• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miksi H-D tai miksi ei?

PoS sanoi:
Jos haluaa rentoa menoa niin varmasti hyvä peli. Vähän ottaa totuttelua, mutta yllättävän kivoja ne on. Mun tekisi mieli käydä kokeilemass uutta Sporaa. Vrod oli upea ja tää on kuulemma vielä parempi

Tuo uusi spora näyttää kyllä hyvälle. Kelpaisi kyllä. Olen aina tykännyt harrikan flat trackereiden ulkonäöstä. Sporassa on paljon samaa, mutta paljon möhkömpi. Ehkä saisi olla vähän sirompi trackereiden tyyliin. Koneessa varmasti vetoja ihan riittävästi normimenoon.

baggerirataluokka on vähän sama kuin tekisi rata-autoluokan qashqaille ja vastaaville autoille.

sinänsä nerokas, että kuten baggerissä se on myynnillisesti varmaan paras luokka ja sen takia sitä kannattaa mainostaa ns kisoissa.

se antaa myös katsojille kontaktipinnan kisaan. koska voi kuvitella että itsellä on sama.

senilebutnice sanoi:
Miten joku tietty Harrikka eroaa saman kokoluokan vaikkapa japanilaisesta customista? Tai Triumphista?
Elämä on liian lyhyt jämähtää siihen yhteen ja oikeaan.

Mulla oli Harrikka vm. -90. Loistopeli, EVO -koneella tietysti. Lotkotti ja tärisi, eikä sillä juuri yli sataakahtakymppiä tehnyt mieli ajaa. Eipä se siihen ole suunniteltukaan. Luotettava peli oli koko sen ajan, kun se minulla oli. Bensaa vei todella vähän. Mitä nyt vähän merkkaili punaisella, kun enskakopan sisempi tiiviste kaipasi vaihtoa tai sitten käytin enskassa liian notkeaa nykyöljyä. Tykkäsin tosi paljon ja eihän tuota(kaan) olisi pitänyt koskaan vaihtaa mihinkään, mutta kun piti saada Rocket 3 sitten siinä vaiheessa.

Tällä hetkellä tallista löytyy Triumph Thunderbird, stroukattu 1700cc. Tietysti ihan ihan eri peli ja vetää mukisematta ja ilman tärinöitä yli puolitoista sataa mittarissa. Muutenkin loistava ajettava, omassa luokassaan. Valittiinhan tuo aikoinaan muistaakseni vuoden custom -pyöräksi maailmassa tms??? Tuon hankin, kun halusin ja pitäähän miehellä aina yksi Triumph olla pilttuussa.

Japanialaista customia en ole vielä omistanut, mutta Yamaha Warrior, Raider, VMax ja kenties jopa Stryker polttelevat kovasti. Ja iso Suitsa tietysti (M1800R) on miellyttänyt silmää jo pitkään. VMaxin jo melkein ostin, vaikka enemmän tuo taitaa olla Power Cruiser kuin custom. Varmasti teknisesti taitavammin rakennettuja kuin HD, mutta joiltakin ihmisiltä puuttuu luonteesta lujuutta, jolloin periksi antaminen HD:lle on helppoa. Sittenpähän ei tartte selitellä. Ei tarttenut Rocket 3:llakaan selitellä eli se siitä teoriasta.

On muutamat kyselleet, miksi ostit Bemarin? No, sellaista ei mulla vielä ole ollut ja sittenpähän se on koettu ja voi vetäistä yli bucket listiltä. Tiedä vaikka Can-Am Ryker seuraavaksi??? Tärkeintä on, että ajaa sillä laitteella, millä itse haluaa. Ei missään nimessä sillä, millä kaverit, tutut tai ventovieraat internetissä haluaa sun ajavan, eiks je?

Jos tekee mieli, osta ihmeessä HD ja kokeile. Silkkana parhautena voi ainakin pitää sitä, että HD pitää hintansa melko hyvin (vaikkei niin hyvin kuin ennen) ja tarjontaa on pilvin pimein, nykyisin jo sähkömopediinkin asti. Suurin osa Harrikkaa haukkuvista ei sellaisella ole koskaan edes ajanut tai on vedetty lyhyt lenkki hirveällä asennevammalla. Omaan arvoonsa siis nämä.

Turvallisia kilometrejä tulevalle ajokaudelle.

mä näin tän mun nykyisen CVO Breakoutin ekakertaa uutena -14 ja silloin ihastuin ekakertaa harrikkaan jota ei oltu milläänlailla modifioitu vaan se näytti silloin ja vielä nytkin tosi hyvältä silmään, erikoista väriään myöten.

silloin ekakertaa kävi mielessä että tollasen vois joskus hankkia ja kun eka omistaja oli ostamassa uutta, parivuotta sitten, hän muisti mun sanomiset ja soitti että ostakko ton ny sitte?

eihän siihen paljoa voinu vastaan sanoa, eka ajattelin että kun se on tollanen karkki ja enempi "tyttöpyörä" ni ei sillä tulis paljoa ajeltua ,mutta kun sillä on nyt pari kesää kahnannu nää paikalliset mutkatiet ja yhden lapinreissun sekä kantatie 66 kierroksen ni eipä oo V-maxiin enää paljoa kilsoja tullut.

muilla en oo sitte ajellut yhtään :grin:

jotenkin toi harrikkahomma vaan vie mennessään, en tiiä..

mutta niinkuin joku jo totesi, elämä on liian lyhyt ajaa bem.. öö yhdellä tai ees kahdella merkillä, kannattaa kokeilla jos mieli tekee :thumbup:

Hienosti kirjoitettu.
Itsekin katselin aikani kyseistä CVO mallia mutta ei ollut tarpeeksi "rouhetta penaalissa".

Lisäksi tulee erään vanhemman poikamiehen sanonta mieleen nuoruudesta " miksi lukea samaa kirjaa jatkuvasti kun on koko kirjasto käytettävissä" , en tiedä...

Triple2011 sanoi:
Triumph on melko neutraali merkki ja varmaankin Roocket herättää kunnioitusta myös H-D miehissä.

Itselläni oli jossakin vaiheessa Condor A 350' n jolle -D miehet myös moikkailivat mutta ei enää nykyiselle Monsterille, kumma juttu?

Toiveajattelua. Ei ihmiset tien päällä vastaantulijoiden pyörämerkkejä kerkee bongaamaan ku lapaa pitää heiluttaa. Vai kuka väittää toisin?

Sen toki erottaa onko vastaan tulossa Husqvarna vai Goldwinggi

Viimeksi muokattu:
harald73 sanoi:
,,,Japanialaista customia en ole vielä omistanut, mutta Yamaha Warrior, Raider, VMax ja kenties jopa Stryker polttelevat kovasti. Ja iso Suitsa tietysti (M1800R) on miellyttänyt silmää jo pitkään. VMaxin jo melkein ostin, vaikka enemmän tuo taitaa olla Power Cruiser kuin custom. Varmasti teknisesti taitavammin rakennettuja kuin HD, mutta joiltakin ihmisiltä puuttuu luonteesta lujuutta, jolloin periksi antaminen HD:lle on helppoa. Sittenpähän ei tartte selitellä. Ei tarttenut Rocket 3:llakaan selitellä eli se siitä teoriasta.

On muutamat kyselleet, miksi ostit Bemarin? No, sellaista ei mulla vielä ole ollut ja sittenpähän se on koettu ja voi vetäistä yli bucket listiltä. Tiedä vaikka Can-Am Ryker seuraavaksi??? Tärkeintä on, että ajaa sillä laitteella, millä itse haluaa. Ei missään nimessä sillä, millä kaverit, tutut tai ventovieraat internetissä haluaa sun ajavan, eiks je?

Jos tekee mieli, osta ihmeessä HD ja kokeile. Silkkana parhautena voi ainakin pitää sitä, että HD pitää hintansa melko hyvin (vaikkei niin hyvin kuin ennen) ja tarjontaa on pilvin pimein, nykyisin jo sähkömopediinkin asti. Suurin osa Harrikkaa haukkuvista ei sellaisella ole koskaan edes ajanut tai on vedetty lyhyt lenkki hirveällä asennevammalla. Omaan arvoonsa siis nämä.

Turvallisia kilometrejä tulevalle ajokaudelle.

Miks helvetissä oma pyörävalinta pitäis aina pystyä perustelemaan tai selittämään? Jotain itsetunnon puutetta?

Ajat sillä millä ajat, that's it. Jos joku siitä nillittää, ni voi voi

Viimeksi muokattu:
En ole koskaan ollut merkkiuskollinen, mutta pikkuhiljaa vuosien saatossa (iän karttuessa) oma pyörämaku suuntautunut tiettyyn suuntaan. Näiden vuosien aikana ei ole tullut tunnetta että HD tarjoaisi minulle jotain mitä en saisi jollain muulla merkillä enemmän minua miellyttävässä paketissa.

En ole ikinä päässyt edes jyvälle merkki- ja jopa tietyn mallin omista kerhoista...

Kevät on tullut, moikkaus-keskustelu on alkanut. Kyllä kokenut moikkaaja erottaa jo kaukaa, kenelle pitää moikata ja kenelle ei missään tapauksessa saa moikata. Ero on hiuksen hieno, mutta tarpeellinen. Ihana että jotain pysyvää on tässä epävarmassa Euroopassa.:)

Moikkauskeskustelua toisaalla:
Joko se perkeleen toisille morjestelu loppuu?

Itseni osalta ainakin loppuu. En nosta kättä enää yhdellekään. Minusta se vaan on perkeleen typerä tapa. Minä en ole motoristi vaan moottoripyöräni pienen koonsa ja todella pienen kulutuksen ansiosta korvaa auton työmatkoilla ja kauppareissuilla heti kun lumet lähtee ja siihen saakka kun lumet tulee. Se on siis oikeasti hyötykäytössä enkä pidä sitä tallissa viikkoja ja ajele taas kun on "komijat kelit".

En nosta kättä jokaiselle autoilijallekaan.

PyöräJussi sanoi:
Voiko HD keskusteluun osallistua Turbobusan suosittelemisella?

Ei kai, H-D keskusteluun voi osallistua vain H-D:n omistajat ja hekin vain positiivisilla kommenteilla. Niissähän ei ole vikoja, ainoastaan ominaisuuksia, eikä ne kaipaa korjaamista, ainoastaan pikku säätöä. Näin ainakin kertoi H-D:llä ajellut kaverini joskus 90-luvulla.

kyllähän ny TB, tissit ja D kuuluu kaikkien motoristien valikoimiin, niin puheessa kuin tallilla ja tietty myös foorumilla :)-

vai onko joku muka ostanut joskus sellasen pyörän johon ei mitään ole muutettu tai korjattu, joko uutena tilaamalla lisävarusteita tehtaalta (bmw) tai edellisen omistajan laittamia tai ite asennettuja/asennetettuja juttuja , kyllä mun mielestä kaikki pyörät on puolivalmisteita ja omistajan pitää tehä siitä oman näköinen.

putket, peilit, vilkut , penkit, telineet ym. aika monessa vaihdettu

PyöräJussi sanoi:
Voiko HD keskusteluun osallistua Turbobusan suosittelemisella?
Tällä foorumilla niin tehdään, mutta miksi pitäisi, jos joku kyselee tietoja Harrikasta tai Customista ?
Oletko huomannut, ettei Harrikka kuskit tarjoa neuvojaan tai ajoneuvojaan ratkaisuksi, jos kyselet faktoja tai fiktiota Hayabusasta...:baahaahaa:

^
Ja sen rusetin voi punoa myös harrikkaan. Tulee aika pöyristyttäviä +200 hp/ loputon Nm laitteita. :D

adville sanoi:
vai onko joku muka ostanut joskus sellasen pyörän johon ei mitään ole muutettu tai korjattu, joko uutena tilaamalla lisävarusteita tehtaalta (bmw) tai edellisen omistajan laittamia tai ite asennettuja/asennetettuja juttuja , kyllä mun mielestä kaikki pyörät on puolivalmisteita ja omistajan pitää tehä siitä oman näköinen.

Mä ostin aikanaan hondaan ulkoilman lämpömittarin siihen katteeseen. Oli siinä laukutki.

xerxes sanoi:
Mä ostin aikanaan hondaan ulkoilman lämpömittarin siihen katteeseen. Oli siinä laukutki.

FJR:n vaihdoin perälaukun telineen, laukku periytyi edellisestä pyörästä kun se alkuperäinen on niin epäkäytännöllisen mallinen ja saatanan ruma. Niin, tulihan siihen laitettua Ctek-laturin piuha akun napoihin, on helpompi talvella latailla, siinähän sitä customointia jo olikin...

Back