• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä noita kotilokuskeja vaivaa näin kesällä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sahkari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pakko laittaa provosoiva otsikko, mutta tässä nyt kun olen kesälomalla ajellut eripaikoissa olevia "mutkateitä" niin olen huomannut seuraavaa.

Kotilokuskit leikkaa mutkat suoriksi ns. maaseututeillä, eiliselläkin ajoreitillä 3 kertaa tämä tapahtui, no onneksi vain kerran tuli vastaan ja 2 kertaa meni edellä.

Mutta eräskin kotilo ajoi edellä vammala-sahalahti välisellä motoristienkin hyvin suosimalla tiellä, ja metsä peitti näkyvyyden täysin mutkan taakse, mutta tämä kuski se oikoi kaikki mutkat (ratissa vanhempi mieshenkilö), no kun pääsin tästä ohitse niin muutaman kilomerin päässä samanlainen ajotyyli jatkuu nuoremman mieskuljettajan toteuttamana.

Tuollaisessa tilanteessa tulee sitten auto tai moottoripyörä vastaan on todella vähän tehtävissä ja vauhtia kun on kumminkin 80km/h, ja siinä ei auta vaikka on omalla kaistalla kun toinen ei ole.

Näitä on tullut nyt loman aikana todella paljon eteen, ja hiukan sitä on tullut varovaiseksi ja koittaa ajaa sitä oman kaistan oikeinta reunaa mutkat
smile_org.gif

Onko muilla vastaavia tilanteina tullut eteen?

Itse ajan omalla kaistalla olen sitten kotilolla tai moottoripyörällä liikenteessä
062802moto_prv.gif

Pakko laittaa provosoiva otsikko, mutta tässä nyt kun olen kesälomalla ajellut eripaikoissa olevia "mutkateitä" niin olen huomannut seuraavaa.

Kotilokuskit leikkaa mutkat suoriksi ns. maaseututeillä, eiliselläkin ajoreitillä 3 kertaa tämä tapahtui, no onneksi vain kerran tuli vastaan ja 2 kertaa meni edellä.

Mutta eräskin kotilo ajoi edellä vammala-sahalahti välisellä motoristienkin hyvin suosimalla tiellä, ja metsä peitti näkyvyyden täysin mutkan taakse, mutta tämä kuski se oikoi kaikki mutkat (ratissa vanhempi mieshenkilö), no kun pääsin tästä ohitse niin muutaman kilomerin päässä samanlainen ajotyyli jatkuu nuoremman mieskuljettajan toteuttamana.

Tuollaisessa tilanteessa tulee sitten auto tai moottoripyörä vastaan on todella vähän tehtävissä ja vauhtia kun on kumminkin  80km/h, ja siinä ei auta vaikka on omalla kaistalla kun toinen ei ole.

Näitä on tullut nyt loman aikana todella paljon eteen, ja hiukan sitä on tullut varovaiseksi ja koittaa ajaa sitä oman kaistan oikeinta reunaa mutkat
smile_org.gif

Onko muilla vastaavia tilanteina tullut eteen?

Itse ajan omalla kaistalla olen sitten kotilolla tai moottoripyörällä liikenteessä  
062802moto_prv.gif
No tuo vanhenpi mieshenkilö halus näyttää sulle kuka on maanteiden kingi.

Eihän se millään sovi kaikille että sentään moottoripyörä ohittaa, kun minä nyt tässä köröttelen, joten lisäänpä kaasua ja vedän mutkat suoriksi, niin eipähän pääse tuo kaahari motoristi ohi
mad.gif

No tuo vanhenpi mieshenkilö halus näyttää sulle kuka on maanteiden kingi.

Eihän se millään sovi kaikille että sentään moottoripyörä ohittaa, kun minä nyt tässä köröttelen, joten lisäänpä kaasua ja vedän mutkat suoriksi, niin eipähän pääse tuo kaahari motoristi ohi  
mad.gif
Ihan muuten hyvä mutta en kaahannut
tounge.gif
, ajoin kaiken sallitut 80km/h tuolla tiellä.

Mutta noita on ollut tänä kesänä useasti ja nyt kun lomalla on ajellut enemmän niin tuntuu että noita tapauksia vaan on ihan liikaa, sillä huonosti siinä käy jos kotilon nokka on edessä
bawling.gif

Eikä autoilijat väistä mutkassa yhtään, ne aattelee, että kyllä motoristi sopii tuosta välistä menemään
033102ass_1_prv.gif
Huomaa kun autolla ajaa niin ne kyllä korjaa paikkaansa kaistalla, mutta kun mp:llä tulee vastaan niin ei kyllä liiku yhtään kaistallaan.

e: Ja niin, oikealle kääntyvät mutkat pitää oikoa myös! Todella mukava ajaa kun hiekkaa on kaistalla niinkuin soratiellä
mad.gif

samaa voisi sanoa itsekkin monesta motoristi hemmosta
wink.gif
, pääasiassa noi custom kuskit ku on meinannut jatkuvasti tulla auton kulmasta sisään. ei osaa sit yhtään korjata ajolinjaansa ku oikastaan pimeessä mutkassa , no sithän tekee kipeetä ku kopsahtaa
sad_orig.gif

Mullaki tunki kotilo suoraa etee, mut kerkesin jarruttaa. Toivottavasti muistaa ens kerralla kattoo tarkemmin jos ei halua niitä irtokiviä ja kuminpaloja noukkia auton etuosasta pois
mad.gif

Ajelin äsken itsekin välin Nokisenkoski Rautalampi ja huomasin samaa: vanhemmat autoilijat leikkaavat kurvit suoriksi. Matkaa ei ollut kuin noin kymmenen kilometriä ja jo kaksi autoa ehti tehdä tämän. Eivät varmaan ymmärrä, ettei keltaista viivaa saa ylittää...
sad_orig.gif
Autoilijat toimivat tällä tavoin juuri maaseudulla. Muualla ei samaan ongelmaan törmää.

Sinä et Sahkari aja itse oikeasti juuri ollenkaan autolla tai et ole ajanut elämässäsi kovin paljoa, eikö?

Minä kun ajan molemmilla, tasapuolisen p.skasti ja muita huomioonottamatta, en ole kovin halukas alkamaan näihin arvostelusessioihin.

Kaikenmaailman kyykkyvessakuskit luulee olevansa ties mitä "kallioita", kun pyörä on myyty heille supersporttipyöränä ja kuten Yamaha taisi jossain mainoksessa viime kesänä todeta; Kilparata kotioveltasi tms. Miksei autolla ajava voisi luulla olevansa joku kotikutoinen räkä-räikkönen, kun auto on myyty hänelle hevosilla ja alustan toimivuudella tai mielikuva noista on kovakoodattu kalloon autolehtien testeistä ja mainoksista tms. (silkkaa höpöhöpöä, joka vie hiekkomielistä kuin litran mittaa)?

Kivahan se on kaahata jos on alla "soiva peli", omissa kuvitelmissaan tai oikeasti ja siinä helposti unohtuu, että tosielämässä, päinvastoin kuin kilparadalla, on olemassa sellainen asia kuin vastaantulija, enkä nyt tarkoita sitä jota kutsutaan vastaantulijaksi heikomman tehon tai ajotaidon takia.

T: nimim. kotilokuski 85kW:n ja motoristi 45kW:n voimalla.

Täällähän jotku sanoo, että samaa tekee motoristit ja harald73:n kirjoituksesta ymmärsin, että autoilijoilla on oikeus oikoa tai ainakaan sitä ei saisi kritisoida! Ei todellakaan ole. V*ttu jos ei osaa omalla kaistallaan mutkissa pysyä niin menisi vaikka radalle harjoittelemaan auton käsittelyä, sama pätee kyllä motoristeihinkin. Eikä se nopeus läheskään aina ole se syy miksi autoilijat oikoisi.. On vaan helpompaa ajaa oikomalla.

Sinä et Sahkari aja itse oikeasti juuri ollenkaan autolla tai et ole ajanut elämässäsi kovin paljoa, eikö?

Minä kun ajan molemmilla, tasapuolisen p.skasti ja muita huomioonottamatta, en ole kovin halukas alkamaan näihin arvostelusessioihin.

Kaikenmaailman kyykkyvessakuskit luulee olevansa ties mitä "kallioita", kun pyörä on myyty heille supersporttipyöränä ja kuten Yamaha taisi jossain mainoksessa viime kesänä todeta; Kilparata kotioveltasi tms. Miksei autolla ajava voisi luulla olevansa joku kotikutoinen räkä-räikkönen, kun auto on myyty hänelle hevosilla ja alustan toimivuudella tai mielikuva noista on kovakoodattu kalloon autolehtien testeistä ja mainoksista tms. (silkkaa höpöhöpöä, joka vie hiekkomielistä kuin litran mittaa)?

Kivahan se on kaahata jos on alla "soiva peli", omissa kuvitelmissaan tai oikeasti ja siinä helposti unohtuu, että tosielämässä, päinvastoin kuin kilparadalla, on olemassa sellainen asia kuin vastaantulija, enkä nyt tarkoita sitä jota kutsutaan vastaantulijaksi heikomman tehon tai ajotaidon takia.

T: nimim. kotilokuski 85kW:n ja motoristi 45kW:n voimalla.
Jaa ilmeisesti en ole sitten ajanut riittävästi kotilolla? 17 Vuotta ajanut ammatikseni linja-autoja, takseja sekä rekkoja ja tuona aikana 1 sakot, no ehkä se ei sinulle riitä.

Itse koitan ajaa nopeusrajoitusten ja liikennesääntöjen mukaan ja huomioida muut tienkäyttäjät.

Itse en pidä itseäni täydellisenä kuljettajana enkä varmaan sitä koskaan olekaan, mutta koitan parhaani tehdä liikenteessä, ja onpa tuota tullut asiakkailta palautetta hyvästä ja turvallisesta ajosta pitkillä euroopan reissuillakin, ja uskon että 50-62 silmäparia kuskin takana seuraa herkeämättä mitä kuljettaja ratin takana tekee.

Tuossa kuljettajan ammatissa olisin edelleen mutta terveydellisistä syistä olen aikanaan joutunut tekemään alan vaihdon.

Ed: Ja vielä sen verran lisään että usein kyydissäni on 11 vuotias poikani ja en todellakaan haluaisi löytää itseäni ja poikaani jonkun kotilon nokasta kun tälläinen tulee väärällä kaistalla vastaan...

Tv: muutaman kilometrin ajanut kuljettaja... ABECEDE Kortillinen

Vaikuttaa tosiaan siltä, että kun joillain tyypeillä on kertynyt ikää kuutisenkymmentä tai yli, sitä mennään kuin maailman omistajat mistään säännöistä välittämättä. Ja sittenhän se vasta piru pääsee valloilleen, jos satut ohittamaan tuollaisen pikkudiktaattorin.  
033102ass_1_prv.gif

Täytyisi tosiaankin pitää videokameraa käynnissä aina kun on tien päällä.

Kerran olen moista otusta joutunut väistämään (autolla) ojaan, kun se ajoi aivan keskellä tietä eikä siirtynyt milliäkään, vaikka ajoin isompaa autoa. Minulla oli lapset kyydissä, joten yritin viimeiseen asti välttää törmäystä. Soitin poliisit ja tein rikosilmoituksen ja juttuhan meni käräjille, mutta näytön puutteessa tuli nahkapäätös.  
mad.gif

samaa voisi sanoa itsekkin monesta motoristi hemmosta  
wink.gif
,  pääasiassa noi custom kuskit ku on meinannut jatkuvasti tulla auton kulmasta sisään. ei osaa sit yhtään korjata ajolinjaansa ku oikastaan pimeessä mutkassa , no sithän tekee kipeetä ku kopsahtaa  
sad_orig.gif
Vai tunkee sulle kustomkuskia kulmasta sisään yhtenä k**pnä, voi voi sentään sitten.

No karavaani kulkee ja koirat haukkuu  
062802moto_prv.gif

En tajua kyllä tota oikomista. Ite koitan viimesee asti pysyä omalla kaistalla ja jos joku tulee vastaan jä näyttää et oon liian keskellä nii vaihtaa vaa ajolinjaa reunenpaa Mut noilla vauhdeilla mitä autot tuol menee nii ei tarviis oikoa...

Täällähän jotku sanoo, että samaa tekee motoristit ja harald73:n kirjoituksesta ymmärsin, että autoilijoilla on oikeus oikoa tai ainakaan sitä ei saisi kritisoida! Ei todellakaan ole. V*ttu jos ei osaa omalla kaistallaan mutkissa pysyä niin menisi vaikka radalle harjoittelemaan auton käsittelyä, sama pätee kyllä motoristeihinkin. Eikä se nopeus läheskään aina ole se syy miksi autoilijat oikoisi.. On vaan helpompaa ajaa oikomalla.
Jaa no, pointti vaan oli, että kun nämä laitteet, oli se sitten pyörä tai auto, myydään ihmisille ihmeellisillä kuvitelmilla urheilullisuudesta sun muusta, jolla ei normaaliliikenteen kanssa ole mitään tekoa, on turha sitten ihmetellä, että niitä käytetään väärin liikenteessä, kun kuvitellaan olevansa joku s..tanan kisakuski jollain s..tanan kisareitillä tai erikoiskokeella.

Joo leimaa vaan, olen sitten se kotiloidiootti, jos se helpottaa, olen kuitenkin elävä motoristi, enkä ole tietääkseni siinä tilanteessa, että voin antaa kenellekään lupaa käyttäytyä täytenä tollona liikenteessä. Mielestäni aloituksessa kuvattu käytös ei ole ok, enkä pysty jakelemaan oikeuksia typerään käytökseen. Näin vain tapahtuu ja siitähän tämäkin topic sai alkunsa.

Minä sikailin viimeksi autolla vuonna -93, kun ajoin 40km/t alueella (en muista tarkkaan) joko 49 tai 51km/t ja sain sakon siitä. Mopolla sain sakot viimeksi muistaakseni vuonna -91 (kevyt sellaisella tosin silloin mutta kuitenkin) eli liikennesikailijana tässä puolustelen kaikkia kaahailijoita, sikailijoita ja rikkureita, eikö?

Edit; missähän kohtaa puolustelin eritoten autoilijoiden käytöstä ja annoin oikeuksia?

niitä käytetään väärin liikenteessä, kun kuvitellaan olevansa joku s..tanan kisakuski jollain s..tanan kisareitillä tai erikoiskokeella.

Joo leimaa vaan, olen sitten se kotiloidiootti, jos se helpottaa, olen kuitenkin elävä motoristi, enkä ole tietääkseni siinä tilanteessa, että voin antaa kenellekään lupaa käyttäytyä täytenä tollona liikenteessä. Mielestäni aloituksessa kuvattu käytös ei ole ok, enkä pysty jakelemaan oikeuksia typerään käytökseen. Näin vain tapahtuu ja siitähän tämäkin topic sai alkunsa.

Minä sikailin viimeksi autolla vuonna -93, kun ajoin 40km/t alueella (en muista tarkkaan) joko 49 tai 51km/t ja sain sakon siitä. Mopolla sain sakot viimeksi muistaakseni vuonna -91 (kevyt sellaisella tosin silloin mutta kuitenkin) eli liikennesikailijana tässä puolustelen kaikkia kaahailijoita, sikailijoita ja rikkureita, eikö?

Edit; missähän kohtaa puolustelin eritoten autoilijoiden käytöstä ja annoin oikeuksia?
Olen samaa mieltä kanssasi tuosta, että jotkut ihmiset ovat kuin kisakuskeja kisa-autoillaan, mutta kyllä myöskin vanhoilla ladoillaan 70-vuotiaat äijät oikoo.

Enkä minä sinua ole leimannut, vaikutti vain siltä, että sun mielestä oikominen tulee väkisin autolla ajamiseen.. Ja se ei ole totta! Mutta tämä kirjoituksesi selvensi paljon. Mutta tommoiset julmat liikenteen vaarantamiset pitäisi kyllä sulla lopettaa, jokapäiväistä kun näyttää olevan (ylinopeudet)
tounge.gif

vanhoilla ladoillaan 70-vuotiaat äijät oikoo.
Siihenhän on ihan yksinkertainen fysiologinen selitys, ei papat jaksa vääntää jonkun -72 Taunuksen rattia kun ei ole ohjaustehostinta. Joutuu ajamaan mutkat suoriksi kun ei kansaneläkkeellä saa uutta kiesiä alle.

ETA: Siis yhteiskunnan syy!
Pikku winkki, me kaikki tämän maan kansalaiset muodostamme sen yhteiskunnan.
tounge.gif

turhaa provosointia..

kuluneella viikolla hiukan yli 3000km.

5 kappaletta ns.kusipää ohitusta kriteereinä..vastaantulija ja ohitettava joutui väistämään sekä jarruttamaan..
Kahdessa tapauksessa kyseessä oli henkilöauto ja lopuissa moottoripyörä.
Tosin sama hopea bandiitti teki ohitukset 3 kpl peräkkäisille autolle. Tosin aina väliin tunkien. Terveisiä vain kolmostielle parkanon pohjoispuolelle tänään iltapäivällä.

Parin viimeisen kesän aikana tullut tilanne, että jos joittenkin liikkumisesta on tunnettava myötähäpeää niin yleensä osallisena on juuri moottoripyörä.

Olisiko peiliin katsomisen paikka?

Back