Mikä Möhkö Customiksi? (Kuume, käytetty, japsi)
Tervehdys kaikille,
Pyöräkuume on iskenyt kun pitäisi saada kunnon Möhkö Customi!
Kaksi kesää ajellut Kawa Versyksellä 650 -15. Hyvin on toiminut se ja ketterä ja helppo ajettava, mutta mitenkä se onkaan alkanut tekemään mieli...Möhköä jossa on kunnon kokoinen V2 motti.
Eihän mulle kilsoja ole tullut kuin 3000-4000 km/kesä. Viime kesänä oli kyllä hyvät ajokelit harvassa. Mut ens kesästä tulee Hellekesä!
Seuraavia pyöriä olen tuumaillut, niin kokemuksia ja ajatelmia niistä toivoisin alan harrastajilta.
1. Honda VTX 1800
2. Kawasaki VN 1700
3. Suzuki Intruder C1800
4. Mikä muu muka?
Hakusessa on siis käytetty japsipyörä hintaluokaltaan 9-12 k€. Ja vuosimalli 2010 +/- 3v. Sen verran olen netistä pyöriä penkonut että tuossa noiden hintaluokka näyttäisi olevan.
Tällä hetkellä itseäni kiinnostavat nuo ed. mainitut pyörät ja juurikin tuossa järjestyksessä. Mistään noista mulla ei ole ajokokemusta. Kaikkia kolmea saa pienemmälläkin motilla, mutta ei, musta möhkössä pitää olla kunnon kokoinen motti.
Hondan ja Kawan päällä olen istunut ja hyvältä on ajoasento Tuntunut. Suzuki M1800R:n päälläkin olen istunut, mutta siinä oli koivet&kädet liian edessä...selkä mutkalla liikaa? Pikainen istahdus se vain oli, ei antanut oikeaa kuvaa välttämättä. Pituutta mulla 1,72m. Ja musta C1800 on enemmän sen näköinen Customi kun haluaisin customin olevan.
Noiden Honda VTX1800 valmistus loppui jo vuoteen 2008 vai mitenkä, kun ei noita näytä myynnissä oikein olevan? VN:ä ja Intikoita näyttää myynnissä olevan enemmän. Intikoista tosin suurin osa on noita M1800R malleja.
Pyöränhän pitäisi tietty olla luotettava. Itse tykkään keskittyä enemmän ajamiseen kuin tuunailuun/rassailuun. Ajelu on päiväkruisailua ja pientä, muutaman päivän, Suomi turneeta. Ja sit pitäis olla hyvät Äänet! Nykyisessä on samanlaiset äänet kuin ruohonleikkurissa. Möhkössä pitää olla kunnon lotkotus. Iso pleksi vie vähän siitä tyylistä pois, mutta toisaalta ei se nyt ihan pahaltakaan näytä. Ja näin vanhana käpynä (ikä menee 40-50v välimaastoon) sitä on tullut mukavuuden haluisemmaksi ja pleksi parantaa matka-ajelussa ajomukavuutta.
Kawoissa on hihnaveto, Hondassa ja Suzukissa kardaani. Kardaani käsittääkseni melko huoltovapaa. Kuha vaihtaa perään öljyt jollakin aikavälillä. Mitenkä hyvin VN:ssä hihnat toimineet?
Muttani kaikenmoisia (asiallisia) kommentteja olisi kiva kuulla. Mikä on Paras? Minkälaisia ovat ajella matkassa ja kaupunkiajossa? Toiminta varmuus? No riippuu ehken vähän miten on pidetty..
Tervehdys kaikille,
Pyöräkuume on iskenyt kun pitäisi saada kunnon Möhkö Customi!
Kaksi kesää ajellut Kawa Versyksellä 650 -15. Hyvin on toiminut se ja ketterä ja helppo ajettava, mutta mitenkä se onkaan alkanut tekemään mieli...Möhköä jossa on kunnon kokoinen V2 motti.
Eihän mulle kilsoja ole tullut kuin 3000-4000 km/kesä. Viime kesänä oli kyllä hyvät ajokelit harvassa. Mut ens kesästä tulee Hellekesä!Seuraavia pyöriä olen tuumaillut, niin kokemuksia ja ajatelmia niistä toivoisin alan harrastajilta.
1. Honda VTX 1800
2. Kawasaki VN 1700
3. Suzuki Intruder C1800
4. Mikä muu muka?
Hakusessa on siis käytetty japsipyörä hintaluokaltaan 9-12 k€. Ja vuosimalli 2010 +/- 3v. Sen verran olen netistä pyöriä penkonut että tuossa noiden hintaluokka näyttäisi olevan.
Tällä hetkellä itseäni kiinnostavat nuo ed. mainitut pyörät ja juurikin tuossa järjestyksessä. Mistään noista mulla ei ole ajokokemusta. Kaikkia kolmea saa pienemmälläkin motilla, mutta ei, musta möhkössä pitää olla kunnon kokoinen motti.
Hondan ja Kawan päällä olen istunut ja hyvältä on ajoasento Tuntunut. Suzuki M1800R:n päälläkin olen istunut, mutta siinä oli koivet&kädet liian edessä...selkä mutkalla liikaa? Pikainen istahdus se vain oli, ei antanut oikeaa kuvaa välttämättä. Pituutta mulla 1,72m. Ja musta C1800 on enemmän sen näköinen Customi kun haluaisin customin olevan.Noiden Honda VTX1800 valmistus loppui jo vuoteen 2008 vai mitenkä, kun ei noita näytä myynnissä oikein olevan? VN:ä ja Intikoita näyttää myynnissä olevan enemmän. Intikoista tosin suurin osa on noita M1800R malleja.
Pyöränhän pitäisi tietty olla luotettava. Itse tykkään keskittyä enemmän ajamiseen kuin tuunailuun/rassailuun. Ajelu on päiväkruisailua ja pientä, muutaman päivän, Suomi turneeta. Ja sit pitäis olla hyvät Äänet! Nykyisessä on samanlaiset äänet kuin ruohonleikkurissa. Möhkössä pitää olla kunnon lotkotus. Iso pleksi vie vähän siitä tyylistä pois, mutta toisaalta ei se nyt ihan pahaltakaan näytä. Ja näin vanhana käpynä (ikä menee 40-50v välimaastoon) sitä on tullut mukavuuden haluisemmaksi ja pleksi parantaa matka-ajelussa ajomukavuutta.
Kawoissa on hihnaveto, Hondassa ja Suzukissa kardaani. Kardaani käsittääkseni melko huoltovapaa. Kuha vaihtaa perään öljyt jollakin aikavälillä. Mitenkä hyvin VN:ssä hihnat toimineet?
Muttani kaikenmoisia (asiallisia) kommentteja olisi kiva kuulla. Mikä on Paras? Minkälaisia ovat ajella matkassa ja kaupunkiajossa? Toiminta varmuus? No riippuu ehken vähän miten on pidetty..

.
Tai liian "matkamalli". Vähän sekavaa tää meikäläisen juttu, kun pitäis peraatteessa olla semmonen pyörä, että ei liian sporttinen eikä liian matkamalli. Vaikka kaikki customithan ovat matkaan tehtyjä.
Mutta ehkäpä se voisi olla listalla mukana.