• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Letka-ajelujen ajonopeudet markkinoinnin mukaisiksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tonttuj
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Motoristorante sanoi:
My wild guess: yli seitsemän vuotta jatkunut parisuhde(kö).... ?? :kääk: :jpstyle:
Ja rata-ajo piikillä: nuoruuden innolla?!? :ohmy:

Meneehän se noihinkin specseihin :grin:

Assulla se ei anna milliäkään anteeksi mutkilla kun se kyykkää.... ja niihin pitäisi
syöttää sillä menolla, että se on sitten syteen tai saveen :D.
Yleisillä laduilla toi on täysin pöljän touhua.

Crossi piikillä on kyllä jo "loistava tulevaisuus takana"- juttuja :D.
Ihan jees muuten, mutta kun se ei anna hiekalla huilata hetkeäkään jos
ei halua olla tukkeena koko ajan.

Puolikkaassa taas alkaa olla liikaa vetää kunnolla, mutta
sillä nyt pärryyttelee kuitenkin jonkunmoista tahtia
paria kolmea rundia kauemmin :D.

Aikamoista! :O
3 ekaa sivua jaksoin lukea mutta sit rupesi uuvuttamaa, joten olen pahoillani jos asiat on jo otettu esille.
Ensinnäkin, itse harrastuksen jonkun aikaa sitten aloittaneena, on hienoa että ihmiset jaksaa ja viittii vapaaehtoisesti ottaa vastuuta ja tehdä juttuja (aka veturit yms.). Se, että tehdään yhdessä asioita ja sosialisoidaan on hienoa ja kaikki kunnia ihmisille jotka näitä mahdollistavat. Mutta pitää muistaa että tämän suurempaa kiitosta harvoin vapaaehtoistoiminnasta saa! Ja siinä vaiheessa kun homma rupee vituttamaan ja reissuista jää vain paska käteen niin pitää pitää pieni preikki, koska se jos joku syö miestä että siitä ei saa niitä samoja fiiliksiä kuin silloin aloittaessa hommat.

Letkojen koosta ja vauhdista nyt kummiskin on kyse.
Aivan niinkuin ryhmäajo-ohjeissa on mainittu että jokainen on vastuussa itsestäää, ja näinhän se pitääkin olla vapaaehtoistoiminnassa. Jos sipulia kiristää se että joku hönkii takana niin ryhmäajo ei ole häntä varten. Näyttämisen paikka kun aivan jossain muualla kuin yleisillä teillä. -> Jos sipulia kiristää, ruvetaan ylisuorittamaan ja kun suoritetaan tehdään virheitä = paska lyö tuulettimeen.
Itse en ole vielä ollut yhdelläkään letka-ajolla ja vaikka täällä on rohkaistukin mukaan niin ei se aina sytytä jos alkaviin motoristeihin on asenne että go hard or go home, mikä on snadisti havaittavissa näissä keskuteluissa. Ajamista kun ei opi muulla kuin ajamalla ja jos joku sen mahdollistaa, että sitä voi tehdä sielunveljien/siskojen kanssa niin sehän on aivan loistavaa!
Jos on ryhmiä jotka haluavat painaa lujaa ja tuntevat toisensa niin pitäiskö sitten ilmoitukset foorumille jättää tekemäättä (kun ei ilmeisesti sarkasmillakaan saada jengiä jäämään kotia). Uskon että tälläkin foorumilla on paljon toisilleen tuttuja jotka ajavat mielellään yhdessä ja voivat pistää isomman viestiketjun pystyyn keskenään ja sosialisoitumaan ja verkostoitumaan voidaan sitten tulla jollekkin toiselle letkalle.

Jossakin oli mainita Ajo-taito koulutuksista vaatimuksena letkoille osallistumisessa. Itse snadisti kannatan asiaa, vaikka ajo-taidoille en vielä itse ole päässyt mukaan. Tietty osaaminen ja osoitus siitä että oikeasti osaa on suuri helpotus aina veturille, joka voi näin varmistua siitä että moottoripyörän selässä on ihminen joka on edes yrittänyt opetella ajamaan. Ja että pyörää ajaa ihminen joka tuntee ajokkinsa. Mutta tämä tarkottaisi sitä että ajokoulutuksiin tulisi silloin päästää vain ne jotka eivät aikaisemmin ole käyneet, tai sitten koulutuksia pitäisi olla lisää.
Tekevälle sattuu, sanotaan, ja jos joku lipaa letkassa niin minkäs teet! Asiasta ei voida syyttää ketään muuta kuin ajajaa itseään, vaikka veturilla olisikin "moraalinen vastuu".

.......ja nyt katosia ajatus kun ruoka tuotiin pöytään! :thumbsup:

Loppuun voisin vaan todeta että kaikki ei osaa yhtä hyvin ja on hyvä että on erillaisia letkoja, arvostan!:respect: Toivottavasti uskallan/pääsen itse joskus hyvän veturin taakse katselemaan mutkia ja muiden takavaloja ja nauttimaan ja pohtimaan syntyjä syviä taukopaikoilla. Jatketaan tästä ja ei muuta ku turvallisia kilometrejä kaikille ja olkoon pikitie kanssanne :grin:

Viimeksi muokattu:
yhdelläkään letka-ajolla ja vaikka täällä on rohkaistukin mukaan niin ei se aina sytytä jos alkaviin motoristeihin on asenne että go hard or go home, mikä on snadisti havaittavissa näissä keskuteluissa.

:doh: Pliis lukekaa noita letka-ajojen ohjetta kuin piru raamattua, älkääkä tehkö omia ihan päin ------- olevia päätelmiä! :D:D:D

Vaikka, kyllä jos on hyvin vähän ajokokemusta, niin kannattaa pyörän hallinta saada ensn selkäytimeen. Letkassa kun pitää liikenteen ja tien lisäksi tarkkailla takana ja edessä menevää ja tulevaa ja usein ei viitsi letkassa pysähtyä korjaamaan unohtunutta vetskaria kiinni tai jäi käymättä vessassa tai mitä vaan… Ja sitten esim. mun vetämät letkat on usein hiukan pitempiä, niin kannattaa varmistua että jaksaa ajaa vaikka sen 400-450 kilsaa. Siinä alkaa olla hauskuus ja turvallisuus tiessään jos ei jaksa, ja sitten alkaa niitä vahinkojakin tulemaan. Tossa Lounatuuli-letkassa itselläkin oli jo mehut ihan loppu 30-40 kilsaa ennen Tamperetta. Letkailu on kokemattomammalle letkailijalle paljon rankempaa kuin yksin ajaminen, mutta kokeneelle letkailijalle/veturille taas väittäiosin että toisin päin. Joo ei tääs muuta :)

Voisiko joku kertoa minulle,että mikä siinä letkassa ajamisessa on niin mukavaa?
3-4 henkilöä on aivan sopiva määrä ryhmässä ajoon.

polip sanoi:
Voisiko joku kertoa minulle,että mikä siinä letkassa ajamisessa on niin mukavaa?

Ihan huono kysymys. :D Samalla tapaa voi kysyä, että mikä siinä yksin ajamisessa on niin mukavaa? Nii, mitä sillä on mitään väliä. Siinä missaa vaan kaiken jos miettii liikaa, silloin on parempi ostaa keinustuoli ja ajella sillä, ei tavi koskaan nähdä paikkoja missä ei itte kävis ja eikä tartte koskaan nähdä ketään. :thumbup:

Ylipäätään asiaa täällä vatkaavat tekee yksinkertaisesta touhusta ihan liian hankalaa itsellen. Mä ajan yleensä ppääosin yksin ja letkailut on siihen ikäänkuin kaupan päälle lisää vaan. Tai no joskus toisinkin päin, ku ei ole nyt tullu ajettua yksin paljon muuta kun pakolista ajoa.

Niin ja tietty jossain pohjoisempana letkailu on tietty aika erityyppistä kun reittejä on rajoitetusti. Uusimaahan on ihan taivas reittien määrän suhteen.

polip sanoi:

Tarkoittanet siis että mikä siinä on niin mukavaa niille jotka siitä tykkää?

oma versioni: Ihan ensiksi jo starttipaikalla on hieno fiilis kun löytyy niin suuri määrä samaa kokemusta hakevia pirun mukavia ihmisiä. Jutustelu on aina rentoa ja tarjoaa mahdollisuuden vertailla pyörien ominaisuuksia, varusteiden vastaavia ja kokemuksia. Eli se sosiaalinen aspekti. Letkailu tasapäistää lomautetun trukkikuskin ja miljoonan vuodessa tienaavan toimitusjohtajan yhteisen lihapadan äärelle.

Toiseksi on kiva katsella edellämenevän taittelua ja vertailla sitä omaansa. Katsoa peilistä nopeasti jonoa joka jatkuu niin pitkälle ettei toista päätä näe, ja tietää että he kokevat juuri nyt, juuri samaa kuin minä. Meillä on siis juteltavaa seuraavalla tauolla.

Kolmanneksi, kahvibreikillä on ylen hauskaa käydä kuuluisia "jälkiajoja" ja hehkuttaa "näitsä ku mä..." tyyppisiä yhteisiä adrenaliinipurskeita.

Neljänneksi, veturina on upea tunne jos yksikin tulee sanomaan että olipas mahtava reitti ja kivat mutkat. Tuntee tehneensä muiden eteen jotain hyvää, pyyteettä ja ilman korvausta.

Viidenneksi, on mahtava tavata seuraavalla kerralla samoja tyyppejä kun tietää että meitä yhdistää yhteiset kokemukset.

Kuudenneksi, on vaan helvetin nastaa tavata iso poppoo samanhenkistä porukkaa joiden kanssa riittää pajatettavaa, tavattiinpa seuraavalla kerralla prisman kassajonossa tai kaivarissa iltakahvilla.

Seitsemänneksi, se vaan on niin helvetin nastaa.

ps. Mkk0, hemmetin hyvä kirjoitus !

Katsotaanko pahastikin vinoon jos ilmestyy letkailemaan vakio piikillä?

Valmistaja lupailee huippuvauhdeiksi 130km/h, eli motarilla ei nyt ainakaan ihan kauheasti jälkeen jäisi, riippuen luvataanko letkan nopeudesi tikkari+miljoona.
Piikillä olen ajellut viime kauden kokonaisuudessaan keväästä syksyyn+tämä kausi tähän hetkeen asti, eli itse en koe itseäni mitenkään räkänokaksi, vaikka luultavasti jokainen tällä foorumilla on minua vanhempi ja kokeneempi.

Kovasti olisi innostusta ja kiinnostaisi tulla kokeilemaan letka-ajoa ja ei jaksaisi odottaa A2 korttia.

polip sanoi:

Jos oikeesti kaipaa hyvä vauhtista ja rytmistä ajoa koko porukalle, niin kyllä nämä usean kymmenen pyörän letkat on siihen väärä paikka. Silloin kannattaakin ottaa muutama hyvä kaveri matkaan ja ajaa niiden kanssa, jos ajaminen on pääasia. Minusta usean kymmenen pyörän letkat on pääosin sosiaalisiatapahtumia ja siinä se suurin suola. Näin minä näen asian.

Vakiokevarilla varmaan (en ole ikinä ajanut kevaria) on aika olennaista huonon kiihtyvyyden takia se, että pystyy pitämään sitä vauhtia yllä myös mutkien kohdilla? Motarilla ei vauhti useimmassa letkassa taida riittää, ainakaan 120 alueella… Mutta kyse on vaan siitä risteyksen merkkaamisesta.

Satsujin sanoi:
Katsotaanko pahastikin vinoon jos ilmestyy letkailemaan vakio piikillä?

Valmistaja lupailee huippuvauhdeiksi 130km/h, eli motarilla ei nyt ainakaan ihan kauheasti jälkeen jäisi, riippuen luvataanko letkan nopeudesi tikkari+miljoona.
Piikillä olen ajellut viime kauden kokonaisuudessaan keväästä syksyyn+tämä kausi tähän hetkeen asti, eli itse en koe itseäni mitenkään räkänokaksi, vaikka luultavasti jokainen tällä foorumilla on minua vanhempi ja kokeneempi.

Kovasti olisi innostusta ja kiinnostaisi tulla kokeilemaan letka-ajoa ja ei jaksaisi odottaa A2 korttia.

Ei takuulla katota, kunhan valitset sen oikean letkan. Esim hesan hitailla pärjää piikillä suht soppelisti ellei jopa loistavasti. Pitkille letkoille, kuten PK tai Tourinki, en ehkä lähtisi ihan jo toimintasäteen alhaisuuden vuoksi. Se parisen sataa kilsaa pitäisi päästä yhdellä tankkauksella tarpeen vaatiessa. Ilman isoihin pyöriin tähtääviä piikkikuskeja, Suomesta loppuu harrastajat. Letkoilla ei juurikaan motareilla ajella, koskapa mutkailu on koko homman pääasiallinen idea. Jos joku siirtymä tulisikin eteen, ei motareilla ole kenelläkään mitään himoa päästellä kahtasataa. Nautinto tulee kurvailusta.

Satsujin sanoi:
Katsotaanko pahastikin vinoon jos ilmestyy letkailemaan vakio piikillä?.

Ei katsota. Niinkuin sanottu, on semmonen ollu pk:oilla ja mutkilla siellä oli moni iso mopo ihmeissään. Jos yhtään epäilyttää, tule hitaampaan letkaan ensi tiistaina ( lupaan vetää letkan "markkinoinnin mukaisesti") ja myös noudattaa kutsua, ihan niinku tähänkin asti :)

-Anu- sanoi:
Ei katsota. Niinkuin sanottu, on semmonen ollu pk:oilla ja mutkilla siellä oli moni iso mopo ihmeissään. Jos yhtään epäilyttää, tule hitaampaan letkaan ensi tiistaina ( lupaan vetää letkan "markkinoinnin mukaisesti") ja myös noudattaa kutsua, ihan niinku tähänkin asti :)

Kiitos kutsusta:) Täytyypä tulla kokeilemaan.

shyhander sanoi:
Niin ja täällä Tampereella on oltu mukana jopa polkupyörällä :grin:

:grin:

Olettaen, että ajaisi sitä samaa vauhtia yksin, kuin letkassa, verraten letkailuun voi letkassa:

- ajaa melkein joka mutkaa hieman yksinajoa kovempaa, kun näät kuinka jyrkästi mutka taittuu ja osaat varautua ja tietää tarvitseeko mahdollisesti roikkua enemmän/vähemmän, tai jos tosi jyrkkä mutka, hidastaako edelläolevat niihin
- ajaa turvallisemmin, koska edelläoleva merkkaa sinulle havaitsemistaan edessäolevista kuopasta, patista, hiekasta tai mutkan takana tien sivussa kävelevästä jalankulkijasta/eläimestä
- muut satunnaistekijät. esimerkkinä mutkaisella tiellä pihastaan peruuttava pakettiauto ei tule juuri eteesi, koska veturi tuli jo pihan ohi aiemmin ja pyörä toisensa jälkeen "katkeamattomana letkana" = kyseinen auto odottelee rauhassa.
- mahdollisen haaverin sattuessa on joku, joka tulee auttamaan sinut ja pyöräsi ylös ja tielle sekä antamaan mahdollista apua. et jää yksin ojaan lojumaan.

Loppuvedoksena voisin sanoa noin vuoden letkailun jälkeen, että olen kokenut letkailut paljon yksinajoa turvallisemmaksi. Ja tietenkin sen lisäksi on niitä samanhenkisiä muita motoristeja mukana pitämässä seuraa, saamassa uusia kavereita ja oppiessa uusia reittejä. Listaa toki voisi vielä jatkaa, mutta tässä nyt alkuun jotain.

GuessWho sanoi:
Tarkoittanet siis että mikä siinä on niin mukavaa niille jotka siitä tykkää?

oma versioni: Ihan ensiksi jo starttipaikalla on hieno fiilis kun löytyy niin suuri määrä samaa kokemusta hakevia pirun mukavia ihmisiä. Jutustelu on aina rentoa ja tarjoaa mahdollisuuden vertailla pyörien ominaisuuksia, varusteiden vastaavia ja kokemuksia. Eli se sosiaalinen aspekti. Letkailu tasapäistää lomautetun trukkikuskin ja miljoonan vuodessa tienaavan toimitusjohtajan yhteisen lihapadan äärelle.

Toiseksi on kiva katsella edellämenevän taittelua ja vertailla sitä omaansa. Katsoa peilistä nopeasti jonoa joka jatkuu niin pitkälle ettei toista päätä näe, ja tietää että he kokevat juuri nyt, juuri samaa kuin minä. Meillä on siis juteltavaa seuraavalla tauolla.

Kolmanneksi, kahvibreikillä on ylen hauskaa käydä kuuluisia "jälkiajoja" ja hehkuttaa "näitsä ku mä..." tyyppisiä yhteisiä adrenaliinipurskeita.

Neljänneksi, veturina on upea tunne jos yksikin tulee sanomaan että olipas mahtava reitti ja kivat mutkat. Tuntee tehneensä muiden eteen jotain hyvää, pyyteettä ja ilman korvausta.

Viidenneksi, on mahtava tavata seuraavalla kerralla samoja tyyppejä kun tietää että meitä yhdistää yhteiset kokemukset.

Kuudenneksi, on vaan helvetin nastaa tavata iso poppoo samanhenkistä porukkaa joiden kanssa riittää pajatettavaa, tavattiinpa seuraavalla kerralla prisman kassajonossa tai kaivarissa iltakahvilla.

Seitsemänneksi, se vaan on niin helvetin nastaa.
Kiitos vaan selventävistä vastauksista.Luin niitä ajatuksen kanssa ja kiinnitin huomioni siihen,että
melkein kaikki asiat liittyivät sosiaaliseen kanssakäymiseen.
Lisäksi ajaminen poiki jälkikanssakäymistä henkilöiden satunnaisten tapaamisien merkeissä.
Nämä ovat mahtavia asioita,mutta itse ajaminen letkassa jäi vähemmälle huomiolle.
Herää kysymys,että onko letka-ajo tarve syy vai seuraus.
No pääasia on porukan viihtyminen.

polip sanoi:

Yksinkertaistaen kyse on samasta asiasta sekä soolona että letkassa: nautitaan hienosta mutka-ajosta. Prätkäilystä joskus sanotaan että hauskinta mitä housut jalassa voi tehdä. Tätä vertausta voisi viedä pidemmälle ja todeta että onhan se sooloseksikin ihan kivaa mutta...

polip sanoi:
Kiitos vaan selventävistä vastauksista.Luin niitä ajatuksen kanssa ja kiinnitin huomioni siihen,että
melkein kaikki asiat liittyivät sosiaaliseen kanssakäymiseen.
Lisäksi ajaminen poiki jälkikanssakäymistä henkilöiden satunnaisten tapaamisien merkeissä.
Nämä ovat mahtavia asioita,mutta itse ajaminen letkassa jäi vähemmälle huomiolle.

Juuri näin. Sosiaalinen aspekti on ilman muuta se isoin tekijä. Sitä ei käy kiistäminen. Toki olen kuullut kymmeniä kertoja letkoille osallistumisen motiiviksi myös sen että tiestön tuntemus on sen verta vajavaista että parhaista pätkistä halutaan lähteä nauttimaan toisen kiskomana. Näin voi kukin keskittyä itse ajamisen nautintoon kaikessa rauhassa, luottaen siihen että kaikki löytävät ongelmitta myös takaisin kotiin. Todellisia syitä on varmasti yhtä paljon kuin on letkailijoitakin. Mutta jo se tosiseikka että ratailun lisäksi letkailu on esim ORGgilaisten keskuudessa selvästi suosituin yhteinen aktiviteetti, kertoo sekin jotain. Ihan sama ilmiö esiintyy vaikkapa H-D porukoiden kesken, poislukien tuo ratailu ymmärrettävistä syistä.

Aikanaan ihan sama juttu oli kokoontumisajojen kanssa. Mentiin prätkillä milloin mihinkäkin, pystytettiin kahden hengen soputeltta ja kiskottiin viinaa viikonloppu. Ja voi tavaton kuinka suosittuja nuo olivatkaan omana aikanaan. Letkailussa suuremman roolin saa silti itse ajaminen, ei telttaelämä ja viinan kittaaminen.

tämä tukisi väiitettä että itse ajamisella on silti kuitenkin merkittävän iso rooli letkailussa.

mkk0 sanoi:
Itse en ole vielä ollut yhdelläkään letka-ajolla ja vaikka täällä on rohkaistukin mukaan niin ei se aina sytytä jos alkaviin motoristeihin on asenne että go hard or go home, mikä on snadisti havaittavissa näissä keskuteluissa.

Väärin olet viestejä tulkinnut. Täällä ollaan mielestäni letkassa ajelijoiden ja vetureiden toimesta tuotu esille, että on ehdottomasti kannattavaa valita oman taitotason mukainen letka. Runsaasta tarjonnasta näin jokainen pääsee nauttimaan haluamallaan tavalla. Mielestäni on hieman itsekästä mennä esimerkiksi PK-letkaan mukaan, jos parhaan nautinnon ajamisesta saa tikkari -20 nopeuksista. Täytyy siis muistaa, että letkassa on muitakin, kuin vain sinä itse. On siis itsesi ja kanssa-ajelijoiden kannalta parasta, kun valitsee oikean letkan aloittaen vaikka kimppakivoista (=letkan nimi :paikallatuulee:) ja Hesan Hitaista ja sieltä siirtyen nopeampiin.

Jos on ryhmiä jotka haluavat painaa lujaa ja tuntevat toisensa niin pitäiskö sitten ilmoitukset foorumille jättää tekemäättä (kun ei ilmeisesti sarkasmillakaan saada jengiä jäämään kotia). Uskon että tälläkin foorumilla on paljon toisilleen tuttuja jotka ajavat mielellään yhdessä ja voivat pistää isomman viestiketjun pystyyn keskenään ja sosialisoitumaan ja verkostoitumaan voidaan sitten tulla jollekkin toiselle letkalle.

Keskenään ajavia kaveriporukoita on vaikka miten paljon. Yhtään ns. suljettua kaveriporukan ilmoitusta ei täällä foorumeilla ole näkynyt, enkä usko, että tulee näkymäänkään. Nykyisin itsekin ajelen pääasiassa pienemmällä kaveriporukalla, jossa taitotaso ja se ns oma vauhti on jotakuinkin sama. (=kaikilla jotakuinkin yhtä iso reikä päässä) Näihin henkilöihin olen tutustunut juurikin letkoilla ja se tuttavuus on vienyt omaa harrastamista eteenpäin, sekä jatkunut moottoripyöräilyn ulkopuolellekin.

Ajamista kun ei opi muulla kuin ajamalla ja jos joku sen mahdollistaa, että sitä voi tehdä sielunveljien/siskojen kanssa niin sehän on aivan loistavaa!

Juurikin näin. Ajamisen oppii vain ajamalla. Ja kilometrejä tulee huomattavasti enemmän porukalla, kuin yksin ajellessa. Näin siis useimmilla. Eli letkaan vain mukaan, mutta aloita sieltä hitaammista vauhdeista. Se ei ole aloittelevien motoristen mollaamista, vaan päinvastoin - sen varmistamista, että letkailukokemus on kaikille mahdollisimman mieluisa.

Sosiaalinen aspekti on ilman muuta se isoin tekijä... tiestön tuntemus on sen verta vajavaista että parhaista pätkistä halutaan lähteä nauttimaan toisen kiskomana.... Todellisia syitä on varmasti yhtä paljon kuin on letkailijoitakin.

Tuossa lainattuna noita itselle merkittävimpiä syitä. En odottanutkaan että ensimmäisellä kerralla olisin kaikkien kanssa paras kaveri tai vast, mutta kyllä yllätti positiivisesti, että mukaan otettiin juttuihin heti, vaikken olekaan mikään social butterfly vaan pikemmin introvertti... Letkoissa olen päässyt mukaville pätkille, joita sitten itse käynyt myöhemmin omin avuin ajamassa uudelleen ja uudelleen. Yksin tuskin olisin tuonne lähtenyt ja nyt reitit on jo tuttuja.

Mutta toi viimeinen tiivistää kaiken. Jos ei käy koittamassa, niin ei vain voi tietää. Pukaman etupuolella vauhti ei varmasti ole liian kova ja kotiin löytää takaisin. Itselle melkeinpä makein fiilis oli nähdä noin 30 pyörää itseni etupuolella, pitkässä loivassa oikealle kaartuvassa mutkassa "katoamassa" metsän sisään ja tietoisuus siitä että tuonne sitä kohta syöksytään itsekin. Ne jotka ovat olleet tuolla ovat saattaneet kokea jotain samanlaista...

Mutta älkää märehtikö ja jeesustelko asiasta. Letkaan mukaan ja kokeilemaan. Joillekin se sopii ja toisille ei. Onhan maailmassa ihmisiä, jotka nauttivat haitarimusiikista ja kansantansseistakin... :hanuria:

Oikean nopeuksisen letkan valintaa aluksi ei voi varmaan liiaksi korostaa.

Jotta ei taivaanrannanmaalaus saisi viimeistä sanaa, kannattaa muistaa, että tilastollisesti letkailu on ihan s**tanan vaarallista, eli sinne ei todellakaan kannata lähteä harjoittelemaan yhtään mitään. Ja EAK-taso ei riitä kovin pitkälle (kimppakivaan ehkä? ei ole siitä kokemusta). Vaan tarvitaan mutka-ajorutiinia että pysyy konseptit kasassa.

Jos ei käy koittamassa, niin ei vain voi tietää. Pukaman etupuolella vauhti ei varmasti ole liian kova ja kotiin löytää takaisin

Muistaakseni olen kuullut, että siitä lähes pukaman edestäkin on pusikkoon lähdetty. Eli tässä on juuri se vaara kun houkutellaan ihmisiä mukaan, letkailun auvoiseen autuuteen. Ei sinne ole mitään asiaa minun mielestä ennenkuin mutka-ajo on selkäytimessä.

Terv. piru seinällä: exhaust :kääk:

Back