• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä ensi pyöräksi 4000-5000e hinta luokassa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Paabo///
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Niin, onhan se jotensakin käsittämätöntä, että se RF (linkki edellä) on vielä myymättä ja täällä vielä pekuleerataan...

kyllä GSX 750 F varmaan sen 230km/h kulkee...
Melko varmaan. Mulla oli moinen vm. 90 ja olihan se jossain määrin epävakaa kurveissa, mutta 2 päällä ja suoralla vakaa ja mukava normaalinopeuksissa. Eli jos pitää vauhdit alle 120km/h niin tuo on todella hyvä pyörä. (Alle 160km/h pätee samat.)
Pakkohan tuo on kommentoida kun hyvää pyörää täällä haukutaan. Omasta kokemuksesta GSX-F750 on erittäin hyvä matkapyörä 2-päällä. Teho riittää, kun käyttää vaihteita. Tässä pyörässä on valmiiksi sopivat välitykset, ei tartte mitään pienempää eturatasta. Kiihtyy kyllä aivan sikana, polkee vaikka pari pienempää ohituksessa, eikä tule ikävä edes 2-päällä.

Loistava matkavauhdissa 110-120 kmh, matkustajalla ehkä hieman tiukahko ajoasento. Ja melkoisen kyykkyhän se on kuskillekin, joten taukoja riittävästi, niin matka taittuu kuin ei mitään.

Sulla on kyllä niin omituinen logiikka, ettei pysty käsittelemään.

En tiedä oletko ajanut muita pyöriä kuin mainitsemasi, mutta ainakin niistä, joita minä olen ajanut (niitä on muuten kertynyt aika monta), on GSX 750 F ollut huonoin ja ikävin ajettava.

Luistonestoja ja abseja ei taida hintaluokan 4-5K pyöristä löytyä, ei ainakaan niistä kolmesta, jotka olen tässä ketjussa maininnut. Jokainen niistä on parempi kuin GSX-F.

Ja kyllä GSX 750 F varmaan sen 230km/h kulkee, joten silläkin saa aivan varmasti itsensä hengiltä, eikä tarvitse edes kovasti yrittää. Sen myönnän, että toimintavarma se on aivan takuulla.

Mutta miksi ihmeessä pitäisi ostaa huono pyörä jos budjettiin sopii hyviäkin?
HÖ!mä luovutan.Osta nyt sitten jotain muutakuin F:ä
bawling.gif

Mielestäni turha sanoa GSX750F mopoa huonoksi vaikka parempia pitkä rivi löytyykin. Kyseistä vekotinta on myös monen ikäistä, se on myös huomioitava. Itselläni oli vm2006 enkä löydä moitittavaa 28tkm:n matkalta.

Hondan 900 firebladea -96-00 kyllä suosittelisin,jos tarkoitus on mutkatietä ajella,eikä matkaa.Kevyt ajaa ja käsitellä ja löylyäkin löytyy koneesta,muttei kuitenkaan hallitsemattomassa muodossa(n 100Kw).Mielestäni ajoasento on aika hyvä,ei läheskään niin tiukka ku nykyisessä Rytkösessäni. Ja konehan on käytännössä pomminvarma.Tommonen 60 tonnii ei haittaa.Kilsoja on varmasta paljon edessä.Tommosia saa jo 3000€ eteenpäin.
P.S. Itellekkin kaikki neropatit suositteli 10 v tauon jälkeen noita kusiaisia.Katselin ja koeajelin nakuja,600-750 matkasportteja ja viimein kilosta gikseriä(velipoika pakotti koeajolle)ja se oli siinä! Rahat ei riittäny sitten velattomaan Gikseriin,joten bleidi tuli taloon,eikä huonoo sanomista,edes vaimo ei oo moittinu kyytiläisenä.(Päivämatkat ollu parhaimmillaan 500 km).Tosin Blade vaihtu sitten ennen joulua Rytköseen,kun kauppias osas panna hinnat kohalleen.Toivotaan Rytkösen olevan ainakin yhtä hyvä.

Tässä

Tai tässä

Sulla on kyllä niin omituinen logiikka, ettei pysty käsittelemään.

En tiedä oletko ajanut muita pyöriä kuin mainitsemasi, mutta ainakin niistä, joita minä olen ajanut (niitä on muuten kertynyt aika monta), on GSX 750 F ollut huonoin ja ikävin ajettava.

Luistonestoja ja abseja ei taida hintaluokan 4-5K pyöristä löytyä, ei ainakaan niistä kolmesta, jotka olen tässä ketjussa maininnut. Jokainen niistä on parempi kuin GSX-F.

Ja kyllä GSX 750 F varmaan sen 230km/h kulkee, joten silläkin saa aivan varmasti itsensä hengiltä, eikä tarvitse edes kovasti yrittää. Sen myönnän, että toimintavarma se on aivan takuulla.

Mutta miksi ihmeessä pitäisi ostaa huono pyörä jos budjettiin sopii hyviäkin?
HÖ!mä luovutan.Osta nyt sitten jotain muutakuin F:ä
bawling.gif
Joo. Ennemmin R, niin saa surkean pyörän tilalta aivan loistavan sellaisen... Kaikilta ominaisuuksiltaan.
F-malli on vakuuttanut yhtä vahvasti kyllä useammassa sukupolvessa. Aivan kuten VFR joita jotku aina kehuvat ns. sporttipyöriksi... Tylsääkin tylsempiä raskassoutuisia lehmiä.
biggrin.gif

Ps. Tuolla 4-5k budjetilla olisi CBR600F oma ehdotus ensipyöräksi. Sillä saa hyvät eväät harrastuksen aloittamiseen.

Aloitin itse samalla lailla NSR:stä pentuna ja siirryin pari vuotta sitten 25-kesäisenä koltiaisena isojen pyörien pariin ("isojen" huom.).

NSR:n perusteella ja muutenkin diggailin jostain syystä Hondasta. Vaikka nuoruuden näsäri oli kaikkea muuta kuin luotettava, niin oli siinä jotain sellaista ulkonäköä ja viehätystä, joka sai minut katselemaan cebareita myöhemmin kun oli taas fyrkkaa ja mahdollisuus ajaa kunnon pyörää. Tällaisen yksilön ostin siinä vaiheessa: http://www.nettimoto.com/honda/cbr/893504

Oli hyvä valinta, eikä missään vaiheessa tullut pettymyksiä tai suurempia puutteita vastaan. Jos olet 185 / 100 mitoissa niin tällä pyörällä tuskin on kovin mukava ajaa kaksi päällä. Mulla ainakin meni saman tien maku ajamisesta kun tyttöystävä tai kukaan muukaan istahti kyytiin. Mutta yksin ajossa tämä oli loistava. Huollotkaan eivät maksaneet maltaita. Uskon, että tuollaisen pärrän saa nykyisin jostain melko lähelle 5 t€, jos ajoittaa ostoksensa hyvin ja tinkii.

Tuosta sitten siirryinkin seuraavana vuonna 07 malliseen Firebladeen (huom. edelleen Honda, koska jäi hyvät vibat CBR:stä.) ja tänä talvena hommasin 1400 Kawa ZZR:n, koska sporttipyöristä en luovu, mutta matkaa tekee mieli tehdä. Olisin ostanut Hondan, mikäli valmistajalla olisi ollut ajan tasalla oleva iso matkasportti, eikä uusi VFR vielä oikein ole sellaisissa hinnoissa että olisi raaskinut.

Toivottavasti löydät mieleisesi pyörän! Ajoharrastus hakee kyllä vertaistaan ja kun kerran kolahtaa niin siitä saa kivaa varmasti loppuelämäkseen!

Joo. Ennemmin R, niin saa surkean pyörän tilalta aivan loistavan sellaisen... Kaikilta ominaisuuksiltaan.
F-malli on vakuuttanut yhtä vahvasti kyllä useammassa sukupolvessa. Aivan kuten VFR joita jotku aina kehuvat ns. sporttipyöriksi... Tylsääkin tylsempiä raskassoutuisia lehmiä.
biggrin.gif

Lainatakseni topikin aloittajaa ja minkälaiseen käyttöön pyörä tulee niin kyllähän tuo GSX-F on "huono" tuollaiseen käyttöön.
Ja se Ärrä on varmasti lähempänä käyttötarkoitusta.

sanoi:
Pyörän käyttö tarkoitus olisi mutkateistä nauttiminen ja pienimuotoista matka ajoa.Moottoridalle tuskin tulee suunnattua, kun lähistöllä ei nuita ratoja pahemmin ole.

En lähde yleistämään, että GSX-F olisi täysin käyttökelvoton pyörä, mutta jos motarille/matkaan ja 2-päällä ei ole tarvetta on sellaisen hankkiminen heikko valinta harrastusvälineeksi.

Ja VFR ei ole Sporttipyörä vaan matkapyörä joka on osoittautunut enemmän tai vähemmän pommin varmaksi ja on jokusen kymmenen kiloa kevyempi kun XX ja Busa.

Ja jos etsii matkapyörää jolla voi myös mutkitella niin ei varmasti huono vaihtoehto.

Joo pyörän hankkiminen väkisin menee niin kevääseen, että pääsee pieniä lenkkejä ajamaan. Kun itsellä on pituutta 186 ja reilu satku painoa niin ei ihan tiukimpia polvikulmia oikein edes kiinosta lähteä kokeilemaan.  
062802moto_prv.gif
*kröhöm* Vaikka tässä kuinka ehdotellaan 600f seepraa parhaaksi valinnaksi, niin minusta tässä quotessa on syy siihen, miksi näin ei tällä kertaa ole. Minä ja vaimo painetaan yhteensä joku about 130kg ja voi luoja, jos cbr:llä olisi AINA pitänyt ajaa sillä kuormalla. Yksin näin 70kg kiloisena seepra oli oikein hyvä yleispyörä, mutta väitän, että se on toivottoman tylsä varusteineen yli 110kg painavalle kuskille. Laita suosiolla vaikka niin uusi blade kuin irti lähtee (laitteen kunto huomioiden). Tapahtuu jotain alta 70km/h.

se vanha 900 bleidi on jees ja jää rahaa kahveihinkin. F:t voi heittää ojaan ne on mammoille.

p.s olis ylim. R1-02....

Joo pyörän hankkiminen väkisin menee niin kevääseen, että pääsee pieniä lenkkejä ajamaan. Kun itsellä on pituutta 186 ja reilu satku painoa niin ei ihan tiukimpia polvikulmia oikein edes kiinosta lähteä kokeilemaan.  
062802moto_prv.gif
Niin vanhaa 900 bladea kun suosittelen ,niin 108kg painoa 184 pituuteen löytyy.

Näissä -96-00 bladeissa on aika "pysty" ja tilava ajoasento kyykyksi.

Mielestäni turha sanoa GSX750F mopoa huonoksi vaikka parempia pitkä rivi löytyykin. Kyseistä vekotinta on myös monen ikäistä, se on myös huomioitava. Itselläni oli vm2006 enkä löydä moitittavaa 28tkm:n matkalta.
Jos sattuu olemaan samaan aikaan myös sokea ja tyylitajuton (kyllä sen ulkomuodon tunnusteleekin) niin kai se 750F sitten sopii. Vaikka en Hondista niin perustakaan niin joku VFR toimii kaikessa missä äffä-gsx ja todennäköisesti huomattavasti paremmin, sekä säästää sarveiskalvoja.

Tässä alkaa kevät pikku hiljaa oveen koputtelemaan ja olisi aika hankkia eka "iso" pyörä. Aikoinaan tuli nuoruusvuosina Näsärillä piikki vuodet ajettua. Haulla en oikein osuvaa keskustelua löytänyt, kun pyörien hinta/vuosmallit muuttuneet vuosien varrella. Tähän haluaisinkin ihmisiltä kokemuksia erillaisista tuohon hinta haarukkaan menevistä pyöristä. Itse katellut 2000vm---> cbr hondia,Yamaha Fz6-N,Banditteja,Suzuki Sv-650&1000,Honda VTR yms.
Pyörän käyttö tarkoitus olisi mutkateistä nauttiminen ja pienimuotoista matka ajoa.Moottoridalle tuskin tulee suunnattua, kun lähistöllä ei nuita ratoja pahemmin ole.
Olin samassa tilanteess kolme kesää sitten. Piikkiaikoina ajelin Suzukin RG:llä.

Sanoisin itse, että hommaa kyykky. Hommaa vaikka se kusiaiskyykky ekaks, jollei lompakko kestä tonnista, mutta siinä se on sun pyörä.

Koeajot on yhtä paskan kanssa, koska jokainen iso pyörä tuntuu mahtavalta. Osta siis eka, ihan vain sen ulkonäön perään ja tonnisen kyykyn sä haluat kumminkin, niin osta semmoinen, jos vain lompakko kestää.

Pari kaveriakin ajoi viime kesänä kortit ja arpo noitten pyörien kanssa. Tonnista kyykkyä ne halus, mutta olivat kumminkin silleen ja tälleen "fiksuina" niitten tehojen tms. kanssa.

Sanottiin kavereiden kanssa, että laittakaa nyt sitä tonnista vain alle ja ajelette meitin kanssa alkuunsa, niin ette mee lepikkoon ja osaatte nauttia.

Näin nuo toimivat ja pistivät ensipyörikseen tonniset gigserit. Viime kesä sitten ajeltiin ja yhtä hymyä/kiitosta vain olivat kaverit. Ei se meinaan ole kuin siitä oikean käden ranteesta kiinni se meno ja pääasia on se, notta on semmoinen pyörä minkä haluaa, eikä mitään "järkeviä" - ratkaisuja.

Matti. Vihdistä.
Kun ois poro porvari niin laittashan sitä mitä tahansa.Satun vain olemaan alle 23v eli just pahimmassa "tappo" iässä vakuutus yhtiöiden mielestä. Jos pyörä olisi ainut, minun vakuutus maksujen suhteen, mutta kun on sellainen auto joka víe karvan vajaan 1000e edestä vakuutus maksuja vuodessa niin en kaipaa enää toista 1000e paukkua rinnalle. Siksi yritän löytää tässä tapauksessa kultaisen keskitien.

Kun ois poro porvari niin laittashan sitä mitä tahansa.Satun vain olemaan alle 23v eli just pahimmassa "tappo" iässä vakuutus yhtiöiden mielestä. Jos pyörä olisi ainut, minun vakuutus maksujen suhteen, mutta kun on sellainen auto joka víe karvan vajaan 1000e edestä vakuutus maksuja vuodessa niin en kaipaa enää toista 1000e paukkua rinnalle. Siksi yritän löytää tässä tapauksessa kultaisen keskitien.
kultainen keskitie on kuolevia varten. Me legendat elämme ikuisesti.

Oma valintani oli 5 kesää sitten honda CBR ja vieläkin tallista löytyy.. pomminvarma vekotin ja uskallan suositella ensimopoksi jos asfalttitietä tykkää taittaa.
Jos 15v vanhan cebarin saa 2-3 tonnilla niin siinä on kyllä joka eurolle vastinetta.
Ensi kesäksi on tallissa k8 hayabusa ja siinä ei mielestäni ihan niin hinta kohtaa sitä mitä rahalla saa kun cebariin vertaa, IMHO. Kun autoihin vertaa, -92 -> -08 ja rahaa 5 kertainen määrä niin ero on suurempi. Noh lipsahti vähän offtopiciksi
smile_org.gif

Back