• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Millä 50-v ajavat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sarkees
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
R-ykkösellä mennään vielä, nyt aamulla oli muuten aika luikasta, mamma vaan ei tahdo pysyä enää kyydissä tossa pannulapun ja akrojen päällä, vaikka niin mukavan lämmin paikka olisi tarjolla!!
tounge.gif

Reilut 2 vuotta *puuttuu 50:stä vielä, FZR 1000:lla mennään, eikä puhettakaan tyylin vaihdosta. Kyykyt on kivoja
buttrock.gif

Viimeksi muokattu:
Marraskuussa tulee 56v. ja alla toista kautta BMW F800S. Aloitus vuonna -71 kakspuolikkaalla Pannonialla vuodelta -58 ja hinta oli 50 markkaa.(Oli se aikaa,se). Sitten tuli uusia: Honda CB 125 -72, Yamaha R5 350 -73, ja auto ja vähän käytettyjä: Suzuki GT 380 -73, Honda CB 750 K7 -77, BMW K100 -84 ja tauko ennen nykyistä. Ja alkuvuosina oli talvimopoina Solifer 4-Speed terästettyna minicross-virityssarjalla ja Yamaha 100 Twin Jet, jossa oli tosi makeet (nimensä mukaiset) äänet vaikka oli pieni kiukkuinen kaksitahtinen ja vielä kiinan takaa tuotu.

73 paikkeilla Moposta se lähti sitten tuli honda 350 ja Yamaha 350 RD ja  piti ajaa moottoripyöräkortti sitten tuli Suzuki GT 380. ja kaiken laisia muita MP ajopeljä.
Jotenkin tuo Yamaha 350 RD jäi mieleen hyvänä ajopelinä
ja vaikutti siihen että muutama vuosi sitten hankin  Yamaha XJR 1300 sillä nyt sitten ajelen 50 v.

Jep, jontenkin on pikkuhiljaa ton viidenkympin rajapyykin ylittymisen jälkeen ruvennu arvostamaan muutakin kun pelkkää huippunopeutta... nykyisin riittää, että peli kiihtyy nollasta pariinsataan mahd nop.

Kyllä näkyy tästäkin kyselystä, että alkaa tämä mopojen kanssa leikki olla ikämiesten touhua. Aika rutkasti väkeä 50+.
Tietysti joukkoon mahtui muutama "naskalikin" hihkumaan mielipiteitään. Mutta sanotaan näin, "kuuluikos kintaasta kirpun aivastus".
cool.gif

Miks pitäis olla erikseen ns. "pappapyörät"
omg.gif
?!? Jokainen voi ikään ja sukupuoleen katsomatta ajaa sellaisella pyörällä mikä on omasta mielestä   itselle mieluisin
062802moto_prv.gif
.
Ylivuotinen ketju tämä mut silti. Athenen vastaus silmään tälläs. Voisko tuo kysely johtua epävarmasta itsetunnosta elikkä sopiiko toisten mielestä minun ajella, jollakin millä just minä haluan. Kuka nyt sattuu olemaan se "minä". Mua joskus haluttaa ajaa harlikalla, joskus puolikyykyllä, joskus kunnollisella matkapyörällä ja kaikilla ajanki. Vielä kiinnostais joku sivistyny kevyt metsä-maantie enduro, mut ei. Mun takapuoli on niin lähellä tietä ja maitolaitureita liian harvassa, jotta ajo käytännössä onnistuis. Joka kerta ei viitti nurinkaan ajaa kun pysähtyy. Vois valoissa tulla mielenkiintoista.

Ai niin. En taida osua ketjun aloittajan ikäsärmään.

tounge.gif
tounge.gif

062802jumpie_prv.gif
062802moto_prv.gif

Faija on 48 ja ajaa vn1500 kawalla!Talvella se kuulemma vaihtaa sen hurleu taavitsoniin!Elektra Glideen vai mikä se oli!oikeen kunnon pappamopo
biggrin.gif
Siihen vielä kattoluukku,ilmastointi,peruutustutka,luistonesto,sähköpeilit ja ikkunat niin alkaa olla mukavuus kohdillaan
smile_org.gif
tarviikin vähän vittuilla sille
smile_org.gif

Sitä mä ihmettelen että kun kysmys oli että millä 50+ ajavat niin kaikenmaailman märkäkorvat täällä kirjoittelee. Tää juttuhan on kirjoittamisen osalta K50.

Marraskuussa tullee vasta 59v täyteen. On se kyllä ollut pakko
siirtyä rollaattoreihin. Tänä vuonna oli tehtävä neljä mopokauppaa
ennenkuin jäi se pappamalli käteen, eli Ducati GT 1000. Vähän oli kyllä piristettävä. Autopuolikin meni juuri uusiksi, nyt on alla pappa  Land Rover Defender. Kyllä mahtaa foorumin nuoriso nauraa. Muu-
ten on ihan kiva vedellä millä haluaa ja paskat välittää mitä toiset ajattelevat ja vielä lierihattu päässä.

Tiger 1050i:llä mennään ja Polo ja Subaru talvi kulkuvälineinä niin ja Fordson Majori siinäpä nämä +50?
cool.gif
vehkeet.
Guzzia olen vielä extra pappamopoksi etsiny ( tietysti hyvä ja halpa)
062802moto_prv.gif

Viiskymppisenä ajattelin ajella paneuropella tai gt-bemarilla. Jo nyt tekis aina välillä tommottista mieli.

Back