• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Lasinpesunesteet päälle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Viltsuuu^
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onkos muille sattunut vastaavia, että autoilija (joko vahingossa, tai usein jopa tahallaan) alkanut "pesemään" tuulilasiaan kun itse ajat perässä?

Itselle kävi aikas vaarallinen tilanne tuossa eilen kun kaverin luo olin kahvittelemaan menossa, ajoin Hatanpäänvaltatietä mustan pösön perässä hyvänkin matkaa, ja tiesin, että kuski oli kyllä huomannut minut takana, sen verran monta kertaa näytti taustapeiliin tapittavan.. No, käännyin siitä sitten Härmälään päin, pösö vieläkin minun edellä ja noin parin kilometrin päässä sitten alkoi taas se taustapeiliin tuijotus, lasinpesunesteitä päälle oikein urakalla ja minulla vielä sattui visiiri olemaan auki.. Kaveruksilla näytti autossa olevan hyvinkin hauskaa...

Teki mieli mennä vetäsemään metallisella ajohanskalla auto tai jätkä katuun, mutta mietin sitten toisenkin kerran..

On tullut koettua kerran jos toisenkin.

033102ass_1_prv.gif

Tällä rautaisella vajaan kesän kestäneellä kokemuksella ei (vielä) kertaakaan. Kerran kyllä jostakin jenkkilotjasta alettiin heilutella karhun 12packin pahveja. Seuraavassa mutkassa se lensikin tielle. Tässä vaiheessa jäin tiensivuun hetkeksi odottamaan, en halua tietää miltä pullo tuntuu vauhdissa
crazy.gif

Ajotyyli semmonen ettei kapealla tiellä tehnyt mieli lähteä ohittamaan.

Eipä oo niin lähellä puskurissa uskaltanut roikkua, että olis lasinpesunesteet päälle roiskunut. Jos auto on niin hiljaa ajanut, että ei normi turvaväli pysy nopeusrajoituksilla, niin sitten oon menny kyllä ohi.

...onkhan minulla asennevamma, kun minulle ei satu vastaavia juttuja ja en jaksa kouhottaa autoilijoitten (jota tullee toki ittekki harrastettua 40-50tkm/vuosi) tekemisistä mulle motoristina?

Vai oisko oma asenne sellanen, että Busan päällä nautin kulkemisesta enkä anna joittenki epäolennaisten tekijöitten vaikuttaa häirittevästi mukavhan olotillaan
tounge.gif

Suomen kesä (moottoripyöräilyä ajatellen) on liian lyhyt siihen, että pikkusista pissapojista häiriintyisin. Jos tuommonen sattuis kohalle siten että olis ongelmallista, niin varmasti joko jättäytyisin hieman kauemmas, tai sitten kattosin soppelin paikan ja nätisti ohi. Provosoitumatta. Tai provosoimatta.

Ite oon muutaman kerran oikein pyytämällä pyytänyt nesteet päälle jos on sattunu oleen perkuleesti itikoita visiirissä. Kieltämättä se on vähän hankalaa yrittää vihjasta edessä ajavalle, että nestettä peliin.

Ite oon muutaman kerran oikein pyytämällä pyytänyt nesteet päälle jos on sattunu oleen perkuleesti itikoita visiirissä. Kieltämättä se on vähän hankalaa yrittää vihjasta edessä ajavalle, että nestettä peliin.
Se toimii niin, että noustaan jalkatapeille seisomaan, räpiköidään käsillä vimmatusti kuin hyttynen ikään, ja sitten läimitään ajohanskoilla visiiriin tai omaan naamaan jos ruukku on avomallia.

Toimii, jos kotilokuski katsoo peiliin.
thumbs-up.gif

Paradoksi: Ensin ruikitaan lasolia silmille ja sitten ihmetellään, kun kossu maistuu ihan tosissaan vapaalla.
idea3.gif

Niin, se turvaväi kun unohtuu, taatusti saa lasolit silmille. Jos nopeutesi on 80 km/h ja etäisyytesi yli 60 metriä, niin mitään ongelmaa ei pitäisi olla.

Eli karkeasti, se mikä on nopeus, niin sen verran kannattaa jättää hajurakoa.
buttrock.gif

Äskettäin Särkänniemen kohdalla tuli kahteen otteeseen pitkä drinkki päin pläsiä, kun en kerinnyt laskea visiiriä. Kuski näytti hämmästyneeltä kun morjestelin, lienee ihan silkka vahinko ja väliä oli mielestäni sopivasti, mutta liian vähän, nuo nesteet kantaa ilmavirrassa yllättävän pitkälle.

Muutamia kertoja tullut "tippoja silmille", Myös röökin natsoja ikkunasta , liekö tahallaan vai vahingossa , turvaväli.......!. Tosin jos ei itse omista pyörää , tuskin kuskit paljon miettii mitä ikkunast lentää.Tänäpäivänä tuntuu et siel voi joskus tulla ihan mitä vaan.
sport05.gif

Back