Tuo on ideana ihan hyvä.
Itsekin samaa kyselin BMW-kerhon LT-foorumilla
http://bmw.homeunix.org/foorumi/viewtopic.php?f=88&t=1492
ja samaa ehdotteli yksi engelsmanni BMWLT.com-saitilla vajaa kuukausi takaperin
http://www.bmwlt.com/forums/showthread.php?t=42721
Joko porukat eivät usko perämurikkansa hajoamiseen tai sitten tuo saman murikan sopimattomuss eri vuosimalleihin karsii poolin osallistujahalukkuutta. Oma ehdotukseni oli sentään luettu noin 180 kertaa, joista olettaisin suuren osan olevan LT-kuskeja. Tuo BMWLT-foorumin viesti oli engelsmannin lähettämä, joka selittää jenkkien nuivan vastaanoton. Tai ei ideaa sinällään tyrmätty, monellahan on tosiaan kotitallissa ihan oma perä pakattuna valmiiksi postitusosoitetta vailla, vaan tuo Atlantti välissä rajoitti tuohon pooliin osallistujien halukkuutta.
Itse olen kuljetellut pidemmillä reissuilla myös pelkkää perälaakeria ja stefaa ikäänkuin "sateenvarjona" mukanani. Kuitenkin tuo Pekkaveen vinkkaaman videon katsottuani olen valaistunut sen suhteen, että ei tuota kunnollista peräremppaa ihan tienpenkalla tehdä. Tai jos tehdäänkin, niin sitten se tehdään uudestaan kun / jos päästään kotiin. On tuo shimmaus sen verran tarkkuutta vaativaa hommaa ja itse asiassa täysin ratkaiseva perän koko eliniän suhteen.
Ja kun tuo perän hajoamisen todennäköisyys on kuitenkin suhteellisen pieni, niin sitä suuremmalla syyllä juuri tuommoinen pooli puolustaisi paikkansa. Itse en ole aikonut investoida uuteen vaan veteissä on jenkeistä sopivan vähän ajetusta kolaripyörästä irrottettu, jonka aioin ennen paketointia peruskorjata ja shimmata tuon opetusvideon opeilla. Siinä sitten samalla tulisi rutiini tuolle tienpäällä tapahtuvalle koko murikan vaihdollekin...
Mutta..."sopiva" on vielä hakusessa, ne maksaa Jenkeissä luokkaa 300-400 taalaa. Uuden listahinta täällä lienee noin 1100 euroa, koskapa "pintos" juuri sellaista kyseli, eli tuo 900 euron hinta uudesta on ihan OK tarjous. (Hänelle löydettiin puolen hintaan Englannista 7000 mailia ajettu 2007 mallinen.) Siis täällä on yksi kiinnostunut, minkäslaista diiliä olet itse pähkäillyt...
t. pozo