• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mistä aiheesta täällä saa kirjoittaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tyyppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
On näitä vääntöjä ylen metkaa lukea...
joka topicissa pitää asia kääntää päälaelleen, oli kuinka kova jätkä tahansa
biggrin.gif

Luulis ajelevan kun on kesä tulossa ja vääntävän talvella.
No kuitenkin osa sentään  
062802moto_prv.gif

Jos laki ei kohtaa omaa ja jopa yleista moraali käsitystään miksi sitä pitäisi noudattaa?
Kas siinäpä vasta kysymys.

Onhan maailmassa paljon maita, missä eivät liikennesännöt (monien muiden sääntöjen ohella) merkkaa käytännössä mitään. Erikoinen yhteensattuma, että nämä maat ovat samalla myös korruptoituneimpien joukossa, ja niitä pidetään kehitysmaina, tai ainakin jonkinasteisina ´banaanivaltioina´.

Aika vaarallistakin tuntuu se omien sääntöjen liikenne onnettomuuslukujen perusteella olevan. Ja esim. moottoripyöräilijä on nokkimajärjestyksessä aika alhaalla, kaikki isommat menevät ensin. Onko se sitten hauskaa? Ei ainakaan oman kokemukseni perusteella. Aika karmeaa koheltamista se on. Moottoripyöräilijälle ainoa sääntö siellä on: yritä selvitä hengissä.

Säännöt eivät sinänsä vielä riitä takaamaan kenenkään turvallisuutta. Mutta ehkäpä siitä jotain positiivista kuitenkin seuraa, jos ei aivan yleiseen anarkiaan luisuta täällä meillä.

Ja se, jos kaikki voisivat alkaa ´soveltamaan´ ihan sen mukaan, mistä säännöistä he itse sattuvat pitämään, mistä taas eivät, olisi aika iso askel juuri tuohon suuntaan. Ei se siis laajemmassa mittakaavassa toimi, vaikka se ei pieneen päähän mahtuisikaan, miksen juuri minä voisi tehdä kuten tykkään.

Aion noudattaa sääntöjä joustavan tehokkaasti ja olla noudattamatta niitä kun itse parhaaksi sen katson.
Joo, näinhän sitä on helppo vedellä punaisia päin ja unohtaa stoppimerkit, noudattaa vain niitä lakeja mitä kulloinkin huvittaa ja fuck the rest.
Asiallista meininkiä teilläpäin...
033102beer_1_prv.gif
ja perään
sport05.gif
, sääntöjähän voi venyttää ja joskus niitä miltei pitää rikkoa
biggrin.gif

Onhan maailmassa paljon maita, missä eivät liikennesännöt (monien muiden sääntöjen ohella) merkkaa käytännössä mitään. Erikoinen yhteensattuma, että nämä maat ovat samalla myös korruptoituneimpien joukossa, ja niitä pidetään kehitysmaina, tai ainakin jonkinasteisina ´banaanivaltioina´.

Aika vaarallistakin tuntuu se omien sääntöjen liikenne onnettomuuslukujen perusteella olevan. Ja esim. moottoripyöräilijä on nokkimajärjestyksessä aika alhaalla, kaikki isommat menevät ensin. Onko se sitten hauskaa? Ei ainakaan oman kokemukseni perusteella. Aika karmeaa koheltamista se on. Moottoripyöräilijälle ainoa sääntö siellä on: yritä selvitä hengissä.
Onko sulla tämä diipadaapa jossain notepadissa mistä nakkaat sen copypastella joka ketjuun vai jaksatko tosiaankin kirjoittaa tämän saman asian aina uudelleen ja uudelleen ja uudelleen......  
bowdown.gif
Yritä ymmärtää: kukkahatun maailma on täysin mustavalkoinen. Vaihtoehtoina ovat vain täydellinen anarkia tai täydellinen kontrolli. Koska tälläiseen ajatteluun taipuvaisilla ihmisellä selviytymisedellytykset ensimmäisessä tapauksessa ovat poikkeuksellisen huonot, jää jälkimmäinen ainoaksi vaihtoehdoksi. Asiassa on hyviäkin puolia: se sopii mainiosti ihmisille, jotka pelkäävät joutuvansa ajattelemaan tai tekemään omia päätöksiä tai ratkaisuja ilman, että heillä on siihen kykyä.

Kyllä oli kivaa ajaa (vetää?) tänäänkin turvallisesti. Kiitokset vielä sinisellä Ninjalla ajaneelle. Tikkarissa 80, mittarissa meillä molemmilla 120 - 140.

Nopeusrajoitus oli siis täysin järjetön...
Jos nyt vielä asiaan palataan, niin tämä anatöölin sepustus oli esimerkki mielestäni täysin turhasta kirjoittelusta. Siihen ei tarvita edes kukkahattua.

Rivien välistä paistaa aika isolla asenne

"Huomasitteko kaikki, että Mä oon vähän vauhti jätkä ja Mä osaan arvioida kuinka lujaa on turvallista ajaa ja Mä oon varma ettei sieltä piha/sivu/metsätieltä tule eteen yhtäkään trkatoria, polkupyörää tai mummoa koska kai ne nyt herranjestas sentään tietää että MÄ olen liikenteessä ja MÄ en todellakaan aja hiljaa..."

sad_orig.gif

Onko sulla tämä diipadaapa jossain notepadissa mistä nakkaat sen copypastella joka ketjuun vai jaksatko tosiaankin kirjoittaa tämän saman asian aina uudelleen ja uudelleen ja uudelleen......  
bowdown.gif
Yritä ymmärtää: kukkahatun maailma on täysin mustavalkoinen. Vaihtoehtoina ovat vain täydellinen anarkia tai täydellinen kontrolli. Koska tälläiseen ajatteluun taipuvaisilla ihmisellä selviytymisedellytykset ensimmäisessä tapauksessa ovat poikkeuksellisen huonot, jää jälkimmäinen ainoaksi vaihtoehdoksi. Asiassa on hyviäkin puolia: se sopii mainiosti ihmisille, jotka pelkäävät joutuvansa ajattelemaan tai tekemään omia päätöksiä tai ratkaisuja ilman, että heillä on siihen kykyä.

On taas niin mahtavaa jaarittelua tässä ketjussa. Vetomiehet on vetomiehiä, ja vähänkin arvostelevat kukkahattuja.
Minä kyllä komppaan täysillä pecha:n kantaa. Monesti noissa vapaan liikenteen maissa kun ajellut tullut mieleen, mietenhän todelliselle vetomiehelle siellä kävisikään? Uskoisin, että jos nostettas suoraan liikenteeseen, niin ehkä korttelin verran menisi ja sitten moni katselisi taksia tai jatkaisi matkaa jalan.
Ihmeesti avartaa maailman katsomusta kun käy muuallakin kuin euroopassa, eikä se muuta kukkahatuksi eikä ajatusmaailmaa mustavalkoiseksi, ehkä opettaa ajattelemaan vain laajemmin.

Jos laki ei kohtaa omaa ja jopa yleista moraali käsitystään miksi sitä pitäisi noudattaa?
Kas siinäpä vasta kysymys.

Säännöt eivät sinänsä vielä riitä takaamaan kenenkään turvallisuutta. Mutta ehkäpä siitä jotain positiivista kuitenkin seuraa, jos ei aivan yleiseen anarkiaan luisuta täällä meillä.

Ja se, jos kaikki voisivat alkaa ´soveltamaan´ ihan sen mukaan, mistä säännöistä he itse sattuvat pitämään, mistä taas eivät, olisi aika iso askel juuri tuohon suuntaan. Ei se siis laajemmassa mittakaavassa toimi, vaikka se ei pieneen päähän mahtuisikaan, miksen juuri minä voisi tehdä kuten tykkään.
Ei tässä kukaan ole anargiaan luisumassa. Sitä pelkäät aivan turhaan. Tuskin meistä korruptotuneita banaani valtioitakaan tulee jos täällä päästellään ylinopeuksia. Etköhän sä nyt vähän liioittele tai jos olet tosissasi niin ehkä kannattaa vielä miettiä uudemman kerran oikein ajatuksella.

Liekkö tuokaan omien sääntöjen luokitus osuu aivan oikeaan verrattuna liikenne onnettomuuksiin. Suurin osa kun meistä tuntuu lukevan sääntöjä tavallaan. Kuka mitenkin. Lakeja voi myös liikenteessä venyttää suhkot turvallisesti. Itse asiassa joistain lakien venyttämisestä on jopa hyötyä liikennteen turvallisuudelle ja sen toimivuudelle.

Se että moottoripyörällä on vaarallisempaa on karu fakta. Toisaalta en minä edelleenkään mihinkään anargiaan ole haluamassa. Edelleen voi toisille antaa tietä myös silloin kun se ei sääntöjen puitteissa olisi pakollista tai edes sallittua. Tokihan se voi olla vaikeata tajuta, ettei pieni tai joskus suurempikaan ylinopeus ole mihinkään anargiaan vievä tai edes vaarallista.

Luulen, että myös sinä sovelat sääntöjä. Vai väitätkö aina noudattavasi kaikkia sääntöjä prikuulleen?

Edelleen kysyn sinulta miksi se sinun oma soveltaminen on moraalisempaa ja turvallisempaa kuin meidän muiden?

P.s Mulla ei oo mitenkään pienipää xl kypäräkin tarvitaan. Toisaalta ymmärrän kyllä että asiallinen keskustelu on vaikeaa, mutta jopa sinä siihen pystyt varmasti jos oikein yrität.

Kyllä oli kivaa ajaa (vetää?) tänäänkin turvallisesti. Kiitokset vielä sinisellä Ninjalla ajaneelle. Tikkarissa 80, mittarissa meillä molemmilla 120 - 140.

Nopeusrajoitus oli siis täysin järjetön...
Jos nyt vielä asiaan palataan, niin tämä anatöölin sepustus oli esimerkki mielestäni täysin turhasta kirjoittelusta. Siihen ei tarvita edes kukkahattua.

Rivien välistä paistaa aika isolla asenne

"Huomasitteko kaikki, että Mä oon vähän vauhti jätkä ja Mä osaan arvioida kuinka lujaa on turvallista ajaa ja Mä oon varma ettei sieltä piha/sivu/metsätieltä tule eteen yhtäkään trkatoria, polkupyörää tai mummoa koska kai ne nyt herranjestas sentään tietää että MÄ olen liikenteessä ja MÄ en todellakaan aja hiljaa..."

sad_orig.gif
Aika usein ei tarvitse lukea edes rivien välistä...

Aloitusviestin asia unohtui taas totaalisesti eli tämä aihe tuli tiensä päähän.

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back