• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä uusi pyörä ensimmäiseksi "isoksi" pyöräksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peke78
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pääsääntöisesti siis mä ajaisin pyörällä, mutta muijalla ois kova halu kans ajaa ja ei sitäkään tehokkaampikaan pyörä pelota.
wink.gif
Ei sen takia viitti kahta pyörää ostaa ku kuitenkin hyvä autokin pitää olla alla. Ei rahat kaikkeen riitä.
sad_orig.gif

Kyllä kuussatanen rupee tuntuu kyl turhan pieneltä ku motareilla tulee paljon ajeltua. 750cc siis vähintään...esim. vaikka Suzuki. Jos taas päätyy tonniseen, sit valinta onkin vaikeampaa. Kertoisko joku muuten enemmän noista madaltavista koiranluista? Pystyykös (taka)jousitusta säätämään eli korkeutta tai jäykkyyttä? Sori tälläset kyselyt, mut moneen vuoteen en ole pyöriä seuraillut, lähinnä autot on vieny kaiken ajan...
Minkä verran noin yleisesti ottaen pyöriin saa tehoa näillä "pikku" muutoksilla(putkisto jne.)?

Moro,

Mä ajoin viime keväänä A-kortin.

Ekaksi pyöräksi valitsin 97:n 750:n VFR:n. Belgiantuontipyörä. Vanhempaa kaasaritekniikkaa lähinnä siksi, että "uudet" 800:set oli aika törkeissä hinnoissa. Pitää sanoa, että päivääkään en oo katunut, vikoja ei ole ollut. Oon 185 pitkä ja ajoasento on ainakin mun mielestä mitä mainion. Kävin kokeilemassa sekä nakupyöriä (hornet), että kyykkyjä (cbr). Molemmat kyllä 600:sia, mut kumpikaan ei mulle sopinut. Hornet varsinkin oli aika pieni ja rimpula. Cebari oli vaan pieni.

Ite kuitenkin teet päätöksen ja ajamatta kaikkia vaihtoehtoja sitä ei kannata tehdä. Lumet sulaa pian ja sitten pääset kokeilemaan ...

-Mikko

^ Totta, mutta siitä kyykkypyörä ajatuksesta en luovu. Ne on aina kiinnostanu, muut ei niinkään. Pyörässä pitää olla julmetusti tehoa ja tietenkin sen pitää sopia muutenkin "käteen". Mulla ajelu(ainakin alkuun) olisi pääkaupunkiseudulla pyörimistä, ainakaan aluksi en varmaan kovin pitkiä matkoja pyörällä tule tekemään.

Itellä oli ekana pyöränä vx800 suzuki.. se oli pirun hyvä peli ajaa matkaa, mutta uskomattoman tylsä.. nyt o pari vuotta ollu z750 kawa ja tuota voi kyllä suositella ekaksikin pyöräksi iha kelle vaa, o meinaan helppo pyörä ajaa rajotusten mukaan ja ei lopu kulku ihan heti kesken.

Pyörässä pitää olla julmetusti tehoa ja tietenkin sen pitää sopia muutenkin "käteen". Mulla ajelu(ainakin alkuun) olisi pääkaupunkiseudulla pyörimistä, ainakaan aluksi en varmaan kovin pitkiä matkoja pyörällä tule tekemään.
Vaikka itse pidän kyykyistä, niin pk-seudulla pyörimiseen naku olisi kyllä parempi vaihtoehto. Vai tarkoitatko pk-seutua laajemmin eli lähistön mutkateitä?

Kuutioiden merkitys on siinä kuinka paljon joudut napsimaan vaihteita. Kilokyykyssä on vääntöä niin paljon, että aina riittää. 600 cc menee sekin ihan tarpeeksi, mutta edellytyksenä on valppaus oikean vaihteen suhteen. Pelkästään kaduilla kurvaillessa isompi vääntö on selkeä etu.

Itsellä kuutiot sen kuin tippuu. Kilokyykky nyt vaan tuntuu liian isolta täkäläisille mutkateille ja nopeusrajoituksille. 80 - 90 % tehosta jää koko ajan käyttämättä, kakkosella voisi ajella koko kesän.
biggrin.gif

Jos tulisi 400 - 500 cc nelarikyykkyjä, niin seuraavaksi varmaan semmoinen.

Cagivaltahan on tulossa se ~500-600 kuutioinen nelitahti ykspyttynen Mitoon perustuva kyykky. Apaut 60hv ja 130kg...  Voi olla kokeilemisen arvoinen vehje ! Messuilla esittelijä arvioi hintaa kysyessäni että oisko joku 8000 tavoitehinta... Tiiä sit mikä se oikeesti tulee olemaan ?

Muija on 160 ja ajaa pyörää kuin pyörää.
Busaa sen on vaan sika vaikee saada pystyyn.
Kaikissa loppuu tehot kesken, niihin kun tottuu.
636 kawa olisi se paras itselle. Olkoonkin että joskus suorilla siihen kaipaisi lisää tehoja kun nuo tonnisilla painelevat menevät kovasti karkuun, toisaalta kurvissa ne kuskit opitaan tuntemaan.
biggrin.gif

750 gsx:rää en oo omistanut ja sellaisen haluisin se kun on mielestäni radalle se käyttökelpoisin. heti kawan jälkeen
wink.gif

Kyllä kuussatanen rupee tuntuu kyl turhan pieneltä ku motareilla tulee paljon ajeltua.
Njaa, pääseehän tuolla reilua 200 aika vikkelästi, kiihtyy myös kivasti kunhan vaan uskaltaa huudattaa..
062802moto_prv.gif
+1
kyllä se 600cc jaksaa moottoritielläkin mennä.
Ja kyllä sillä 600cc:kin saa kortin lähteen
biggrin.gif

Kirjotuksistas päätellen lähdet vetään pyörällä heti lämä tiskissä. Että kannattais tosissaan miettiä sitä 600cc:tä

Taas on pakko... VFR
buttrock.gif
No jos meinaa kyyditä niin onhan tuo ihan helvetin hyvä vaihtoehto, hyvin riittää tehot&vääntö vedellä motaria vaikka kaksipäällä laukkujen kera +200 taulussa maailman tappiin, hyvä ajoasento ja kohtuullisen ketterä myös mutkapätkille.
Tasan tarkkaan parempi yleispyörä kuin yksikään 600:nen, ei ehkä paras missään mutta hemmetin hyvä ihan kaikessa.
Paitsi ehkä päitsillä...

Muija on 160 ja ajaa pyörää kuin pyörää.
Busaa sen on vaan sika vaikee saada pystyyn.
Kaikissa loppuu tehot kesken, niihin kun tottuu.
636 kawa olisi se paras itselle. Olkoonkin että joskus suorilla siihen kaipaisi lisää tehoja kun nuo tonnisilla painelevat menevät kovasti karkuun, toisaalta kurvissa ne kuskit opitaan tuntemaan.  
biggrin.gif

750 gsx:rää en oo omistanut ja sellaisen haluisin se kun on mielestäni radalle se käyttökelpoisin. heti kawan jälkeen  
wink.gif
Tästä oli apua! Muijakin on just 160cm.
wink.gif

Cagivaltahan on tulossa se ~500-600 kuutioinen nelitahti ykspyttynen Mitoon perustuva kyykky. Apaut 60hv ja 130kg...  Voi olla kokeilemisen arvoinen vehje ! Messuilla esittelijä arvioi hintaa kysyessäni että oisko joku 8000 tavoitehinta... Tiiä sit mikä se oikeesti tulee olemaan ?
Nuo tuossa on jo ideaa ihan toisin kuin parisataakiloisessa GS:ssä. Tuommoinen on pakko käydä ajamassa.
smile_org.gif

Onko muuten missään "testejä" ton kokosista kyykkypyöristä? Sais jotain kuulla itse pyöristä, täältä ei tunnu oikein irtoavan...
confused_orig.gif

Jos kuussatanen ei riitä.
Miksi helevitissä ei riittääs. Täysin naurettavaa ruveta väittämään, ettei se riittääs. Nykynuoriso kyytittää mopoillakin (50cc) ja pärjäävät. Tosissaan maapalloakin kiertävät valitsevat yksinkertaisella tekniikalla toimivia suht pienikuutioisia pyöriä, vaikka ajavat kaks päällä isolla matkakuormalla. Eri asia on, jos tarkoituksesi on kiertää suljettua rataa aivan saatanan lujaa. Osta se pyörä itselles, äläkä kavereille.
Tätä itse myös hiukan ihmetellyt, kun aika paljon näitä juttuja lukenut. 600 kuutioinen ei riitä kahden ihmisen kuljettamiseen, mistä tälläinen selviää.
Kaikenlaiset skootterit yms. kuljettaa helposti kahta ihmistä, joten miksei siis 600cc moottoripyöräkin.

Ja nimenomaan, oma pyörä omiin tarpeisiin. Turha sitä Busaa on ekaksi pyöräksi ostaa, jos hallinta on sama kuin hiirellä polkupyörän selässä.
wink.gif

Kyllä piikilläki hyvin ja tarpeeks nopeeta kuljettaa 2 ihmistä.
thumbs-up.gif

Kuussatku ekaksi, ja varsinki ihan ekaksi, ihan tarpeeksi tykki. Sillä ei kuiteskaa kesässä parissa myyntiarvo laske niin paljoa, etteikö kannattais ajaa se pieneksi ja miettiä sitte hiukka isompaa.
baaa.gif
Ja miksei seiskapätkää, se ei paljo isompi ole, mutta minäkin olen sitä mieltä, että osta se pyörä itelle.
sport05.gif

Mulla ajelu(ainakin alkuun) olisi pääkaupunkiseudulla pyörimistä, ainakaan aluksi en varmaan kovin pitkiä matkoja pyörällä tule tekemään.
No voi herranjestas, ja meinaat kyykyn hommata?

Eka vuos menee ihan alun viehätyksestä melkeen millä tahansa fillarilla, tokana vuonna alkaa jo vituttaa kun ajoasento on epämukava hiljaseen ajoon, ja jos on käyny hyvä tuuri kortti lähteekin vasta kolmantena vuonna ja huomaat, että olisiko supermoto/naku ollut parempi pk-seudulle..

Itse alotin kyykyllä, kyllästyin aika nopeesti, revin katteet pois laitoin ralliratin tilalle ja nykyään on taas uutta ajointoa kun hiljasissakin vauhdeissa ajamisesta saa jotain irti, kun ei tarvitse vauhdin tunteen takia painaa 250 moottoritiellä. Ja keuliminen on mukavampaa nakuilla.
biggrin.gif

Ps. eikä se kyykkykään näytä enää yhtään miltään, kun 95% pyöristä on samanlaisia, kuten jossainvaiheessa tuppaa huomaamaan.
crazy.gif

Cagivaltahan on tulossa se ~500-600 kuutioinen nelitahti ykspyttynen Mitoon perustuva kyykky. Apaut 60hv ja 130kg... Voi olla kokeilemisen arvoinen vehje ! Messuilla esittelijä arvioi hintaa kysyessäni että oisko joku 8000 tavoitehinta... Tiiä sit mikä se oikeesti tulee olemaan ?
Mitenkä mulla on sellanen hämärä muistikuva, että sille 525 Mitolle ois laitettu hintalappuun jotain, joka alko kutosella? Vai oliki tax free hinta? En ehtinyt esittelijän kanssa messuilla turisemaan, mutta tuo vois olla aika hauska aloittelijan ratapyöränä.

Back