• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Missä vaiheessa projektit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TIJ
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kampiakseli valmistetaan toivottavasta tammikuussa...

P1000802.jpg

pyörä makaa pukkien päällä, renkaat ja katteet sekä etupumput irti, katteet tuli maalarilta takas aivan upeeta jälkee muuten!

Tilattuna uudet kireämmät etujouset(hagon) ulkomailta. Laakerit irroitettu molemmista renkaista odottaa uusia, ketjut irroittamatta sekä rattaat(uudet odottaa paketissa).

Asennettu punosletkut eteen.

Vaihdettu tehoputket mallia scorpion(ulkomailta ostettu).

Huggeri tulossa postissa jossain päin maailmaa...

Mopo on Honda VTR 1000F vm2000
Tuli sen verran tehtyä tänään et kävin purkaan etutolpat ja poistaan vanhat nesteet ja putsasin kaikki osat...vielä kun uudet sais nii pääsis laittaan kasaan koko paketin.

Oli hieman jouset jo entiset ja nesteet melkoisen puurona...joku oli säästänyt viimeksi ja lisännyt pelkästään nestettä mutta ei vaihtanut
kaboom.gif

Sormet syhyää jo sikana ku sais vaan uusia osia prkll nii pääsis kasaan!!!

Täytyy muuten mainostaa bilteman pukkeja jotka tuli hankittua!! Loisto pelit ja sopii Veturin alle pirun hyvin ja hinta ei ollu paha, alle 90€ kaikkineen!! Eli normi svingistä nostava takapukki ja kolmiosta nostava etupukki.

Mulla on menossa niinkin iso projekti jotta väsäilen alumiinista fasuun kilpitelinettä vakiorotjakkeen tilalle..  
tounge.gif

eikun hommiin ->

Osat levällään, 1 litra glymin punasta mennyt, paljon tekemättä ja paljon on jo tehty... Kyllä tää tästä.

Joku vois väittää, että olen neuroottinen ton vahauksen kanssa.

800 vfr:n  etupää kasattu stefat ja öljyt , uus etunen laitettu. Takapää on nyt vuorostaan pillun paloina. Linkku ym. pesu ja rasvaus. Niin ja ketjut ja rattaat tilaukseen. Lisäksi laitettu takatelineet laukuille.

Mistä sais motivaatiota?
Tuu tänne asumaan missä minä asun,eli kunnan vuokrataloon (lue juoppotalossa) missä ei saa unta öisin, kun pitää juosta pesismailan kanssa rapussa ja koputella  ovia.(tosi on) Niin uskon että motivaatio kasvaa yhden päivän jälkeen 110 % .Nimittäin mä voisin kyllä vaikka muuttaa sun talliin mielummin.
biggrin.gif
Eikai se Nummela nyt nii pahamesta oo
smile_org.gif
Oon sentään siellä Amiksen läyny
biggrin.gif

pesemättä,öljyt vaihtamatta,kummit odottaa....ei viel..pitkä talvi aikaa tehdä..
sad_orig.gif
Sama oli minullekin eiliseen asti.

Kävin sitten eilen huvikseni oluen vetämässä tallissa ja pyörää kattelemasa. Huomasin sitten, että ei saat**a. Ketjut ihan ruskeana! Rasvaan siis kyllä ahkerasti ja aina kastumisen jälkeen, mutta nämä vetää oikeasti täällä UK:ssa suolaa niin v**usti tielle, että pyörä mätänee alle ilman huoltoa (ajoin siis uuteen vuoteen asti).

No, innostuin ja tuskaannuin eilen ja nyt on koko putkisto, kaikki katteet ja renkaat jo irti (aloitin puolikymmeneltä). Kaikki menossa pesuun/kiilloitukseen. Oli siis itse väsätty Y-haara, minkä maalaukset eivät sitten kestäneetkään ja putki oli jo komeessa ruosteessa puolen vuoden ja kahden talviajelukerran jälkeen.

Ketjut sain muuten pestyä ihan moottoriöljyllä.

BTW Tämä kannattaa pitää Suomessakin mielessä kautta aloittaessa. Siellä ei suolaa läträtä ihan samaan malliin, mutta kyllä sekin mädännyttää.

pytyt ja kannet fiksattu. huomattava kontrastiero lohkoihin nähden joten siinäpä jatkoa jo alotetulle urakalle. teräsharja soikoon..
20337_1305391189762_1079990956_947664_5514608_n.jpg

Vaiheessa... Visio muuttuin (kiitos lääkkeiden). Ja peukaloon sahaamalla saa yhden viikon talliloman joten kirittävää riittää kevääksi.

Vaiheessa on, mutta ulos katsoen ei projekteilla kannata niin kauheaa kiirettä pitääkään.. :-( Parempi et riittää tekemistä kuin että murehtii lumen sulamista!

Projekti

4.5-gallon.jpg

4.5-gallon-3.jpg

Divukka (600) oottelee tallissa totaalipurkamista (lue: motivaatiota). Kampikammiosta pyrki kiertokanki kohti ulkoilmaa, joten meneepi vaihtoon.
Lueskelin juuri kirjan nimeltä nelitahtimoottorin virittäminen. Mielenkiintoinen opus.
idea3.gif

Pikkuseen "low rideriin" olis hakusessa takaiskarit.

2 kpl ja max 25 cm 10mm pultin reijän halkaisijalla...
Tarjoa.

lokarit, tankki, satula sun muut vermeet on vielä irti pyörästä.
Osat tulee vähän sieltä sun täältä. Dremelillä ja rälläkällä on hyvä aloittaa. Nippusiteet ja jesari tulee myöhemmin kuvioon.
cool.gif

Back