Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Avauksessa oli että GSX750F, ilmajäähy kaasutin perus Suzuki, maailman helpoin uittaa märäksi. Varsinkin, jos kaasarit eivät ole ihan viimeaikoina balansoitu.Niin että tällekö mallille ei saa tarjota kaasua startissa? Oma -04 FZS1000 nimenomaan vaati kaasua, muuten sai sahata. Viimeksi kun se minulla oli, niin luulin tosiaan keväällä ('vanhat' bensat), ettei se lähdekään. Mutta ryyppy päällä kun sahasin ja välillä tarjosin vähän kaasua, niin jo lopulta lähti. Normaalistikin sille piti antaa vähän kaasua startissa, kylmä tai kuuma, muuten tuli noloja tilanteita.- ryyppy melko täpölle ja (nyt täytyy huutaa) NÄPIT IRTI SIITÄ KAASUKAHVASTA, EI YHTÄÄN KAASUA!
- sahausta piiiiitttkään (näpit edeleen irti kaasuskahvasta).
- kun starttaa anna rotkotella rauhassa ennekuin alat tarjoilla kaasua ja vähennellä ryyppyä, mennään pikku hiljaa, herkällä korvalla ja kädellä.
En jaksa lukea onko jo joku antanut oikeat neuvot, mutta minulla on sama pyörä ja vieläpä sama vuosimallikinKävin tuossa viikonloppuna tallissa tarkoituksena pyöräyttää konetta hieman. Tämä koska kuulin, että siitä vois olla hyötyä jos talven aikanakin kävis silloin tällöin konetta pyöräyttämässä että öljyt pääsis voitelemaan koko moottorin.![]()
Vaan eipä mopo (GSX 750 F -99) startannut ollenkaan. Ei ilman ryyppyä eikä ryypyn kanssa, ajovalot päällä ja pois, akku just ladattuna. Yritin niin kauan kunnes akku alkoi hiipumaan.![]()
Syksyllä tuli kiireessä laiminlyötyä muutama ilmeisesti tärkeäkin toimenpide säilöön viennin yhteydessä (bensan säilöntäaine, kaasarien tyhjentäminen, ties mitä muuta...).
Joten kysymys kuuluu: miten ihmeessä sen nyt saa sit starttaamaan ja tietty myös palamaan entiselleen, kun niin pirteä pyörä vielä syksyllä oli...![]()
Oikeat käsiliikkeet ovat (On ollut samat ongelmat)Kaasarit tyhjiksi ja samoin tankki ja uutta lientä tankkiin. Tämän jälkeen kuivaa tulpat tulikuumiksi jollakin (Kuumailmapuhallin uuni tms.) tai uusi ne jos ne ovat jo hajonneet Ctek-merkkinen älykäs laturi, joka lataa niin pyörän, auton kuin veneenkin akut helposti ja vaivattomasti, ja pitää pyörän akun talven ajan kunnossa, maksaa noin 50 euroa. Itse ostin sellaisen Oulun Kärkkäiseltä muistaakseni hintaan 49,90. Mielestäni järkevä sijoitus oman lompakon ja ympäristön kannalta.Akkua en ole ikinä lataillut, enkä aio vastedeskään, hyvän laturin hinnalla ostan mielummin 3 uutta akkua.
Tai CTEK 800XS honkkarista 39,90. Ei todellakaan paha hinta....Ctek-merkkinen älykäs laturi, joka lataa niin pyörän, auton kuin veneenkin akut helposti ja vaivattomasti, ja pitää pyörän akun talven ajan kunnossa, maksaa noin 50 euroa. Itse ostin sellaisen Oulun Kärkkäiseltä muistaakseni hintaan 49,90. Mielestäni järkevä sijoitus oman lompakon ja ympäristön kannalta.Akkua en ole ikinä lataillut, enkä aio vastedeskään, hyvän laturin hinnalla ostan mielummin 3 uutta akkua.
Niin, ja tuon laturinhan saa kiinteästi asennettua pyörään tai autoon, jolloin saa aina virtaa kun työntää töpselin seinään.
Haen siis cetekin ja aggregaatin syöttämään ctekille virtasta. Melko kätevää, edullista ja ennenkaikkea ekologista...Ctek-merkkinen älykäs laturi, joka lataa niin pyörän, auton kuin veneenkin akut helposti ja vaivattomasti, ja pitää pyörän akun talven ajan kunnossa, maksaa noin 50 euroa. Itse ostin sellaisen Oulun Kärkkäiseltä muistaakseni hintaan 49,90. Mielestäni järkevä sijoitus oman lompakon ja ympäristön kannalta.
Niin, ja tuon laturinhan saa kiinteästi asennettua pyörään tai autoon, jolloin saa aina virtaa kun työntää töpselin seinään.
Saas nähdä kuinka mun T-bird lähtee räyhäämään, kun jouduin laittamaan sen talliin "heittämällä", eli hanat ja kaikki jäi auki ja käynnistämään en ole päässyt kertaakaan...Kukaan ei tainnut muistuttaa tappokatkaisimen oikeasta asennosta?![]()
Toi kannattaa tarkistaa nyt ihan ekana. On meinaan kerran kiireessä hypätty ratikan kyytiin vuosia sitten ihan "starttaamattomuuden" takia. Joku oli näpelöinyt tappokatkaisinta, kun pyörä oli ollut kadulla...
Itse teen seuraavaa, kun menen pyörää käynnistämään:
- Menen pyörän päälle, suoristan ja laitan sivutuen pois.
- Tarkistan tappokytkimen oikean asennon
- Vedän ryyppyvivun ihan taka-asentoon
- Avaan bensahanan
- Laitan virrat päälle ja vaihteen vapaalle(jotta eliminoidaan mahdollinen sivutuessa olevan katkaisimen jämähdys)
- Pistän kytkimen päälle(piintynyt tapa) ja painan käynnistys -nappulaa
- Kun käynnistyy, niin annan varovaisesti lisää kaasua.
Tähän asti ei ole ollut ongelmia käyttöönoton kanssa.
Ennen talvisäilytystä olen ajanut bensa-asemalle, laittanut stabilaattoria ja tankannut, sitten ajanut tallille. Sulkenut bensahanan, käyttänyt kaasarit tyhjäksi ja peittänyt pyörän. Hieman ennen käyttöönottoa olen laittanut akun OptiMateen kiinni, jotta virtaa olisi varmasti tarpeeksi.
Itsellä britti-kaasutinpeli, bensahanalla ja metallitankilla.
Lämpimässä säilytetty talvisin.
Joskus kondensoituminen on haitannut käynnistymistä kylminä aamuina, mutta jäänestolla on siitäkin selvitty...
Toivottavasti tästä on apua...![]()
Jos mua tarkotit, niin valitettavasti ei oo vielä, kun talliin on matkaa about 150 kmjoko se pyörä on tulilla?
Ehkä tyhmä idea, mut ...Jos mua tarkotit, niin valitettavasti ei oo vielä, kun talliin on matkaa about 150 kmjoko se pyörä on tulilla?joten en oo vielä päässy testaamaan...![]()
Ens viikonloppuna pitäis mennä laittamaan se kondikseen. Pitäis(köhän?) se akku vielä tilata siihen mennessä...
Hmm... mistäs moista ainetta löytyy helpoiten, ja onko saatavana eri merkkisiä ja onko niissä erojaVähimmällä hikoilulla pääset kun käytät sitä starttipilottia eli käynnistyssumutetta.![]()