• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Letka-ajelujen ajonopeudet markkinoinnin mukaisiksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tonttuj
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Motoristi1958 sanoi:
Lait kutsu, sovitaan pää sitten. Semmonen 150 - 200 km ja hienoa mutkaa ja maisemaa.:cruising:

Noille huitteille joo lenkin pituus, käyn koeajamassa vielä tuosta yhden lenkin ennen kuin kutsun laitan :cruising:

Go-Za sanoi:
Niin... myönnetään! Mutta paikallaan ja käytännössä ilman mitään vaurioita...

Ottaa nyt vaan kaiken ihan miehekkäästi....
eikä lähde millekään "ihan vaan pikkusen raskaana"-linjalle :grin:.

Huumoria se on raakakin huumori.... ja pitää aina muistaa, mihin tuo
sanonta..... kaveria ei jätetä.... todellisuudessa perustuu ?

Aivan... kenelle sitä sitten vittuilee jos kaverin jättää :p.

Hammurab sanoi:
Letkailuun tekisi mieleni osallistua, harmi vaan ettei tässä Lahden nurkilla tunnu moista toimintaa olevan...

Taitaa vaivata sama ongelma täällä Keski-Suomessa. Löytyykö ns. kokeneita (veturiks) letkailee tms. Jyväskylän nurkilta? :)

Tai sitten Tampereen äijät alkaa koukkailee vähän tähän suuntaan, niin pääsis mukaan! :grin:

Kyllähän on taas niin lapasesta , nää vauhti keskustelut . Juuri näillä jauhamisilla saadaan kaikki "pelkäämään ja uskotellaan että hui kauheen kovaa" ei ymmärrä .
PK on sata varmasti kerännyt suurimmat ajo porukat ja letkat on olleet jopa yli 70 mopon letkoja.
Ja ikinä ei kukaan ole itkenyt letkassa saatikka taukopaikoilla että "pakotetaan ajamaan kovaa"
Kaikkia aina odotetaan ja onpa PK ajojen aikan opetettu mutka-ajoa monille ( se oli silloin kun PK vetureita vielä oli ) = nyt kaikki lähe legendaariset veturit on ns. Tapettu sillä että tämä netti kirjoittelu meni niin överikis et sitä eivät enään jaksaneet lukea, sääli sillä juuri näiden helpoksi letkoilla taisi 100 mopoa olla mukan
PK on reipashenkistä menoa jossa huumorilla on suuri osuus ja taukopaikoilla kettuilu on homman suola.

Kyllä kaikille täältä löytyy ajoja, toivoisin että kaikki nillittäjät osallistuisivat seuraavaan PK ajoon ja tulis omilla kasvoilla ja mopoilla paiskaamaan kättä ja " uskaltaisi mukaan näille niin kauheen hirveille PK ajoille .

Turvallista mopo kesää ja pieni muistutus siitä että kaikki mopoilu on kivaa

Tulisinkin, mutta sinne maakuntaan täältä kuninkaan vaikutuspiiristä on niin saatanan pitkä matka.

Niin ja +1.

P.S. Olikos riisorilla puhetta kahden päivän PK:sta täksi vuodeksi? Se ois sitten varmaan viikonloppuna, niin ois hyvät mahkut ehtiä.

Seventy5 sanoi:
Tai sitten Tampereen äijät alkaa koukkailee vähän tähän suuntaan, niin pääsis mukaan! :grin:

Päijänteen vois tässä taas jossain vaiheessa ainakin kiertää.. pääsee sit halutessaan Jkylän seudulta/Lahdesta messiin. Näitähän on ennenkin vedelty kimpassa.. Mulla taitaa tosin seuraava letkan veturointi mennä tonne heinäkuun puolen välin jälkeen lomareissun vuoksi.. :blink:

PS. ^ Toi kahden päivän PK kiinnostais kyllä! :respect:

Tässä luin muutamia kommentteja ja lähinnä Gues:n ja Tr:n kommentteihin sen verran, että ihan asiaa molemmat puhuu. Nämähän on sellaisia tapahtumia, että jos tuntuu jokin liian "raa´alta niin pitää osata heittää pyyhe kehään eikä vääntää siellä itku kurkussa menemään ja konttailla jossain ja sen jälkeen helvetinmoinen syyttely veturia, nopeuksia ym. kohtaan. Miettikää millaisen työn veturi tekee-oman turvallisuutensa vuoksi ajavat reitin läpi edellisenä iltana tai muutamaa päivää aiemmin, ottaakseen selville mitä muutoksia reitille on tapahtunut viimekertaisesta!! Minä kävin ojanposkessa viimekesänä ja syy oli siinä, kun en muistanut tätä liikenneopetuksen lausetta "ajoneuvo pitää pystyä pysäyttämään tien näkyvällä osuudella" eli kenen oli syy, se joka väänti kahvaa-ei kenenkään muu. PK jengi on hienoa porukka, se tuli todettua parina kesänä aika tiiviisti ja varmaan jatkossakin kunhan tilanne vähänä muuttuu..:thumbup:

LaMasquerade sanoi:
Päijänteen vois tässä taas jossain vaiheessa ainakin kiertää.. pääsee sit halutessaan Jkylän seudulta/Lahdesta messiin. Näitähän on ennenkin vedelty kimpassa.. Mulla taitaa tosin seuraava letkan veturointi mennä tonne heinäkuun puolen välin jälkeen lomareissun vuoksi.. :blink:

PS. ^ Toi kahden päivän PK kiinnostais kyllä! :respect:

Mä kierrän Päijänteen 13.7.13 jos Kirppu selviää hengissä rautaperseilystä :grin:

JMH sanoi:
P.S. Olikos riisorilla puhetta kahden päivän PK:sta täksi vuodeksi? Se ois sitten varmaan viikonloppuna, niin ois hyvät mahkut ehtiä.

No ei kyllä tietääkseni kakspäiväisestä PK:sta ole ollut puhetta, mut kakspäällä-PK:sta kylläkin :grin: Mutta miksei joku 2-päiväinenkin joskus. Aika reippaasti enemmän vaan järjestelemistä sellaisessa; ilmoittautumiset, majoitusten järkkäilyt, ennakomaksut yms. Mut mietitään.

LaMasquerade sanoi:
Päijänteen vois tässä taas jossain vaiheessa ainakin kiertää.. pääsee sit halutessaan Jkylän seudulta/Lahdesta messiin. Näitähän on ennenkin vedelty kimpassa..
Joo, Tour de Päijänne vedetään ilman muuta tänäkin kesänä (tämä siis starttaa PK-seudulta). Hyvin vois keräillä muilta paikkakunniltakin halukkaita mukaan.

LaMasquerade sanoi:
Mulla taitaa tosin seuraava letkan veturointi mennä tonne heinäkuun puolen välin jälkeen lomareissun vuoksi.. :blink:
Sama vika, heinäkuun puolivälin paikkeilla suunnitellaan taas näitä kotimaan reissuja :)

OT:ksi meni, sori..

riisor sanoi:
Joo, Tour de Päijänne vedetään ilman muuta tänäkin kesänä (tämä siis starttaa PK-seudulta). Hyvin vois keräillä muilta paikkakunniltakin halukkaita mukaan.

Sama vika, heinäkuun puolivälin paikkeilla suunnitellaan taas näitä kotimaan reissuja :)
Menee ja tulee Lahden läpi, niin ihme jos ei Lahdesta muita kuin meikä.:cruising: Kun vaan tietää ajoissa.

^ Mä voin kysellä Tampereelta porukkaa messiin myös.. Speksataan tätä vaikka laivabaarissa lauantaina! :bisseä: :thumbup:

Jos vaikka tänä vuonna pääsis ekaa kertaa riisorin Päijänne-ajoon... Kun ei vaan osuis ratapäivien päälle... :no:

-Anu- sanoi:
Jos vaikka tänä vuonna pääsis ekaa kertaa riisorin Päijänne-ajoon... Kun ei vaan osuis ratapäivien päälle... :no:

Se on priorisoinnista kiinni :p (ratapäiviä monta, riisorin Päijänne-ajeluita yksi)

Jos toi heinäkuun vimonen viikonloppu unohdettais ainakin, siinä kun sais mukavasti pe-su sekä Kemoran että Botnian ajettua..

LaMasquerade sanoi:
Jos toi heinäkuun vimonen viikonloppu unohdettais ainakin, siinä kun sais mukavasti pe-su sekä Kemoran että Botnian ajettua..

No se on kalenterissa, samoin kuin koko vko 15-21.7.... Voi kääk. Tää tais mennä mahottomaks, ehkä mä jätän pari pvää tosta vkosta ajamatta :)

Liinu sanoi:
Mä kierrän Päijänteen 13.7.13 jos Kirppu selviää hengissä rautaperseilystä :grin:
13.7. on hyvä päivä kiertää Päijänne... Kaikki muut orggilaiset on silloin PK-seudulla metsästämässä yli tuhannen euron palkintoja ja pelaamassa pokeria!!

Kukas muu sen letkan nopeuden määrittää kuin veturi??

Mun on pakko kommentoida tähän väliin lomilta palattuani, koska aihe on hyvä.
Olen ollut kolmella touringilla mukana.
Kahdessa niistä ihan veturin takana, parin-kolmen pyörän päässä. Kolmannessa letkan takaosassa.
Veturi määritti vauhdin ja sen mukana synkattiin ainakin ne viis pyörää jatkuvasti.
Letkaa mainostettiin että mennään merkit +25 suunnilleen, siellä mentiin kuitenkin pääosin kuudenkympin alueillakin merkit +60 - +70 valtaosin ja motarillakin vauhtia oli satayheksänkymppiä ihan synkassa veturin vauhtiin. Tietysti ihmettelin, mutta tyhmyyttäni vetelin samaa vauhtia kun pyörällä pääsi. Kolmas kerta riitti.
Monessa paikassa venattiin jopa vartti takaa tulijoita, miksiköhän.
Varmaan jokainen vastaa omasta ajostaan, mutta kyllä veturin kannattaa olla kommentoimatta vauhteihin, jos ei itse sitoudu kutsuunsa.

Ketjuun liittyen, tässä letkakutsussa, linkki alla , selkeästi mainitaan:

Nyt olis todella hidasta ajoseuraa tarjolla.... Siis todella hidasta. Jos hesan hitaatkin hirvittää niin tää on sun juttu.
Eli veturin takana on ensikertalainen jota peilistä kurkkimalla veturi säätelee vauhtia, kuitenkin niin että ylinopeuksiin ei sorruta.

http://www.moottoripyora.org/keskus...o-4-7-klo-17-00?highlight=todella+hidas+letka

Siltikin letkaan lähtee kuskeja, jotka eivät osaa sitoutua letkan vetäjän kutsussa ilmoittamaan nopeuteen vaan vedetään välistä omaa letkaa kesken ajon, viitelinkki alla:

http://www.moottoripyora.org/keskus...-7-klo-17-00?p=6199365&viewfull=1#post6199365

Mitä ihmeen järkeä on tunkea mukan letkaan jos omaa "vetomiehen" menohalut? Siitä osoitus alla:

http://www.moottoripyora.org/keskus...n-Äkkilähdöt?p=6200320&viewfull=1#post6200320

Aihe on ihan aiheellinen, koska jokainen valitkoon letkansa niin kuin haluaa, mutta jos valitsee hitaan letkan, sitten ajellaan hitaasti.

Ryhmäpaine on noissa hitaammissa letkoissakin todella kova, ja turhan usein ensikertalaiset yrittää ajaa muiden mukana omien kokemuksiensa ja taitojensa vastaisesti.

troni sanoi:
Tietysti ihmettelin, mutta tyhmyyttäni vetelin samaa vauhtia kun pyörällä pääsi. Kolmas kerta riitti.
Monessa paikassa venattiin jopa vartti takaa tulijoita, miksiköhän.
Varmaan jokainen vastaa omasta ajostaan, mutta kyllä veturin kannattaa olla kommentoimatta vauhteihin, jos ei itse sitoudu kutsuunsa.

Juu, mullakin oli ihan se ryhmäpaine päällä, ei ollut munaa ajaa hitaammin kuin edellä menevät, vaikea selittää miksi mutta noin se vaan meni.
Mutta itse ainakin opin tästä. Hitaammat letkat riittää mulle.

Back