senilebutnice sanoi:
Miten joku tietty Harrikka eroaa saman kokoluokan vaikkapa japanilaisesta customista? Tai Triumphista?
Elämä on liian lyhyt jämähtää siihen yhteen ja oikeaan.
Mulla oli Harrikka vm. -90. Loistopeli, EVO -koneella tietysti. Lotkotti ja tärisi, eikä sillä juuri yli sataakahtakymppiä tehnyt mieli ajaa. Eipä se siihen ole suunniteltukaan. Luotettava peli oli koko sen ajan, kun se minulla oli. Bensaa vei todella vähän. Mitä nyt vähän merkkaili punaisella, kun enskakopan sisempi tiiviste kaipasi vaihtoa tai sitten käytin enskassa liian notkeaa nykyöljyä. Tykkäsin tosi paljon ja eihän tuota(kaan) olisi pitänyt koskaan vaihtaa mihinkään, mutta kun piti saada Rocket 3 sitten siinä vaiheessa.
Tällä hetkellä tallista löytyy Triumph Thunderbird, stroukattu 1700cc. Tietysti ihan ihan eri peli ja vetää mukisematta ja ilman tärinöitä yli puolitoista sataa mittarissa. Muutenkin loistava ajettava, omassa luokassaan. Valittiinhan tuo aikoinaan muistaakseni vuoden custom -pyöräksi maailmassa tms??? Tuon hankin, kun halusin ja pitäähän miehellä aina yksi Triumph olla pilttuussa.
Japanialaista customia en ole vielä omistanut, mutta Yamaha Warrior, Raider, VMax ja kenties jopa Stryker polttelevat kovasti. Ja iso Suitsa tietysti (M1800R) on miellyttänyt silmää jo pitkään. VMaxin jo melkein ostin, vaikka enemmän tuo taitaa olla Power Cruiser kuin custom. Varmasti teknisesti taitavammin rakennettuja kuin HD, mutta joiltakin ihmisiltä puuttuu luonteesta lujuutta, jolloin periksi antaminen HD:lle on helppoa. Sittenpähän ei tartte selitellä. Ei tarttenut Rocket 3:llakaan selitellä eli se siitä teoriasta.
On muutamat kyselleet, miksi ostit Bemarin? No, sellaista ei mulla vielä ole ollut ja sittenpähän se on koettu ja voi vetäistä yli bucket listiltä. Tiedä vaikka Can-Am Ryker seuraavaksi??? Tärkeintä on, että ajaa sillä laitteella, millä itse haluaa. Ei missään nimessä sillä, millä kaverit, tutut tai ventovieraat internetissä haluaa sun ajavan, eiks je?
Jos tekee mieli, osta ihmeessä HD ja kokeile. Silkkana parhautena voi ainakin pitää sitä, että HD pitää hintansa melko hyvin (vaikkei niin hyvin kuin ennen) ja tarjontaa on pilvin pimein, nykyisin jo sähkömopediinkin asti. Suurin osa Harrikkaa haukkuvista ei sellaisella ole koskaan edes ajanut tai on vedetty lyhyt lenkki hirveällä asennevammalla. Omaan arvoonsa siis nämä.
Turvallisia kilometrejä tulevalle ajokaudelle.