• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä seuraavista renkaista radalle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jakez
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Höh, johan on kumma. Mulle ei tule vastausta meileihin ei sitten millään. Ei heti eikä kohta, ne on perkules laittaneet mut mustalle listalle tai sitten mulla on vaan väärä osoite. Siihen sivuilla olevaan info meiliin yrittäny. Vuolen kohta puusta renkaat......

Höh, johan on kumma. Mulle ei tule vastausta meileihin ei sitten millään. Ei heti eikä kohta, ne on perkules laittaneet mut mustalle listalle tai sitten mulla on vaan väärä osoite. Siihen sivuilla olevaan info meiliin yrittäny. Vuolen kohta puusta renkaat......
Voi olla myös mahollista että sun mailit menee siellä päässä roskapostiin.
Tai niiden vastaukset menee sun päässä roskapostiin?

Mitä mailii käytät/ ooks tsekannu roskapostikansion?

info@sebimoto-germany.de :tä käytin minäkin.

Näinhän se menee, että heti kun valittaa niin homma alkaakin toimimaan. Eli vastaus meili tuli, tosin melkein viikko siihen hujahti. Nyt homma hoidossa, kunhan vain koneet lentäis ni sais kumit kotiinkin asti.

Näinhän se menee, että heti kun valittaa niin homma alkaakin toimimaan. Eli vastaus meili tuli, tosin melkein viikko siihen hujahti. Nyt homma hoidossa, kunhan vain koneet lentäis ni sais kumit kotiinkin asti.
Eiköhän ne laivalla tule
wink.gif

Edit: onko kukaan tilannut tuolta sebimotolta contia, millasella toimitusajalla toimittaa ? No joo tällä hetkellähän tuhkasen hitaasti mutta yleensä.

Sebimotolta lähti eilen paketti Conteja kohti Suomea. Odotellaan ja katsotaan kauanko kestää.

Mynetmotolta tilasin myös muutaman renkaan. Matkalla ovat vielä nekin.

jake
Sebimoton renkaat tulivat tänään ja olivat sitä mitä pitikin.

Mynetmoton takaset olivat 2007 paistoa (DOT 4007), vaikkei siitä ollut erikseen mainintaa, kun taas Sebimotolla oli jo myynti-ilmossa kerrottu, että ovat -09 paistoa.

Mynetmoton -07 takaset olivat pinnasta selvästi kovempia ja liukkaamman tuntuisia kuin -09 paistetut. Voihan olla, että tuon pinnan alla on taas ihan ehtaa tavaraa. Laitoin palautetta Mynetmotolle, joten katsotaan mitä vastaavat jos vastaavat.

jake

Sebimoton renkaat tulivat tänään ja olivat sitä mitä pitikin.

Mynetmoton takaset olivat 2007 paistoa (DOT 4007), vaikkei siitä ollut erikseen mainintaa, kun taas Sebimotolla oli jo myynti-ilmossa kerrottu, että ovat -09 paistoa.

Mynetmoton -07 takaset olivat pinnasta selvästi kovempia ja liukkaamman tuntuisia kuin -09 paistetut. Voihan olla, että tuon pinnan alla on taas ihan ehtaa tavaraa. Laitoin palautetta Mynetmotolle, joten katsotaan mitä vastaavat jos vastaavat.

jake
Mynetmotolta vastasivat, että pitäis olla vielä täysin käyttökelpoinen. Sanoivat etteivät normaalisti myy yli 2 vuotta vanhoja kumeja ja tarjosivat ilmaisen rahdin seuraavaan tilaukseen.

Continentalilta vastattiin myös että oikein säilytettynä tuon ikäinen kumi on vielä ominaisuuksiltaan kunnossa.

Laitetaan siis alle ja katsotaan mitä tapahtuu.

jake

Ihan Mynetmoton hinnaston mukaan. En nyt enää muista tarkkaa hintaa. Ei ollut mainintaa että olisivat noin vanhoja. Etunen oli -09. Kalliimpia olivat kuitenkin kuin Sebimotolla. Halusin pari softia takasta ja siksi tuolta tilasin.

Kai nää on niitä ulkomailta tilaamisen riskejä.

Mitäs toi RaceAttack soft ja medium vastaa Metzelerin tai Pirellin mallistossa noin suunnilleen? Racetec K2 ja K3? Onko RaceAttack lämpöjen päälle miten kranttu? Lähinnä kiinnostaa, ettei mene katuajossa liian liukkaaksi ja radallakin voisi ajaa ilman lämppäreitä suuremmitta muljuamisitta. Nykyään tulee ajeltua 002:n ja Dragon Supercorsa Pron street-versioilla ja niiden ominaisuudet riittää.

Tervehdys

Kenties olisi viisaampaa olla vaiti, mutta sanon kuitenkin mielipiteeni noista Race Attaceista: itsellä ei todellakaan ole moisilla varaa ajaa, sillä kestävät korkeintaan parikymmentä kierrosta (soft).

Menin retkuun ja ostin kerran muuan kuskilta ja myin sitten pääosan kadulle, petyin raskaasti ! (jäi jopa p.... maku).
Ajoiltaan ja mitoiltaan Pirellin ja Metzin kaltaisia, soft vastannee nollaseosta tai sitten ykköstä.

Metzillä ajeli helposti neljä ratapäivää, pirellillä pari ja Contilla sitten yhden setin
sad_orig.gif

Nykyään ei ole varaa ajaa kuin Dunlopilla. Ennätys 420 kierrosta samalla takasella ja viimeisen sadan kierroksen matkassa on 14-alkuinen Kemoralla ja 33-alkuinen Motoparkissa.

Halpaa ei oo, mutta nuo kovat Dunlopit ovat aivan omassa luokassaan kierroskustannuksissa, ellei roskisdyykkausta lasketa.

terveisin Hanski

hmm. Olisikohan sittenkin pitänyt tilata takaset "endurancena" Otin koko setin mediumina... Mitä kokemuksia muilla on noista Contin gummeista. Varmaankin voisin vielä osan ainakin vaihtaa Enduranceen, jos tänään sen teen.

ContiRaceAttac:sta vähän samanlaista kokemusta kuin -Hanski-:lla paitsi, että mulla kestää jokainen noista luetelluista pidempään - hitaammin kun mennään. Contikin kestää esim. juuri endurance, kun sain paineet kohdilleen - paljon kriittisempi oli paineista, kokeillessani. Contilla ajelin samalla rinkulalla Kemorassa jopa pari päivää ja siihen päälle useampi matopurkin reissu, mutta ne paineet - ne pitää hakea kohdilleen. Tuhosin yhden parissa setissä contin takasen ennekuin pääsin yhtään kartelle paineista. Senkin jälkeen ainakin mulla oli niissä säätämistä paljon enemmän kun esim. Racetec:ssä, johon voi heittää "sopivat" paineet ja ne pelaa päivästä ja satsista, kelistä toiseen samalla tavalla.

Silti vaikka toisin jo tuolla Bike-ratakoeajelutesti ketjussa totesin niin täytys vaan osata ja uskaltaa kokeilla dunloppia ja saada sitä oikean kokoisena oikean kokoiselle vanteelle.. niin ehkä vois koikeilla juuri pitkäkestoisuuden ja pidon takia... /z

Laitetaan nyt vaikka tänne. Rodamotolla olis tarjouksessa Supercorsa SC2 settejä 265e(120/70 + 180/55), 270e(120/70 + 190/55)
Toimitus 30e

ContiRaceAttac:sta vähän samanlaista kokemusta kuin -Hanski-:lla paitsi, että mulla kestää jokainen noista luetelluista pidempään - hitaammin kun mennään. Contikin kestää esim. juuri endurance, kun sain paineet kohdilleen - paljon kriittisempi oli paineista, kokeillessani. Contilla ajelin samalla rinkulalla Kemorassa jopa pari päivää ja siihen päälle useampi matopurkin reissu, mutta ne paineet - ne pitää hakea kohdilleen. Tuhosin yhden parissa setissä contin takasen ennekuin pääsin yhtään kartelle paineista. Senkin jälkeen ainakin mulla oli niissä säätämistä paljon enemmän kun esim. Racetec:ssä, johon voi heittää "sopivat" paineet ja ne pelaa päivästä ja satsista, kelistä toiseen samalla tavalla.

Silti vaikka toisin jo tuolla Bike-ratakoeajelutesti ketjussa totesin niin täytys vaan osata ja uskaltaa kokeilla dunloppia ja saada sitä oikean kokoisena oikean kokoiselle vanteelle.. niin ehkä vois koikeilla juuri pitkäkestoisuuden ja pidon takia... /z
Voisitko laittaa että missä paineissa ne sulla toimi? Olisi "hippasen" helpompaa lähteä etsimään niitä paineita jos oikeat paineet olisi tiedossa noin muutaman kymmenyksen tarkkuudella.

sanoi:
Laitetaan nyt vaikka tänne. Rodamotolla olis tarjouksessa Supercorsa SC2 settejä 265e(120/70 + 180/55), 270e(120/70 + 190/55)
Toimitus 30e

Viimeisen sähköpostin mukaan on eturenkaat loppu.

We don’t have in stock 2 of the front tires you need, we’ve already ordered it to Pirelli, but they don’t give us a delivery date

Voisitko laittaa että missä paineissa ne sulla toimi? Olisi "hippasen" helpompaa lähteä etsimään niitä paineita jos oikeat paineet olisi tiedossa noin muutaman kymmenyksen tarkkuudella.
Ohje jonka sain silloin täälläkin edelleen vaikuttavalta asiansa tuntevalta ja luotettavaksi tunnetulta taholta ohjeisti näin:

"Mutta noilla E2.1 / T1.9 lämminpaineina pääset hyvin jo alkuun."

Sit mä tosiaan pääsin alkuun kun olin ensin yhden nakin kärventänyt ..
smile_org.gif

En laittanut painetta tohon edelkö, kun en muistanut tarkasti (todelliset käytetyt paineet on mulla liitulla rinkulaan merkattuna autotallissa muistutuksena), muistaakseni kymmenyksen toleranssilla noilla sitten ajelin.. E2.0-2.1 ja T1.8-2.0, mut tuntu että liian vähän oli parepi kuin yhtään liikaa.

/z

edit1: pirellistä siirryin noihin kokeeksi kun sain edullisemmin niin olin ensin ihan pihalla.. "et saippuaa möivät ja kuluu silmissä"

Nykyään ei ole varaa ajaa kuin Dunlopilla. Ennätys 420 kierrosta samalla takasella ja viimeisen sadan kierroksen matkassa on 14-alkuinen Kemoralla ja 33-alkuinen Motoparkissa.
Pihin silmät kirkastuivat, mistä Dunlopeista tarkalleen ottaen puhutaan? Matalapaine-slicksit vai ihanko katukelvollisetkin?
Kokemusta ei ole, mutta vahvalla mutulla heittäisin euroni katulaittomien puolesta. Jos joku tuo katurenkaan, jossa vastaava pito ja kestävyys, niin siirryn itsekin moisia käyttämään.

Pirellin katulaillisilla (Diablo Supercorsa) ajelen 70-150 kierrosta radasta ja vauhdista riippuen ja myyn sarjat hyväkuntoisina (keskellä 98 %, sivuilla 80-85 %) pois hintaan 170 euroa/sarja ja kauppansa on tehneet ja jonossa on omiaan odottamassa kolme heppua tällä hetkellä. Omat rengaskulut pysyvät kohtuullisina ja kaikki kisat voi ainakin ajaa ihan uusilla, parit aika-ajotkin ja on treeneihin käypäistä kumesta.

Ja noissa kestävyyksissä pitää muistaa se vanha karkea kaava. Kierrosajasta kun lähtee pois 5 sek, niin renkaan kesto putoaa puoleen. Eli jos N.N. ajelee 400 kierrosta Motoparkissa renkaalla Y vauhdilla 1:34, niin XX ajelee 200 kierrosta vauhdilla 1:29 ja fiktiivinen henkilö V.K. 100 kierrosta vauhdilla 1:24. Pätee myös tiettyyn rajaan asti toisinpäin, eli T.T ajelee 1:39 aikoja 800 kierrosta, K.K. 1:44 vauhdilla 1600 kierrosta ja VV:n alta renkaat maatuvat ennen kuin kuluvat 1:55 vauhdeilla.

Tämä kaava perustuu kokemukseen ja testeihin noilla katulaillisilla kisarenkailla vuosien 2001-2009 väliltä. Matalapaineslikseistä ei ole henk.koht kokemusta, mutta yllättyisin jos aivan eri tavalla kaava niiden osalta menisi.

Omat kierrosaikani samalla hehtaarilla Hanskin kanssa (Motoparkin ennätys 1:34.00 treeneissä SC3:lla, Kemoralla 1:13.94 SC2:lla), treenit pääsääntöisesti junnaavat sekunnin, kaksi hitaampina.

Jukka

P.S. Sitten kun Motoparkin kierrosaika alkaa olemaan 5 sek nopeampi kuin 1:24, niin rengaskustannuksista eikä juurikaan muista kustannuksista tarvitse enää itse kantaa huolta. Eli jossain vaiheessa tulee käännekohta ja vauhdin kasvu ei enää lisää kustannuksia vaan tuo kassavirtaa, mutta aika harvalle meistä se ilo ja onni kohtaa.

Vastausta pari viestä aiempaan, en ole funtsinut, miten noita viestejä lainaillaan.

Eipä tuo salaisuus liene, että ntec-rinkuloista ja slickseistä puhutaan ja superbike-koossa, seokset 6680 ja 7680 takana. Kylmäpaine 1,1 ja mittarin voi sitten vaikka unohtaa (lämmin on jotain 1.35-1,45 kaikesta riippuen). Edessä normidunloppi, kestää minulla niin kauan, kunnes kyllästyn, vaikkapa seos 7604. Edessä paine tasolla 2,1 lämmin.

Laatulämppärit ja renkaat aina hyvin lämmitettynä radalle.

En jarruta enkä kiihdytä, siksi renkaat tykkää
smile_org.gif

Myös seos 7712 on osoittautunut ainakin Hondassa kestävämmäksi kuin yksi moottori keskimäärin.

Hanski

Saahan noita vastaavia ntec rinkuloita kun Hanskilla kuviollakin, tuolloin siis "katulaillinen" D211GP kyseessä. Käyttänyt 6704 edessä ja 7813 (200/55) takana. Toi 7813 lienee hieman 7712 pehmeämpi, mutta kestää mun vauhdeilla ihan riittävästi. Näin harrrastelijatason kilvanajajalla ei ole ollut pidossa valittamista...ei tosin ole Pirellinkään tuotteissa.

V-M

Back