinäpähän koitat sitten sillä 460hv:llasi päästä ohi.  
062802moto_prv.gif

"kyä fiksut vaan pärjää"

Ps. Jos lukisit tieliikennelaista edes osan, saattaisit havaita, että tarpeettoman hiljaa ajaminen ja liikenteen hankaloittaminen on kielletty.

edit. kyllä taisin syödä trollin - ei kukaan oikeasti voi ajatella tässä maailmassa noin.
kaboom.gif
Tai voi, siinä vaiheessa puoluekantakin on melko selvä ja lampaana mennään.

Psykologinen vastaus tuohon mitä haittaa...

Valitun nopeuden ajaminen, oli se sitte 5km/h tai 50km/h yli minkä tahansa rajoituksen, ruokkii joka ikisessä miehessä olevaa metsästysviettiä.

Liikenne on kuitenkin melko viaton ja turvallinen paikka poistaa joka ikisessä miehessä olevia extra höyryjä <- tähän lauseeseen ei sitten tartuta ilman koko tekstin ymmärtämistä!, rajoitettu tasanopeus tulee lisäämään kaikkea vastaavan vapauden tunnun saamista muualta.

Sitä voi porukka sitten miettiä mitä ja mistä...

Huom. Tämä ei ole provoa, meikäläinen suuntaa omaa radalle ja harrastuksiin, mutta koko yhteiskuntaa ajatellen tuo pitäisi ottaa huomioon.

Tietynlainen tyyppi tykkää siitä, että valtion kontrolli on mahdollisimman tiukka.
Tuollainen kateellinen nillittävä sossu haluaa jostain kumman syystä aina kieltää muilta kaiken hauskan kun hänellä itsellään ei ole hauskaa. Kukaan ei saisi ajaa nopeusrajoitusta kovempaa eikä kellään muulla saisi olla nopeaa prätkää ja/tai autoa. Pohjois-Korea on sellaisille tyypeille oikea paikka, ei Suomi. Onneksi Suomessa saa kaupasta edelleenkin ostaa nopeita prätkiä ja autoja, joilla voi tehdä kaikenlaista hauskaa kuten esim. kaahata.

Sittenhän kun ajelet oikealla pelillä niin mene ajelemaan! Anna myös toisten ajaa niillä peleillä kun ajavat. (Huomasitko edes eroa...)
Kuten sanoin, minä en päätä rajoittimista, enkä ole niitä tänne hommaamassa, en myöskään yritä päättää muiden puolesta millä ajaa ja miten.

Olen vain kertonut mielipiteeni siitä, mitä haittaa on nopeudenrajoittimista. Olen myös kertonut mielipiteeni siitä, että moottoripyöräily voi olla nautinnollista ja hauskaa myös pienemmillä nopeuksilla.

...Pahimmat lampaat...

Bää bää..

Jotennii noitten muutamien kielenkäytössä tuo "lammas" on niin yleinen, että onkohan ne lähemminkin tuttuja ko. elikon kanssa. Mene ja tiedä, mutta kovasti arveluttaa. Moni tykkää puhua vaikkapa naisista ja prätkistä, kun sattuu niistä enempi pitämään kun lampaista.

Kohta on muuten kunnallisvaalit, pitää seurata ihmisten ajotyyliä, sillä se näemmä kertoo puoluekannan...

Tietynlainen tyyppi tykkää siitä, että valtion kontrolli on mahdollisimman tiukka.
Tuollainen kateellinen nillittävä sossu haluaa jostain kumman syystä aina kieltää muilta kaiken hauskan kun hänellä itsellään ei ole hauskaa. Kukaan ei saisi ajaa nopeusrajoitusta kovempaa eikä kellään muulla saisi olla nopeaa prätkää ja/tai autoa. Pohjois-Korea on sellaisille tyypeille oikea paikka, ei Suomi. Onneksi Suomessa saa kaupasta edelleenkin ostaa nopeita prätkiä ja autoja, joilla voi tehdä kaikenlaista hauskaa kuten esim. kaahata.
Kun autovero muutetiin pysyväksi -63 ja kiristettiin -65, ei hallituksessa ollut perkule yhtään sossua. Ne on olleet varmaan oppositiossa ja vastustaneet moista hanketta... vai?

Valitse ajonopeudeksesi mitä haluat. Vittuako se meille kuuluu?
Nimenomaan, ei kuulukaan jos ajaa rajoitusten mukaan. Jos vedellään ylinopeutta, niin se kuuluukin jo muillekin. Halusit tai et.
Ei se ainakaan minulle kuulu. Jätän mielelläni järjestyksen ja laillisuuden valvonnan siihen palkatulle henkilökunnalle.  Toinen asia on, että joskus suuret ylinopeudet aiheuttavat muille vaaratilanteita ja onnettomuuksiakin, muttei siis pelkkä ylinopeus saa minussa sisäistä siviilipoliisia esiin
tounge.gif

Hallitus on Suomen Keskustan, Kansallisen Kokoomuksen, Vihreän liiton ja Ruotsalaisen kansanpuolueen muodostama enemmistöhallitus.
Missä ne sosiialidemokraatit on sittern nopeudenrajoittimia ja rajoituksia mestaroimassa, onko sielä Suåmessa jonkunlainen varjohallitus, vai onko tiedot yhteiskunnasta noin hatarat.

JK Mulla on neljä lammasta ja ne ei ole ainakaan vielä kertoneet puoluekantaansa.
JK2 VASTUSTAN rajoitinta, ja epäilen vankasti että semmonen lähivuosina pakolliseksi tullee
Ettei MP unohtuisi
062802moto_prv.gif

MUTTA jos kolahtaa, seuraukset olisi vielä kovemmat kuin nyt jos tutkinnassa tulee ilmi reilu ylinopeus. Eli siis kolahtaessa henkilöä uhkaisi suunnilleen henkilökohtainen konkurssi. Tämä siirtäisi harkinnan ja vastuun peltipoliiseilta ja poliiseilta kuljettajille. Tietysti järjestelmä vaatisi, että ihmisillä olisi käytöstapoja liikenteessä ja edes jonkinmoinen omatunto... mutta voisiko ne kehittyä tuon järjestelmän seurauksena??
Kelpaisi minulle.
smile_org.gif

Kuitenkin, epäilen ettei tämä käytäntö olisi pitkään voimassa juuri noiden henkilökohtaisten konkurssien, vakuutusyhtiöiden päätettyä jättää korvaukset maksamatta jne. myötä. Huonoimmassa tapauksessa kun ei muitakaan maksajia olisi, niin syyttömät osapuolet joutuisivat nuolemaan haavansa itse ja kulut omasta pussista. Hetken kuluttua säädettäisiin taas lakia liikennevakuutuksista yms. Toki aina saa toivoa, ja toivonkin, mutta en jaksa uskoa.

Vaikka moni toivookin, että saisi itse päättää esim. ajoistaan, niin epäilen että vain harvalla olisi siihen käytännössä varaa ja mieli systeemin mielekkyydestä muuttuisi kun todellisuus iskisi päin naamaa. Köyhä joutuisi edelleen miettimään sitä olan yli kurkistelevaa isoa veljeä, sehän se viime kädessä päättäisi miten ajoit ja meneekö kohellus vakuutukseen vai omaan piikkiin lyhentämättömänä. Ainoa muutos olisi ennakkorajoitusten sijaan jälkikäteen tapahtuva lotto oletko vakuutuksen piirissä vai et. Toisilla on varaa tuohon lottoon ja toisilla ei. Toki lopputulos voisi olla toivottu vauhtien suhteen, mutta miten mahtaisi olla ajofiilisten laita? Sosiaalidemokraattinen nykykäytäntö on reikäpään paras ystävä. Mitä reikäpäisempi ja tyhmempi, niin aina vaan enemmän hyötyy yhteiskunnan sateenvarjosta. Eikä rajoitu vain liikenteeseen vaan ylipäätään kaikkeen muuhunkin.

"sosiaalidemokraattinen nykykäytäntö"
confused_orig.gif

Tässä on jo kohta kuusi vuotta tuota em. käytäntöä ylläpitänyt pääministerin johdolla maalaisliitto. Sieltä ne pahimmat kyylät ja kontrollifriikit sormenjälkipellet on. Paitsi Rajamäki, joka on pahin.

Mutta, että mitä haittaa rajoittimista. Ei kai mitään, koska silloin meidän kaikkien käytetyt pyörät tulisivat arvoon arvaamattomaan. Mitähän maksaisi rajoittamaton käytetty busa uuden lain voimaantulovuonna x, kun uusi kulkee max. 120km/h? Jos ei tiellä enää voi kohmottaa, niin vesillä sitten. Eikö?

Onneksi Suomessa on vielä myös lait ja suurin osa niitä noudattaa... Sellaisille jolle säännöt ovat punainen vaate, Suomi ei ole oikea paikka, vaan esim. Venäjä tai lämpimämpänä vaihtoehtona Kolumbia.

Joillekkin umpiluille ei vaan mene jakeluun ettei ne lait ole tehty yksittäisen henkilön(minun) kiusakseni vaan siksi että homma toimisi kaikilla. Miksiköhän ne nopeusrajoitukset esimerkiksi aikoinaan tulivat? Ehkä siksi että jotkut eivät vaan tajunneet liikkua järjellisiä nopeuksia ilman pakkoa. Tällä menolla ne rajoittimet kyllä tulevat kun muuten ei mene asia perille... Ja en, en minäkään niitä halua.
sad_orig.gif

"sosiaalidemokraattinen nykykäytäntö"
confused_orig.gif

Tässä on jo kohta kuusi vuotta tuota em. käytäntöä ylläpitänyt pääministerin johdolla maalaisliitto. Sieltä ne pahimmat kyylät ja kontrollifriikit sormenjälkipellet on. Paitsi Rajamäki, joka on pahin.
Suomessa ei ole muita kuin sosiaalidemokraattisia puolueita. Nimitys vaihtelee, mutta samanlaisia ne on kaikki isommat puolueet ja pienemmät muuttuvat sellaisiksi heti kun alkavat kasvaa.
wink.gif

Saksassakin, tuossa vapaiden nopeusrajoitusten kultamaassa, vallassa on vuoroin joko sossut tai kristillinen puolue ellei peräti molemmat yhdessä.
biggrin.gif

Jep, kannattaa säilöä vanha kalusto varmuuden vuoksi vaikka uuttakin hankkisi.

uskallan väittää, että rajoitinta ei tule.homman kaataa eu.
yksi maa ei voi poiketa yhteisistä pelisäännöistä.

ihan pieni vetoomus.

jos oikeasti jätettäs nuo poliittiset kannanotot poies kunn keskustellaan moottoripyöräilystä.politiikalla/puoluekannalla ei ole mitään tekiemistä tämän harrastuksen kanssa.
aiheuttaa vain hajaannusta ja eripuraa.

makuasioita, mutta nautitaan harrastuksestamme jätetään samalla nopeuksien yms.liikennevalvonta heille jotka saavat siitä palkkaa.

meidän pitää varautua motoristeina siihen, että kaikki ei aina noudata liikennesääntöjä.joku voi tulla kolmiontakaa,joku voi tulla tyhatta jasataa..yritetään selvitä tilanteesta.

bowdown.gif
piis änt häpi

...Pahimmat lampaat...

Bää bää..
Pahimmat lampaat on niitä, jotka ajavat miten haluavat, eivätkä ole edes valmiita vastaamaan seurauksista jos sattuu napsahtamaan, joko tutkan tai onnettomuuden muodossa. Eivät vaikka homman riskit on tiedossa.
Minä olen jo "vastannut seurauksista" varmaan about 20ke edestä, vaikkei mitään ole kenellekään tapahtunutkaan. Päälleni on tosin joskus ajettu ja itse olen vetänyt muutaman kerran pannut (en ylinopeuden johdosta tosin). Joten alkaa riittämään, ei houkuta enää hirveesti vastata olemattomista seurauksista tuollaisilla summilla.

Tilanteet kun ovat olleet niin hurjan vaarallisia, että olen ylittänyt nopeusrajoituksen.

...Pahimmat lampaat...

Bää bää..

Jotennii noitten muutamien kielenkäytössä tuo "lammas" on niin yleinen, että onkohan ne lähemminkin tuttuja ko. elikon kanssa. Mene ja tiedä, mutta kovasti arveluttaa. Moni tykkää puhua vaikkapa naisista ja prätkistä, kun sattuu niistä enempi pitämään kun lampaista.

Kohta on muuten kunnallisvaalit, pitää seurata ihmisten ajotyyliä, sillä se näemmä kertoo puoluekannan...
Turkkilaiset tuntuvat kovasti tykkäävän lampaista, itse tykkään niistä lähinnä kebabin muodossa
tounge.gif

Onneksi Suomessa on vielä myös lait ja suurin osa niitä noudattaa... Sellaisille jolle säännöt ovat punainen vaate, Suomi ei ole oikea paikka, vaan esim. Venäjä tai lämpimämpänä vaihtoehtona Kolumbia.

Joillekkin umpiluille ei vaan mene jakeluun ettei ne lait ole tehty yksittäisen henkilön(minun) kiusakseni vaan siksi että homma toimisi kaikilla. Miksiköhän ne nopeusrajoitukset esimerkiksi aikoinaan tulivat? Ehkä siksi että jotkut eivät vaan tajunneet liikkua järjellisiä nopeuksia ilman pakkoa. Tällä menolla ne rajoittimet kyllä tulevat kun muuten ei mene asia perille... Ja en, en minäkään niitä halua.
sad_orig.gif
Millä menolla? Tilastot kun menevät parempaan suuntaan. Tällä menolla liikenteenvalvonnan pitäisi höllentyä ja sakkojen pienentyä, koska tilastot näyttävät niin hyviltä  
smile_org.gif

Back