Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Gs500 mahtaa kuulua jälkimmäiseen ryhmään. Silti nautin sillä ajamisesta. Vapauden tunnetta vai mitä, en tiedä. Jotain jota ei voi selittää, jos sitä ei itse tunne...Mikä *itun vapaudentunne...Kyllähän se on suorituskyky, joka on pääpointti. Toisen tyyppisillä mopoilla on sitten mahdollista ajella sellaisissa paikoissa mihin esim. autolla ei pääse.![]()
Sitten on kyllä olemassa mopoja, jossa ei ole suorituskykyä eikä niillä viitsi mennä metsään sen enempää kuin kyykyllä tai autolla. Niiden tarkoitusta en ole vielä ymmärtänyt...![]()
Samoilla mennään. Ja lisäisin vielä sen, että motoilussa kiehtoo ajamisen kokonaisvaltaisuus. Eli pyörää hallitaan koko kropalla, eikä vaan istuta ja väännetä rattia. Siitä saa fyysisen tekemisen mielihyvää kuten mistä tahansa kehon hallintaa vaativasta harrastuksesta.Mä komppaan tätä.Suorituskyky.
Tai oikeastaan vielä enemmän sen hallitsemisen haasteellisuus. Loputon urakka.
Perheautoihin tottuneelle viissatku geeässäkin on ripeä peli. Ei siitä nyt niin montaa vuosikymmentä ole, kun tuollainen oli iso ja nopea vehe. Olisi vieläkin, jossei kuutiot ja tehot olisi kasvaneet niin paljon. Sitäpaitsi varsinkin kokemattomalle vauhti tuntuu motossa aivan eri tavalla kuin autossa.Gs500 mahtaa kuulua jälkimmäiseen ryhmään. Silti nautin sillä ajamisesta. Vapauden tunnetta vai mitä, en tiedä. Jotain jota ei voi selittää, jos sitä ei itse tunne...Mikä *itun vapaudentunne...Kyllähän se on suorituskyky, joka on pääpointti. Toisen tyyppisillä mopoilla on sitten mahdollista ajella sellaisissa paikoissa mihin esim. autolla ei pääse.![]()
Sitten on kyllä olemassa mopoja, jossa ei ole suorituskykyä eikä niillä viitsi mennä metsään sen enempää kuin kyykyllä tai autolla. Niiden tarkoitusta en ole vielä ymmärtänyt...![]()
Njooh, itse näkisin toisinpäin. Autolla ajo on yksinkertaista kuin perunat ja silli mut prätkällä homma on miljoona kertaa monimuotoisempaa. Kurveihin pitää ottaa ajolinja, pitää varoa autoja, eläimiä, tien vaurioita, jne... Kaasua pitää antaa kurvissa sopivasti ja jarrua tarjota myös oikeassa suhteessa eikä vain vetästä kahvaa pohjaan.Vastasin "kätevä kulkuväline" kun ei sopivampaa vaihtoehtoa ollut.
Ajellessa fiilis tulee koko homman yksinkertaisuudesta autoiluun verrattuna - autoilu on kuin ranskalaisen ravintolan annos, jossa on 30 ainesosaa. Mp:llä ajaminen on kuin pihvi ja peruna - siinä on kaikki mitä tarvitaan eikä mitään liikaa.
Lisäksi pyörän ropaaminen on mulle erittäin tärkeä osa harrastusta, enkä kyllä haluaisi vain ajaa.
Siinähän se tuli sanottua paremmin kuin olisin itse osannut.Samoilla mennään. Ja lisäisin vielä sen, että motoilussa kiehtoo ajamisen kokonaisvaltaisuus. Eli pyörää hallitaan koko kropalla, eikä vaan istuta ja väännetä rattia. Siitä saa fyysisen tekemisen mielihyvää kuten mistä tahansa kehon hallintaa vaativasta harrastuksesta.Mä komppaan tätä.Suorituskyky.
Tai oikeastaan vielä enemmän sen hallitsemisen haasteellisuus. Loputon urakka.
Tarkoitin tällä sitä, ettei pyörässä ole ylimääräisiä hilavitkuttia: radiota, ilmastointia, navia, ajotietokonetta jne jne.Njooh, itse näkisin toisinpäin. Autolla ajo on yksinkertaista kuin perunat ja silli mut prätkällä homma on miljoona kertaa monimuotoisempaa. Kurveihin pitää ottaa ajolinja, pitää varoa autoja, eläimiä, tien vaurioita, jne... Kaasua pitää antaa kurvissa sopivasti ja jarrua tarjota myös oikeassa suhteessa eikä vain vetästä kahvaa pohjaan.Vastasin "kätevä kulkuväline" kun ei sopivampaa vaihtoehtoa ollut.
Ajellessa fiilis tulee koko homman yksinkertaisuudesta autoiluun verrattuna - autoilu on kuin ranskalaisen ravintolan annos, jossa on 30 ainesosaa. Mp:llä ajaminen on kuin pihvi ja peruna - siinä on kaikki mitä tarvitaan eikä mitään liikaa.
Lisäksi pyörän ropaaminen on mulle erittäin tärkeä osa harrastusta, enkä kyllä haluaisi vain ajaa.