• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä matkapyöräksi jos  ei olisi BMW:tä?

Ei kait muilla boksereita ole, jos ei Guzzia lasketa, kun siinä ne sylinterit on jo valahtamassa vaakaan
wink.gif
.
Onko tässä joku kompa, jota minä en hoksaa?

Tulee aivan hakemattakin mieleen yksi boksermoottorinen mopo, joita jotkut kuulemma käyttävät matkapyörinäkin...

Tiger 1050, vaikka BMW onkin olemassa.

GS en ole koeajanut vaan niitä näkee Tukholmassa ? aika paljon ja on se melekonen kolho, Tigeriin verrattuna (mielipide!)
biggrin.gif

jos ei olisi bmw:tä niin mitä me muut sitten ihmeteltäisiin.. ei olisi bmw-hihhuleita, eikä road serviceä, eikä perälaakerien paukkumisia, eikä boxerikonetta, paitsi ural ja edesmennyt sota-zũndapp.

varmaan ajaisin samanlaisilla pyörillä kuin nytkin.

ei olisi bmw-hihhuleita, eikä road serviceä, eikä perälaakerien paukkumisia, eikä boxerikonetta, paitsi ural ja edesmennyt sota-zũndapp.
No, eihän sitä Uraliakaan olisi, jos ei bemarin bokseria?
smile_org.gif

Itse siirryin jo Triumphiin neljä vuotta sitten vaikkei bemarikaan missään nimessä huono ollut. Trumppa vain oli jotensakin kiinnostavampi ja siinä taidan vastaisuudessakin pysyä. Seuraavaksi sitten tulisi joku muu eurooppalainen.
Mutta jos japsiin päädyn, niin epäilen, etten tuntisi itseäni enää moottoripyöräilijäksi.
ghostface.gif

Soli muute 20.Vuoristoarmeija ku Kaamases tankkaili....tuo 16. Vuoristoarmeija ku lyötiin Leningradin piiritykses alkuvuodesta -44  
kynttila.gif
Jaa, niinpä taisi olla. Luin Halstin Lapinsodan seikkailut äskettäin, mutta muistin väärin. Pääjoukkohan missasi Kaamasen, kun menivät suoraan Rovaniemeltä Muonioon. Ja kirjoittivat kylttiin "Das war Muonio".

Pannari ehdottomasti,oli sitte bemaria tahi ei olemassa
tounge.gif

Ja höpöhöpö se mikään persoonaton ole, kateellisten panettelua
biggrin.gif
Eihän Pannari olekaan persoonaton, vaan sen suunnittelussa kaiken täydellinen tasaisuus on otettu suorastaan niin selkeästi johtoajatukseksi että lopputuloksena on tasaisuuden huipentuma vailla roson häivääkään.

Mutta jos pitäisi nimetä väritön, hajuton ja mauton pyörä täysin vailla mitään särmää, niin sehän on juuri Pan.

Se on sitten katsojan silmässä tykkääkö tuollaisesta vai ei.
Jaa..a,taitaapa sitte olla meikäläisen elämä kohtuullisen tylsää kun löydän panista särmää vaikka millä mitalla
biggrin.gif

Täytyy sen verran kerettiläisyyttä tunnustaa, että halutuin matkapyörä on viime aikoina ollut yks'pyttyinen pitkäjoustoinen möhkötin. Tosin matkatkin ovat olleet hieman erilaisia kuin kesäkeleillä... 100 km alkaa olla jo ihan kunnon ajon mitta, kun tien / uran pienuus on sopiva.

Bemareissa parasta matkapyöräilyyn on se, että suomalaisilla rajoituksilla ajaen voi olla ihan hauskaa. Varsinkin ne sivummalla olevat "kasikympin tiet" ovat juuri sopivia puimurille(ni). Otapa gikserirykkönen alle samoille reiteille, niin kuolonkyllästys iskee heti eikä melkein. Väittäisin että bussi tai gtr tai mikä muu vain matkamallisempikin kärsii koko Suomessa samoista ongelmista.

Kääntäen, pois lukien nämä tuoreemmat ja äreämmät bemarit, voipi olla että ne harvat hetket vapailla nopeuksilla ilman ruuhkaa jäävät vähän miedoiksi.

Ei kait muilla boksereita ole, jos ei Guzzia lasketa, kun siinä ne sylinterit on jo valahtamassa vaakaan
wink.gif
.
Onko tässä joku kompa, jota minä en hoksaa?

Tulee aivan hakemattakin mieleen yksi boksermoottorinen mopo, joita jotkut kuulemma käyttävät matkapyörinäkin...
oisko kompa se, että joku ajattelee goldwingin olevan 180 asteinen V6? periaatteessa se onkin koska kaikki kuusi on samalla kampiakselilla..

oisko kompa se, että joku ajattelee goldwingin olevan 180 asteinen V6? periaatteessa se onkin koska kaikki kuusi on samalla kampiakselilla..
Eikös bokserin ja 180 asteen V-koneen ero ole siinä, että bokserin kiertokangilla on jokaisella oma kampiakselinkaulansa ja V-koneessa jokaiselle kaulalle on laakeroitu kaksi kiertokankea rinnakkain? Näin ollen Goldwingin kone olis bokseri, mikäli nyt osasin poikkileikkauskuvaa tulkita.

Wingihän se alla olisi, jollei LT olisi osunut kohdalle vähän niin kuin sattumalta.

Ei kai tuolla merkillä niin paljon merkitystä ole. Kunhan on joku kulkupeli alla. Mullakaan ei ole kuin 4 bemaria ...

t. Repa

Sama täällä, jos ei LT:tä olisi niin sitten kai ajelisin GW:llä. Jos nimittäin MATKApyöristä puhutaan...

Jos "matka"pyöräksi luetaan melkein mikä vaan kaksipyöräinen mihin saa jotkut kassit tai laukut killumaan, niin sittenhän valinnan varaa olisi toki enemmänkin.
tounge.gif

Mutta nämähän on jokaisen subjektiivisia mielipiteitä, jollaisia tietysti ketjun aloittaja kalasteleekin.

t. pozo

062802moto_prv.gif

No ei ole kukaan vielä FJR:ää vaihtoehtona maininnut. Itse ajelin 40000km FJR ja ihan tyytyväinen sen matka- & monikäyttöominaisuuksiin olin. Sitten menin hölmö koeajamaan BMW K12S:n ja ihastuin sen hiljaisuuteen ja dekadia parempaan alustaan.

Joku voi tietenkin sanoa, että K12S ei ole matkapyörä, mutta itselle se tuntuu sopivan erinomaisesti matkailu(kin) tarkoituksiin, kun olen tottunut liikkumaan vähin varustein.

Se täytyy myöntää, että K12S ei ole pyörä, jolla kaksi päällä tehdään pitempää matkaa.

Servicet ja servicet, mulla on 50 tkm 01 GSA ja siihen on tehty sellainen remppa, että vaihdetiin takavalopolttimo ja samalla rikottiin kissansilmän lasi. Ei kestänyt, paska.

Vaan jos ei ole Flooraa? Hmmm. Norge oli koeajossa ahdas, Vanhemman (995) mallinen Triumpin Tikrun, Harleyn, Suzuki VX-800 tai DR800:n, Yxj-900:n voisi vanhastaan hyväksyä, eikun matkaenska kuitenkin - on ketterä ja pääsee suoraan rantsuun - Varaderosta en tykkää, Ducatia en ole kokeillut, Guzzin Quotaa ei enää tehdä; kaipa se sitten putoaa V-Stromiin vaikka se onkin etupainoinen ja rumahko.

Kysyjän mieliks se on SP !

Mä oon hommannu siihen säädettävät tapit ja cliparit että pääsisin edes sadan kilsan reissun himasta Apparalle, ilman että kroppa jämähtää siirtymällä ns. etukenojumiin, niin hirvee se on maantiellä Gessun jäljiltä.

Mutta sekin on hieno laite niinkuin Gessu !

Tyydy omaas tai vaihda pois, tässä kysyjälle.

Mitä nyt kukakin matkapyöränä pitää. Olen ajanut matka-ajoa aika monenlaisilla mopoilla. Viimeksi Honda CBF-1000 S ja se ainakin meni mukavasti matka-ajossa, muuta hyvää siitä en juuri löytänytkään.
sad_orig.gif
Matkapyörän ei tarvitse olla välttämättä Wing.

Pannari ehdottomasti,oli sitte bemaria tahi ei olemassa
tounge.gif

Ja höpöhöpö se mikään persoonaton ole, kateellisten panettelua
biggrin.gif
Eihän Pannari olekaan persoonaton, vaan sen suunnittelussa kaiken täydellinen tasaisuus on otettu suorastaan niin selkeästi johtoajatukseksi että lopputuloksena on tasaisuuden huipentuma vailla roson häivääkään.

Mutta jos pitäisi nimetä väritön, hajuton ja mauton pyörä täysin vailla mitään särmää, niin sehän on juuri Pan.

Se on sitten katsojan silmässä tykkääkö tuollaisesta vai ei.
Jaa..a,taitaapa sitte olla meikäläisen elämä kohtuullisen tylsää kun löydän panista särmää vaikka millä mitalla
biggrin.gif
Riippuu tietysti mihin vertaa. Kahdessa edellisessäni oli selvästi enemmän rähinää, munaa, seksiä ja rintakarvoja ja kaikkea muuta sellaista, jota ei voi numeroin ilmaista, mutta joka "tuntuu".

Pannari vain liukuu tuulen läpi pehmeästi kuin hiiri plyysimatolla, eikä siitä sen enempää.

Onko se hyvä vai huono asia riippuu siitä, miten päin pää sattuu sinä päivänä olemaan ja onko menossa tunnelmoimaan räyhäkoneen puikoissa vai ajamassa vesisateessa työkokoukseen Riikaan 1000 km sivu.

Back