Heh!
Mielipiteitä on monia. Ninan alussa ollut mielipide oli: "Minä tulen aina olemaan merkkiuskollinen Ducatille, Suzukille ja Kawasakille".
On aika jännää, että mun listalla ne on osiossa, en ainakaan ensimmäiseksi hanki. Jotenkin piikkiajoista on jäänyt mieleen, että Yamaha ja Honda tekevät kellosepän tarkkuudella toimivia koneita ja vaihteistoja. Ne tuntuvat niilta yhä edelleenkin.
Parilla Kawalla olen ajanut ja niiden vaihteistot on ihme epäsäännöllisiä klonksujia. (Bemarin on myös, mutta se on vedetty jotenkin yli, että se on "miehekkään toiminnallinen"). Susuki ei oikein herätä intohimoja suuntaan tai toiseen. Pitäisi ehkä ajaa Gikserillä niin mahdollisesti saisi kiksejä. Ducatia (ja HDtä) vierastan kaksisylinterisyyden vuoksi. Ei kyllä samasta syystä innosta Bemarin Boxeritkaan.
Kyllä brändillä on siis väliä. Pyörät herättävät jonkinasteisia intohimoja vaikka erot eivät todennäköisesti todellisuudessa niin valtaisia olekaan.
Tavallaan ymmärrän, että pidän Hondasta ja Yamahasta. Koen ne vähän samantyyppisiksi tuotteiksi, Bemari mieltymys ei taas siihen joukkoon oikein kuulu. Bemarissa taas lihava keski-ikäinen mies saa piiiiitkään kestävän hyvän ajoasennon.