• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä matkapyöräksi jos  ei olisi BMW:tä?

Eli mikä olisi seuraavaksi"halutuin" matka-mp , jos BMW:tä ei olisi olemassakaan ?
Ja miksi BMW on oikea ratkaisu?
-kate
-jarrut
-laukut
-bokseri moottori
-laatu?
-"bmw road service"
-taloudellisuus
-hinta/laatu suhde
-tekniikkka jota muilla ei ole....

Kävin koeajamassa gessun ohella tonnisen veestrommin ja tiikerin. Jompi kumpi noista se varmaankin olis ollut. Ei se ketjujen rasvaaminen nyt niin ylivoimaista puuhaa ole, mutta kun keppivetoon oli tottunut, niin kaippa se sitten oli ainakin yksi ratkaiseva tekijä. Laatua, tehoa ja näköä löytyi jokaisesta ainakin omiksi tarpeiksi.

Pannari on hyvä ja huoleton pyörä, mutta niin paljon persoonattomampi kuin himppa varttuneempi bemari, että ei. Busa?

Moto Guzzi Norge GTL (vaikka BMW on olemassakin).

+ V2:n mukana tuoma ajofiilis (vibrat/äänet)
+ erittäin mukava pitkällä reissulla
+ vakiona sähköpleksi, navigaattori, abs, gardaani ..
+ ulkonäkö
+ maahantuoja MotoItalian palvelu- ja ammattitaso

- tekisi jatkuvasti mieli olla reissun päällä

V-strom. On sillä joku käynyt vähän pidemmänkin reissun heittämässä, kaksi päällä ja aika läjä kamaa mukana. Linkittäkää joku se tarina täältä ORG:sta, joka osaa.

Niin, se en ollut minä, vaikka samanlainen pyörä onkin.

Eli mikä olisi seuraavaksi"halutuin" matka-mp , jos BMW:tä ei olisi olemassakaan ?
Ja miksi BMW on oikea ratkaisu?
-kate
-jarrut
-laukut
-bokseri moottori
-laatu?
-"bmw road service"
-taloudellisuus
-hinta/laatu suhde
-tekniikkka jota muilla ei ole....
Jos mulla ei olis 1200gessua, niin matkapyöränä voisi olla vaikka Triumph Bonneville tai Speedmaster. Americakin kävisi jollei sillä olis niin tyhmä nimi. Siihen pieni Fly Screen ja isot laukut taakse. Päälle tavararullaan loput. Tommosta perinteistä moottoripyörälookia, rauhallista menoa isoilla ja pienillä teillä.

Mutta kun on gessu niin siinä on mieluisia puolia, kuten:
- kate.. mikä se on?
- jarrut on hyvät, kuin ankkurin heittäs
- laukut on riittävän isot
- bokseri on kiva, kunhan ei oo saksanseisoja
- laatu? toistaiseksi toimii...
- "Bmw road service" ?? ei ole kokemuksia, ei oo hyytyny tien päällä
- taloudellisuus? kaikki menee mitä tankkiin laittaa eikä riitäkään
- hinta oli kova mutta latua on riittänyt eiku laatua
- tekniikka jota muilla ei ole: sen huomaa viimeistään jossain kaamasen kievarin pihassa kun kone hyytyy ja kyläseppä on nähnyt viimeksi moottoripyörän kun 16. vuoristoarmeija ajeli zündapeilla ohi...

No tää on tätä off season -löpinää

Ehdottomasti vakiopyöristä Ducatin uusi 1198R. Syyt:

-kate: Reilusti pienempi ilmanvastus kuin missään BMW:n mallissa
-jarrut: Paremmat kuin missään BMW:n mallissa
-laukut: Luultavasti pienemmät säilytystilat kuin missään BMW:n mallissa, ei tarvitse samaistua köyhiin vaan ostaa kaiken tarvitsemansa aina pysähtyessään
-bokseri moottori ottaa turpaan Duksulta tilanteessa kuin tilanteessa
-laatu: Onhan sen nyt oltava laadukas jos se kerran kalliskin on, jos kuitenkaan laatu ei vastaa hintaa (kuten BMW:llä taitaa nykyisin olla) niin eletään muiden omistajien kanssa itsepetoksessa (kuten BMW -omistajilla tuntuu olevan tapana)
-"bmw road service": Ei mene duksu rikki ku on niin kallis
-taloudellisuus: Aika on rahaa, eli nopeampi on halvempi
-hinta/laatu suhde: ks. ylhäällä itsepetos
-tekniikkka jota muilla ei ole.... <- mistä lie johtuu  
tounge.gif

Eikös se matkapyörä ole sellainen, jolla itse haluaa matkaa tehdä ? Ei siinä paljon muiden mielipiteitä tarvita, kun itse sillä pyörällä kuitenkin haluaa ajaa.

Rekisteröintitilaston perusteella taitaa joku muu kuin bemu olla halutuin matkapyörä.

Ei kait muilla boksereita ole, jos ei Guzzia lasketa, kun siinä ne sylinterit on jo valahtamassa vaakaan  
wink.gif
.

Luotettavuutta saa huoltamalla ja turvaa vakuutuksilla. ABS:t löytyy jo monesta pyörästä ja taloudellisuus onkin sitten vähän pahempi juttu. Tarkoitetaanko polttoainekuluja, huolto-/ylläpitokuluja, vai kenties pääomakuluja ? Siinä sitä voi pähkäillä ja kuitenkin ostaa sen, jonka kanssa haluaa matkaa tehdä  
nixweiss.gif

Enpä usko että ainakaan minun kohdallani BMW tulee kyseeseen vaikka tuossa alku syksystä jo melkoisen vakavasti GT bemua harkitsinkin. Ei perhana noin arvokas laite saa jättää tielle milloin minkäkin syyn takia, onhan se hieno ja hyvä ajaa MUTTA!!!!!!! Ja varsinkin tämä uusi 1300 cc, kukas kertoo mitä kaikkia lastentauteja siinä sitten taas on?? Minun pyörälläni ajetaan sen sijaan että se seisoisi pajalla, siinä ei paljon BMW road servicet auta.
nixweiss.gif
062802moto_prv.gif

Enpä usko että ainakaan minun kohdallani BMW tulee kyseeseen vaikka tuossa alku syksystä jo melkoisen vakavasti  GT bemua harkitsinkin. Ei perhana noin arvokas laite saa jättää tielle milloin minkäkin syyn takia, onhan se hieno ja hyvä ajaa MUTTA!!!!!!! Ja varsinkin tämä uusi 1300 cc, kukas kertoo mitä kaikkia lastentauteja siinä sitten taas on?? Minun pyörälläni ajetaan sen sijaan että se seisoisi pajalla, siinä ei paljon BMW road servicet auta.
nixweiss.gif
062802moto_prv.gif
+1

siinä ei paljon BMW road servicet auta.
nixweiss.gif
062802moto_prv.gif
Niin, noi road servicet kertoo siitä että ne ei itsekkään oikein luota hommaan ja yrittävät paikata jollain.

Yhden bemun kokeilin ja sitten palasin jammu kantaan ja siinä taidan pysyä. Oikeastaan yllätyin kuinka hyvä matkapyörä tämä nykyinen TDM:ni on. Vie vähän polttoainetta, on sopivan tehokas normaali käyttöön, omaa ihan hyvän ajoasennon pitkälle matkalle, ei pelkää huonompaakaan alustaa, ym......

- tekniikka jota muilla ei ole: sen huomaa viimeistään jossain kaamasen kievarin pihassa kun kone hyytyy ja kyläseppä on nähnyt viimeksi moottoripyörän kun 16. vuoristoarmeija ajeli zündapeilla ohi...
Jovvain..
sport05.gif

Soli muute 20.Vuoristoarmeija ku Kaamases tankkaili....tuo 16. Vuoristoarmeija ku lyötiin Leningradin piiritykses alkuvuodesta -44
kynttila.gif

.....Jaa jos ei ois Baijerilaista ?...No sithä se ois varmaan se PanEuropan, eli Hontamiäs ois tullu mustaki....
...eimuthei MÄÄHÄN muuten aloitin aikoinaan HONDA XL-500 R:llä ja sehän oli ihan oikia matkapyörä ku mä tankkasin sitä myös Kaamases moneenki keertaan ja tein mm 13 norweegian reissua, ajoin yhteensä 100.000km ja vaikka mitä jne..jne..

sport05.gif

siinä ei paljon BMW road servicet auta.
nixweiss.gif
062802moto_prv.gif
Niin, noi road servicet kertoo siitä että ne ei itsekkään oikein luota hommaan ja yrittävät paikata jollain.
Niin siis oikeastihan tuo *road service* ei tee muuta kuin soittaa hinurin paikalle. Siis käytännössä. Toki voit saada sieltä jonkun hotelliyön hyvityksenä, mutta se eihän se maksa mitään korjauksia tms. tms.

Eli sama kuin soitat itse hinurin paikalle ja tsekkaat missä lähin paja minne viedä.

Ihan vedätystä koko *palvelu*.

Jos ostat kunnon vehkeen, ei mokomia *palveluita* tarvitse edes käyttää, yövyt vain sitten perillä jonne pääset ilman että joudut käymään välillä korjaamolla!

Jaa vai jos ei bemaria ois niin millä ajaisin,hyvä kysymys. Kyllä se brittipyörä olis vahvoilla ja sitte italiaano.Sen jälkeen siirryttäis sitten yö ajeluun,päivän valollahan en kehtais japsilla ajaa.
biggrin.gif

Tässä.

Olen puolueellinen kehumaan, remppaa joutuu tekemään joskus. Nyt juuri sormet rasvassa vesipumpun takia. 990 on toki huolettomampia kuin 950:t. Käy kuitenkin koeajamassa jossain ennekuin pistätä muihin mopoihin rahaa kiinni.

Pannari ehdottomasti,oli sitte bemaria tahi ei olemassa
tounge.gif

Ja höpöhöpö se mikään persoonaton ole, kateellisten panettelua
biggrin.gif

Jos mulla ei ois K1200LT:ta, niin potentiaalisin vaihtoehto ois tällä hetkellä Honda Gold Wing 1800, mutta tuntuu noilla käytetyilläkin olevan vielä meikäläisen budjetille vähän liikaa hintaa.

Pannari ehdottomasti,oli sitte bemaria tahi ei olemassa
tounge.gif

Ja höpöhöpö se mikään persoonaton ole, kateellisten panettelua
biggrin.gif
Eihän Pannari olekaan persoonaton, vaan sen suunnittelussa kaiken täydellinen tasaisuus on otettu suorastaan niin selkeästi johtoajatukseksi että lopputuloksena on tasaisuuden huipentuma vailla roson häivääkään.

Mutta jos pitäisi nimetä väritön, hajuton ja mauton pyörä täysin vailla mitään särmää, niin sehän on juuri Pan.

Se on sitten katsojan silmässä tykkääkö tuollaisesta vai ei.

Back