• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mielipiteitä Honda cbf 1000 pyörästä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja naarva
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olenko ymmärtänyt oikein, että tuo keskituki on ollut lisävaruste? Minun 09:ssä se kyllä oli vakiona.

Minun muutoslista:

Öhlins takajousi jäykemmällä vieterillä
Öhlins etujouset
Pro-Oiler
Alakate (bellypan), JMV
Vaihde/voltti -näyttö, Acumen, lisäkatkaisijalla
Matalampi ohjaustanko
Garmin Zumo 660 Techmount telineellä
Tuplavalot a la "Doppellicht", Michi Motorsport
Leo-Vince sliparit
Etulokarin jatke
Peileihin kuolleen kulman lisäpeilit, Motonet
10 mm jatkettu sivutuki.
Kappa sivulaukut ja perälaukku
SW-Motech laukkujen kiinnitysraudat.

Ensi talven suunnitelmissa olisi värittää koko pyörä ihan uuden väriseksi (olen kyllästynyt tuohon "highland green" -väriin). Liian tylsä. Oiskohan punavalkoinen mitään? Näin yhden Hondan olikohan cb1300 ja oli aika kivan näköinen.

Minun muutoslista:

Öhlins takajousi jäykemmällä vieterillä
Öhlins etujouset
Pro-Oiler
Alakate (bellypan), JMV
Vaihde/voltti -näyttö, Acumen, lisäkatkaisijalla
Matalampi ohjaustanko
Garmin Zumo 660 Techmount telineellä
Tuplavalot a la "Doppellicht", Michi Motorsport
Leo-Vince sliparit
Etulokarin jatke
Peileihin kuolleen kulman lisäpeilit, Motonet
10 mm jatkettu sivutuki.
Kappa sivulaukut ja perälaukku
SW-Motech laukkujen kiinnitysraudat.

Ensi talven suunnitelmissa olisi värittää koko pyörä ihan uuden väriseksi (olen kyllästynyt tuohon "highland green" -väriin). Liian tylsä. Oiskohan punavalkoinen mitään? Näin yhden Hondan olikohan cb1300 ja oli aika kivan näköinen.
Jepjep,
Tosiaan, osassa vuosimalleista tuo keskituki on lisävaruste ja ainakin käsittääkseni ABS-malleissa se on vakiona, mutta mulla ei abseja ole eikä siten keskitukeakaan ollut joten jouduin sen sikamaiseen 150 egen hintaan hankkimaan, kun pyörän ostin. No sai tuosta sentään vähän alennusta...

BTW, laita Pete ihmeessä jotain kuvaa/lisätietoa noista tuplavaloista. Vaikka privana, jos et halua julkisuutta. Kiinnostaa tuo sinun ratkaisu nimittäin, kun itse aikoinaan pähkäilin ko. ongelman kanssa ja sitten luulin löytäneeni "ainoan" ratkaisun....

Niin ja tuohon väri-jutskaan... Olen vähän samoilla linjoilla Pete... Se joku puna-valkoinen CB1300 minkä näin oli sitten  todella tyylikäs... Valkoisessa tankissa se punainen Honda-logo kera sen pienen kaaren ja sit vielä runko oli orkkiksesta poiketen maalattu punaiseksi... Vanteet tietenkin vanhaan 80-90 luvun tyylliin valkoiset, mutta punaisilla vanne-teipeillä... Sit vielä valkoinen under-tray siihen muuten valkoiseen perään... Jotain ton tyylistä lähtisin itse hakemaan jos/ja kun väriä alkaa vaihtamaan... Mutta nämä nyt on maku-asioita, eikä pidä alkaa kiistelemään...

-Tonppa-

Tuo "tuplavaloviritys" on sellainen köyhän miehen tekele, jolla ei ole tarkoituksena niinkään lisätä valotehoa vaan pelkästään vähän lisätä "valopintaa" (paremmin näkyy) ja ehkä vähän ulkonäköäkin kun toinen toinen valo ei ole pimeänä. Valoihin tulee tulitikkuaskin kokoinen lisälaite jossa kaukovalon tehon voi pudottaa niin pieneksi ettei se häikäise vastaantulijaa (0-100%). Puolikkailla pitkä toimii himmennettynä ja pitkillä himmennys putoaa pois. Minulla se hehkuu hyvin pienellä ja ei varmasti ärsytä ketään. Doppellicht

Se joku puna-valkoinen CB1300 minkä näin oli sitten  todella tyylikäs... Valkoisessa tankissa se punainen Honda-logo kera sen pienen kaaren ja sit vielä runko oli orkkiksesta poiketen maalattu punaiseksi... Vanteet tietenkin vanhaan 80-90 luvun tyylliin valkoiset, mutta punaisilla vanne-teipeillä... Sit vielä valkoinen under-tray siihen muuten valkoiseen perään... Jotain ton tyylistä lähtisin itse hakemaan jos/ja kun väriä alkaa vaihtamaan... Mutta nämä nyt on maku-asioita, eikä pidä alkaa kiistelemään...
Idea lähti vähän tuosta liikkeelle:klik
Pitää vain kypsytellä miten se saisi muokattua CBF:lle sopivaksi. Onko laittaa linkkiä siitä jonka näit vai oliko se ihan elävänä havaittu?

Se joku puna-valkoinen CB1300 minkä näin oli sitten  todella tyylikäs... Valkoisessa tankissa se punainen Honda-logo kera sen pienen kaaren ja sit vielä runko oli orkkiksesta poiketen maalattu punaiseksi... Vanteet tietenkin vanhaan 80-90 luvun tyylliin valkoiset, mutta punaisilla vanne-teipeillä... Sit vielä valkoinen under-tray siihen muuten valkoiseen perään... Jotain ton tyylistä lähtisin itse hakemaan jos/ja kun väriä alkaa vaihtamaan... Mutta nämä nyt on maku-asioita, eikä pidä alkaa kiistelemään...
Idea lähti vähän tuosta liikkeelle:klik
Pitää vain kypsytellä miten se saisi muokattua CBF:lle sopivaksi. Onko laittaa linkkiä siitä jonka näit vai oliko se ihan elävänä havaittu?
Moro,

En nyt enää löydä sitä kuvaa mistään äkkiä minkä näin, mutta pikaisella haulla löysin muutamia ehkä suuntaa antavia kuvia tuohon värin vaihtoon, mistä itse lähtisin miettimään... Nämähän lopulta jokainen ratkaisee itse omien mieltymystensä mukaan, mutta ainakin jotain vähän hautumaan... Nämä tosin on naku pyöristä ja tuo katteen maalaus on sitten eri juttu, siihen ei oikein malli kuvia löytynyt ja varmaan pitäis jotain kuvan käsittelyä harrastella, että vähän näkis lopputulosta... Kieltämättä mielenkiintoisen idean heitit.. Ehkä itsekin vois talven aikana harkita jotain värin vaihto jutskaa, kunhan vaan ei keväällä tulis kahta samanlaista kuvaa sitten täällä esille  
biggrin.gif

Mutta siis, ensin kuva punaisella rungolla, sitten vähän valkoista vannetta, ja sitten vielä pari eri kuvaa ideoita herättämään, eli kuva1 ja kuva2.
Itse lähtisin varmaan noista vähän miettimään ja tietysti pitäen mielessä sen lähettämäsi ensimmäisen kuvan...
Ei oikein nopeasti muuta tullut mieleen, mutta onhan tässä vielä koko tuleva talvi aikaa  
wink.gif

-Tonppa-

Toi on hyvä !

Minulta jää kyllä tuo runko maalaamatta. Pyörähän pitäisi purkaa ihan palasiksi ennenkuin sen saisi maalarille.

Tuo vannejuttu on minuakin mietityttänyt. Valkoinen on yksi mahdollisuus, mutta tuleekohan siitä liian äitelä. Mustaa olen vähän harkinnut vaikka sopivan värisillä (punainen?) reunateipeillä. Tietysti riippuu paljon siitä mikä on vallitseva pääväri.

Toi on hyvä !

Minulta jää kyllä tuo runko maalaamatta. Pyörähän pitäisi purkaa ihan palasiksi ennenkuin sen saisi maalarille.

Tuo vannejuttu on minuakin mietityttänyt. Valkoinen on yksi mahdollisuus, mutta tuleekohan siitä liian äitelä. Mustaa olen vähän harkinnut vaikka sopivan värisillä (punainen?) reunateipeillä. Tietysti riippuu paljon siitä mikä on vallitseva pääväri.
Joo, olet kyllä ihan oikeassa. Kyllä se rungon maalaus vaatii sitten purkamisen atomeiksi...
Mielestäni edelleen ne valkoiset vanteet on tyylikkäät, mutta jos haluat pysyä kiinni yhtään käytännöllisyydessä, niin varmaan musta on paljon parempi valinta(ei näy se ketju rasva niin pahasti)... Ja tosiaan sitten vaan joko punaiset tai valkoiset vanneteipit, niin sehän on siinä!

-Tonppa-

Mitä olette 24tkm huollosta maksaneet? Nyt jonossa, pari viikkoa saa odotella näin sesonkina "ison huollon aikaa". 24tkm huollossa on venttiilinvälyksien tarkistus, tulpat ja öljyt.
Espoossa valtuutetussa huollossa makso muutama viikko sitten 522,13 euroa kun venat jouduttiin myös säätämään... Melko kallista...
smile_org.gif
Huolto jonotettu ja teetetty, kaikki arvot kohdillaan ja matka jatkuu  
062802jumpie_prv.gif

24tkm huolto ilman venttiilien säätelyä tai muuta lisätyötä, 411 euroa. Bikeworld Tampere. Ei onneksi yhtä kallista kuin Anulla Helsingissä, mutta enemmän kuin Tekniikan Maailman testissä. Kait ihan ok hinta  
nixweiss.gif

Moi

Pyörä on menossa 12tkm huoltoon ja pitäis samalla vaihtaa uudet renkaat. Olen miettinyt metzlerin Z6 tai Misukan pilot road 2:stä. Mitä renkaita te olette käyttäneet. Ja mitä suosittelette? kysyy ensi asennusrenkailla tähän mennessä ajanut.
omg.gif

Moi

Pyörä on menossa 12tkm huoltoon ja pitäis samalla vaihtaa uudet renkaat. Olen miettinyt metzlerin Z6 tai Misukan pilot road 2:stä. Mitä renkaita te olette käyttäneet. Ja mitä suosittelette? kysyy ensi asennusrenkailla tähän mennessä ajanut.
omg.gif
moi, itse olen sitä mieltä, että nuo molemmat mainitsemasi vaihtoehdot on hyviä renkaita, mulla on ollut molempia ko. Pyörässä. Itse kuitenkin valitsisin ja valitsen jatkossa pilot road2 renkaat niiden paremman kulutus kestävyyden takia. Ja pr2 renkaat ei ainakaan mulla ole kuluneet niin kantikkaaksi lopussa kuin z6:set... Pito on ollut hyvä molemmilla siis normi katu ajossa, mutta minun valinta on siis ehdottomasti Michelin pr2. -Tonppa-

Moi

omg.gif
moi, itse olen sitä mieltä, että nuo molemmat mainitsemasi vaihtoehdot on hyviä renkaita, mulla on ollut molempia ko. Pyörässä. Itse kuitenkin valitsisin ja valitsen jatkossa pilot road2 renkaat niiden paremman kulutus kestävyyden takia. Ja pr2 renkaat ei ainakaan mulla ole kuluneet niin kantikkaaksi lopussa kuin z6:set... Pito on ollut hyvä molemmilla siis normi katu ajossa, mutta minun valinta on siis ehdottomasti Michelin pr2. -Tonppa-
Yksi vaihtoehto lisää Dunlop Roadsmart. Tuntuu ihan hyvältä kumilta (ainakin parempi kuin ensiasennusrengas). Jos oikein ymmärsin niin RoadSmart on tullut PR2:n jälkeen markkinoille. Tosin paljon vannovat tuon PR2:n nimeen edelleen. Edelliset oli minulla PR2:ia, tosin eri pyörässä.

Nonnii, 30+ tuhatta kilsaa on tullu kurvailtua CBF:llä tällä kaudella mutta torstaina vaihtu pyörä. Uusi löytyy allekirjotuksesta. Syy vaihtoon oli se alusta... Fazussa se on jäykempi, plus että sattumoisin löysin semmosen pelin mitä on vähän duunailtu sieltä ja täältä. Kilsat 6 tonnia että ihan baby vielä. Meinasin ekoilla mutkapätkillä vetää sisäkurvista ulos kun kääntyki turhan äkäseen mutkaan...

Mutta, sitten kun (taaaas) vaihdan (ens kaudella
tounge.gif
) niin palaan varmaan Hondaan, se on se viilis just nyt. Ja siis nimenomaan CBF:ään. Syy on se että se on niiiiin mukava kurvailla, vastaa hyvin kaasuun, "helppo" ajaa. Ainuu mikä siinä on niin se alusta pitää ekasta päivästä asti pistää uusiksi. Mutta ehkä siihen seuraavaan Bifferiin sitten. Ja PC on ihan ehdoton että saa sen nytkytyksen tasakaasulla kolmen tonnin huippeilla huitsin h*lvettiin.

Ei mutta, hyviä ja turvallisia kilsoja kaikille
smile_org.gif

BTW.... Mulla olis Bifferin sivulaukkutelineet + 2 kpl 46 l. Givin laukkua semmosella numero+avainlukolla... Voisin myyvä poijes, privaa saa laittaa
thumbs-up.gif

Onnea vaan Anu uuden pyörän johdosta!
thumbs-up.gif

Allekirjoittaneella CBF kurvailu jatkuu edelleen... 56500km mittarissa ja kaikki toimii moitteetta...
062802jumpie_prv.gif

Nyt vaihtui renkaat eteen ja taakse ja tietenkin PR2 misukat tuli taas... Etusella meni 19500km(ois menny tarvittaessa vielä vähän lisää, mutta samoilla töillä vaihdettiin molemmat). Takarengas kilometrit oli noin 11000 kunnes ruuvi lävisti renkaan(olis muuten mennyt vielä hiukan lisää)... Edelleenkään ei mitään pahaa sanottavaa noista Micheliineistä....
biggrin.gif

Jokos muuten Pete on alkanut värinvaihto projekti hahmottumaan?

-Tonppa-

Jokos muuten Pete on alkanut värinvaihto projekti hahmottumaan?
Onnittelut Anulle uudesta pyörästä. Itsekin olen tuota joskus katellu että siinä olisi hyvä vaihtoehto CBF:lle. FZ1S on vähän enemmän räyhähenkinen koneeltaan, mutta kate ei mielestäni ollut ihan niin hyvä ja takanaistujan tilat vähän huonommat (sinulla ei tietysti ole merkitystä). Koneessa on tehoa reippaasti, mutta CBF:llä on enemmän aina 7000 kierrokseen asti.

Kyllä tuo väriprojekti alkaa vähän hahmottumaan. Punavalkoinen siitä tulee vähän CB1300 -tyyliin, vanteet ehkä mustat punaisin reunateipein. Katsotaan vielä tarkemmin lokakuun lopulla. Toistaiseksi ajellaan niin pitkään kun lunta tulee ja sitten vasta aletaan purkamaan. Mitenkä Tomppa sulla, joko suunnitelmat ovat valmiit?

Hommasin muuten tällaisen vähän etupäätä tukevoittamaan. Kyllä se vähän parani, muttei mitenkään radikaalisti kun jo jäykemmät jouset ja paksummat öljyt.

Onnittelut Anulle uudesta pyörästä. Itsekin olen tuota joskus katellu että siinä olisi hyvä vaihtoehto CBF:lle. FZ1S on vähän enemmän räyhähenkinen koneeltaan, mutta kate ei mielestäni ollut ihan niin hyvä ja takanaistujan tilat vähän huonommat (sinulla ei tietysti ole merkitystä). Koneessa on tehoa reippaasti, mutta CBF:llä on enemmän aina 7000 kierrokseen asti.
Joo, se oli mulla kanssa CBF:n puolestapuhuja viime vuonna. Tässä Fizussa on Remuksen putkisto ja PC jolla on korjattu sitä vääntöä sieltä alapäästä ja tietty sitte tullu vähän tehoo lisää. Pitää opetella ajeleen uudestaan kun tossa märällä asvaltilla väänsin niin takapää lähti sivulle ja pelkällä zäkällä pysyin pystyssä
tounge.gif
Tonnin verran oon huidellu tolla menemään ja se on ihan tosi että tuulensuoja on suorastaan kehno CBF:ään verrattuna... Pitännee kattoo semmost touring pleksii tai jtn näille kylmille kuukausille.

Ja nyt taasen meinaan hypätä mopon selkään, heippa
thumbs-up.gif

Back