• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Lipat Kehä III:lla?

No milläs tavalla kilparenkaat poikkeaa katukumeista liukkauden suhteen? Meinaan kun noissa kisoissa kaverit syöksyy ekaan mutkaan ihan samalla tavalla kuin myöhempiinkin. Onko kummit käsitelty jotenkin, vai esiajettuja?

No milläs tavalla kilparenkaat poikkeaa katukumeista liukkauden suhteen? Meinaan kun noissa kisoissa kaverit syöksyy ekaan mutkaan ihan samalla tavalla kuin myöhempiinkin. Onko kummit käsitelty jotenkin, vai esiajettuja?
Rengaslämppäreillä esilämmitetty.

EDIT:
Lisätään vielä, että kadulla ratakumit vasta liukkaat kylmänä onkin - oli uudet tai ajetut.

Joo, no lämmitys on selvä, mutta kai niissä myös on asennusvahaa/muottivahaa tms? Eli onko pintaa käsitelty mitenkään 'pakasta' ottamisen jälkeen?

Lämmön puolesta ratarenkaat tietysti on tarkoitettu toimimaan vähän eri lämpötilassa.

Eiköhän noi kisarenkaat ole jo sisäänajettu aika-ajoissa tai vapaissa harjoituksissa tms.

Eihän pelkkä lämmitys nyt vielä ihmeitä tee..

Kisakuskit kertokoot tarkemmin.

Ihme naukumista vakuutusmaksuista heti jos joku naarmii pyöränsä.. Älkää ottako sitä kaskoa, jos etta halua maksaa ylimääräistä. Itse olen pärjännyt ilman jo yli 20 ajokautta ja saldo on reilusti plussalla. En väitä, ettei naarmuja voisi tulla, mutta jos parin kolmen vuoden maksuilla saa verovapaan vaihtopyörän (Daytona 955i), pitää täystuhon todennäköisyys olla aika suuri, että homma kannattaa. Edes meikäläisen asenteella ei päästä omien testieni mukaan likimainkaan tuolle riskitasolle.

Vakuutusmaksut ovat samanlaisia kuin hedelmäpelit. Niitä pelatessa pelatessa voi jäädä viikon aikana reilusti voitolle, mutta saman toistaminen 20 vuoden ajan on jo vaikeampaa.

ps. vaikka pyörä menisi lunariin, ei vakuutusyhtiö menetä lähellekään pyörän hintaa, vaan se myy ehjät osat varaosiksi ja saa moottoripyöräveron palautuksen pyörän hinnasta.
Niin. Jokainen laskee sen oman riskitasonsa itse. Tuolla periaatteella ei kannattaisi kotivaakuutustakaan ottaa. Toisaalta jos näitte Pelastajat-sarjan jakson jossa perheen koti paloi ja sen myötä meni koko omaisuus, vaatteita myöden, niin tulee mieleen se kotivakuutus uudemman kerran. Ainakin itse myönnän ettei allekirjoittaneella olisi varaa lyödä yli kymppitonnia tiskiin jos oma pyöräni menisi lunastukseen.

Toisaalta olen ehkä puolueellinen tässä hommassa, sillä pyörääni tehtiin talvella n. 7,5 tonnin remontti vakuutusyhtiön piikkiin. Päälle tuli korvatut ajovarusteet. Ainakin omalla kohdallani on vakuutus ollut "kannattava".
nixweiss.gif

Toi 160 kilometriäkään ei riitä, jos ei uskalla kallistaa tuolla matkalla kunnolla. Toisaalta pari kolme kierrosta radalla repisi pinnan jo täysin puhtaaksi.
Heti kävin kokeilemaan tuota. Nyt on renkaat vasemmalta reunalta puhtaat rasvoista. Tarkalleen tuohon meni 1237 kierrosta Pitäjänmäen liikenneympyrää. 500 kierroksen paikkeilla uskalsi jo kantata kunnolla ja tuhannen kierroksen tietämillä sain jos polven maahan ilman pelkoa pidon äkillisestä menettämisestä. Mutta mistä löytyisi toiseen suuntaan kierrettävä liikenneympyrä? Pitääkö liftata lautalla Englantiin?
tounge.gif

Joo, no lämmitys on selvä, mutta kai niissä myös on asennusvahaa/muottivahaa tms? Eli onko pintaa käsitelty mitenkään 'pakasta' ottamisen jälkeen?

Lämmön puolesta ratarenkaat tietysti on tarkoitettu toimimaan vähän eri lämpötilassa.
Itse ainakin hion uudet renkaat ennen radalle menoa.
Pyörä pukille, veto päälle ja vähän hiomapaperia.

Ylläoleva oli ketjun informatiivisin vastaus.

Hiekkapaperia & hiekkatietä suosittelisin itsekiin pito ongelmiin. Eturengas vaatii tietysti vähän jo uurastusta, mutta uskon että vaiva palkitaan paremmalla pystyssä pysymisellä ja olemattomilla vahingoilla.

Toinen huomion arvoinen seikka on ketjuöljy, jota saa helposti renkaalle vauhdikkaan ketjunrasvaus session päätteeksi, voi olla sateella liukasta vanhassakin renkaassa.

Mitä taas kaatoihin tulee, niin kyllä täällä on ihmeellistä vittuilua ja nettimunan kasvatusmeininkiä osalla kirjoittajista.
Helppo neuvoa ja viisastella kun paskat on jo housussa.

Back