• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Minkä vakuutusyhtiön korvauksisa on ollut ongelmia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kawa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Minkä vakuutusyhtiön korvauksisa on ollut ongelmia -

• Pohjola

Ääniä: 0 0,0%
  • Tapiola

• If

• Lähivakuutus

• Fennia

Ääniä: 1 100,0%
  • Turva

• Muu

• Ääniä yhteensä
    1
Eli siitä on jauhettu paljon kuinka halpoja on mikäkin, mutta nyt ei hinnalla ole väliä vaan onko jäänyt jotain hampaankoloon jotakin yhtiötä vastaan.
Enemmän kaipaisin niitä huonoja kokemuksia mutta toki erityisen mallikkaitakin suorituksia voi kehua.

Perustelut on tervetulleita.

Ne sisältyy tuohon muuhun mutta tuossa on nuo jotka taitaa olla yleisimmät.

Perusteluita äänille peräänkuulutetaan

Aina ollut kaikki vakuutukset Tapiolassa eikä ole koskaan ollut ongelmia. Joskus olen kaverien kuullut marisevan ainakin Fennian toiminnasta. Nyt kun täs viimisen 3kk olen kilpailuttanut vakuutusyhtiöitä niin huomasin ettei esim. Fennia anna osakaskolle ollenkaan kolariturvaa. Ei kotilossa eikä mopossa. Ehkä juuri siksi on kavereilla ollut joskus ongelmia. Tapiolaa suosittelen! on ihan todella kilpailukykyiset hinnat ja porkkanana on se että liikennevakuutukset nousee 10% vuodessa (edellyttäen tietysti ettei töpeksi ollenkaa) kun kaikissa muissa yhtiöissä nousee 5%. Ja jos nätisti pyytää niin saa kaskon prosentitkin 70% kun normaalisti tarjoavat 50%. Itse ainakin sain
biggrin.gif

...kun tietää mitä on vakuuttanut ja miten on vakuuttanut, ei tule ongelmia.

Eli tähän "**ttu ne mitään korvaa tai kusettavat vähinthänki..." -syndroomaan kannattaa harkita lääkitykseksi yksinkertaista ohjetta: varaa aikaa keskusteluun vakuutusyhtiön toimistolla riittävästi oman tarpeesi kartoitusta ja näistä vakuutuksista keskustelua varten. Kysy kysy kysy ja kuuntele, käy vaikka sen yhtiön edustajan kanssa se ehtokirja läpi. Vaaji sitä, mitä sinulla vakuuttajana on oikeus tietää, ennenkaikkea suojeluohjeet on tärkeitä.

Jos vain katot hintaa ja vertailun pahimmassa tapauksessa teet vain netissä ja sen perusthella päädyt johonki yhtiihön, niin ongelmien ilmaantuessa valitettavasti on ainaki syytä pikkasen vilikasta myös peilhin.

Tämä näin niinku rakentavassa hengessä todettuna.

Ja jokanen voi kävästä kattomassa kuluttajan vakuutustoimiston sivuilta, miten paljon ylleensä valituksia yhtiöistä tullee ja jos tullee, niin minkälaisia tapauksia ja mitkä niistä itteasiassa johtavat korvauspäätöksen muutokshen...niitä on vähän.

Tuon takia pieni viitteliäisyys vakuutusta ottaessa helepottaa jälkikäthen asioitten hoitamista ja pääsee monesta turhasta ottasuonenpullistelusta
smile_org.gif

Tapiolassa kaikki vakuutukset, ja kaikki toimii loistavasti. Asiakaspalvelu, laskutus, korvaukset, kaikki toimii.

Ennen oli Lähivakuutuksessa. Siellä pelas vaan laskutus
mad.gif

Autolla pysähtyneenä, kääntymässä vasemmalle. Auto perään, kahdeksaakymppiä.

Korvaus 147 euroa, 50 senttiä...sisälsi kännykän.
Valitus oli turha, aivoinfarktikin vaan sattui tulemaan pari viikkoa jälkeen...

Keskity elämään
sad_orig.gif

Terveisiä vaan Pohjolalle

033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

Itse en voi kehua muutako Tapiolan kotivakuutusta joka maksoi mun pyörän korjauksen kun sen sukulaistyttö kaatoi pihalla. Mitään ongelmaa ei ollut korvauksissa eikä tarvinut taistella.
Nyt olisi pohjolalla paras hinta ens kaudelle joten siksi kyselyä laitoinkin että onko paljon huonoja kokemuksia.

Aikoinaan v.-90 kippasin Teollisuusvakuutuksen (->sampo->If vip sopimus) aikaan prätkän ja ei ongelmia.

Vaimon auton keulaa korjattiin 1,5v. sitten Pohjolassa ok, kun keulaan pomppasi tiili kuorma-autosta (meni omasta kaskosta bonus-menetyksillä kun ei saanut rekkaria ylös kuorkista). Mitään keskeytysvakuutuksia ei meillä ole kun on autoja on enemmän kuin kuskeja..

En siis ruksannut yhtään kohtaa..
confused_orig.gif

Pohjola.

- 1,5kk ilman tuloja, pohjolan piti siis maksaa mun liksa kun kyseessä oli työmatkatapaturma. Firmalla oli pohjolan vakuutus.

- Ovat vieläkin ~ 200e mulle pystyssä.

...kun tuohon mittarhin saahan "täppiä" muutampi sata, niin alakaa varmasti näyttämhän prosenttilukemat suurinpiirthein yhtiöitten markkinaosuutta vastaavilta...

Nollasummapeliä.

Itte en laittanu kylläkhän rastia mihinkhän kohthan, vaikka vakuutuksia ollukki viiessä eri yhtiössä. Minkhän kans ei ole ollu ongelmia, mutta semmostahan vaihtoehtoa ketjun alottaja ei tuohon laittanukhan. Miksi?

Mopon kanssa ei minkään, mutta auton kanssa ei voi muuta sanoa, kun että voe h.lvetti tota Fenniaa.

Ei koskaan enää mitään vakuutuksia Fenniaan!

Pohjantähti kusetti hinnoissa.
Puhelimessa sovitut hinnat eivät täsmänneet laskulla, eikä päästy uudelleen sopimukseen.

Aina ollut kaikki vakuutukset Tapiolassa eikä ole koskaan ollut ongelmia. Joskus olen kaverien kuullut marisevan ainakin Fennian toiminnasta. Nyt kun täs viimisen 3kk olen kilpailuttanut vakuutusyhtiöitä niin huomasin ettei esim. Fennia anna osakaskolle ollenkaan kolariturvaa. Ei kotilossa eikä mopossa. Ehkä juuri siksi on kavereilla ollut joskus ongelmia. Tapiolaa suosittelen! on ihan todella kilpailukykyiset hinnat ja porkkanana on se että liikennevakuutukset nousee 10% vuodessa (edellyttäen tietysti ettei töpeksi ollenkaa) kun kaikissa muissa yhtiöissä nousee 5%. Ja jos nätisti pyytää niin saa kaskon prosentitkin 70% kun normaalisti tarjoavat 50%. Itse ainakin sain
biggrin.gif
Mulla tapiola olisi perushinnaltaan 37% kalliimpi, joten veisi 6 vuotta 10% bonuskasvulla ennenkuin se tulisi yhtä halvaksi kuin toinen yhtiö, puhumattakaan kertyneistä maksuista.

Halvimman vakuutuksen selvittämisessä ei auta muu kuin käydä kaikkien firmojen laskurit läpi, koska hinnat vaihtelevat niin paljon esim. kunnan ja pyörämallin mukaan.

Ei liity nyt mp-hommaan mutta puoltoista vuotta sitten bändikämpällemme nousi lattialle 40cm vettä ja kaikki kamat meni ns. vituiks. Mä sain IFfin kotivakuutuksesta vastaavat vehkeet tilalle alta kahden viikon. Kaverilla samassa yhtiössä myöskin kotivakuutus ja sitä jouduttiin taistelemaan kolme kuukautta että saako vai ei ja mikä on rikki ja kenenkä vika. Ja vain koska kaverilla eri henkilö hoitamassa juttua siellä yhtiön päässä.

Kämppä ei ollu kenenkään meidän mutta romuista saatiin rahat ja kaikki on nyt ok. Että aina ei riipu yhtiöstä mitenkään.

Omat vakuutukset on nykyään kaikki Pohjolassa, enkä aio millään tavalla tässä iffiä kehua mutta kuitenkin........
nixweiss.gif

Back