• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miksi pitää saada tehokkaampia alle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ron Jeremy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olisko siinä vähän samaa kuin autojen hankinnassa. Kun naapurilla tai työkaverilla on semmonen, niin tarttis saada uudempaa ja tehokkaampaa.
confused_orig.gif
No se on just samaa.....! harvoinpa sitä tulee kotilookaan huonompaan, tehottomampaan, jne... vaihdettua...
Mää oon varmaan just semmonen "harvempi" tapaus-> Alla oli jo toinen kaksi litrainen auto, tämäkin entistä tehokaampi, ja pääsin koeajolle -98 litraisella Opel Corsalla. Ihastuin autoon välittömästi! Miten noin pieni auto voi olla niin hauska
withstupid.gif
Parasta tässä on se, että katselin tuolloin 3,1 litraisia pikkujenkkejä käyttöautoksi. Sittemmin Corsa jäi (nyk.ex-)vaimolle ja hommasin itselleni -90 Skoda Favoritin
cool.gif
Eli en siis vaihtanut ainakaan tehokkaampaan tai parempaan, silti olen tyytyväinen. No, tässä välissä kyllä hommasin pyörän ja kaikki (jo aika vähäinen) intohimo autoiluun loppui.
Mikään naapuri tai työkaveri ei minua saa autonvaihtoon, heillä on uusia kippoja ja jopa urheiluautoja. Kaikilla on uudempi tai "parempi" auto kuin minulla. Paljon nappaa. Eräskin työkaveri tuskailee M3 Bemarinsa kanssa, jotta tuliko tehtyä virhe, kun vaihtoi M5:n pois...
Pyöräni kanssakaan en pääse henkseleitä paukuttelemaan; Guzzissani lienee semmoinen 60 korskuvaa oria pannuhuoneessa. Kertaakaan en ole noiden takia mistään myöhästynyt. Mutkatielle hankittua jopa liikaakin vauhtia, ajamisesta voi nauttia ja laite tuntuu just hyvältä mulle. Mitä mun pitäis siihen lisää vaatia? En nyt heti tähän keksi mitään. Ehkä jos Larioni saisi jotenkin fressattua 10-15 vuotta tuoreemmaksi, mutta silti samanlaiseksi, niin se olisi ihan jees.
Olisi minulla toki haaveena saada tuon lisäksi rinnalle isompi ja tehokkaampikin pyörä, ja sekin Guzzi, joku 850-1100cc 70-90 heppainen isolohko
biggrin.gif

Ja kyllä, olen päässyt kokeilemaan tehokkaitakin (140hp->) pyöriä, ne eivät liene minua varten.

Itse olen vaitanut mm. VMax --> DR800 sekä piristetyn 318:lla varustetun Dodge D150 stepparin (n.250 hp) Suzuki Samuraihin. Käyttötarkoitus ratkaisee meikäläisellä, ei snagari- tai naapurikerroin.

Näköjään suurimmalla osalla sama syy kuin mulla että täytyy vain saada tehokkaampi
tounge.gif
Tosissaan järkisyytä ei siihen ole
tounge.gif

Kieltämättä mielenkiintoista...
Ai niin eikö se Guzzin 60heppainen jo melkein pese BMW M3:n nollasta sataan
idea3.gif

Itse koeajoin muutamia pyöriä ennen nyk. päätymistä ja missään vaiheessa ei tullut mieleen ostaa mitään pikkumopoa pelkästään juuri tuon takia, että syksyllä melkeen mikä tahansa tykki on laiska kuitenkin. Ja ei tarvi kierrätellä. Kyl on kamalaa ajaa jotain 600 katuammusta kun ei tapahdu mitään alta 10000 kierroksen
crazy.gif

Itselläni oli eka " iso " 600 Gpz - 87 mallinen. Ajelin sillä pari kesää 99-00 täysin tyytyväisenä pyörään. 75hv / 53 nm riitti hyvin. Ajoin tuolloin yksinään. Ja pyörään suhteutettuna usein LUJAA.

2003 ostin 1000 gpz:n -87. Lähinnä sen takia että ajelen ja reissaan kohtuu paljon myös kaks päällä. Vääntöa ja tehoa on jo ihan mukavasti, 125 hv 101 nm. Ja kolmet laukut oli ostaessa.

2005 ostin toiseksi pyöräksi z 1300 - 83 MÖHKÖN.  120 hv/ 118 nm. Voihan siitä kehitellä järkisyitäkin. Kuten arvon säilyminen jne...mutta lähinnä ostin kutosen miehekkään murinan tähden. heheheh. Tosi paljon pyörästä ollaan kiinnostuneita. Mutta ennenkaikkea sillä tosi nastaa kurvailla, ajella välillä selkä suorana. Sopiva peli mulle. Kunnes puolesta kesästä vaihtuu RX alle. Koska on sekin mukava kasaripeli.

Vaikka pyörät on suurentuneet täytyy myöntää, että 600 gpz riittäis täysin vieläkin kulkunsa puolesta (huiput n. 215 km/h.) Itselläni vain isoja pyöriä on puoltanut se että ajan kohtuu paljon n. 25 % ajoista kaks päällä. Ja silloin tehoa ,kuutioita ja VÄÄNTÖÄ...ei ole koskaan liikaa.

Jotenkin vaan uudemmat eivät oikein iske. Kait sitä on vähän jämähtänyt tonne vanhuksiin.

Tietoisuus järkyttävästä tehoreservistä jalkojen välissä ainakin minulla on syy, tunnustan
biggrin.gif
Kyllähän siinä väkisin tulee kuningas-olo. Joten välttelen tietoisesti isojen koeajoja, tms "point-of-no-return" tilanteita
tounge.gif

"Pikkuskootterilla" pärjää hyvin kun säästelee kahvaa, silloin tällöin käyttelee rajoittimella
sport05.gif

Oma vakiobussi tuntuu välillä vähän laiskalta... Kaverin turboversio (269rwhp) tuntui jo siltä, että ei varmaan IKINÄ tarttis enämpi..
Muttä kummasti nuo turpo-ukkelitkin joka talvi jottain uutta keksiipi..
buttrock.gif

Itse olen vaitanut mm. VMax --> DR800 sekä piristetyn 318:lla varustetun Dodge D150 stepparin (n.250 hp) Suzuki Samuraihin. Käyttötarkoitus ratkaisee meikäläisellä, ei snagari- tai naapurikerroin.
Miksi sulla oli V-Max ja noin "tehokas" steppari?

Oliko silloin kriteerinä snagarikerroin, vai oliks ne vaan hauskoja  
wink.gif
Odotin erään toisen tarttuvan tähän täkyyn...
tounge.gif

Asiaa sivuten: luen parhaillaan kesäkuun Ride-lehteä jossa on testi miten erilaiset kuskit sitä GSX-R600:n 0-110hp:tä käyttävät jollain tietyllä n. 37 minuuttia kestävällä lenkillä (ei varsinainen moottorirata), ja kuten odottaa saattaa huippukuskillakin käytössä oli keskimäärin 36.3 hp ja maksimit vain 22sek tuosta 37 minuutista. Tavallisilla tallaajilla lukemat sitten vielä huomattavasti vaatimattomat.  

Mitä tästä opittiin? Katukäyttöön ensimmäiset 50hp on ne mitkä ratkaisee. Kukaan ei siis tarvitse 170pollea takapyörältä, mutta voisihan se olla hauskaa...  
biggrin.gif

wink.gif

"maksimit vain 22sek tuosta 37 minuutista."

ne 22 sekunttia on se jutun ydin. Ilman niitä ei oo mitään.

"maksimit vain 22sek tuosta 37 minuutista."

ne 22 sekunttia on se jutun ydin. Ilman niitä ei oo mitään.
Vähän likaista, mutta vähän samaa kun että harrastaa seksiä 3 tuntia, ja lopputulos on 5 sekunnin hyvä olo  
biggrin.gif
(yritin kirjoittaa mahdollisimman sisäsiistillä tavalla  
tounge.gif
)
Heh. Tai tutkimus, jonka mukaan jatkosodassa keskimääräinen suomalainen jalkaväkipataljoona oli taistelukosketuksessa n. puolitoista vuorokautta. Sodassa, joka kesti neljättä vuotta...

liialla pärjää aina.

tosiasiassa mä tykkään kyllä tosta RN12:n ulkonäöstäkin ja tupla-pasuuna soi hienosti. oma ajotaitoni ei tarttis kuin sen 50 heppaa, mutta sellaista ei saa ajettavalla alustalla varustettuna kuten joku jo totesikin. MP saa mieluusi olla kevyt käsitellä ja siinä saisi olla toimiva geomertia.

huvittavaahan se on että noita tehoja olen käyttänyt kenties jopa kolme kertaa ihan tapissa, kaikki saksassa. Nordscheifella loppusuoralla ja baanalla parikertaa. no ehkä ahvenistollakin 2 sekuntia siellä suoralla/kierros. (tänään jäi affenisto väliin kun mahataudin jälkeen ei vielä ole ns. stabiili ajofiilis...)

.. sille ei sitten vaan voi mitään kun tulee se "mä tahdon tollasen" -fiilis.

Ajelin ihan tyytyväisenä 600 gixxerillä, kunnes totesin, notta 2 päällä vääntö ei riitä ja on v-mäistä kierrättää ihan sikana sitä myllyä koko ajan. Vaihdoin tonniseen gixxeriin ja sitte vaimoke ei enää uskaltanu istua kyytiin vaan hommasi oman mopon...

Huoh
nixweiss.gif

Olen paljon ajellut 750-kuutioisilla GSX-mopoilla ja ne oli ihan riittäviä katupelejä aikanaan, vaan kun ekan kerran gixxerin hommasin, niin ei enää katualusta kelpaa. Nyt pitää olla ratakelpoinen alusta kadullakin. Kai sitä aina haluaa parempaa, ja jos johonkin laatutasoon tottuu niin ainakaan ei halua siitä enää luopua (moniko vielä käyttää puuceetä, käy vain kerran viikossa kylpemässä ulkosaunassa jne.)

Piloille hemmoteltuja olemme kaikki
crazy.gif

Jos käyttää 20 senttistä vehjettä vain 5 minuuttia lauantai-iltana, on siitä käytössä keskimäärin vain sadasosasentti  
033102beer_1_prv.gif

Toisaalta vakavasti puhuttuna voisihan olla hyvä systeemi näin energiakriisin aikaan sellainen mp, jossa olisi paineakku tms varastoimassa energiaa niin, että siitä saataisiin tehoja 100 hp vaikkapa 30 sekunnin ajan muutaman kerran tunnissa. Normaalikäytössä riittäisi sellainen 10-20 hp mylly. Bensaa säästyisi ja maailma pelastuisi?

biggrin.gif
 Nothing can beat agaist cubicinches...no paitsi fööni / kompura.... mut se onki sittten jo ihan eri tarina ...
062802moto_prv.gif
Suomeksi: Isommalla mopottimella on tietennii kivempi kurvailla, kun ei ole se ampiainen(600 cc kierrokset) koko ajan surraamassa korvien välittömässä läheisyydessä...
ghostface.gif

Back