trj sanoi:Just näin.
Ja en mä ymmärrä edelleenkään miksi aikuisten ihmisten moposta tai autosta pitää yleensäkään lähteä helevetinmoinen meteli? Haetaanko sillä jotain katu-uskottavuutta vai muutenko on vain pakko saada vähän huomiota?
Kilpa-ajoneuvojen esim. f1:n, crossien,... kovan äänen ymmärrän täysin. Mutta että jossain tuninki corollassa yms. katumopossa.
Esim. minun toisessa autossa on hyvin hiljainen ääni ja tehoa 200kw, ja ihan sillä alkup. vakioputkella, koska en tartte sitä mökäputken tuomaa yhtä lisä kilowattia ja lisä desibelejä. Sama laulu tuon mopon kanssa, vakioputkilla taas ihan riittävästi. Eikä tässä ole ajokkien äänien takia tarttenut naapurisopua koitella, tai niitä poliiseja pelätä ja samalla valittaa sitä kurjaa vainotun ihmispolon kohtaloa?
Semmosia mietteitä.
Viritä joku maamoottori jossa on alunperin 40hp, semmoseks että siinä on 80hp. Tommonen ilmajäähdytteinen twini taikka v-kone siis. Tee se vielä vaikkapa 40- tai 50-luvun tapojen mukaan ja menetelmin, samalla että sillä pystyy ajamaan huoletta myös liikenteessä niinkuin silloin oli tapana. Sitten joko ymmärrät tai et ymmärrä vieläkään. Eihän siinä oo mitään järkeä, mutta mitä helvetin järkeä on harrastaa moottoripyöräilyä anyway? Auto on paljon mukavampi.
Mä en ymmärrä (enkä tykkää) pyöriä mistä ei lähde ääntä. Olen ajanut monella sellaisella, ja silti omissani on aina tarvikeputket, takomännät, Kirreempi nokka, väljä putsari, huono tyhjäkäynti ja vitusti vääntöö. Haluun huomiota ja pyöräni ovat yleensä katu-uskottavia tavalla tai toisella, olen ikuinen lapsi ja pistän rahani mielummin vanhaan paskaan kuin uuteen hajuttomaan ja mauttomaan katupyörään, joita koskettaa nämä uusimmat päättömät punavihreiden laatimat direktiivit ja virkavallan sakonjanoiset tempaukset.
No okei, en mä ymmärrä rivinelikkoa millä vedetään pelkällä pakosarjalla rajoitinta vasten silkkaa ymmärtämättömyytään, taikka tahallaan, mut jos semmosen pommin tekee niin saahan sen niinkin rikki..
Olkaa rauhassa, kaltaisiani on kovin vähän.

Semmosia mietteitä.