psi sanoi:Kyllä se nuoli renkaan ulkoreunalla näyttää pyörimissuunnan. Eturengas mopossa pyörii "väärään suuntaan" auton renkaaseen verrattuna.
Eidem Oy
T.Tapsa
Kyllähän se on pakko uskoa. Ja kiitos hyvästä palvelusta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
psi sanoi:Kyllä se nuoli renkaan ulkoreunalla näyttää pyörimissuunnan. Eturengas mopossa pyörii "väärään suuntaan" auton renkaaseen verrattuna.
Eidem Oy
T.Tapsa
Hyvin kiteytetty ajatus, mutta mitä mahdoit tarkoittaa?FJ1200N sanoi:Jos takarengasta käytetään edessä, se pitää asentaa väärin päin ja eturengasta ei käytetä takana.
FJ1200N sanoi:Merkityllä pyörimissuunnalla ei sinänsä ole tekemistä kuvion kanssa, vaan se liittyy ainoastaan renkaan pinnan liitoskohdan kestävyyteen.

collikka sanoi:Minä kun olen aina luullut että kuviolla / pyörimissuunnaalla on nimenomaan tekemistä esim. vedenpoistoa ajatellen vai olenko ymmärtänyt väärin (tai muuten en vaan ymmärrä luettua)?![]()
Bone sanoi:Ihan pakko.... Sorry.
Nyt ei herroilla o lääkitys ollu tänään ihan kohdillaan.....
tai sitte ollaan oltu heti puolenpäivän jälkeen enemmän
"cannesis" kö mää ny.
Yhtälö jossa sulla on "kulmikkaat paskat" ja toisaalta "tuli vedettyä kanttia oikein olan taakaa" ei oikein istu yhteen.Motoristi1958 sanoi:No just kävin ajamassa viimoset kilometrit ennen kuolemantuomiota PR3:lle meikän pyörän alla. 12 tkm ja kulmikkaat paskat, hyvästi PR3. Tuli kyllä vedettyä kanttia olan takaa viimmoset sata kilsaa R.I.P.
Mulle tuo ainakin sanoo että olet ajanut ekat 11 900 km suoraan ja viimeiset 100 km leikkinyt ratakettua mikä tietty tollasilla touringrenkaillla on sinänsä jo melko helvetin tylsää kun ominaisuudet loppuu heti kättelyssä...Juvi sanoi:Yhtälö jossa sulla on "kulmikkaat paskat" ja toisaalta "tuli vedettyä kanttia oikein olan taakaa" ei oikein istu yhteen.![]()
Ei menny ihan jakeluun mut mitä siitä. Mulla on pysyny kohtuullisen pyöreinä ilman "sektoreita"" tourinkissa... Täällä kun näpyttelee niin ei ainakaan renkaat kulu eli säästöä joka sekunti.Motoristi1958 sanoi:Etunen, kyllä, kolme tasaista pintaa, suoraan ajoa ja reilusti mutka-ajoa, siitä kai johtunee. Takanakki, keskeltä tasainen ja loput siltä väliltä. Eihän me ryhdytä rata-ajon kierrosaikoja näihin sotkemaan, touring-kuskeja kun ollaan.
FJ1200N sanoi:Edellisiä puhujia lainatakseni: Hyvin kiteytetty ajatus, mutta mitä mahdoit tarkoittaa?
Enkä mää tarkoittanut, etteikö v-kuviolla saattaisi olla merkitystä esim. vedenpoiston kannalta, mutta merkityllä pyörimissuunnalla ei ole tekemistä kuvion kanssa.
... 
Bone sanoi:Noh... harvemmin kai tehtaalla pyörimissuuntaa osoittava nuoli lipsahtaa väärin päin.
Ei nyt heti tule mieleen kovin painavia syitä lähteä "ihmettelemään" mitään muuta
asennuksen yhteydessä..... kuten kuvion mallia.... TÄHTIEN ASENTOA...
Asennus /pyörimissuunta nuolen mukaan.
Kuluvan vuoden omenasadon runsauskin on tuon nuoliasian jälkeen yhtä merkittävä
kysymys kuin kuvion suunta ja malli.
collikka sanoi:Minä kun olen aina luullut että kuviolla / pyörimissuunnaalla on nimenomaan tekemistä esim. vedenpoistoa ajatellen vai olenko ymmärtänyt väärin (tai muuten en vaan ymmärrä luettua)?![]()
naukkis sanoi:Mp:n normi katurenkaassa urilla ei ole mitään tekemistä vedenpoiston kanssa vaan ne ovat mukana ulkonäkösyistä ja siitä että kuvioton rengas on katuliikenteessä kielletty. Mp:n rengas on pyöreä eli renkaan soikea kosketuspinta puristaa veden renkaan sivulle täysin vapaasti, renkaassa olevat urat korkeintaan lisäävät em. virtausvastusta, mikään fysiikan laki ei kuitenkaan saa vettä virtaamaan niihin renkaiden uriin....
Mitä suurempi paine mp:n renkaassa sitä pienempi kosketuspinta maahan ja vastaavasti parempi vastustus vesiliirtoon......
jyk4 sanoi:Joo, sen takia moottoripyörien sadekelin kilparenkaissakin on uria, koska se tuo ulkonäköä:
http://image.nettix.fi/extra/partimg/1606801_1606900/1606811_l_59ae3c3a2b33abad.jpg
Hienot on!
.. ei taida pelkkä renkaan pyöreys riittää vedenpoistoon. Minkähän takia ne täysin sileät renkaat on kadulla kielletty?