• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miksi pitää ajaa jos on kuuma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja minä org
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse ajelen shorsteilla ja t-paidalla kun lämpötila hipoo 30 astetta, tiedän toki kaikki riskit ja päätös on siis yksinomaan minun. Toki silloin myös ajelee huomattavasti varovaisemmin kuin kaikki vermeet niskassa mutta kuka tahansa tuolla liikenteessä saattaa töpätä. Jos on sattuakseen niin sitten sattuu, kadutaan sitten sairaalassa ja nautitaan tasan siihen saakka.
Olen täysin samaa mieltä.

Okei, ajokamat päälle aina ja asenne kunnossa. Todella pysäyttäviä kuvia... aamulla olikin välillä niin tiukka sumu että sieltä olis voinu tulla eteen mitään vaan ja ihan viimetipassa
sad_orig.gif

Kyse on ehkä kuitenkin tietoisesta riskin otosta. Ihan sama loppupeleissä onko niitä varusteita vai ei. Asfaltti ihottuman niillä toki välttää, mutta ei nekään ketään kuolemattomaksi tee.
En nyt ole ihan satavarma(ei viitsinyt kauheen kauaa zoomailla), mutta tais olla tuossa viimeisessäkin kuvassa nahkapuku päällä ja niin oli mies/nainen menny jauhelihaksi.
Tavallaan ihan hyvä linkki, jos ei muuta niin pistää ainakin ajattelemaan.
Oli kyllä sen verran kamalia kuvia, että oksat pois.

hel....i mitä kuvia ei sit tartte syödä tänään... kyllä hieman pysäyttää moiset kuvat.. tuli mieleen se eilinen peura.. tai siis peura mitä en itse nähny. vaan perässä ajaja...huh huh

Kyse on ehkä kuitenkin tietoisesta riskin otosta. Ihan sama loppupeleissä onko niitä varusteita vai ei. Asfaltti ihottuman niillä toki välttää, mutta ei nekään ketään kuolemattomaksi tee.
Et sitten katsellut eilen 250 cc kisaa? Sekiguhci rysäytti päin yhteen kaatuneen moottoripyörän kanssa ja siitä voltit yli pudoten selälleen maahan. Video. Vastaava tilanne voi tapahtua tieliikenteessä ihan milloin vain. Ilman varusteita jälki olisi ollut todella rumaa. Ei ole ihan sama onko varusteita vai ei.

Mutta kukin ottaa sellaisen riskin kuin haluaa. Itselläni on parempaakin tekemistä kuin esim. kasvattaa ihoa rasvasiteissä.

En nyt ole ihan satavarma(ei viitsinyt kauheen kauaa zoomailla), mutta tais olla tuossa viimeisessäkin kuvassa nahkapuku päällä ja niin oli mies/nainen menny jauhelihaksi.
Oli siellä useampikin. Löytyi selkäsuojaa, nahkapukua, laatukypäröitä ja niin edespäin. Luulen että aika moni ei oikeasti tajua kuinka turhia ne kalliit varusteet on heti kun vauhti nousee yli taajamanopeuksien.

Oli siellä useampikin. Löytyi selkäsuojaa, nahkapukua, laatukypäröitä ja niin edespäin. Luulen että aika moni ei oikeasti tajua kuinka turhia ne kalliit varusteet on heti kun vauhti nousee yli taajamanopeuksien.
Ne nyt vaan on liukusuojia vapaalla alustalla... Kyllähän sen nyt jokainen tietää, että henki lähtee herkästi taajamanopeuksissakin, jos törmää kiinteään esteeseen.

Nii ja toisaalta, eihän ajoasua tarvi tehä pakolliseksi, vaan muutetaan systeemiä silleen ett artisti ite saa valita millä varustuksella ajaa, ja sits sen mukaan myös onnettomuustapauksissa lyödään laskuu kouraan. "Täs on nyt tää 10 000e lasku ihonsiirroista ku sul oli t-paita päällä, koska jos sulla ois ollu ajotakki päällä, nii ihonsiirtoja ei ois tarvittu."
Joo, toimis sekin.
smile_org.gif
Periaatteessa kyllä, mutta oman tuottamuksen huomioonottaminen vamman hoitokustannuksissa on niin kimurantti periaate, että parempi unohtaa koko juttu ja olla vain lempeä myös darwin-award kandidaateille.

Ilman ajoasua Nissan Micralla onnettomuuteen joutuva on myöskin itse ottanut joko tietoisesti tai ymmärtämättömyyttään aika järkyttävän riskin. Miksi kukaan ajaa noilla haurailla pienoiskuoriloilla, vaikka ei ole pakko? Onnettomuustilastoa ajoneuvojen onnettomuusriskeistä on vapaasti saatavana.

Kuinka suhtaudutaan ylipainoiseen sydäntautipotilaaseen? Entäs tupakoinnin mahdollisesti, ehkä tai todennäköisesti aiheuttamiin sairauksiin?

Millainen sammutin oli palaneen talon keittiössä?

En tietenkään ole eri mieltä ajoasun käytön hyödyistä, mutta teknistä valvontaa lain voimalla on jo aivan liikaakin. Esimerkkinä tästä suuri osa hyvää tarkoittavia talvirengas- ja valomääräyksiä voidaan ainakin yksittäistapauksissa osoittaa humpuukiksi.

Luulen että aika moni ei oikeasti tajua kuinka turhia ne kalliit varusteet on heti kun vauhti nousee yli taajamanopeuksien.
Oho!

Perustuuko tuo mutuun vaiko omaan kokemukseen?

Itse olen vetänyt supermotolla täydestä vauhdista perseelleni, eikä ne "kalliit" ajovarusteet tuntuneet yhtään turhilta. Oma nahka meni puhki vain kämmenen kohdalta, kun hanskaan tuli reikä ja YKSI hiekan muru tunkeutui nahan alle.

Miltähän olisi tuntunut vetää samat pannut t-paidassa ja shortseissa?
eek.gif

Aika karuja kuvia... Enpä enää edes mieti t-paidassa ja shortseissa ajamista. Sitä kaikkein kuumimmilla keleillä tulee väkisinkin mieleen, että jättäis ajokamat pois, tähän saakka olen ne kuitenkin aina päälleni kiskonut ja teen sen vastaisuudessakin. Eikä se ajokamoista puhuminen mitään "jeesustelua" ole, näistä puheista ja pelotteluista voi joku (muukin) aloitteva motoristi omaksua "oikean" asenteen ajokamojen suhteen.

Itse olen vetänyt supermotolla täydestä vauhdista perseelleni, eikä ne "kalliit" ajovarusteet tuntuneet yhtään turhilta. Oma nahka meni puhki vain kämmenen kohdalta, kun hanskaan tuli reikä ja YKSI hiekan muru tunkeutui nahan alle.

Anna kun arvaan. Sulla oli kisakäyttöön tarkoitettu nahkapuku ja ajoit radalla? Oli sulla varmaan tuuriakin.

Lähinnä tarkoitan sitä että tavalliset rukka-haalarit muovisuojineen eivät auta yhtään jos vauhdissa osuu kaiteeseen, tolppaan tai autoon. Tässäkin ketjussa yritetään varovaisesti uskotella että kun on CE-hyväksytyt toppatakit päällä niin on turvassa kuin äidin sylissä.

eek.gif

No kerro sinä. Kipua olisi varmasti riittänyt loppuelämäksi, mutta olisiko lähtenyt henki? Entä olisiko pää repeytynyt irti niinkuin noissa kuvissa?

Anna kun arvaan. Sulla oli kisakäyttöön tarkoitettu nahkapuku ja ajoit radalla? Oli sulla varmaan tuuriakin.

Lähinnä tarkoitan sitä että tavalliset rukka-haalarit muovisuojineen eivät auta yhtään jos vauhdissa osuu kaiteeseen, tolppaan tai autoon. Tässäkin ketjussa yritetään varovaisesti uskotella että kun on CE-hyväksytyt toppatakit päällä niin on turvassa kuin äidin sylissä.

eek.gif

No kerro sinä. Kipua olisi varmasti riittänyt loppuelämäksi, mutta olisiko lähtenyt henki? Entä olisiko pää repeytynyt irti niinkuin noissa kuvissa?
No jos vetää sata lasissa rekan nokkaan on kyllä ihan sama mitä elefantin persenahkaa puku sattuu olemaan.

No en kyllä kutsuis fanatismiks jos haluaa persettään suojella ja sanoo muille että mielestäni se on järkevää. Oonko fanatisti jos sanon että tietokoneessa kannattaa olla palomuuri
tounge.gif
? En rupea ketään pakottamaan, kuhan kerron oman mielipiteeni. Mielestäni on ihmeellisempää että heti ollaan haukkumassa kukkikseksi ja melkein saunan taakse raahaamassa kun "yritetään holhota"
tounge.gif
.

Jokainen ajelee millasissa kamoissa huvittaa mutta ei kyllä ole miun mielestä paha asia tietää myös millaista jälkeä siitä voi seurata. Ja ei, ei ne varusteet pelasta jos roikut päästäs rekan perässä
tounge.gif
.

Entäs alle taajamanopeuksien? Vaikka moottoripyörä kiihtyy alle 2 s taajamanopeuksien yli, on siinä kuitenkin se 2 s. Varusteita ei kiskota päälle vain tiettyjä nopeuksia varten, kyllä ne ovat käytössä ihan koko matkan samalla rahalla. Ei kypärästäkään aina hyötyä ole, mutta aika harva valittaa kypäräpakosta.

Back