Motorradin testissä saadut km-tulokset olivat minunkin mielestäni aika erikoisia.Miten teillä voi kestää renkaa tuollaisia km-määriä, Motorradin testissä uuden EXP:n kesto oli 6200 km ? Testivoittaja oli Continetalin Trail Attack. Minulla entisessä pikkugessussa aina takanen oli loppu jo ennen kymppitonnia![]()
Michelin Anakeelle saivat n.7500km takarenkaalle, kun itse ajelin 2-päällä ja oikeasti aivan kamala määrä roinaa kyydissä koko viime talven (en Suomessa, ja vain alkupätkän Euroopassa) ja kulutettiin 2 settiä niitä n.30.000km matkalla. Pyöränä Vstrom650.
Ei tietysti kaahailtu sen kummemmin, eikä tuommoisen lastin kanssa tehnyt edes mieli, mutta monissa maissa oli loppujen lopuksi ihan hyvät tiet, ja yleisin matkanopeus oli varmaan jossain 100-120. Lämpötilatkin oli aika korkeat, oltiin kääntöpiirien välissä elikkäs tropiikissa jostain marraskuun puolivälistä helmikuun lopulle, ja silloin oli joka päivä noin 28-35C päivällä, pahimmillaan oli jopa 45C päivälämpötiloja.
Anakeet oli mielestäni hyvät kaikenlaisissa olosuhteissa, ei tosin etsiydytty mihinkään mutavelliin rämpimään, joskus harvoin oli vähän mutaa ja eihän ne semmoisessa loista, mutta pyörän päällä oleva massa oli siinä kohti silti paljon ratkaisevampi asia.
No, kai ne sitten saa kulumaan nopeammin, jos ajaa naru kireällä autobaanalla, mutta eipä se taida vastata keskiverron suomalaismotoristin käyttötarkoitusta! Normaalissa matka-ajossa tuon Motorradin luvun voi käytännössä ainakin Anakeen osalta kertoa 2:lla, veikkaan että Tourancen suhteen on sama juttu.
Nyt on viikon verran ollut Tourancet (ne tavalliset) alla, ja ensivaikutelma ihan ok, ei nypytä ja tarjoaa aika pehmoisen kyydin, varmaan on hyvät tehdä matkaa.
Osaako kukaan muuten sanoa, miksi minulla on erinäköinen kuvio eturenkaassa, kuin vaikkapa -08 Transalpissa (jossa on myös Tourancet) ja kumpikaan ei ole EXP-versio, sen olen tarkistanut? Käyttääkö Honda Transalpissa jotain tykkänään vanhempaa Tourancea, kun siinähän on sisärengasvanteet (sen kuvio näyttää hyvin samanlaiselta kuin Tourancen takarenkaassa?) Vai onko Tourancesta olemassa vielä joku erilainen tube type-versio?