Aikamoista!

3 ekaa sivua jaksoin lukea mutta sit rupesi uuvuttamaa, joten olen pahoillani jos asiat on jo otettu esille.
Ensinnäkin, itse harrastuksen jonkun aikaa sitten aloittaneena, on hienoa että ihmiset jaksaa ja viittii vapaaehtoisesti ottaa vastuuta ja tehdä juttuja (aka veturit yms.). Se, että tehdään yhdessä asioita ja sosialisoidaan on hienoa ja kaikki kunnia ihmisille jotka näitä mahdollistavat.
Mutta pitää muistaa että tämän suurempaa kiitosta harvoin vapaaehtoistoiminnasta saa! Ja siinä vaiheessa kun homma rupee vituttamaan ja reissuista jää vain paska käteen niin pitää pitää pieni preikki, koska se jos joku syö miestä että siitä ei saa niitä samoja fiiliksiä kuin silloin aloittaessa hommat.
Letkojen koosta ja vauhdista nyt kummiskin on kyse.
Aivan niinkuin ryhmäajo-ohjeissa on mainittu että jokainen on vastuussa itsestäää, ja näinhän se pitääkin olla vapaaehtoistoiminnassa. Jos sipulia kiristää se että joku hönkii takana niin ryhmäajo ei ole häntä varten. Näyttämisen paikka kun aivan jossain muualla kuin yleisillä teillä. -> Jos sipulia kiristää, ruvetaan ylisuorittamaan ja kun suoritetaan tehdään virheitä = paska lyö tuulettimeen.
Itse en ole
vielä ollut yhdelläkään letka-ajolla ja vaikka täällä on rohkaistukin mukaan niin ei se aina sytytä jos alkaviin motoristeihin on asenne että go hard or go home, mikä on snadisti havaittavissa näissä keskuteluissa. Ajamista kun ei opi muulla kuin ajamalla ja jos joku sen mahdollistaa, että sitä voi tehdä sielunveljien/siskojen kanssa niin sehän on aivan loistavaa!
Jos on ryhmiä jotka haluavat painaa lujaa ja tuntevat toisensa niin pitäiskö sitten ilmoitukset foorumille jättää tekemäättä (kun ei ilmeisesti sarkasmillakaan saada jengiä jäämään kotia). Uskon että tälläkin foorumilla on paljon toisilleen tuttuja jotka ajavat mielellään yhdessä ja voivat pistää isomman viestiketjun pystyyn keskenään ja sosialisoitumaan ja verkostoitumaan voidaan sitten tulla jollekkin toiselle letkalle.
Jossakin oli mainita Ajo-taito koulutuksista vaatimuksena letkoille osallistumisessa. Itse snadisti kannatan asiaa, vaikka ajo-taidoille en vielä itse ole päässyt mukaan. Tietty osaaminen ja osoitus siitä että oikeasti osaa on suuri helpotus aina veturille, joka voi näin varmistua siitä että moottoripyörän selässä on ihminen joka on edes yrittänyt opetella ajamaan. Ja että pyörää ajaa ihminen joka tuntee ajokkinsa. Mutta tämä tarkottaisi sitä että ajokoulutuksiin tulisi silloin päästää vain ne jotka eivät aikaisemmin ole käyneet, tai sitten koulutuksia pitäisi olla lisää.
Tekevälle sattuu, sanotaan, ja jos joku lipaa letkassa niin minkäs teet! Asiasta ei voida syyttää ketään muuta kuin ajajaa itseään, vaikka veturilla olisikin "moraalinen vastuu".
.......ja nyt katosia ajatus kun ruoka tuotiin pöytään!
Loppuun voisin vaan todeta että kaikki ei osaa yhtä hyvin ja on hyvä että on erillaisia letkoja, arvostan!

Toivottavasti uskallan/pääsen itse joskus hyvän veturin taakse katselemaan mutkia ja muiden takavaloja ja nauttimaan ja pohtimaan syntyjä syviä taukopaikoilla. Jatketaan tästä ja ei muuta ku turvallisia kilometrejä kaikille ja olkoon pikitie kanssanne