Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onhan noita tullut ihmeteltyä. Omaankin mopoon olen tainnut yhteensä parin pönikän verran kyseistä lientä kaataa. Ja sen lisäksi olen yrittänyt olla laukomatta Ainoina Totuuksina asioita, joista minulla ei todellisuudessa ole hajuakaan. Joillain vaan tuntuu toi kirjoitettujen viestien kerääminen olevan niin tärkeetä, että se on ihan sama mitä paskaa siihen viestiin suoltaa, kunha numero tossa nickin alla kasvaa.En ole nähnyt moista, entäs sinä itse?Onko teistä kumpikaan ikinä edes nähnyt Delvac-pönikkää? Tai tietoinen sanan sarkasmi merkityksestä?Synteettistä delwacin pitäisi olla.Osaatko sanoa että onko Delvacci täys- vaiko osasynteettistä? Kun mineraalia se ei vastoin aiempaa käsitystäni taida ollakaan.viisaammat väittävät että mineraali ööli olisi parasta sisäänajoon, koska ei voitele liian hyvin notta osat natsaa toisiinsa paremmin. Sisäänajon jälkeen sittä delwaccia vaan...
Edit: typo
On varmaan hieno... niitä tietoja saa muualtakin kuin delwacin
pöntön kyljestä, muistini on vain niin huono johtuen alkavasta dementointumisestani.
Mistähän sellaista sitten saisi?jos oikein haluaa kikkailla niin onhan sellaista öljyä mikä nimenomaan on tarkoitettu uusien ajamattomien koneiden sisäänajoon,tehtaat sitä käyttää.![]()
Tällä hetkellä en kykene tekemään töitäni ja tulee sitten oltua koneella että saisi ajan kulumaan.Onhan noita tullut ihmeteltyä. Omaankin mopoon olen tainnut yhteensä parin pönikän verran kyseistä lientä kaataa. Ja sen lisäksi olen yrittänyt olla laukomatta Ainoina Totuuksina asioita, joista minulla ei todellisuudessa ole hajuakaan. Joillain vaan tuntuu toi kirjoitettujen viestien kerääminen olevan niin tärkeetä, että se on ihan sama mitä paskaa siihen viestiin suoltaa, kunha numero tossa nickin alla kasvaa.En ole nähnyt moista, entäs sinä itse?Onko teistä kumpikaan ikinä edes nähnyt Delvac-pönikkää? Tai tietoinen sanan sarkasmi merkityksestä?Synteettistä delwacin pitäisi olla.Osaatko sanoa että onko Delvacci täys- vaiko osasynteettistä? Kun mineraalia se ei vastoin aiempaa käsitystäni taida ollakaan.viisaammat väittävät että mineraali ööli olisi parasta sisäänajoon, koska ei voitele liian hyvin notta osat natsaa toisiinsa paremmin. Sisäänajon jälkeen sittä delwaccia vaan...
pöntön kyljestä, muistini on vain niin huono johtuen alkavasta dementointumisestani.
Niin, ja kyseinen öljy on Delvac, ei Delwac. :hyppyläpsyhymiö:
Niin ei nyt tullut selväksi, että onko tuo Delwag nyt sitten osasynteettistä vai mineraalia vai täyssynteettistä? Vai onko Delwaggi kenties oikein tuoteperhe?Tällä hetkellä en kykene tekemään töitäni ja tulee sitten oltua koneella että saisi ajan kulumaan.Onhan noita tullut ihmeteltyä. Omaankin mopoon olen tainnut yhteensä parin pönikän verran kyseistä lientä kaataa. Ja sen lisäksi olen yrittänyt olla laukomatta Ainoina Totuuksina asioita, joista minulla ei todellisuudessa ole hajuakaan. Joillain vaan tuntuu toi kirjoitettujen viestien kerääminen olevan niin tärkeetä, että se on ihan sama mitä paskaa siihen viestiin suoltaa, kunha numero tossa nickin alla kasvaa.En ole nähnyt moista, entäs sinä itse?Onko teistä kumpikaan ikinä edes nähnyt Delvac-pönikkää? Tai tietoinen sanan sarkasmi merkityksestä?Synteettistä delwacin pitäisi olla.Osaatko sanoa että onko Delvacci täys- vaiko osasynteettistä? Kun mineraalia se ei vastoin aiempaa käsitystäni taida ollakaan.viisaammat väittävät että mineraali ööli olisi parasta sisäänajoon, koska ei voitele liian hyvin notta osat natsaa toisiinsa paremmin. Sisäänajon jälkeen sittä delwaccia vaan...
Niin, ja kyseinen öljy on Delvac, ei Delwac. :hyppyläpsyhymiö:
Tietääkseni tänne kirjoittelu ei olisi kiellettyä...
Sitä on ihan koneessa valmiina kun uuden pyörän ostat...Mistähän sellaista sitten saisi?jos oikein haluaa kikkailla niin onhan sellaista öljyä mikä nimenomaan on tarkoitettu uusien ajamattomien koneiden sisäänajoon,tehtaat sitä käyttää.![]()
On sitä siellä koneessa nyt, mutta vaihdan öljyt kun olen ajanutSitä on ihan koneessa valmiina kun uuden pyörän ostat...Mistähän sellaista sitten saisi?jos oikein haluaa kikkailla niin onhan sellaista öljyä mikä nimenomaan on tarkoitettu uusien ajamattomien koneiden sisäänajoon,tehtaat sitä käyttää.![]()
![]()
Voi, ehkä, minun mielestäni, juurikaan"Hmm. kyseinen moottori Honda integra 1,8l 16v tehoo vakiona n.190 hp. Öljy suositus muistaakseni 5 W40 täyssynteettinen. Kyseiseen moottoriin vaihdettiin dyno testissä 20 W50 Racing öljy, konetta oli ajettu jarrussa 11 tuntii pakosarja testii kun se ilmoitti väärästä öljy valinnasta leikkaamalla kiinni täydestä laulusta, täys tuho oli lopputulos.
Niin ja nykyaikainen mp moottori on lähes heti valmis käyttöön n. 100 km koneen puolesta, vaihteisto on ainut paikka joka vaatii sisään ajoo toimiakseen kunnolla. Tosin kaupasta ulos päästyään ei heti kannata lähtee Upsala runille kilpailemaan GR:n kanssa"
11 tuntia pakosarja testissä voi kone leipoa kyllä mielestäni ihan muutenkin. tuommoisissa lämpötiloissa ei 20W-50 ole juurikaan paksumpaa kuin 10W-40.
Esim jos lukee honda manuaalia, niin esim 954 fireblade antaa perusöljyksi 10w-40, mutta manuaali kertoo, että kun on lämmintä, niin voi käyttää 15W-50, ja kylmässä voi käyttää 5w-30. Lähes kaikissa moottoreissa on näin. 10w-40 on vain paras kompromissi kaikkeen ajoon. 15W-50 antaa kuitenkin paksumman suojaavan kalvon ja se suojaa paremmin leikkaamista vastaan. mitään talvi käynnistyksiä ei kannata 15W:lla harrastaa.
myös öljyt menettävät viskositeettiaan rasituksessa. eli 10W-40 öljy muuttuu kilometrien kertyessä 10w-35 -> jne öljyksi.
Kysyin joskus bel rayn kuluttajapalvelusta. Että pyörä antaa mahdollisuuden käyttää 10W-40 tai 15W-50. kumpi suojaa paremmin kampiakselia erittäin kovassa käytössä ja silloin jos öljynpaine hetkeksi alenee. Vastaus oli, että 15W-50 antaa paksumman kalvon ja se suojaa paremmin.
Ongelmana 15w-50 öljyllä on se, että se on kylmänä kankeata. joten sopii hellemaihin ja suomen keskikesään. kevään pakkasaamuista ja syksyn hallaöiden jälkeisiin startteihin 10W-40 on parempaa.
JT
pitää vielä mainita, että vaihteisto ei ole ainoa paikka joka vaatii sisäänajoa. Tärkein paikka taitaa olla männänrenkaat. Mineraaliöljyllä männänrenkaat hakevat ja hioutuvat sopimaan sylinteriin. Siksi sisäänajossa pitää myös välttää tasaisia kierroksia. Antamalla kaasua ja moottorijarrutusta, männänrenkaat saavat painetta joka painaa niitä sylinterin seinämiin ja moottorijarrutuksessa alipainetta joka vetää öljyä boreen.
Ehkä myös venttiilit takoutuvat vähän seeteihinsä?