• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Millä pesisin ketjuni?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Herra XX
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pensseli on jo.. Mutta mikä aine toimii ilman että o-renkaat menevät paskaksi? Käytin hakua mutta jäi vähän epäselväksi..
nixweiss.gif

Ketjurasva lähtee moottoriöljyllä. Ketjuvaha tarvii kovempia aineita, esim ketjun puhdistus spraytä. Jotkut käyttää löpöä, moon käyttänyt noiden lisäksi bensan ja öljyn sekoitusta (en välttämättä suosittele)
tounge.gif

Löpö tai diesel, älä bensaa pistä. Myöskin tullut käytettyä ihan kaupasta saatavia ketjunputsaussprayta, mutta ovat aika turkasen kalliita.

Lamppuöljyllä (valopetrooli) itekki ketjut oon puhdistanu. tiiä sitte miten terveellistä se on ketjulle, mutta mitään ongelmia en oo ainakaan huomannu. Rasvasin vahvasti heti puhdistuksen jälkeen, tai no ootin tietty että ketju vähä kuivahtaa.

Minä olen käyttänyt liuotinta ja painepesuria. Hyvin on niinkin puhdistunut. Älkää nyt sitten vaan kertoko että olen hyvää vauhtia pilaamassa ketjuja (?)

Minä olen käyttänyt liuotinta ja painepesuria. Hyvin on niinkin puhdistunut. Älkää nyt sitten vaan kertoko että olen hyvää vauhtia pilaamassa ketjuja (?)
Kuulemma liuotin ei tee hyvää o-renkaille ja jos painepesurin vesi lorahtaa rakosista sisään niin heikkenee kivasti voitelu. Puhdastahan tolla tavalla kyllä tulee.

Ite pesin pläk&dekkeristä ketjut vaihteistoöljyllä (ei enää normaalikäytössä olevalla) hammasharjalla.
idea3.gif

Toimii hyvin, saa kyllä hinkata. Öljyä kun sain ketjun pintaan toviksi, niin lähti pinttynyt ketjuvahakin. Vaati kyllä usean hinkkauskierroksen.

Vastaavasti se öljy lähtee kyllä ketjusta, mutta saahan sitä pyörää peseskellä muutoinkin...
tounge.gif

Samaa vaihteistoöljyä olen hampiharjalla sitten ketjuihin laittanut n 500-1000km välein. Ja eikun
sport05.gif

edittiä: en käytä liuottimia enkä painepesuria pyörän kanssa, oikeastaan missään hommassa.

Lamppuöljy ja maalipensseli hiukan lyhennetyillä harjaksilla, niillä on liat ja vanhat ketjuvahat lähteneet.

Kuulemma liuotin ei tee hyvää o-renkaille ja jos painepesurin vesi lorahtaa rakosista sisään niin heikkenee kivasti voitelu. Puhdastahan tolla tavalla kyllä tulee.
Joo oon kuullut ihan samaa, et painepesuri ja liutin ei tee hyvää noille O-renkaille..
CRC Bräkleen on hyvää ainetta tuohonkin, se kun on sellainen aine, ettei vahingoita noita O-renkaita.

crcn 5-56 tosella lähtee, ja sillä voi pullon kyljen mukaan voidella vaikka munat nii ei pitäs tulla ongelmii niitten o- renkaiden kans ... sit vaan shellin advance ultimate super high ultra voiteluainetta nii hyvin rullaa
thumbs-up.gif

Back