Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kas siinäpä vasta kysymys.Jos laki ei kohtaa omaa ja jopa yleista moraali käsitystään miksi sitä pitäisi noudattaa?
Joo, näinhän sitä on helppo vedellä punaisia päin ja unohtaa stoppimerkit, noudattaa vain niitä lakeja mitä kulloinkin huvittaa ja fuck the rest.Aion noudattaa sääntöjä joustavan tehokkaasti ja olla noudattamatta niitä kun itse parhaaksi sen katson.
Yritä ymmärtää: kukkahatun maailma on täysin mustavalkoinen. Vaihtoehtoina ovat vain täydellinen anarkia tai täydellinen kontrolli. Koska tälläiseen ajatteluun taipuvaisilla ihmisellä selviytymisedellytykset ensimmäisessä tapauksessa ovat poikkeuksellisen huonot, jää jälkimmäinen ainoaksi vaihtoehdoksi. Asiassa on hyviäkin puolia: se sopii mainiosti ihmisille, jotka pelkäävät joutuvansa ajattelemaan tai tekemään omia päätöksiä tai ratkaisuja ilman, että heillä on siihen kykyä.Onko sulla tämä diipadaapa jossain notepadissa mistä nakkaat sen copypastella joka ketjuun vai jaksatko tosiaankin kirjoittaa tämän saman asian aina uudelleen ja uudelleen ja uudelleen......Onhan maailmassa paljon maita, missä eivät liikennesännöt (monien muiden sääntöjen ohella) merkkaa käytännössä mitään. Erikoinen yhteensattuma, että nämä maat ovat samalla myös korruptoituneimpien joukossa, ja niitä pidetään kehitysmaina, tai ainakin jonkinasteisina ´banaanivaltioina´.
Aika vaarallistakin tuntuu se omien sääntöjen liikenne onnettomuuslukujen perusteella olevan. Ja esim. moottoripyöräilijä on nokkimajärjestyksessä aika alhaalla, kaikki isommat menevät ensin. Onko se sitten hauskaa? Ei ainakaan oman kokemukseni perusteella. Aika karmeaa koheltamista se on. Moottoripyöräilijälle ainoa sääntö siellä on: yritä selvitä hengissä.![]()
Jos nyt vielä asiaan palataan, niin tämä anatöölin sepustus oli esimerkki mielestäni täysin turhasta kirjoittelusta. Siihen ei tarvita edes kukkahattua.Kyllä oli kivaa ajaa (vetää?) tänäänkin turvallisesti. Kiitokset vielä sinisellä Ninjalla ajaneelle. Tikkarissa 80, mittarissa meillä molemmilla 120 - 140.
Nopeusrajoitus oli siis täysin järjetön...
Yritä ymmärtää: kukkahatun maailma on täysin mustavalkoinen. Vaihtoehtoina ovat vain täydellinen anarkia tai täydellinen kontrolli. Koska tälläiseen ajatteluun taipuvaisilla ihmisellä selviytymisedellytykset ensimmäisessä tapauksessa ovat poikkeuksellisen huonot, jää jälkimmäinen ainoaksi vaihtoehdoksi. Asiassa on hyviäkin puolia: se sopii mainiosti ihmisille, jotka pelkäävät joutuvansa ajattelemaan tai tekemään omia päätöksiä tai ratkaisuja ilman, että heillä on siihen kykyä.Onko sulla tämä diipadaapa jossain notepadissa mistä nakkaat sen copypastella joka ketjuun vai jaksatko tosiaankin kirjoittaa tämän saman asian aina uudelleen ja uudelleen ja uudelleen......Onhan maailmassa paljon maita, missä eivät liikennesännöt (monien muiden sääntöjen ohella) merkkaa käytännössä mitään. Erikoinen yhteensattuma, että nämä maat ovat samalla myös korruptoituneimpien joukossa, ja niitä pidetään kehitysmaina, tai ainakin jonkinasteisina ´banaanivaltioina´.
Aika vaarallistakin tuntuu se omien sääntöjen liikenne onnettomuuslukujen perusteella olevan. Ja esim. moottoripyöräilijä on nokkimajärjestyksessä aika alhaalla, kaikki isommat menevät ensin. Onko se sitten hauskaa? Ei ainakaan oman kokemukseni perusteella. Aika karmeaa koheltamista se on. Moottoripyöräilijälle ainoa sääntö siellä on: yritä selvitä hengissä.![]()
Ei tässä kukaan ole anargiaan luisumassa. Sitä pelkäät aivan turhaan. Tuskin meistä korruptotuneita banaani valtioitakaan tulee jos täällä päästellään ylinopeuksia. Etköhän sä nyt vähän liioittele tai jos olet tosissasi niin ehkä kannattaa vielä miettiä uudemman kerran oikein ajatuksella.Kas siinäpä vasta kysymys.Jos laki ei kohtaa omaa ja jopa yleista moraali käsitystään miksi sitä pitäisi noudattaa?
Onhan maailmassa paljon maita, missä eivät liikennesännöt (monien muiden sääntöjen ohella) merkkaa käytännössä mitään. Erikoinen yhteensattuma, että nämä maat ovat samalla myös korruptoituneimpien joukossa, ja niitä pidetään kehitysmaina, tai ainakin jonkinasteisina ´banaanivaltioina´.
Aika vaarallistakin tuntuu se omien sääntöjen liikenne onnettomuuslukujen perusteella olevan. Ja esim. moottoripyöräilijä on nokkimajärjestyksessä aika alhaalla, kaikki isommat menevät ensin. Onko se sitten hauskaa? Ei ainakaan oman kokemukseni perusteella. Aika karmeaa koheltamista se on. Moottoripyöräilijälle ainoa sääntö siellä on: yritä selvitä hengissä.
Säännöt eivät sinänsä vielä riitä takaamaan kenenkään turvallisuutta. Mutta ehkäpä siitä jotain positiivista kuitenkin seuraa, jos ei aivan yleiseen anarkiaan luisuta täällä meillä.
Ja se, jos kaikki voisivat alkaa ´soveltamaan´ ihan sen mukaan, mistä säännöistä he itse sattuvat pitämään, mistä taas eivät, olisi aika iso askel juuri tuohon suuntaan. Ei se siis laajemmassa mittakaavassa toimi, vaikka se ei pieneen päähän mahtuisikaan, miksen juuri minä voisi tehdä kuten tykkään.
Aika usein ei tarvitse lukea edes rivien välistä...Jos nyt vielä asiaan palataan, niin tämä anatöölin sepustus oli esimerkki mielestäni täysin turhasta kirjoittelusta. Siihen ei tarvita edes kukkahattua.Kyllä oli kivaa ajaa (vetää?) tänäänkin turvallisesti. Kiitokset vielä sinisellä Ninjalla ajaneelle. Tikkarissa 80, mittarissa meillä molemmilla 120 - 140.
Nopeusrajoitus oli siis täysin järjetön...
Rivien välistä paistaa aika isolla asenne
"Huomasitteko kaikki, että Mä oon vähän vauhti jätkä ja Mä osaan arvioida kuinka lujaa on turvallista ajaa ja Mä oon varma ettei sieltä piha/sivu/metsätieltä tule eteen yhtäkään trkatoria, polkupyörää tai mummoa koska kai ne nyt herranjestas sentään tietää että MÄ olen liikenteessä ja MÄ en todellakaan aja hiljaa..."
![]()