• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Millaisessa elämäntilanteessa olet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lauri12
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vapaa sinkku mies 34v ei lapsia, asun omassa asunnossa Hertsikassa. Yleensä menee että MPt 1, Autot 2, Kalastus 3, Metsästys 4. Päivätöissä energia alalla ja osittainen maan viljeliä, mutta synty peräinen Stadilainen ja aina asunnu Stadissa. Ajan vanhoilla pyörillä yli 25000 km vuodessa kesällä ja talvella melkein yhtä tärkeää ,kuin ajaminen on pyörien kasaaminen ja laittaminen.

Sinkku tällä hetkellä, omasta vapaasta tahdosta. Kortti ja pyörä ollut ajossa vuodesta 2003.
Mukaan historiaan mahtuu rata-ajoa, nurkkapyöritystä ja töihin kurvailua, tapahtumia :)
Naisethan on aina 22v. :;):

27v, avoliitossa, omassa kämpässä, ei muksuja ja duunissa alumiinitehtaalla. Siinäpä ne tärkeimmät :D

Ikäloppu 47v. juuri työttömäksi pummiksi jäänyt ATK-inssi. Naimisissa ja onneksi välttynyt lapsilta. Vaimo ajaa itse joten siltä suunnalta ei ihmeemmin valituksia kuulu, sen sijaan vanhemmilta sitäkin enemmän. Ensimmäinen kerta 32. vuoteen kun olen työttömänä joten tästä kesästä yritetään ottaa kaikki irti ja pitää kunnolla lomaa :D Jatko onkin sitten lisää lomailua koska tässä iässä ei oman alan töitä enään saa.

Tilanne hyvä ja jatkuva :)
Sinkkuna saa päättää asioista yksin, poikakin omillaan ja jo 23v että ei huolta siitäkään.
Töissä analysoin eli työkavereidin mukaan olen analisti :p ja töitä riittää.
Nyt kesällä asustelen mökillä josta duuniin 30 minsan matka että kyllä kelpaa.
Näillä mennään nyt, huomenna ehkä toisin.

36v naimisissa 4 lasta, vanhin menee yläasteelle ja nuorin eskariin. Sairaanhoitajana töitä riittää, eikä varmaan tekemällä lopu.. Kukaan ei valita eikä ole tarvinnut kenellekkään harrastusta perustella. Vaimo pitää ajelusta välivuotta eli toinen pyörä myyty mutta kakspäällä mennään silloin kun lapsille hoitaja löytyy. Ajelu on sitä omaa aikaa :häähää:

muoks.. eli työmatkat ajellaan sillon kun ei tarvi mennentullen kuskata muksuja ja vapaalla sillon kun pystyy.. 10-20t vuosi tulee kilsoja.

29v avoliitossa, 2 koiraa, Ei lapsia (Ja näin se tulee olemaankin).

Ajot on suurimmaksi osaksi "hyötyajoa" tyyliin työmatkat ja pakolliset siirtymät. En oikein osaa ajella ilman päämäärää yksinäni mutta mahdollisimman paljon tietysti tulee ajettua ja kyllähän niitä kilsoja kaudessa useempituhat aina tulee.

Harrastusta ei häiritse muut kuin laskut joita tulee vakuutustenmuodossa ja jälleen kerran kun osti oman asunnon niin tuntuu että rahat riitä mihinkään.

56v, avioliitossa, aikaisemmasta liitosta kaks lasta, joilla molemmilla on omat pyörät, pojalla GS500 Suzuki ja tytöllä Hondan 125NSR. Nykyinen vaimoni ei aja itse, mutta istuu mielellään kyydissä. Vuosittaisesta n. 5000 kilometristä ajetaan kaks päällä n. 4000. Ammatiltani olen linja-autonkuljettaja ja olen ollut saman työnantajan palveluksessa 32 vuotta.

Nuorena kloppina mulla oli kevari kaks kesää ja sit tulikin 30:n vuoden tauko, kunnes 2004 aloitin uudelleen. Nyt on menossa viides pyörä yhdeksän ajokauden aikana. Yhteistä näille kaikille on se, että ovat olleet keppivetoisia. En siis viitsi rasvailla ja säädellä ketjuja ja kun en muutenkaan osaa niille mitään tehdä, niin tää ratkaisu on osoittautunut toimivaksi. Työmatkaa ei juurikaan tule moottoripyörällä kuljettua, kun pukemiseen ja riisumiseen menee enemmän aikaa, kun ajamiseen. Mutkateitä cruisaillaan ja kerran kesässä yksi pitempi reissu. Kolme kertaa on käyty Pohjois-Norjassa ja viime kesänä Ahvenanmaalla, muuten on pysytty Suomessa :;): Meilläkin on kissoja, joille hoitajan saaminen vähän rajoittaa kesän pitempiä ajeluja.

Viime lauantaina meni rataneitsyys Kemorassa :) Hauskaa oli, vaikka ei toi LT nyt ihan paras pyörä siihen hommaan olekaan. N. 40 kierrosta, osa kaks päällä, tuli kiemurreltua ja mukavaa oli huomata, että takarenkaan reunoilla käyttämätön alue kapeni melkoisesti. Jälleen tuli huomattua, miten tärkeää katseen oikea käyttäminen on kaarreajossa. Yksi haave liittyen moottoripyöräilyyn on olemassa: Jospa joskus olisi varaa ostaa BMW 1600 GTL...:rakastunut: Kävimme viime kesänä koeajamassa sen ja on kyllä paras pyörä, millä minä olen ajanut! Jään siis odottamaan sitä kuuluisaa lottovoitoa...

P.S. Mouru, vieläkö Black Knight on käytössä? :)

Ikää 31 vuotta, naimisissa, 1,5v. pojan äiti ja aina ajan kun on mahdollisuus :orgmp:

Innolla jo odotan elokuista hoitovapaalta töihin palaamista niin pääsen suhaamaan taas työmatkat Ducatilla. Onneksi mies löytyi muutama vuosi sitten .org:in kokoontumisajosta niin ei ole tarvinnut neuvotella ajamisesta. Tai no ajovuoroista ehkä hiukan. Perheen yhteiset kyläreissut, sukuloinnit, mökkireissut jne. tehdään nykyään niin, että toinen menee autolla kissan & lapsen kanssa ja toinen mopolla. Myös useimmin käytetty syy lapsenvahdin pyytämiseen on "isin ja äidin treffit" ja silloin startataan pyörät ja syöksytään pakoputket punaisina mutkalle :polonen:

P.s. Näin siis ajokaudella. Kauden ulkopuolella ja sadepäivinä on toki muutakin elämää :grin:

ttdriver sanoi:
*klips*
P.S. Mouru, vieläkö Black Knight on käytössä? :)

Heips! :D Vielä käytössä, vaikka pyörän väri vaihtoikin tuollaiseen lilaan joka mulla avattaressa.. Ensinhän Black Night oli miehen käytössä tuossa, sitten vuoden mulla (ostin prätkän mieheltä) pyörän ollessa musta. Pois en oo vaihtanu vaikka ei enää "nimi" vastaa väriä.

Viidenkympin puolessa välissä oleva inssin retku, 3 lasta, kissa ja koira. Muutama vuosi sitten alkoi Suomen kommunistivaltio vituttamaan ja muutimme tänne ihanan kaljan, makkaroiden, jalkapallon, pysyvien työsuhteiden ja hyvin edullisen hintatason maahan eli Sakemannilandiaan. Täällä pysyisimmekin, mutta lapsia (ja minua) ketuttaa pahasti täkäläinen koulusysteemi joten palaamme Suomeen takaisin lähes 100% varmasta eläkehommasta... toivottavasti ei työttömyysputkeen :(

Pyörää ei nyt ole, mutta niitä on ollut monia ja pyöritty ympäri Pohjoismaita ja Eurooppaa. Täältä aion ostaa verovapaana tuliaisena K 1600 GTL:n... jonkinlaisessa harkinnassa on myös BMW Z4- avoauto tai vain arkinen BMW 5-sarja. Vaimo ei aina ole innoissaan ajatuksistani ja lapsetkaan niin hurraa, mutta pitää heillekin järjestää yhteistä aikaa ja kivaa jos aikoo itse mp:llä ajella. Vaimo kyllä tykkää istua kyydissä.

Kaikenlaiset pitkät touring-reissut min. 400 km/pv kiinnostaa, kun sellaiselle ehtii. Optimireissu on 1-2 pv ajoa, 2 pv pikku kännäystä ja takaisin :D.

Perheen ulkopuoliset mielipiteet ei mp:llä ajamisestani ole kiinnostaneet, mutta lasten myötä on hurjapäisyys talttunut ja ajan käyttöni on siirtynyt heidän suuntaan.

Mutta moottoripyöräily on verissä aina vaikka pyörää ei olekaan; joka kevät sama tunne ja kiihko :)...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Emännän kanssa ollaan molemmat 70 syntyneitä ja lapseton pariskunta, molemmilla oma pyörä jotka ovat ajokaudella se ainoa kulkuneuvo kun auto on muualla "hoidossa". Hieman poikkeavasti meillä kävi niin että emäntä oli se joka sai houkuteltua pyörän puikkoihin ja siitä se ajatus sitten lähti, taitaa olla nyt 8. kesä aluillaan itsellä (rouva on sitten ajanut vähän kauemmin). Viime kesä oli molemmilla vähän sellanen välikausi, ei oikein ajaminen maittanut pakollisia enempää mutta nyt tuntuis taas olevan intoa :orgmp3:

18vuotta naimisissa, vielä 1 lapsi kotona (14v), kevareilla tuli ajettua nuorena, sitten oli väliä kun tuossa 2007 hommasin pyörän jota iloa kesti pari vuotta, sitten jouduin sairaslomalle vuodeksi ja vasta tänä vuonna hankin pyörän uudestaan ja hiukan joutunut opettelemaan uudestaan tuota ajamista kun ei ole tuota syvyysnäköä enään tuon sairauden takia. Vaimo istuu mielellään kyydissä aina kun vaan pääsee kyytiin ja välillä sanoo että olisi kiva ajaa omaa pyörää mutta ei uskalla ottaa askelta siihen suuntaan. Työkseni teen työnjohtajan hommia sähköalan yrityksessä.

Tämähä on melkeen jopa sopiva ketju heittää ensimmäinen viesti tälle suunnalle. Hyvä ketju kyllä aloitettu :D

Ikää alkaa pojanklopilla olla 28 kohtapuoliin, ja vuosi sitten tuli pitkään kestänyt avoliitto päättyneeksi.. Siitä itse asiassa alkoi sitten tuo harrastaminen näillä kakspyöräsillä, että saisi ees jotain kipinää elämään takas. Opiskelun parissahan tässä viimeset 4 vuotta on mennyt, ja ehkä vielä tässä vuoden aikana tulisi logistikon paperit kouraan.

Uusi näissä kuvioissa, mutta tarakka-harakkana tuli istuttua exän kyydissä. Tarkoitushan oli yhdessä ajella, mutta meni mies vaihtoon. Harrastus jäi!! :orgmp:

Viime syksynä sain kortin ajettua ja toi ER-5 on nyt ollut jo kohta kuukauden käytössä. :jippikaijee:

Sinkku on parisuhdestatus ja lapsi asuu vuoroin kummallakin vanhemmallaan, joten äiti pääsee treenailemaan mutka-ajoa vapaaviikkoina. Vielä on niin pieni napero, että ei kyytiin voi ottaa. :polonen: Ainakin 128 cm koossa jo tehdään ajokamoja, joten pari vuotta vielä odotellaan. Siihen mennessä on taitoakin varmaan jo karttunut (itselle!) niin paljon, että uskaltaa kyytiin ottaa. :orgmp2:

Iän varmaan laskutaitoiset pystyy nic:stä päättelemään, paikkakunta on Helsinki. Koulutusta löytyy yliopistolta asti ja työ on paperipyöritystä, neuvottelemista sekä kouluttamista, pääasiassa. Kokousbingoakin saa säännöllisesti harjoittaa. :grin: Joskus joutuu käymään käräjilläkin...

27-vuotias avoliitossa asusteleva nuori neito löytyy tämän nimimerkin takaa.
Tiukat sukujuuret löytyy Etelä-Karjalasta, pk-seutulaistunut reilu kolme vuotta sitten. Ravintola-alan hommia, tällä hetkellä ravintolapäällikkönä. Suurinpiirtein päivätyö, mutta aina välillä joutuu tekemään iltaakin. Vuorotyönkin ihanuudet on tullut monasti koettua.

Pyörä ollut alla viime syyskuun puolivälistä. Syksyllä tuli kolmessa viikossa n. 1600km. Nyt on tullut 1,5kk:ssa tänä vuonna hieman yli 2000km. Kipinä harrastukseen syttyi kesällä 2006, kun kesän ajan seurustelin nuorenmiehen kanssa, kenellä oli nätti sininen Honda ja hänen kyytiinsä pääsin kolmasti. Joka kevät ja kesä on ollut sen jälkeen yhtä suurempaa tuskaa, kunnes viime kesänä riitti ja ajoin kortin.

Kyllä prätkäily on harrastus numero uno. Tai politiikka tulee aika lailla tasoihin, en tosin tiedä onko se harrastus vai alkaako se kohta viemään enemmänkin aikaa elämästä, kun kuntavaaleissa olen ehdolla. Pärrällä on hyvä mennä kaikkialle, huomioarvo taattu. ;) Muita harrastuksia mm. myrskybongaus ja geokätköily.

Avopuolisolta tulee välillä vähän napinaa, hän on ihan automiehiä. Enemmän varmasti huolissaan, niinkuin monet mun sukulaiset ja ystävät. Kiitän huolenpidosta ja ajelen kiltisti mutta nautiskellen jokaisesta ilometristä mikä alleni tulee. Työmatkat ajan joka päivä, satoi tai paistoi. Julkisiin en jalallani astu ellei ole pakko (eli talvella...). Ja sen lisäksi ihan asiointi- ja vapaa-ajan ajoa, hupiajoa ja sukulaisvierailuajoa. Liikun varmasti niin pitkälle syksyyn kuin mahdollista kaikki matkat pyörällä, paitsi kun mennään avokin kanssa autolla kauppaan.

PK-seudulla asusteleva sinkku, joten harrastaa saa niin paljon kuin ehtii ja haluaa. Viikonloppuisin ei edes työt haittaa harrastusta :D Tälle ajokaudelle kertynyt kilsoja reilut 4000 ja lisää tulee kun kelit sallii :thumbup:

Villi ja vapaa viiskymppinen ;) tiedoksi vaan arvon neideille...

Runsaan kahden kuukauden kesäloma alkoi hetki sitten, on aikaa ajella mopolla ja fillarilla :jippikaijee:

29v avoliitossa omia muksuja ei ole mut samassa kaupassa tuli yks. Työ vie mukanaan ympäri suomea viikot asutaan millon missäkin päin suomea. Ja viikonloppusin koitetaan harrastaa niin paljon kun kerkiää. Kyl se on toi mopoilu se mun tapani nollata arjen vitutus kesäsin ja joskus siittä tulee jonkin verran valitusta kun pikku lenkki venyy kymmenen tunnin mittaiseks. Onneks toi emäntä on sen oppinut et mua jaksaa kattella paremmin kun oon hyvällä päällä. Kesät tätä niin paljon kun kerkee ja talvet kelkan selässä sit.

Back